Ο Βαγγέλης Δ. περιμένει 10 ημέρες να εγκριθεί το αίτημα που υπέβαλε ηλεκτρονικά για την πληρωμή ενός τέλους χαρτοσήμου 43 ευρώ. Η Σοφία Β. πριν από 15 ημέρες υπέβαλε αίτημα για αλλαγή έδρας το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει προωθηθεί σε υπάλληλο. Ο λογιστής, Χάρης Σ., υπέβαλε τον περασμένο Ιούλιο αίτημα για λογαριασμό νομικού προσώπου το οποίο ακόμα δεν έχουν διαβάσει οι υπάλληλοι με αποτέλεσμα η επιχείρηση να έχει χάσει ήδη τρεις δημόσιους διαγωνισμούς.
Με την κατάργηση των ΔΟΥ, για να εξυπηρετηθεί κάποιος για μια υπόθεσή του θα πρέπει να απευθυνθεί στο ΚΕΦΟΔΕ
Σχεδόν δύο μήνες χρειάστηκαν προκειμένου να συμπεριληφθεί το δελτίο ταυτότητας του Νικόλα Δ. στα στοιχεία του Μητρώου, ενώ ο Γιώργος Γ. έχει υποβάλει αίτημα για διακοπή εργασιών από τον περασμένο Μάιο το οποίο ακόμα βρίσκεται υπό επεξεργασία.
Αυτές είναι ορισμένες από τις καθημερινές ιστορίες που διαδραματίζονται στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), τη νέα υπερ-Εφορία όπου συγχωνεύθηκαν οι 26 εφορίες της Αττικής και μεταφέρθηκαν σε αυτό αρμοδιότητες από τις ΔΟΥ που έπαψαν να λειτουργούν στην Αττική.
Πλέον όλοι οι φορολογούμενοι του Λεκανοπεδίου ανήκουν στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και όχι στις τοπικές ΔΟΥ. Με την κατάργηση των ΔΟΥ, για να εξυπηρετηθεί κάποιος για μια υπόθεσή του, θα πρέπει να απευθυνθεί στο ΚΕΦΟΔΕ.
ΚΕΦΟΔΕ: Αναπάντητα αιτήματα επί μήνες
Το Κέντρο δέχεται μόνο ηλεκτρονικά αιτήματα, πολλά από τα οποία όμως μένουν αναπάντητα για εβδομάδες ή και μήνες. Καθημερινά υποβάλλονται περίπου 2.000 αιτήματα. Στο ΚΕΦΟΔΕ έχουν συσσωρευτεί 85.000 αναπάντητα αιτήματα με αποτέλεσμα χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις να παραμένουν σε εκκρεμότητα για πολλές εβδομάδες, να χάνονται προθεσμίες για συμμετοχή σε διαγωνισμούς αλλά και χρήματα για επιδόματα, δικαστήρια κ.λπ.
«ΤΑ ΝΕΑ» επισκέφτηκαν το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής στον Ταύρο και κατέγραψαν από φορολογούμενους και λογιστές προβλήματα, παράπονα και πολύωρες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των υποθέσεων από το νέο Κέντρο, το οποίο άρχισε να λειτουργεί τον Ιούλιο και εμφανίζει ακόμη αρρυθμίες.
Η εικόνα βελτιώνεται καθημερινά, μας λέει ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής. Την είσοδο του ΚΕΦΟΔΕ περνούν καθημερινά 350-400 άτομα με τους περισσότερους να μην έχουν κλείσει κάποιο ραντεβού. Δεν συναντήσαμε τις μεγάλες ουρές που βλέπαμε στις εφορίες καθώς οι φορολογούμενοι και λογιστές κατά την είσοδό τους στο Κέντρο λαμβάνουν ηλεκτρονικά ένα χαρτάκι στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός προτεραιότητας και το γραφείο που θα τους εξυπηρετήσει. Στο ισόγειο υπάρχει αίθουσα αναμονής με καθίσματα και καναπέδες, ενώ λειτουργεί και καφετέρια.
Προσωπικές ιστορίες – μαρτυρίες
«Εάν το αίτημα είναι απλό τακτοποιείται την ίδια στιγμή. Αν είναι λίγο πιο δύσκολο ο υπάλληλος θα το προωθήσει σε άλλον υπάλληλο και είναι άγνωστο πότε θα επιλυθεί» μας λέει ο λογιστής Κώστας Κ. ο οποίος επισκέπτεται σχεδόν κάθε μέρα το ΚΕΦΟΔΕ για να τακτοποιήσει φορολογικές υποθέσεις των πελατών του.
«Γνωρίζαμε ότι θα χάσουμε μία ημέρα στην Εφορία αλλά θα κάναμε τη δουλειά μας» μας λένε λογιστές που συναντήσαμε στο ΚΕΦΟΔΕ. Σήμερα, λόγω του φόρτου εργασιών, τις ελλείψεις προσωπικού και των ανακατατάξεων στη δομή της νέας υπηρεσίας, τα προβλήματα των πολιτών παραμένουν άλυτα για εβδομάδες ή μήνες.
Τη δική του περιπέτεια μας διηγείται ο Λεωνίδας Κ.: «Τον Απρίλιο του 2024 υπέβαλα αίτημα για διακοπή εργασιών μη φυσικού προσώπου (ΟΕ) και κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας απέστειλα ηλεκτρονικά όλα τα έγγραφα. Στις 3 Ιουνίου απέστειλα νέο μήνυμα στο πλαίσιο του ίδιου αιτήματος ζητώντας να ενημερωθώ για την πορεία του, χωρίς να λάβω κάποια απάντηση. Στις 8 Αυγούστου καθώς ήταν αδύνατη η τηλεφωνική επικοινωνία έκλεισα το πρώτο ραντεβού στην 3η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, στο Γαλάτσι. Εκεί με ενημέρωσαν ότι το αίτημα προωθείται και θα λάβω σύντομα απάντηση. Μία εβδομάδα μετά ξαναπήγα στην υπηρεσία αυτή και με ενημέρωσαν ότι δεν είναι αρμόδιοι και ότι θα πρέπει να μεταβώ στο ΚΕΦΟΔΕ. Εκλεισα ραντεβού, πήγα και έπειτα από αρκετή ώρα έφτασα στον υπάλληλο ο οποίος με ενημέρωσε ότι το αίτημα δεν έχει ακόμα ανατεθεί σε κάποιον συγκεκριμένο υπάλληλο και πως θα φροντίσει να προχωρήσει το αίτημα. Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε άλλες τρεις φορές. Στα μέσα Σεπτεμβρίου ανατέθηκε ονομαστικά σε συγκεκριμένο υπάλληλο. Στα μέσα Οκτωβρίου, σε νέο ραντεβού, διαπιστώθηκε ότι ο υπάλληλος στον οποίο είχε ανατεθεί δεν ήταν αρμόδιος. Ωστόσο η υπάλληλος που με εξυπηρέτησε σήμερα είχε γνώση του θέματος, μίλησε με τον λογιστή μου τηλεφωνικώς και έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές για να κινηθούμε».
Latest News
Έρχονται τα αυτόματα πρόστιμα - Τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι
Tα αυτόματα πρόστιμα προβλέπονταν στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ
Αντίστροφη μέτρηση: Τι φόρους θα πληρώσουμε μέχρι τέλη του έτους
Η λίστα με τις εκκρεμότητες που «τρέχουν» έως το τέλος του έτους
«Λίφτινγκ» στα τεκμήρια διαβίωσης - Τι αλλάζει από το 2025
Τι προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός για τα τεκμήρια διαβίωσης - Ο οδικός χάρτης για τη μείωση των φόρων των μισθωτών
ΑΑΔΕ: Άρχισε η διαβίβαση των εσόδων λιανικής στο myDATA μέσω esend
Η δυνατότητα αποστολής των ανωτέρω λογιστικών εγγραφών συνεχίζει να παρέχεται προσωρινά κατά την πρώτη περίοδο διασύνδεσης των δύο συστημάτων
Στους 962.050 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΔΥΠΑ [πίνακες]
Ανεργία: Μεταξύ των Περιφερειών της Χώρας η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καταγράφουν τον μεγαλύτερο αριθμό
Ποιοι μισθοί αυξήθηκαν περισσότερο - Οι κλάδοι και η ανισότητα φύλων [πίνακες]
Σε ποιους τομείς καταγράφονται οι χαμηλότερες αποδοχές εργαζομένων
Σε λειτουργία η πλατφόρμα για την επιδότηση μέχρι 17.000 ευρώ σε 5.880 ανέργους
Το «πρόγραμμα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας για ανέργους ηλικίας 30-59 ετών με έμφαση στις γυναίκες» αφορά εγγεγραμμένους στο ψηφιακό μητρώο της ΔΥΠΑ.
Ποιοι φόροι πληρώνονται στην ώρα τους, ποιοι μένουν απλήρωτοι
Πάνω από 8 στα 10 ευρώ του ΦΠΑ, του ΕΝΦΙΑ και του φόρου εισοδήματος εξοφλούνται εμπρόθεσμα - Ο Ιούλιος ο δυσκολότερος μήνας του 2025 για νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Ασφαλιστικά ταμεία: Αύξηση οφειλών, μείωση εκκρεμών συντάξεων και υψηλότερο πλεόνασμα
Τι δείχνει η «ακτινογραφία» της έκθεσης του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής για το τρίμηνο Ιούλιο – Σεπτέμβριο 2024
Πώς αμοίβονται οι αργίες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι εργαζόμενοι για τις αργίες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς