Η Microsoft κατηγόρησε την Google ότι διεξάγει «σκιώδεις εκστρατείες» με στόχο να υπονομεύσει τη θέση της έναντι ρυθμιστικών αρχών και πολιτικών, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι Financial Times.
Η Ρίμα Αλάιλι, αναπληρώτρια γενική σύμβουλος της Microsoft, ισχυρίστηκε σε ανάρτηση στο ιστολόγιό της τη Δευτέρα ότι η Google υποστηρίζει κρυφά μια ομάδα πίεσης «που έχει σχεδιαστεί για να δυσφημίσει τη Microsoft στις αρχές ανταγωνισμού και στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και να παραπλανήσει το κοινό».
Θα καταφέρουν οι ΗΠΑ να «διαλύσουν» την Google; – Το διακύβευμα της υπόθεσης
«Η Google έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να συσκοτίσει τη συμμετοχή, τη χρηματοδότηση και τον έλεγχό της [της ομάδας]», πρόσθεσε. «Όταν η ομάδα ξεκινήσει, η Google θα παρουσιαστεί πιθανότατα ως μέλος πίσω θέσης και όχι ως ηγέτης της. Μένει να δούμε τι προσέφερε η Google στις μικρότερες εταιρείες για να συμμετάσχουν, είτε σε μετρητά είτε σε εκπτώσεις».
Τι καταγγέλλει η Microsoft
Η Microsoft χαρακτήρισε την εν λόγω οργάνωση, την Open Cloud Coalition, ως «ομάδα AstroTurf», αναφερόμενη στην πρακτική των ισχυρών εταιρειών να αποκρύπτουν τη συμμετοχή τους σε ορισμένες ομάδες ή θέματα για να την κάνουν να φαίνεται σαν μια προσπάθεια που κινείται από τη βάση. Η Αλάιλι δήλωσε ότι η Google είχε προσλάβει τη συμβουλευτική εταιρεία DGA Group για να δημιουργήσει την ομάδα με επίκεντρο το Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ και ότι η Microsoft είχε ενημερωθεί από μια εταιρεία που προσεγγίστηκε για να συμμετάσχει.
Σε απάντηση, εκπρόσωπος της Google δήλωσε: «Εμείς και πολλοί άλλοι πιστεύουμε ότι οι αντιανταγωνιστικές πρακτικές της Microsoft εγκλωβίζουν τους πελάτες και δημιουργούν αρνητικές επιπτώσεις που επηρεάζουν την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, την καινοτομία και τις επιλογές.
«Δεν είμαστε κατά κάποιας εταιρείας. Είμαστε ένας συνασπισμός υπέρ της αγοράς που επικεντρώνεται στην προάσπιση αρχών που θα ενισχύσουν την αγορά υπηρεσιών cloud στην Ευρώπη, κυρίως το άνοιγμα και τη διαλειτουργικότητα», δήλωσε η Νίκι Στιούαρτ, ανώτερη σύμβουλος του Open Cloud Coalition.
Τα ασυνήθιστα ωμά σχόλια της Microsoft αντικατοπτρίζουν τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών μεγάλης τεχνολογίας στο cloud computing, όπου η ζήτηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα, καθώς οι εταιρείες έχουν μεταφέρει τα δεδομένα τους στο διαδίκτυο και καθώς οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης απαιτούν όλο και μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ για την εκπαίδευση των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων τους. Η Google παραμένει μακράν τρίτη σε σχέση με το Azure της Microsoft και την ηγέτιδα Amazon Web Services σε μερίδιο αγοράς cloud.
Οι κινήσεις της Google
Τον περασμένο μήνα, η Google κατέθεσε αντιμονοπωλιακή καταγγελία στην ΕΕ κατά της Microsoft, υποστηρίζοντας ότι χρησιμοποιεί αυστηρούς όρους αδειοδότησης λογισμικού για να εμποδίσει τους Ευρωπαίους πελάτες να μεταφέρουν τα δεδομένα και τους φόρτους εργασίας τους από το Azure στα clouds των ανταγωνιστών της.
Η Microsoft δήλωσε τη Δευτέρα ότι η Google κατέθεσε την καταγγελία της και βοήθησε στην ίδρυση του Open Cloud Coalition αφού απέτυχε να πείσει τα μέλη μιας άλλης ομάδας πίεσης, των Cloud Infrastructure Services Providers, να απορρίψουν έναν διακανονισμό σε μια ξεχωριστή υπόθεση αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, παρά την προσφορά 500 εκατ. δολαρίων σε μετρητά και πιστώσεις. Η Cispe κατέληξε τελικά σε διακανονισμό.
Ισχυρίστηκε επίσης ότι η Google ήταν ένοχη για ένα ευρύτερο «μοτίβο σκιωδών εκστρατειών», συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης άρθρων γνώμης, της προώθησης αρνητικών ιστοριών σε δημοσιογράφους και της υπόδειξης ερωτήσεων σε γραφεία του αμερικανικού Κογκρέσου σχετικά με τις δραστηριότητές της στην Κίνα.
Οι ισχυρισμοί έρχονται σε μια ευαίσθητη στιγμή για την Google με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να συζητά αν θα απαιτήσει τη διάλυση της μονοπωλιακής επιχείρησης αναζήτησης, η οποία βρέθηκε νωρίτερα φέτος να έχει εμπλακεί σε αντιανταγωνιστική συμπεριφορά. Η εταιρεία έχασε επίσης μια αντιμονοπωλιακή υπόθεση κατά του καταστήματος εφαρμογών Play που άσκησε η εταιρεία ανάπτυξης του Fortnite, Epic και αντιμετωπίζει δίκη σε μια δεύτερη υπόθεση του DoJ σχετικά με την επιχείρηση τεχνολογίας διαφημίσεων.
«Φαίνεται ότι η Google έχει δύο απώτερους στόχους στις προσπάθειες astroturfing: να αποσπάσει την προσοχή από τον έντονο ρυθμιστικό έλεγχο που αντιμετωπίζει η Google σε όλο τον κόσμο, δυσφημίζοντας τη Microsoft και να γείρει το ρυθμιστικό τοπίο υπέρ των υπηρεσιών cloud της αντί να ανταγωνίζεται επί της ουσίας», έγραψε η Αλάιλι.
Latest News
Λαγκάρντ: Η Ευρώπη μένει πίσω – Τι είπε για την Ελλάδα
Δεν χρειάζεται η Ευρώπη να περάσει άλλη μία κρίση, τόνισε η Κριτσίν Λαγκάρντ σε συνέντευξή της στη Le Monde - Οι πέντε παράγοντες που θα οδηγήσουν στη λύση
Αυξάνεται η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα
Είναι η πρώτη φορά εδώ και έξι μήνες που η Κίνα παρουσιάζει αύξηση βιομηχανικής παραγωγής
Μεγάλες αλλαγές στην ηγεσία της Societe Generale - Υπερτετραπλασιάστηκαν τα κέρδη
H Societe Generale ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη υπερτετραπλασιάστηκαν το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα
Microsoft και Meta αυξάνουν τις επενδύσεις σε ΑΙ ρίχνοντας τα περιθώρια κέρδους - Τι θέλουν οι επενδυτές
Τα παραδείγματα των Microsoft και Meta - Οι επενδυτές φοβούνται μικρότερα κέρδη στις Big Tech και πωλούν τις μετοχές
Σταθερά διατηρεί τα επιτόκια η Τράπεζα της Ιαπωνίας - Που εστιάζει
H Τράπεζα της Ιαπωνίας προέβλεψε ότι ο πληθωρισμός θα κινηθεί γύρω από τον στόχο του 2% τα επόμενα χρόνια
Σπάει ο πάγος Αργεντινής - Βρετανίας για τα Φώκλαντ
Η Αργεντινή είναι έτοιμη να ενισχύσει τις πτήσεις προς τα Φώκλαντ, δήλωσε η υπουργός Εξωτερικών
Τα σχολεία απαγορεύουν τα Crocs ενμέσω αντιδράσεων
Οι απαγορεύσεις των Crocs από σχολεία απειλούν την κυριαρχία των αγαπημένων παπουτσιών των παιδιών
Πώς οι Χούθι μετατράπηκαν σε υπολογίσιμη δύναμη και παγκόσμια απειλή
Ο πόλεμος στη Γάζα βοήθησε δια της πλαγίας οδού τους Χούθι, οι οποίοι πλέον μετατρέπονται σε υπολογίσιμη δύναμη
Η Harley Davidson έπαθε... Bud Light - Πώς μπήκε στο μάτι ενός συντηρητικού ακτιβιστή
Η Harley Davidson, η εταιρεία πίσω από τις θρυλικές μοτοσικλέτες αντιμετωπίζει μειωμένες πωλήσεις έπειτα από αντιδράσεις πελατών της
Αυτοί είναι οι κορυφαίοι Influencers για το 2024 - Η λίστα του Forbes
H συνολική αγορά της οικονομίας δημιουργίας περιεχομένου από influencers θα μπορούσε να διπλασιαστεί σε μέγεθος μέσα στην επόμενη πενταετία