Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της παράδοσης του, στις 30 Νοεμβρίου. Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας σήμερα το πρωί στο Πρώτο Πρόγραμμα του ραδιοφώνου της ΕΡΤ.
Ο υφυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι την προηγούμενη εβδομάδα έκανε μία διαδρομή στο σύνολο της γραμμής «και την ίδια ώρα εκινούντο 9 συρμοί μέσα στη γραμμή, δηλαδή ήταν μία προσομοίωση της κανονικής λειτουργίας του Μετρό».
Ταχιάος: Πριν τις 30 Νοεμβρίου οι πιστοποιήσεις για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο κ. Ταχιάος ερωτηθείς για το κατά πόσο το Μετρό θα επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη, επεσήμανε ότι «αυτό το οποίο σε πρώτη φάση έρχεται να λύσει είναι η πρόσβαση στο κέντρο. Η Θεσσαλονίκη είναι μια μονοκεντρική πόλη και πρακτικά, δίνει τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων από τα λεωφορεία στο Μετρό, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και επίσης, και στην περιοχή της Νέας Ελβετίας.
Επίσης, θα είναι εύκολο με αυτό τον τρόπο να αποσυμφορήσουμε και όλους εκείνους τους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, κάτι το οποίο θα επιτρέψει και στον Δήμο Θεσσαλονίκης, κυρίως, να προχωρήσει σε σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Υπό την έννοια αυτή, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο κυκλοφοριακά.
Σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το πώς θα τροφοδοτηθεί από τις λεωφορειακές γραμμές. Κυρίως όμως είναι ένα έργο το οποίο τελικά θα αλλάξει την ψυχολογία της πόλης. Γιατί επιτέλους τελειώνει, και η πόλη ξεπερνάει ένα φάντασμα της».
Χωρίς οδηγό
Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε, για μία ακόμη φορά, για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα «Μετρό χωρίς οδηγό» και υπενθύμισε ότι «η γραμμή 4 του Μετρό, η οποία κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Αθήνα θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία, δηλαδή, θα είναι και αυτό Μετρό χωρίς οδηγό.
Σε κάθε περίπτωση, την ασφαλή λειτουργία του εγγυάται η TUV Rheinland, η οποία κάνει την πιστοποίηση της κατασκευής του και της εταιρείας λειτουργίας. Επίσης, το εγγυάται και η εταιρεία λειτουργίας, η ΤΗΕΜΑ, της οποίας ο κορμός είναι η γαλλική EGIS και η ιταλική ATM. Η ATM μάλιστα, είναι η εταιρεία του Μετρό του Μιλάνο, η οποία λειτουργεί παρόμοιο Μετρό στην Ιταλική πόλη, ενώ για πρώτη φορά το λειτούργησε το 2000 στην Κοπεγχάγη».
Σε πρώτη φάση, η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι της τάξεως των τρεισήμισι λεπτών, όπως σημείωσε, ενώ στην πορεία θα πυκνώσουν και θα φτάσουν μέχρι ενάμισι λεπτό.
Αναφερόμενος στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί κατά την τελετή παράδοσης του, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι: «Θα υπάρξει μια σεμνή τελετή παράδοσης του έργου στους Θεσσαλονικείς, προεξάρχοντος του πρωθυπουργού και στη συνέχεια θα υπάρξει μία περίοδος εξοικείωσης του κόσμου με το έργο
Latest News
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα