![Ιδιωτική ετικέτα: Ποιος κερδίζει στον «πόλεμο» του σούπερ μάρκετ – Πώς αντιδρούν τα επώνυμα brands [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/supermarketshutterstock.jpg)
Πιστοί… στα επώνυμα προϊόντα και όχι στην ιδιωτική ετικέτα παραμένουν οι Έλληνες καταναλωτές, παρά τον υψηλό πληθωρισμό που ροκανίζει σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους.
Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από διάφορα στοιχεία και εκθέσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, όπου φαίνεται η… αντοχή των brands στις «επιθέσεις» των φθηνών ανώνυμων προϊόντων που κερδίζουν έδαφος τα τελευταία χρόνια.
Σούπερ μάρκετ: Έπιασε «ταβάνι» η ιδιωτική ετικέτα; Τι δείχνουν τα στοιχεία
Πρόκειται για μια… ελληνική ιδιαιτερότητα, αφού στην υπόλοιπη Ευρώπη η ιδιωτική ετικέτα βρίσκεται ψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών εδώ και αρκετές δεκαετίες.
Οι Ελβετοί «υποκλίνονται» στην ιδιωτική ετικέτα
Σύμφωνα μάλιστα με όσα αναφέρονται σε πρόσφατη έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες ως προς την των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με ποσοστό 23,9% έναντι 51,8% στην Ελβετία (σε αξία πωλήσεων στην κατηγορία των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών το 2023), η οποία βρίσκεται στην πρώτη θέση σε σύνολο 17 χωρών.
Εξίσου υψηλά ποσοστά καταλαμβάνουν και στην Ισπανία (44,4%) και την Πορτογαλία (42,4%), χώρες δηλαδή του ευρωπαϊκού νότου που αντιμετώπισαν παρόμοια προβλήματα με την χώρα μας στην διάρκεια της περασμένης δεκαετίας μετά την κατάρρευση της… Lehman Brothers.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, «έχει παρατηρηθεί ότι η ισχύς της ιδιωτικής ετικέτας ποικίλλει γενικά ανάλογα με τις οικονομικές συνθήκες». Δηλαδή, το μερίδιο αγοράς ιδιωτικής ετικέτας γενικά αυξάνεται σε δυσχερείς οικονομικές συνθήκες και μειώνεται σε ισχυρότερες οικονομικές περιόδους.
Ο ρόλος των προσφορών και η στρατηγική των προμηθευτών
Καταλυτικό βεβαίως ρόλο έχει παίξει η απόφαση των βιομηχανιών που παράγουν επώνυμα προϊόντα να προχωρήσουν σε επιθετική πολιτική τιμών, με επίκεντρο τις προσφορές με δεδομένη και την πίεση που ασκούσε το καλάθι του νοικοκυριού που γέμισε ως επί των πλείστων προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Στο επτάμηνο του 2024 το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 26,8% από 26,2% το ίδιο διάστημα του 2023
Προκειμένου να σταματήσουν την… επέλαση των PL, οι πωλήσεις των οποίων αναπτύσσονταν με διψήφιους ρυθμούς λάνσαραν γενναίες προσφορές για να διατηρήσουν την πελατεία τους και να ανακόψουν την φόρα των φθηνότερων ετικετών.
Ακρίβεια: Περίπου 140 εκατ. ρίχνουν σούπερ μάρκετ – βιομηχανία για μείωση τιμών σε 600 κωδικούς
Κάτι που κατάφεραν σε ένα βαθμό. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, η οποία εδώ και αρκετό καιρό ενσωματώνει και δεδομένα από την αλυσίδα Lidl, στο επτάμηνο του 2024 το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 26,8% από 26,2% το ίδιο διάστημα του 2023.
Η ποιότητα και το κλείσιμο του χάσματος
Όσον αφορά στο χάσμα που υπήρχε πριν μερικά χρόνια στο επίπεδο ποιότητας μεταξύ προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων, σύμφωνα με την έρευνα της Επιτροπής, το χάσμα αυτό έχει μειωθεί.
«Τα επίπεδα ποιότητας ιδιωτικής ετικέτας είναι πολύ υψηλότερα από ποτέ», επισημαίνεται και τονίζεται ότι «οι εταιρίες που συνάπτουν σύμβαση για την παραγωγή ιδιωτικής ετικέτας έχουν βελτιώσει τις διαδικασίες προμηθειών τους και είναι πιο προσεκτικές όσον αφορά στην παρακολούθηση της ποιότητας».
Πλαφόν στο κέρδος και το… 2025
Στο μεταξύ, η κυβέρνηση σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος θα διατηρήσει το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στα τρόφιμα και άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά και το 2025.
Το μέτρο αυτό, που επιβλήθηκε για πρώτη φορά το 2021, στοχεύει στον έλεγχο των τιμών και την προστασία των καταναλωτών από υπερβολικές αυξήσεις.
Οι εταιρείες έχουν δεσμευτεί για μειώσεις τιμών σε περίπου 600 προϊόντα μέσα στους επόμενους μήνες, ως μια προσπάθεια ανακούφισης των καταναλωτών
Ο υπουργός τόνισε ότι το πλαφόν κέρδους αποτελεί ένα σημαντικό μέσο πίεσης προς την αγορά, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι οι αυξήσεις στις τιμές θα παραμείνουν περιορισμένες.
Παράλληλα, ανέφερε πως οι συζητήσεις με τους εκπροσώπους της αγοράς έχουν οδηγήσει στη δέσμευση για μειώσεις τιμών σε περίπου 600 προϊόντα μέσα στους επόμενους μήνες, ως μια προσπάθεια ανακούφισης των καταναλωτών.
Η έρευνα της ΔΙΜΕΑ σε 35 εταιρείες
Την ίδια στιγμή, σε πλήρη εξέλιξη όπως αποκάλυψε ο ΟΤ βρίσκεται τεράστια έρευνα από τη ΔΙΜΕΑ η οποία αφορά 26 μεγάλες εταιρείες τροφίμων και μη τροφίμων, καθώς και 9 αλυσίδες σούπερ μάρκετ (σ.σ. τις μεγαλύτερες με βάση τον τζίρο).
Ακρίβεια: Οι 35 εταιρείες που έχουν μπει στο μικροσκόπιο για τις τιμές
Η έρευνα που έχει ξεκινήσει από τον Ιούλιο και εν τω μεταξύ έχει «εμπλουτιστεί», αφού στη λίστα προστέθηκαν και οι μεγάλοι εισαγωγείς κρεάτων και χονδρέμποροι, έχει καταληκτική ημερομηνία στις 10 Νοεμβρίου.
Στόχος των εκτεταμένων αυτών ελέγχων που αφορούν πάνω από 2.500 κωδικούς προϊόντων είναι να καταγραφούν ενδεχόμενες αδικαιολόγητες αυξήσεις στα εν λόγω είδη.


Latest News

Τα σινεμά που έγιναν σούπερ μάρκετ – Από το Μενίδι και την Καλλιθέα μέχρι τη Γλυφάδα και το Παγκράτι
Από κινηματογραφικές αίθουσες… σάλες με ράφια - Ποια σινεμά μετατράπηκαν σε καταστήματα Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market και Γαλαξίας

HELLENiQ ENERGY: Επεκτείνει τον Πολυχώρο Εκπαίδευσης Ευάλωτων Γυναικών του ΣΕΓΕ στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας η HELLENiQ ENERGY ανέλαβε να ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την άρτια διαμόρφωση του Κέντρου Ενδυνάμωσης Γυναικών “WEHub - Female Empowerment Hub” που λειτουργεί ο Σύνδεσμος

Ημέρα της Γυναίκας: H Alpha Bank στηρίζει την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική ζωή
«Μαθήματα Οικονομίας», μια δράση ανοιχτή σε όλες τις γυναίκες

Viohalco: Οχυρωμένη στους δασμούς Τραμπ – Πώς ντύνει… με αλουμίνιο Porsche, Audi και BMW
Τα όπλα της Viohalco απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Το κρυφό «διαμάντι» της Βουλγαρίας με νέα έργα σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
![Ξένες Άμεσες Επενδύσεις: Το πρόβλημα στην Ελλάδα – Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336.jpg)
Το πρόβλημα με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]
Τι δείχνει η ανάλυση για τις καθαρές Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (ΞΑΕ) στην Ελλάδα από το ΚΕΠΕ ανά ομάδα κλάδων - Ποιοι έχουν την πρωτοκαθεδρία - Ποιες χώρες προτιμούν την Ελλάδα

Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Στην τελική ευθεία η Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης
Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο διοργανώνει στις 12 και 13 Μαρτίου την πρώτη Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης στο Ηράκλειο

Πέθανε ο ιδρυτής της Pink Woman Παύλος Χατζηπαυλίδης - Η άνοδος και η Intrafashion
Η δημιουργία της Pink Woman, η ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα και η εξαγορά από την Intrafashion

Συνεργασία adidas – ΠΑΕ Ολυμπιακός: Συλλεκτική επετειακή εμφάνιση για τα 100 χρόνια της ομάδας
Εμπνευσμένη από την πορεία της ομάδας και τις χαρακτηριστικές ερυθρόλευκες εντός έδρας εμφανίσεις της

Διετές πάγωμα της ψηφιακής κάρτας ζητούν αρτοποιοί και ζαχαροπλάστες
Εξαίρεση ζητά η ΕΕΠΑΖ για ψηφιακή κάρτα εργασίας - Φόβοι ότι «ο κλάδος αρτοποιίας - ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα απειλείται με αφανισμό»

Με το δεξί ξεκίνησε η νέα χρονιά για την Aegean - Αύξηση 9% στην επιβατική κίνηση
Η AEGEAN στο παραδοσιακά πιο αδύναμο δίμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση 13% στην κίνηση εξωτερικού και 3% στην κίνηση εσωτερικού