Έντονο είναι το ηλικιακό χάσμα που παρατηρείται στην κατανάλωση και στις τάσεις ή την προθυμία για δαπάνες, ενόψει και της εορταστικής περιόδου που βρίσκεται προ των πυλών.
Σύμφωνα με την τρίτη ετήσια έρευνα «State of the American Shopper» της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Bread Financial, οι νεότεροι καταναλωτές είναι γενικά πιο αισιόδοξοι για την οικονομία και κατά συνέπεια εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία.
Δύσκολες οι καταναλωτικές προοπτικές για το 2024 – Οι προσδοκίες για το 2025
Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι σχεδόν δύο στους τρεις (64%) ερωτηθέντες της Gen Z και της χιλιετίας είναι θετικοί για την οικονομία, έναντι τεσσάρων στους 10 ερωτηθέντες των baby boomers.
Ομοίως, το 77% των ερωτηθέντων της Gen Z και των millennial είναι σίγουροι ότι βρίσκονται σε καλό δρόμο οικονομικά, 10% περισσότεροι από τους επτά στους δέκα ερωτηθέντες baby boomer που δήλωσαν το ίδιο.
Συνολικά, περισσότεροι από τους μισούς (53%) των ερωτηθέντων ανέφεραν πως θα μειώσουν τις δαπάνες τους φέτος – ποσοστό που όπως επισημαίνει και το ChainStoreAge φαίνεται μεγάλο, ωστόσο είναι μειωμένο σε σχέση με το 58% όλων των ερωτηθέντων στην έκδοση της έρευνας για το 2023.
Ανά γενιά
Αναλυτικά ανά γενιά, η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες της Gen Z (45%) και των millennial (44%) δήλωσαν ότι ξοδεύουν περισσότερα φέτος, σε σύγκριση με μόνο το 26% των ερωτηθέντων baby boomers και το 30% των ερωτηθέντων της Gen X που δηλώνουν ότι αυξάνουν τις δαπάνες τους.
Αντίθετα, μόνο το 19% των ερωτηθέντων Gen Z-ers και το 25% των millennials ξοδεύουν λιγότερα χρήματα από έτος σε έτος, σε σύγκριση με το 38% των ερωτηθέντων της γενιάς boomer και το 37% των ερωτηθέντων της γενιάς X.
Περισσότερο από το ένα τρίτο (34%) δηλώνουν περίεργοι για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία αγορών τους. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (46%) μάλιστα σημείωσαν πως θα χρησιμοποιούσαν την τεχνητή νοημοσύνη για να βρουν την καλύτερη προσφορά.
Κατανάλωση σε κατάστημα ή online;
Εννέα στους δέκα καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα εξακολουθούν να ψωνίζουν από τα φυσικά καταστήματα και το 34% δηλώνει ότι ψωνίζει από τα καταστήματα πιο συχνά.
Περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) που είναι διαδικτυακοί αγοραστές πραγματοποίησαν μια αγορά στην εφαρμογή κινητού τηλεφώνου ενός λιανοπωλητή (από 33% το 2023) και ένας στους πέντε ερωτηθέντες διαδικτυακούς αγοραστές (20%) πραγματοποίησε μια αγορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (από μόλις 17% το 2023).
Latest News
Έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ η Ευρώπη - Τι είπε ο Ντομπρόβσκις
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τις αξίες μας, αλλά και τα συμφέροντα και τα δικαιώματά μας, αν αυτό καταστεί αναγκαίο», σημείωσε ο ίδιος
Σανίδα σωτηρίας ρίχνει ο Τραμπ στο TikTok - Οι όροι του για να μην κλείσει η πλατφόρμα
Όποιος αγοράσει το TikTok πρέπει να «δώσει το μισό κεφάλαιο στις ΗΠΑ σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση άδειας», επανέλαβε ο Τραμπ
On Running: Οι Ελβετοί που θέλουν να «χτυπήσουν» Nike και Adidas
H ελβετική εταιρεία αθλητικών ειδών On Running που αναπτύσσεται ραγδαία - Οι συμφωνίες με Ρότζερ Φέντερερ και Ζεντάγια
Netflix: Ρεκόρ νέων συνδρομών και άλμα στα κέρδη
Κέρδη και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεων των αναλυτών για το 4ο τρίμηνο ανακοίνωσε η Netflix
Εργαζόμενοι vs CEOs: Το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απολαβών στην Ευρώπη
Πόσα βγάζουν οι CEO στις 100 κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη
Η μανία για το AI...ταξιδεύει στο Νταβός
Η έκρηξη του brand AI ξεκίνησε στο Νταβός το 2024, παραμερίζοντας τα κρυπτονομίσματα, σε μια εποχή που το ChatGPT κέρδιζε ακόμη σε δημοφιλία
Τα πάνω κάτω απειλεί να φέρει ο Τραμπ στην παγκόσμια φορολόγηση των πολυεθνικών
Η κίνηση Τραμπ η οποία είναι πιθανό να πυροδοτήσει παγκόσμια αντιπαράθεση για τα φορολογικά καθεστώτα
Γιατί οι Αμερικανοί γεμίζουν τα κελάρια τους με κρασιά και τυριά από την Ευρώπη
Υπάρχει έντονη ανησυχία στις ΗΠΑ ότι ο Τραμπ θα επιβάλει τελικά δασμούς σε μια σειρά από ευρωπαϊκά προϊόντα
Γιατί το Βερολίνο «τρέμει» για τις επερχόμενες αποφάσεις Τραμπ
Οι αυξήσεις δασμών που απειλεί να επιβάλει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ θα κοστίσουν 127 έως 180 δισ. ευρώ στη γερμανική οικονομία
Η διεύρυνση των BRICS, η αποδολαριοποίηση και οι απειλές Τράμπ [γράφημα]
Οι BRICS είναι, μετά την ένταξη της Ινδονησίας, μια ομάδα δέκα κρατών με σημαντικό οικονομικό βάρος και πρωταγωνιστική θέση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου