
«Αν αναβαθμιστούν όλα αυτά τα κτίρια τα οποία πρέπει να αναβαθμιστούν σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προσταγές, θα είναι σε μία μόνιμη ανάπτυξη ο κλάδος για την επόμενη πενταετία», επισημαίνει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών και Διευθύνων Σύμβουλος της Vitex, Αρμόδιος Γιαννίδης.
Μιλώντας στο PODCAST ΒΑΒΕΛ αναγνωρίζει δεν λειτουργούν και τόσο τέλεια όλα αυτά τα προγράμματα για τις ενεργειακές αναβαθμίσεις. «Οι εκταμιεύσεις των προγραμμάτων κατά καιρούς περνάνε διάφορες στενοπούς, όπως είμαστε και τώρα σε αυτή την περίοδο. Δεν εκταμιεύονται τα εκκρεμή προγράμματα για να μπουν σε υλοποίηση τα επόμενα, οπότε αυτό δημιουργεί μία δυστοκία στην αγορά».
Ο κλάδος της οικοδομής
Όπως αναφέρει, ο κλάδος είναι σε ανάπτυξη ή σε επανάκαμψη αν θέλεις, γιατί η οικοδομή, ως γνωστόν μέχρι το 2012 είχε χάσει το 90% της δυναμικής της. Εκεί φάνηκε και το πόσο σημαντική είναι η συντήρηση και η ιδιόχρηση των προϊόντων, οπότε σε αυτό το περιβάλλον έφτασε η βιομηχανία χρωμάτων να έχει πέσει κατά 50%.
Ο ίδιος προσθέτει ότι «έχει μετασχηματιστεί ο κλάδος, γιατί στο μεσοδιάστημα μπήκε στο προσκήνιο η ενεργειακή αναβάθμιση και οι θερμοπροσώψεις. Πολλές εταιρείες, όπως και η δικιά μας στραφήκανε στο να κάνουν και συστήματα θερμοπροσώψεων.
Οπότε το προϊοντικό μείγμα έχει μεγαλώσει, γιατί και το συνολικό κόστος, η τιμή πώλησης αυτών των προϊόντων είναι διαφορετική από ότι των χρωμάτων και τα κανάλια πώλησης έχουνε διευρυνθεί ανάλογα, προσπαθώντας να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση ή και να βρουν διέξοδο στην δυσπραγία που υπήρχε με την κρίση, οπότε έχει μετασχηματιστεί αρκετά ο κλάδος. Δεν μπορεί να πεις ότι ένα νούμερο που γινότανε πριν από 15 χρόνια είναι συγκρίσιμο με σήμερα».
Ο τζίρος του κλάδου
Αυστηρά των χρωμάτων εκτιμάται γύρω στα 280 εκατομμύρια ευρώ. Αν βάλουμε και τις θερμοπροσόψεις πάει γύρω στα 350 και αν βάλουμε συνολικά τα δομικά χημικά ξεπερνάει τα 500 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό που έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, σε σχέση με παλαιότερα είναι η εποχικότητα, η περίοδος, όπου παλιά το χειμώνα ήταν μία περίοδος απραγίας λόγω των καιρικών συνθηκών, ενώ τώρα με την κλιματική αλλαγή έχει γίνει πολύ πιο φιλικός, ο χειμώνας στις ανακαινίσεις, ακόμα και σε εξωτερικούς χώρους. Βλέπουμε σε πολλές πόλεις ή σε τουριστικές περιοχές να μη σταματάνε πρακτικά οι δουλειές, ενώ απεναντίας το καλοκαίρι, που ήταν η καλή μας εποχή έχει όλο και περισσότερους καύσονες, όλο και πιο παρατεταμένη υψηλή θερμοκρασία και φέτος φτάσαμε στο σημείο να έχουμε τις 10 εργάσιμες ημέρες, όπου απαγορευόντουσαν κιόλας οι εξωτερικές εργασίες από το Υπουργείο Εργασίας. Δεν έχει γίνει ο χειμώνας τόσο υψηλής συζήτησης όσο το καλοκαίρι, αλλά έχει εξομαλυνθεί πάρα πολύ η εποχικότητα. Και εξαγωγές χρωμάτων
Σύμφωνα με τον κ. Γιαννίδη, «η βιομηχανία χρωμάτων έχει θετικό εμπορικό ισοζύγιο καταρχήν και όταν μιλάμε για οικοδομικό χρώμα, οι εισαγωγές είναι αδιάφορες, μηδαμινές σε ποσοστό. Και έχουμε
πάρα πάρα πολλές εξαγωγές. Οπότε είμαστε πολύ περήφανοι, γιατί αυτό το κάνουμε με χρώματα που παράγονται στην Ελλάδα, κυρίως από ελληνικές εταιρείες, ελληνικές εννοούμε ελληνικής ιδιοκτησίας, ελληνικού management, ελληνικών brands. Οπότε είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις, όπου δεν έχει επέλθει αφελληνισμός και απεναντίας έχουμε και παραδείγματα αριστείας στο ευρωπαϊκό τερέν, όπου εταιρείες ελληνικές διακρίνονται για πάρα πολλά πράγματα».
Η Γενική Συνέλευση Chemical Convention του Συμβουλίου Ευρωπαϊκής Xημικής Βιομηχανίας
Πρόκειται για το κορυφαίο γεγονός ετησίως του κλάδου μας, τονίζει ο κ. Γιαννίδης, που γίνεται στις 13-15 Νοεμβρίου στην Αθήνα σε συνδυασμό με τα 30 χρόνια του Συνδέσμου Χημικών Βιομηχανιών. Θα έχουμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε περίπου 200 εκπροσώπους είτε CEOs είτε executives κορυφαίων εταιρειών του πλανήτη, των μεγάλων chemical conglomerates, όπως η BASF, Βayer, Dow. Ας κρατήσουμε ότι εκείνες τις μέρες στην Αθήνα θα έχουμε συνολική κεφαλαιοποίηση εταιρειών επισκεπτών άνω του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων και μπορεί να έχουμε και εκπροσώπους εταιρειών που θα αριθμούν παραπάνω από 1 εκατομμύριο εργαζομένους. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό και για την προβολή της ελληνικής οικονομίας
Στείλτε μας τις δικές σας ερωτήσεις στο vavelpodcast@ot.gr.
Κάνε εγγραφή στο Podcast ΒΑΒΕΛ στο Spotify , Apple Podcasts και Google Podcasts και ενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις για να ακούς πρώτος τα νέα επεισόδια!


Latest News

PODCAST Economics & Business TALKS | Η στρατηγική μάρκετινγκ στα χρόνια των Social Media και του AI
Σε αυτό το επεισόδιο υποδεχόμαστε τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας κ. Σέργιο Δημητριάδη. Στη συζήτησή μας, συμμετέχει, και ο Γιώργος Γκριτζάλας συνιδρυτής διαφημιστικής εταιρείας και σύμβουλος στρατηγικής μάρκετινγκ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

H προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών με AI |H ιστορία της Orfium
Σε αυτό το επεισόδιο του VIDCAST BizSound φιλοξενούμε τον Μιχάλη Πετυχάκη, συνιδρυτή της Orfium. Η εταιρεία προστατεύει τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών με τη βοήθεια της ΑΙ και συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες παγκοσμίως.

Τσομώκος (Delphi Forum): Ο κόσμος θέλει να μάθει τι συμβαίνει στο εξωτερικό
Οι σχέσεις με την Αμερική, η Κίνα, η αντιμετώπιση της Ρωσίας στο φετινό Delphi Forum 9-12 Απριλίου – Το όραμα και τα προβλήματα

Κ. Σουλιώτης (Καθ. Πολιτικής Υγείας): Οι Έλληνες πληρώνουν από την τσέπη τους για παροχές υγείας
Τι λέει ο Κ. Σουλιώτης στο Podcast Βαβέλ για τα ράτζα, τα χρέη των νοσοκομείων, την κατανομή τους στην χώρα, την πολιτική του φαρμάκου και τις επενδύσεις