
Ο Βαγγέλης Δ. περιμένει 10 ημέρες να εγκριθεί το αίτημα που υπέβαλε ηλεκτρονικά για την πληρωμή ενός τέλους χαρτοσήμου 43 ευρώ. Η Σοφία Β. πριν από 15 ημέρες υπέβαλε αίτημα για αλλαγή έδρας το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει προωθηθεί σε υπάλληλο. Ο λογιστής, Χάρης Σ., υπέβαλε τον περασμένο Ιούλιο αίτημα για λογαριασμό νομικού προσώπου το οποίο ακόμα δεν έχουν διαβάσει οι υπάλληλοι με αποτέλεσμα η επιχείρηση να έχει χάσει ήδη τρεις δημόσιους διαγωνισμούς.
Με την κατάργηση των ΔΟΥ, για να εξυπηρετηθεί κάποιος για μια υπόθεσή του θα πρέπει να απευθυνθεί στο ΚΕΦΟΔΕ
Σχεδόν δύο μήνες χρειάστηκαν προκειμένου να συμπεριληφθεί το δελτίο ταυτότητας του Νικόλα Δ. στα στοιχεία του Μητρώου, ενώ ο Γιώργος Γ. έχει υποβάλει αίτημα για διακοπή εργασιών από τον περασμένο Μάιο το οποίο ακόμα βρίσκεται υπό επεξεργασία.
Αυτές είναι ορισμένες από τις καθημερινές ιστορίες που διαδραματίζονται στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), τη νέα υπερ-Εφορία όπου συγχωνεύθηκαν οι 26 εφορίες της Αττικής και μεταφέρθηκαν σε αυτό αρμοδιότητες από τις ΔΟΥ που έπαψαν να λειτουργούν στην Αττική.
Πλέον όλοι οι φορολογούμενοι του Λεκανοπεδίου ανήκουν στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και όχι στις τοπικές ΔΟΥ. Με την κατάργηση των ΔΟΥ, για να εξυπηρετηθεί κάποιος για μια υπόθεσή του, θα πρέπει να απευθυνθεί στο ΚΕΦΟΔΕ.
ΚΕΦΟΔΕ: Αναπάντητα αιτήματα επί μήνες
Το Κέντρο δέχεται μόνο ηλεκτρονικά αιτήματα, πολλά από τα οποία όμως μένουν αναπάντητα για εβδομάδες ή και μήνες. Καθημερινά υποβάλλονται περίπου 2.000 αιτήματα. Στο ΚΕΦΟΔΕ έχουν συσσωρευτεί 85.000 αναπάντητα αιτήματα με αποτέλεσμα χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις να παραμένουν σε εκκρεμότητα για πολλές εβδομάδες, να χάνονται προθεσμίες για συμμετοχή σε διαγωνισμούς αλλά και χρήματα για επιδόματα, δικαστήρια κ.λπ.
«ΤΑ ΝΕΑ» επισκέφτηκαν το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής στον Ταύρο και κατέγραψαν από φορολογούμενους και λογιστές προβλήματα, παράπονα και πολύωρες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των υποθέσεων από το νέο Κέντρο, το οποίο άρχισε να λειτουργεί τον Ιούλιο και εμφανίζει ακόμη αρρυθμίες.
Η εικόνα βελτιώνεται καθημερινά, μας λέει ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής. Την είσοδο του ΚΕΦΟΔΕ περνούν καθημερινά 350-400 άτομα με τους περισσότερους να μην έχουν κλείσει κάποιο ραντεβού. Δεν συναντήσαμε τις μεγάλες ουρές που βλέπαμε στις εφορίες καθώς οι φορολογούμενοι και λογιστές κατά την είσοδό τους στο Κέντρο λαμβάνουν ηλεκτρονικά ένα χαρτάκι στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός προτεραιότητας και το γραφείο που θα τους εξυπηρετήσει. Στο ισόγειο υπάρχει αίθουσα αναμονής με καθίσματα και καναπέδες, ενώ λειτουργεί και καφετέρια.
Προσωπικές ιστορίες – μαρτυρίες
«Εάν το αίτημα είναι απλό τακτοποιείται την ίδια στιγμή. Αν είναι λίγο πιο δύσκολο ο υπάλληλος θα το προωθήσει σε άλλον υπάλληλο και είναι άγνωστο πότε θα επιλυθεί» μας λέει ο λογιστής Κώστας Κ. ο οποίος επισκέπτεται σχεδόν κάθε μέρα το ΚΕΦΟΔΕ για να τακτοποιήσει φορολογικές υποθέσεις των πελατών του.
«Γνωρίζαμε ότι θα χάσουμε μία ημέρα στην Εφορία αλλά θα κάναμε τη δουλειά μας» μας λένε λογιστές που συναντήσαμε στο ΚΕΦΟΔΕ. Σήμερα, λόγω του φόρτου εργασιών, τις ελλείψεις προσωπικού και των ανακατατάξεων στη δομή της νέας υπηρεσίας, τα προβλήματα των πολιτών παραμένουν άλυτα για εβδομάδες ή μήνες.
Τη δική του περιπέτεια μας διηγείται ο Λεωνίδας Κ.: «Τον Απρίλιο του 2024 υπέβαλα αίτημα για διακοπή εργασιών μη φυσικού προσώπου (ΟΕ) και κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας απέστειλα ηλεκτρονικά όλα τα έγγραφα. Στις 3 Ιουνίου απέστειλα νέο μήνυμα στο πλαίσιο του ίδιου αιτήματος ζητώντας να ενημερωθώ για την πορεία του, χωρίς να λάβω κάποια απάντηση. Στις 8 Αυγούστου καθώς ήταν αδύνατη η τηλεφωνική επικοινωνία έκλεισα το πρώτο ραντεβού στην 3η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, στο Γαλάτσι. Εκεί με ενημέρωσαν ότι το αίτημα προωθείται και θα λάβω σύντομα απάντηση. Μία εβδομάδα μετά ξαναπήγα στην υπηρεσία αυτή και με ενημέρωσαν ότι δεν είναι αρμόδιοι και ότι θα πρέπει να μεταβώ στο ΚΕΦΟΔΕ. Εκλεισα ραντεβού, πήγα και έπειτα από αρκετή ώρα έφτασα στον υπάλληλο ο οποίος με ενημέρωσε ότι το αίτημα δεν έχει ακόμα ανατεθεί σε κάποιον συγκεκριμένο υπάλληλο και πως θα φροντίσει να προχωρήσει το αίτημα. Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε άλλες τρεις φορές. Στα μέσα Σεπτεμβρίου ανατέθηκε ονομαστικά σε συγκεκριμένο υπάλληλο. Στα μέσα Οκτωβρίου, σε νέο ραντεβού, διαπιστώθηκε ότι ο υπάλληλος στον οποίο είχε ανατεθεί δεν ήταν αρμόδιος. Ωστόσο η υπάλληλος που με εξυπηρέτησε σήμερα είχε γνώση του θέματος, μίλησε με τον λογιστή μου τηλεφωνικώς και έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές για να κινηθούμε».


Latest News

«Φράκαραν» τα γραφεία - Ζητούν έκπτωση 4% για τις φορολογικές δηλώσεις έως τέλος Μαΐου
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ) απέστειλε επιστολή στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αναφορικά με τις φορολογικές δηλώσεις

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας

Θύελλα αντιδράσεων για ένταξη ιδιωτών στην είσπραξη οφειλών προς τον e-ΕΦΚΑ
Στη Βουλή η σχετική ρύθμιση – Τίθεται σε εφαρμογή από τον Μάιο

Φορολογικές δηλώσεις: Διορθώσεις χωρίς πρόστιμα για λιγότερο φόρο και εκπτώσεις
Ανοιχτή η πλατφόρμα για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων – όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι – παραδείγματα

ΑΑΔΕ: Ολοκληρώθηκε η νέα εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ 2025 για ακίνητα πληγέντων από φυσικές καταστροφές
Οπως αναφέρει η ΑΑΔΕ συμψηφισμοί και επιστροφές είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν εντός της εβδομάδας

Πότε είναι η τελευταία ημέρα καταβολής του Δώρου Πάσχα - Τι πρέπει να προσέξουν εργοδότες και εργαζόμενοι
Πώς επηρεάζει η διάρκεια της εργασιακής σχέσης, έτσι ώστε να υπολογιστεί το τελικό ποσό για το Δώρο Πάσχα

Τι ισχύει για τις Αργίες του Πάσχα - Πώς αμείβονται
Στην ανακοίνωση της ΓΣΕΕ για τις αργίες του Πάσχα διευκρινίζεται για ποιες υπηρεσίες και καταστήματα θεωρείται αργία η Μεγάλη Παρασκευή

Πρεμιέρα για το Ψηφιακό Πελατολόγιο στον κλάδο των αυτοκινήτων – Πως θα λειτουργεί
Σε πραγματικό χρόνο η καταγραφή των αυτοκινήτων και των παραστατικών που κόβουν συνεργεία, πάρκινγκ, πλυντήρια και εταιρείες ενοικίασης

ΚΕΠΕ: «Μύθος» οι καλοπληρωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι - Η διαφορά με τον ιδιωτικό τομέα
Τι δείχνει μελέτη του ΚΕΠΕ που προχώρησε στην σύγκριση «πανομοιότυπων» εργαζομένων

Μεγάλα διεθνή συνταξιοδοτικά ταμεία βάζουν... πάγο σε επενδύσεις στις ΗΠΑ
Οι μεγάλοι θεσμικοί επενδυτές από τον Καναδά, τη Δανία και άλλες χώρες επανεξετάζουν την έκθεσή τους στην οικονομία των ΗΠΑ