Ανάμεικτα φαίνεται πως είναι τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών μπροστά σε Black Friday και Cyber Monday σχετικά με πιθανές αγορές στις επερχόμενες εκπτώσεις.
Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση, ένας στους δύο συμμετέχοντες στην έρευνα (50%) δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές εκμεταλλευόμενος τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday.
Black Friday: Μαζί με Halloween και Cyber Monday τζιράρουν πάνω από 200 εκατ. ευρώ
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών.
Black Friday-Cyber Monday: Ποιοι θα αγοράσουν
Όπως είναι αναμενόμενο, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δε σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι.
Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) – και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).
Παρά τη διστακτικότητα καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.
Θα κερδίσει η αβεβαιότητα;
Τα ευρήματα αυτά, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη διαπίστωση και των παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ, ότι η αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει στους καταναλωτές η οικονομική επιβράδυνση και ο πληθωρισμός, τους καθιστά ιδιαίτερα προσεκτικούς στις αγορές τους, ενώ πολλοί από αυτούς περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Ωστόσο, ενδέχεται να αντικατοπτρίζουν και την επιφυλακτικότητα ορισμένων καταναλωτών που θεωρούν ότι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα δεν ανταποκρίνονται πάντα στις προσδοκίες τους για μεγάλες εκπτωτικές ευκαιρίες.
Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday, ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Παρότι το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει πλέον εξοικειωθεί με τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως, εξάλλου, και στον υπόλοιπο κόσμο. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών ειδών, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους κινήσεις στα νέα δεδομένα. Υπάρχουν πολλά παγκόσμια best practices από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν εμπειρία οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα – μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση δεδομένων καταναλωτών σε ζωντανό χρόνο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη της ζήτησης (demand sensing) και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών βάσει προτιμήσεων, καθώς και η χρήση αλγόριθμων dynamic pricing για την εποπτεία της πορείας των τιμών του ανταγωνισμού και την επαναπροσαρμογή τους σε ζωντανό χρόνο».
Latest News
«Έπεσαν» 0,72% οι τιμές στο «ράφι» - Σταθεροποίηση στο 11μηνο του 2024 [πίνακες]
Τι δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τις τιμές τροφίμων στα σούπερ μάρκετ - Σε ποιες κατηγορίες σημειώνεται άνοδος και σε ποιες μείωση
Piney: Χρηματοδότηση 1,2 εκατ. ευρώ για να επεκτείνει το ευρωπαϊκό της αποτύπωμα
H Piney είναι εταιρεία - πάροχος υπηρεσιών καθαρισμού και τεχνολογικών λύσεων για διαχειριστές ακινήτων βραχυπρόθεσμης ενοικίασης
Η Interamerican εξαγοράζει τη Europ Assistance Greece
Παράλληλα η Interamerican Βοηθείας προχωρά στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της
ΗΡΩΝ PULSE: «Αναπάντεχες λύσεις» και στην ηλεκτροκίνηση, με φόρτιση Καθ’ οδόν!
Ένα νέο βήμα που εξελίσσει την παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης
Εθνική και Eurobank στηρίζουν το deal ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Masdar
Εθνική και Eurobank συντονίζουν χρηματοδότηση ύψους μέχρι 750 εκατ. ευρώ - Οι δύο τράπεζες ενεργούν ως Βασικοί Κύριοι Διοργανωτές
Σαρωτική νίκη Μπρατάκου στο ΕΒΕΑ - Το μήνυμα που έστειλε ο νέος πρόεδρος
Ο συνδυασμός «ΑΛΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ» επικράτησε με 45 έδρες
Νέος Γενικός Διευθυντής στην Attica Bank ο Στυλιανός Ηλιάδης
Ο κ. Ηλιάδης εντάσσεται, επίσης, ως μέλος στην Εκτελεστική Επιτροπή και στην Επιτροπή Διαχείρισης Ενεργητικού-Παθητικού (ALCO) της Τράπεζας.
Εξαγωγές και πράσινες επενδύσεις οδηγούν το success story της βιομηχανίας - Τα case study Παπαστράτου, Ηρακλή
Ο CEO του ομίλου Ηρακλής, Δημήτρης Χανής και ο Γιώργος Μαργώνης, CEO της Παπαστράτος εξήγησαν στο ΟΤ FORUM πώς θα αυξηθεί η συμμετοχή της βιομηχανίας στο ΑΕΠ
Πώς θα απαντήσουν οι τράπεζες στις μειώσεις των επιτοκίων - Τι είπε ο Ζανιάς στο 4o OT FORUM
Πώς σχεδιάζουν να διατηρήσουν ψηλά την κερδοφορία τους οι τράπεζες με φόντο τη μείωση των επιτοκίων - Τι λένε οι τραπεζίτες
Τελική ευθεία για την κρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας – Τι είπε ο Χατζηδάκης στο 4ο OT FORUM
Στο 4ο OT FORUM ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είπε πώς θα επιτραπεί στο ΤΑΙΠΕΔ να διαπραγματευτεί με την Helleniq Energy