Αυξημένα έσοδα κατά 12% στα 1,434 εκατ. ευρώ κατέγραψε το τρίτο τρίμηνο του 2024 ο όμιλος Accor, ενώ επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη για αύξηση του RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) το 2024 και το EBITDA αναμένεται μεταξύ 1,1 και 1,125 εκατ. ευρώ για το έτος.
Πιο συγκεκριμένα, όμως ανακοίνωσε ο όμιλος, ενώ η ανάπτυξη του RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) ομαλοποιείται, ο Όμιλος Accor συνεχίζει να επωφελείται από την ποικιλομορφία του ως προς τη γεωγραφία και το segment.
Υψηλές αποδόσεις της Accor στην Ελλάδα
Και τα δύο τμήματα του Ομίλου, Premium, Midscale & Economy (PM&E) και Luxury & Lifestyle (L&L), παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, η Accor άνοιξε 47 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 8.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή ανάπτυξη μονάδων κατά 3,2% τους τελευταίους 12 μήνες. Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 838.826 δωματίων (5.638 ξενοδοχεία) και ένα pipeline 231.000 δωματίων (1.380 ξενοδοχεία).
RevPAR τρίτου τριμήνου 2024
Η κατηγορία Premium, Midscale & Economy (PM&E) κατέγραψε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, ακόμα καθοδηγούμενο από τις τιμές παρά από τα ποσοστά πληρότητας.
Αύξηση 6% σε Ευρώπη – Βόρεια Αφρική
Η περιοχή Ευρώπης-Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση 6% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023.
– Η Γαλλία, που αντιπροσωπεύει το 45% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επωφελήθηκε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Όπως αναμενόταν, η διοργάνωση οδήγησε σε ισχυρή αύξηση του RevPAR στο Παρίσι. Στις επαρχίες, η κίνηση παρέμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ ο Σεπτέμβριος επηρεάστηκε από μια υψηλή βάση σύγκρισης που συνδέεται με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι που που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2023.
– Το Ηνωμένο Βασίλειο, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε ελαφρώς θετική ανάπτυξη RevPAR, σύμφωνα με τα προηγούμενα τρίμηνα, με παρόμοιες επιδόσεις στο Λονδίνο και στις επαρχίες.
– Η Γερμανία, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε μεγαλύτερη αύξηση του RevPAR σε σύγκριση με τις δύο παραπάνω χώρες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
• Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού παρουσίασε αύξηση 1% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, με αντίθετες επιδόσεις ανά χώρα.
– Η Νοτιοανατολική Ασία, που αντιπροσωπεύει το 34% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, ήταν η ζώνη με την πιο ισχυρή ανάπτυξη του RevPAR, καθώς επωφελήθηκε από τη διεθνή ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης από την Κίνα.
– Η Μέση Ανατολή και η Αφρική, που αντιπροσωπεύουν το 20% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επηρεάστηκαν αρνητικά από το χρονοδιάγραμμα των θρησκευτικών προσκυνημάτων, όπως το Χατζ, καθώς και από την καθυστερημένη έναρξη της Umrah στη Σαουδική Αραβία. Σε αυτό προστίθεται και η σταδιακή επαναλειτουργία 5 ξενοδοχείων στο Ντουμπάι, τα οποία είχαν κλείσει μετά τις πλημμύρες τον Απρίλιο. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρήθηκε σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας μήνα με τον μήνα.
– Στον Ειρηνικό, που αντιπροσωπεύει το 26% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η ανάπτυξη του RevPAR παρέμεινε σταθερή, επηρεασμένη από τη αδύναμη οικονομική ανάπτυξη και την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
– Στην Κίνα, που αντιπροσωπεύει το 21% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η αλλαγή στο RevPAR ήταν αρνητική. Όπως σε πολλούς κλάδους, η αγορά παραμένει απαιτητική. Αν και οι Κινέζοι πελάτες ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ωφελώντας ιδιαίτερα τη Νοτιοανατολική Ασία, η εγχώρια αγορά εξακολουθεί να πλήττεται από τη πτώση της κατανάλωσης.
– Η περιοχή της Αμερικής, που αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (60% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή), κατέγραψε αύξηση στο RevPAR λόγω της ισχυρής ζήτησης, ιδιαίτερα από business πελάτες και εκδηλώσεις στο Σάο Πάολο.
Αύξηση 7% στο Luxury & Lifestyle
Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) παρουσίασε αύξηση 7% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, κυρίως λόγω υψηλότερης πληρότητας.
• Το Luxury segment, που αντιπροσωπεύει το 73% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων του τμήματος, παρουσίασε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η επίδοση οφείλεται σε όλα τα brands και αντικατοπτρίζει τις διάφορες τάσεις που παρατηρήθηκαν στις αγορές της PM&E, αλλά με ένα ελαφρύ premium.
• To Lifestyle segment παρουσίασε αύξηση στο RevPAR κατά 14% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, και πάλι κυρίως λόγω των resorts, ιδιαίτερα στην Τουρκία και την Αίγυπτο.
Έσοδα Ομίλου
Για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ο Όμιλος κατέγραψε έσοδα ύψους €1,434 εκατ., αυξημένα κατά 12% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε αύξηση 7% για την κατηγορία Premium, Midscale & Economy και αύξηση 18% για την κατηγορία Luxury & Lifestyle.
Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στην κατηγορία Luxury & Lifestyle (Hotel Assets & Other segment), συνέβαλαν με €56 εκατ.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο €30 εκατ., κυρίως σε σχέση με το βραζιλιάνικο ρεάλ (-13%) και την αιγυπτιακή λίρα (-37%).
Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε: “Για ακόμη ένα τρίμηνο, ο Όμιλος παρουσίασε σταθερή αύξηση πωλήσεων, σύμφωνα με τους στόχους του. Αυτή η καλή επίδοση οφείλεται κυρίως στη δυναμική των Luxury & Lifestyle brands, στη συνεχή ανάπτυξη σε περιοχές με υψηλές δυνατότητες και στη θετική επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων στη Γαλλία, στους οποίους η Accor ήταν ένας από τους Premium συνεργάτες. Συνεχίζοντας να συνδυάζουμε την επιχειρησιακή ευελιξία, την ποιότητα στην εκτέλεση και την οικονομική πειθαρχία, είμαστε πεπεισμένοι για την ικανότητά μας να εδραιώσουμε τη σταθερότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου μακροπρόθεσμα και να επιτύχουμε σημαντική ανάπτυξη στα αποτελέσματά μας το 2024.”
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts