Αυξημένα έσοδα κατά 12% στα 1,434 εκατ. ευρώ κατέγραψε το τρίτο τρίμηνο του 2024 ο όμιλος Accor, ενώ επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη για αύξηση του RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) το 2024 και το EBITDA αναμένεται μεταξύ 1,1 και 1,125 εκατ. ευρώ για το έτος.
Πιο συγκεκριμένα, όμως ανακοίνωσε ο όμιλος, ενώ η ανάπτυξη του RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) ομαλοποιείται, ο Όμιλος Accor συνεχίζει να επωφελείται από την ποικιλομορφία του ως προς τη γεωγραφία και το segment.
Υψηλές αποδόσεις της Accor στην Ελλάδα
Και τα δύο τμήματα του Ομίλου, Premium, Midscale & Economy (PM&E) και Luxury & Lifestyle (L&L), παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, η Accor άνοιξε 47 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 8.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή ανάπτυξη μονάδων κατά 3,2% τους τελευταίους 12 μήνες. Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 838.826 δωματίων (5.638 ξενοδοχεία) και ένα pipeline 231.000 δωματίων (1.380 ξενοδοχεία).
RevPAR τρίτου τριμήνου 2024
Η κατηγορία Premium, Midscale & Economy (PM&E) κατέγραψε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, ακόμα καθοδηγούμενο από τις τιμές παρά από τα ποσοστά πληρότητας.
Αύξηση 6% σε Ευρώπη – Βόρεια Αφρική
Η περιοχή Ευρώπης-Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση 6% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023.
– Η Γαλλία, που αντιπροσωπεύει το 45% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επωφελήθηκε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Όπως αναμενόταν, η διοργάνωση οδήγησε σε ισχυρή αύξηση του RevPAR στο Παρίσι. Στις επαρχίες, η κίνηση παρέμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ ο Σεπτέμβριος επηρεάστηκε από μια υψηλή βάση σύγκρισης που συνδέεται με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι που που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2023.
– Το Ηνωμένο Βασίλειο, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε ελαφρώς θετική ανάπτυξη RevPAR, σύμφωνα με τα προηγούμενα τρίμηνα, με παρόμοιες επιδόσεις στο Λονδίνο και στις επαρχίες.
– Η Γερμανία, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε μεγαλύτερη αύξηση του RevPAR σε σύγκριση με τις δύο παραπάνω χώρες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
• Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού παρουσίασε αύξηση 1% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, με αντίθετες επιδόσεις ανά χώρα.
– Η Νοτιοανατολική Ασία, που αντιπροσωπεύει το 34% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, ήταν η ζώνη με την πιο ισχυρή ανάπτυξη του RevPAR, καθώς επωφελήθηκε από τη διεθνή ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης από την Κίνα.
– Η Μέση Ανατολή και η Αφρική, που αντιπροσωπεύουν το 20% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επηρεάστηκαν αρνητικά από το χρονοδιάγραμμα των θρησκευτικών προσκυνημάτων, όπως το Χατζ, καθώς και από την καθυστερημένη έναρξη της Umrah στη Σαουδική Αραβία. Σε αυτό προστίθεται και η σταδιακή επαναλειτουργία 5 ξενοδοχείων στο Ντουμπάι, τα οποία είχαν κλείσει μετά τις πλημμύρες τον Απρίλιο. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρήθηκε σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας μήνα με τον μήνα.
– Στον Ειρηνικό, που αντιπροσωπεύει το 26% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η ανάπτυξη του RevPAR παρέμεινε σταθερή, επηρεασμένη από τη αδύναμη οικονομική ανάπτυξη και την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
– Στην Κίνα, που αντιπροσωπεύει το 21% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η αλλαγή στο RevPAR ήταν αρνητική. Όπως σε πολλούς κλάδους, η αγορά παραμένει απαιτητική. Αν και οι Κινέζοι πελάτες ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ωφελώντας ιδιαίτερα τη Νοτιοανατολική Ασία, η εγχώρια αγορά εξακολουθεί να πλήττεται από τη πτώση της κατανάλωσης.
– Η περιοχή της Αμερικής, που αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (60% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή), κατέγραψε αύξηση στο RevPAR λόγω της ισχυρής ζήτησης, ιδιαίτερα από business πελάτες και εκδηλώσεις στο Σάο Πάολο.
Αύξηση 7% στο Luxury & Lifestyle
Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) παρουσίασε αύξηση 7% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, κυρίως λόγω υψηλότερης πληρότητας.
• Το Luxury segment, που αντιπροσωπεύει το 73% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων του τμήματος, παρουσίασε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η επίδοση οφείλεται σε όλα τα brands και αντικατοπτρίζει τις διάφορες τάσεις που παρατηρήθηκαν στις αγορές της PM&E, αλλά με ένα ελαφρύ premium.
• To Lifestyle segment παρουσίασε αύξηση στο RevPAR κατά 14% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, και πάλι κυρίως λόγω των resorts, ιδιαίτερα στην Τουρκία και την Αίγυπτο.
Έσοδα Ομίλου
Για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ο Όμιλος κατέγραψε έσοδα ύψους €1,434 εκατ., αυξημένα κατά 12% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε αύξηση 7% για την κατηγορία Premium, Midscale & Economy και αύξηση 18% για την κατηγορία Luxury & Lifestyle.
Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στην κατηγορία Luxury & Lifestyle (Hotel Assets & Other segment), συνέβαλαν με €56 εκατ.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο €30 εκατ., κυρίως σε σχέση με το βραζιλιάνικο ρεάλ (-13%) και την αιγυπτιακή λίρα (-37%).
Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε: “Για ακόμη ένα τρίμηνο, ο Όμιλος παρουσίασε σταθερή αύξηση πωλήσεων, σύμφωνα με τους στόχους του. Αυτή η καλή επίδοση οφείλεται κυρίως στη δυναμική των Luxury & Lifestyle brands, στη συνεχή ανάπτυξη σε περιοχές με υψηλές δυνατότητες και στη θετική επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων στη Γαλλία, στους οποίους η Accor ήταν ένας από τους Premium συνεργάτες. Συνεχίζοντας να συνδυάζουμε την επιχειρησιακή ευελιξία, την ποιότητα στην εκτέλεση και την οικονομική πειθαρχία, είμαστε πεπεισμένοι για την ικανότητά μας να εδραιώσουμε τη σταθερότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου μακροπρόθεσμα και να επιτύχουμε σημαντική ανάπτυξη στα αποτελέσματά μας το 2024.”
Latest News
Πάνω από 33,7 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα στο 10μηνο - Σχεδόν 21 δισ. τα έσοδα [πίνακας]
Η μέση δαπάνη ανά παρουσιάζει μείωση της τάξης του 2,5% σε σχέση με πέρυσι και δαιμορφώνεται στα 589,5 ευρώ από 616 ευρώ το 2023 και 631,8 ευρώ το 2022
Πού θα ταξιδέψουν τα Χριστούγεννα οι Έλληνες - Πόσο θα τους κοστίσει
Τι δείχνουν στοιχεία της FedHATTA για τα ταξίδια Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά
Ο υπερτουρισμός «χτύπησε» και το χωριό του Άι Βασίλη - Τι λένε οι ντόπιοι
Οι τουρίστες φτάνουν να είναι 10 φορές περισσότεροι από τον πληθυσμό της πόλης, κάθε χρόνο την περίοδο των Χριστουγέννων - Για υπερτουρισμό διαμαρτύρονται οι κάτοικοι
Σκέψεις αναβάθμισης 4 αεροδρομίων από την Fraport – Έχουν φθάσει στα όριά τους
Τι ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος της Fraport στο περιθώριο του συνεδρίου του ΣΕΤΕ – Το νέο ρεκόρ κίνησης και τα ενθαρρυντικά σημάδια
Μύθοι και αλήθειες για τον υπερτουρισμό στην Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΣΕΤΕ
Βλέπουν υπερτουρισμό στη χώρα μας, αλλά όχι στη δική τους περιοχή, λέει το 72,5% των ερωτηθέντων
Κεφαλογιάννη: Πάνω από 20 δισ. τα τουριστικά έσοδα το 2024
Ήδη τα πρώτα μηνύματα για το 2025 είναι θετικά, αναφέρει η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη
Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα – Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
Αλλαγή νοοτροπίας και τα Χριστούγεννα - Από το χειμερινό τουρισμό με την έννοια των χιονοδρομικών κέντρων, στον ορεινό, θεματικό τουρισμό
Οι 5+1 τάσεις για τον παγκόσμιο τουρισμό και το success story της Ελλάδας
Η έρευνα που εκπόνησε η Deloitte με την Google αναλύει την πορεία του τουρισμού από το 1995 και παρέχει εκτιμήσεις έως το 2040
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας
Πως σκιαγράφησαν το τοπίο σε πρόσφατο επενδυτικό συνέδριο στελέχη της αγοράς
Με γεμάτα πορτοφόλια οι τουρίστες στην Ελλάδα - Πόσα ξοδεύουν [πίνακες]
Τουρισμός: Στα 20,935 δισ. ευρώ (από 19,84 δισ. πέρυσι- αύξηση 9,2%) έφτασαν οι τουρίστες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ