Ανάμεικτα φαίνεται πως είναι τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών μπροστά σε Black Friday και Cyber Monday σχετικά με πιθανές αγορές στις επερχόμενες εκπτώσεις.
Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση, ένας στους δύο συμμετέχοντες στην έρευνα (50%) δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές εκμεταλλευόμενος τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday.
Black Friday: Μαζί με Halloween και Cyber Monday τζιράρουν πάνω από 200 εκατ. ευρώ
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών.
Black Friday-Cyber Monday: Ποιοι θα αγοράσουν
Όπως είναι αναμενόμενο, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δε σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι.
Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) – και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).
Παρά τη διστακτικότητα καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.
Θα κερδίσει η αβεβαιότητα;
Τα ευρήματα αυτά, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη διαπίστωση και των παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ, ότι η αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει στους καταναλωτές η οικονομική επιβράδυνση και ο πληθωρισμός, τους καθιστά ιδιαίτερα προσεκτικούς στις αγορές τους, ενώ πολλοί από αυτούς περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Ωστόσο, ενδέχεται να αντικατοπτρίζουν και την επιφυλακτικότητα ορισμένων καταναλωτών που θεωρούν ότι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα δεν ανταποκρίνονται πάντα στις προσδοκίες τους για μεγάλες εκπτωτικές ευκαιρίες.
Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday, ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Παρότι το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει πλέον εξοικειωθεί με τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως, εξάλλου, και στον υπόλοιπο κόσμο. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών ειδών, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους κινήσεις στα νέα δεδομένα. Υπάρχουν πολλά παγκόσμια best practices από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν εμπειρία οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα – μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση δεδομένων καταναλωτών σε ζωντανό χρόνο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη της ζήτησης (demand sensing) και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών βάσει προτιμήσεων, καθώς και η χρήση αλγόριθμων dynamic pricing για την εποπτεία της πορείας των τιμών του ανταγωνισμού και την επαναπροσαρμογή τους σε ζωντανό χρόνο».
Latest News
Αλλάζουν «κόλπα» οι ληστές του διαδικτύου – Πώς στήνουν «αναχώματα» οι τράπεζες
Οι τράπεζες θωρακίζονται από τις κομπίνες με κάρτες – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος
Atradius Hellas: Ενισχυμένα έσοδα 8,3% και αυξημένη κερδοφορία το εννεάμηνο
Η Atradius Hellas εμφάνισε στο εννεάμηνο, φέτος, ένα combined cost ratio λιγότερο του 70%
Αύξηση 13,7% στα κέρδη εννιαμήνου της Coca Cola HBC - Επικαιροποιεί προς τα πάνω το guidance
Η Coca-Cola HBC συνεχίζει τις επενδύσεις στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και τις εξειδικευμένες δυνατότητές της
Μαθήματα κέρδους από την Δ. Θανόπουλος και η «πληγή» του Instashop
Τι δείχνει για το 2023 ο ισολογισμός της Δ. Θανόπουλος με μόλις τρία φυσικά καταστήματα - Γιατί κατεβάζει τον πήχη εφέτος
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Έρχονται 10 μικρά ΙΚΕΑ στην Ελλάδα – Στα καταστήματα της Folli Follie ανοίγουν Foot Locker
IKEA σε όλα τα μεγέθη σε όλη την Ελλάδα – Το επενδυτικό πλάνο του Βασίλη Φουρλή για τη Foot Locker - Διατηρείται το guidence
Πώς ο ΔΑΑ ξεκλείδωσε επενδύσεις 1 δισ. ευρώ έως το 2029 – Το ομολογιακό των 806 εκατ.
Το τρίτο στη σειρά ομολογιακό από τον ΔΑΑ που σχεδιάζει μπαράζ επενδύσεων για την αναβάθμιση του αεροδρομίου
Αγώνας μετ’ εμποδίων για να παραδοθούν οι κατοικίες στο Ελληνικό
Η έλλειψη συνεργείων αγκάθι για τις κατασκευές στο Ελληνικό – Γκάζι από τη Lamda στην πώληση οικοπέδων
«Αλλαγή σκυτάλης» στην ΔΕΛΤΑ – Αποχωρεί από επικεφαλής ο Χρήστος Τσόλκας
Η θητεία του κ. Τσόλκα στη ΔΕΛΤΑ ολοκληρώνεται στις 15 Νοεμβρίου 2024
Στο 12% η συμμετοχή των logistics στο ΑΕΠ - Προσελκύονται ιδιωτικές επενδύσεις
Την κομβική σημασία των logistics στον παραγωγικό μετασχηματισμό της χώρας επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τ. Θεοδωρικάκος