Ο τουρισμός αλλάζει και δύο από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους στον κόσμο, οι Marriott και Hyatt, συναγωνίζονται για να επωφεληθούν από τη ζήτηση των πλούσιων τουριστών καθώς τα πακέτα διακοπών εξελίσσονται. Οι δύο κολοσσοί επιδίδονται, τώρα, σε έναν αγώνα δρόμου για να ανοίξουν περισσότερα πολυτελή, all-inclusive θέρετρα στην Ευρώπη. Αλλά και άλλοι παίκτες αναδύονται σε αυτή την πολλά υποσχόμενη αγορά, ανάμεσά τους και ένας ελληνικός όμιλος.

Η δημοτικότητα των κορυφαίων θέρετρων που προσφέρουν πακέτα διακοπών που περιλαμβάνουν γκουρμέ εστίαση, σαμπάνια κατά βούληση και υπηρεσίες μπάτλερ εξαπλώνεται από το Μεξικό και την Καραϊβική σε μια περιοχή όπου το all-inclusive έχει συνδεθεί μέχρι τώρα με μπουφέ και φθηνό αλκοόλ.

Hilton: Σκληρή μάχη με την Marriott για την πρώτη θέση – Τα μεγάλα brands και η Ελλάδα σε αριθμούς

Η Hyatt νωρίτερα αυτό το μήνα άνοιξε το θέρετρο Dreams Madeira 366 δωματίων στο πορτογαλικό νησί, τα πακέτα του οποίου περιλαμβάνουν στην τιμή à la carte εστιατόρια, 24ωρο room service και υπηρεσία θυρωρείου και υψηλής ποιότητας οινοπνευματώδη ποτά. Η διαμονή πέντε διανυκτερεύσεων για ένα ζευγάρι τον Ιούνιο του επόμενου έτους ξεκινά από κάτι παραπάνω από €1.800.

Ο αμερικανικός πάροχος αναμένει ότι θα είναι σε θέση να προσφέρει πολυτελή πακέτα all-inclusive σε πολλές τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη μέσα σε λίγα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης μιας τοποθεσίας στα Κανάρια Νησιά, και αναζητά ιδιοκτήτες ξενοδοχείων με τους οποίους θα τα αναπτύξει.

Η αλλαγή στο all-inclusive

«Έχουμε μια δυναμική παροχή θερέτρων, με εγκαίνια που έχουν προγραμματιστεί για τα επόμενα χρόνια», δήλωσε στους Financial Times ο Χαβιέ Άγκιλα, πρόεδρος του ομίλου Hyatt, υπεύθυνος για την Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Η Hyatt διαθέτει ήδη το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο θέρετρων all-inclusive υψηλών προδιαγραφών στον κόσμο με πάνω από 120 ακίνητα μετά την εξαγορά 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Apple Leisure Group το 2021. Ωστόσο, τα πιο πολυτελή ακίνητα βρίσκονται στην Αμερική, ενώ η πλειοψηφία των σχεδόν 50 θέρετρα στην Ευρώπη που βρίσκονται στην Ισπανία, στην Ελλάδα και στη Βουλγαρία βρίσκονται σε μια πιο μέτρια κατηγορία πολυτελείας.

Η Marriott, η οποία επί του παρόντος διαθέτει μόνο ένα πολυτελές θέρετρο all-inclusive, το Sanctuary Cap Cana στη Δομινικανή Δημοκρατία, του οποίου τα πακέτα ξεκινούν από περίπου $2.700  για πέντε νύχτες, αναζητά μια τοποθεσία στην Τουρκία καθώς και σε άλλες χώρες, στην Ευρώπη, για να διοχετεύσει παρόμοια πακέτα.

«Ο ανταγωνισμός [σε πολυτελή ταξίδια] είναι σήμερα πιο έντονος από ποτέ άλλοτε και δεν το βλέπω να μειώνεται», δήλωσε στους FT η Τίνα Έντμουντσον, πρόεδρος πολυτελείας στη Marriott. «Βλέπουμε προφανώς μεγάλη ζήτηση από κατασκευαστές που θέλουν να δημιουργήσουν αυτές τις νέες και μοναδικές τοποθεσίες»

H ελληνική αλυσίδα φιλοξενίας Sani/Ikos άρχισε να προσφέρει τέτοιες διακοπές πριν από σχεδόν μια δεκαετία και τώρα κατέχει επτά θέρετρα σε τοποθεσίες όπως η Marbella και η Κέρκυρα

Η εταιρεία έχει επίσης υπογράψει 10 συμβάσεις με ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και κατασκευαστές για να ανοίξει νέους πολυτελείς ιστότοπους all-inclusive στο Μεξικό και τη Βραζιλία.

Το πακέτο διακοπών «έχει σίγουρα επαναπροσδιοριστεί», παίρνοντας ώθηση από οικογένειες που θέλουν τα πάντα να τις φροντίζουν, δήλωσε στους FT η Άνα Ιβάνοβιτς, εκτελεστική αντιπρόεδρος του ομίλου ακινήτων JLL. «Η πλειονότητα των μεγάλων εμπορικών σημάτων δεν έχουν ακόμη μεγάλη έκθεση στην Ευρώπη, οπότε πιστεύω ότι είναι σίγουρα ένας τρόπος για να αναπτυχθούν και να επεκταθούν».

Η ελληνική εταιρεία που ανταγωνίζεται τους κολοσσούς

Η ιδέα των πολυτελών, all-inclusive διακοπών στην Ευρώπη δεν είναι εντελώς νέα, αλλά η διάθεση ήταν περιορισμένη. Ο Όμιλος Sani/Ikos, μια ελληνική αλυσίδα φιλοξενίας που υποστηρίζεται από την GIC της Σιγκαπούρης, άρχισε να προσφέρει τέτοιες διακοπές πριν από σχεδόν μια δεκαετία και τώρα κατέχει επτά θέρετρα σε τοποθεσίες όπως η Marbella και η Κέρκυρα. Το Ikos Odisia στην Κέρκυρα προσφέρει πέντε διανυκτερεύσεις από περίπου €3.200 τον ερχόμενο Ιούνιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος Ανδρέας Ανδρεάδης είπε ότι «θα του άρεσε ο ανταγωνισμός» με μεγαλύτερους αντιπάλους όπως η Hyatt και η Marriott. Ο όμιλος δαπανά 700 εκατ. ευρώ για την all-inclusive επωνυμία Ikos Resorts για να προσθέσει τρεις νέους χώρους στην περιοχή και να επεκτείνει τα υπάρχοντα ακίνητα. Σχεδιάζει επίσης να ανοίξει την πρώτη μονάδα στην Καραϊβική έως το 2028.

Το ενδιαφέρον έρχεται εν μέσω προβλέψεων ότι η παγκόσμια αγορά τουηρισμού πολυτελείας αναμένεται να εκτιναχθεί. Η McKinsey, η οποία ορίζει τους ταξιδιώτες πολυτελείας -όσοι ξοδεύουν τουλάχιστον 500 δολάρια τη νύχτα για διαμονή- προέβλεψε σε φετινή της έκθεση ότι οι παγκόσμιες δαπάνες θα αυξηθούν κατά 64% στα 391 δισεκατομμύρια δολάρια την πενταετία έως το 2028, ταχύτερα από ό,τι για οποιοδήποτε άλλο τμήμα του κλάδου ταξιδίων.

Η ζήτηση καθοδηγείται από τον αυξανόμενο αριθμό ατόμων υψηλής καθαρής αξίας, αλλά και από νέους «επίδοξους ταξιδιώτες πολυτελείας», είπε η McKinsey, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους σε πολυτελέστερες επιλογές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός