Έντονο είναι το ηλικιακό χάσμα που παρατηρείται στην κατανάλωση και στις τάσεις ή την προθυμία για δαπάνες, ενόψει και της εορταστικής περιόδου που βρίσκεται προ των πυλών.

Σύμφωνα με την τρίτη ετήσια έρευνα «State of the American Shopper» της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Bread Financial, οι νεότεροι καταναλωτές είναι γενικά πιο αισιόδοξοι για την οικονομία και κατά συνέπεια εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία.

Δύσκολες οι καταναλωτικές προοπτικές για το 2024 – Οι προσδοκίες για το 2025

Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι σχεδόν δύο στους τρεις (64%) ερωτηθέντες της Gen Z και της χιλιετίας είναι θετικοί για την οικονομία, έναντι τεσσάρων στους 10 ερωτηθέντες των baby boomers.

Ομοίως, το 77% των ερωτηθέντων της Gen Z και των millennial είναι σίγουροι ότι βρίσκονται σε καλό δρόμο οικονομικά, 10% περισσότεροι από τους επτά στους δέκα ερωτηθέντες baby boomer που δήλωσαν το ίδιο.

Συνολικά, περισσότεροι από τους μισούς (53%) των ερωτηθέντων ανέφεραν πως θα μειώσουν τις δαπάνες τους φέτος – ποσοστό που όπως επισημαίνει και το ChainStoreAge φαίνεται μεγάλο, ωστόσο είναι μειωμένο σε σχέση με το 58% όλων των ερωτηθέντων στην έκδοση της έρευνας για το 2023.

Ανά γενιά

Αναλυτικά ανά γενιά, η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες της Gen Z (45%) και των millennial (44%) δήλωσαν ότι ξοδεύουν περισσότερα φέτος, σε σύγκριση με μόνο το 26% των ερωτηθέντων baby boomers και το 30% των ερωτηθέντων της Gen X που δηλώνουν ότι αυξάνουν τις δαπάνες τους.

Αντίθετα, μόνο το 19% των ερωτηθέντων Gen Z-ers και το 25% των millennials ξοδεύουν λιγότερα χρήματα από έτος σε έτος, σε σύγκριση με το 38% των ερωτηθέντων της γενιάς boomer και το 37% των ερωτηθέντων της γενιάς X.

Περισσότερο από το ένα τρίτο  (34%) δηλώνουν περίεργοι για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία αγορών τους. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (46%) μάλιστα σημείωσαν πως θα χρησιμοποιούσαν την τεχνητή νοημοσύνη για να βρουν την καλύτερη προσφορά.

Κατανάλωση σε κατάστημα ή online;

Εννέα στους δέκα καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα εξακολουθούν να ψωνίζουν από τα φυσικά καταστήματα και το 34% δηλώνει ότι ψωνίζει από τα καταστήματα πιο συχνά.

Περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) που είναι διαδικτυακοί αγοραστές πραγματοποίησαν μια αγορά στην εφαρμογή κινητού τηλεφώνου ενός λιανοπωλητή (από 33% το 2023) και ένας στους πέντε ερωτηθέντες διαδικτυακούς αγοραστές (20%) πραγματοποίησε μια αγορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (από μόλις 17% το 2023).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ιταλία: Μεγαλώνουν οι αντιδράσεις από αγρότες και εταιρείες για την εισαγωγή ντομάτας από την Κίνα [γράφημα]
AGRO |

Ο «πόλεμος» της ντομάτας - Γιατί ξεσηκώνονται αγρότες και εταιρείες τροφίμων στην Ιταλία

Οι αγρότες φοβούνται «ιταλοποιήσεις» κινεζικής ντομάτας λόγω τελωνειακών κανονισμών της ΕΕ - Εταιρείες και συνεταιρισμοί κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό και ζητούν παρέμβαση από τις Βρυξέλλες