Πλοίο που μεταφέρει εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων που θεωρούνται ύποπτα ως τοξικά κατέπλευσε χθες στην Αλβανία, στον τόπο από όπου είχε αρχικά αποπλεύσει. Το φορτίο του δεν έγινε δεκτό στην Ταϊλάνδη και το πλοίο περιπλανήθηκε επί μήνες για να καταλήξει και πάλι στην Αλβανία, ανακοίνωσε η μη κυβερνητική οργάνωση Basel Action Network (BAN).
«Το πλοίο έχει αγκυροβολήσει στο Δυρράχιο, σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από το λιμάνι», δήλωσε στο AFP ο Jim Puckett, εκτελεστικός διευθυντής της BAN, ο οποίος βρέθηκε χθες στο αλβανικό λιμάνι περιμένοντας την άφιξη του πλοίου.
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Το φορτηγό μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Moliva, με σημαία Τουρκίας, μεταφέρει, σύμφωνα με την ίδια πηγή, «102 κοντέινερ, δηλαδή 2.100 τόνους» αποβλήτων που θεωρούνται ύποπτα.
Το φορτίο απέπλευσε από την Αλβανία τον Ιούλιο. Σύμφωνα με τα έγγραφα που παρουσιάσθηκαν στο αλβανικό τελωνείο, πρόκειται για βιομηχανικά απόβλητα, και συγκεκριμένα για οξείδιο του σιδήρου, η εξαγωγή του οποίου επιτρέπεται.
Ομως, σύμφωνα με πληροφορίες που διαβιβάσθηκαν στην οργάνωση BAN από μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος, πρόκειται για σκόνη σακκόφιλτρων ηλεκτροκαμίνου (Electric Arc Furnace Dust-EAFD), που ανήκει στα τοξικά απόβλητα και πρέπει να αποθηκεύεται και να μεταφέρεται υπό πολύ αυστηρές συνθήκες.
Τα απόβλητα δεν έγιναν δεκτά στην Ταϊλάνδη και ταξίδεψαν πίσω στην Αλβανία αφού το πλοίο περιπλανήθηκε επί πολλούς μήνες στην θάλασσα, με σταθμούς στην Ισπανία, την Πορτογαλία και την Τουρκία.
«Η μεταφορά αυτών των αποβλήτων έχει προκαλέσει διχογνωμίες. Ορισμένοι δηλώνουν ότι δεν πρόκειται για επικίνδυνα απόβλητα. Εμείς δηλώνουμε ότι είμαστε 95% βέβαιοι ότι είναι», δήλωσε ο Jim Puckett κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Δυρράχιο.
Η μη κυβερνητική οργάνωση θεωρεί ότι πρόκειται «για σκόνη χάλυβα που συγκεντρώθηκε στα φίλτρα των χαλυβουργείων του Ελβασάν», είπε. «Αν αυτό που δηλώνουμε είναι αλήθεια (…) η εξαγωγή αυτή ήταν μία εγκληματική εξαγωγή που δεν έπρεπε ποτέ να έχει γίνει».
Η Basel Action Network, με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες, ζητούν από τις αλβανικές αρχές να συμμετάσχει στην δειγματολειψία στο φορτίο του πλοίου ώστε να εξακριβωθεί για τι πρόκειται και να ταυτοποιηθεί «ο παραγωγός και η προέλευση των αποβλήτων», εξήγησε ο Jim Puckett. Αντιπροσωπεία της οργάνωσης επρόκειτο να συναντηθεί χθες με τις αλβανικές αρχές.
Η εισαγγελία του Δυρραχίου ξεκίνησε έρευνα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για «λαθρεμπόριο απαγορευμένων εμπορευμάτων» και «κατάχρηση εξουσίας».
Η αλβανική εισαγγελία διέταξε χθες την δέσμευση των εμπορευματοκιβωτίων πριν από τον κατάπλου, για να προετοιμαστεί το άνοιγμά τους σε συνθήκες ασφαλείας.
Η αποστολή βιομηχανικών αποβλήτων από τις δυτικές χώρες για την διαχείρισή τους αλλού, στην Ασία ή την Αφρική, αποτελεί τμήμα του παγκόσμιου εμπορίου που καταγγέλλεται συστηματικά από τις περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις. Αντιπροσωπεύει 44 έως 70 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Latest News
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Αυξημένη διάθεση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία με χαμηλότερες εκπομπές αέριων ρύπων, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης
Στα γραφεία της ΕΕΕ η διεθνής ναυτιλία συζητά για την πράσινη μετάβαση του κλάδου
Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ