![Accor: Επέκταση με 47 ξενοδοχεία σε 3 μήνες – Ποιες χώρες έφεραν τα περισσότερα έσοδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_Accor_sebastian_bazin.jpg)
Αυξημένα έσοδα κατά 12% στα 1,434 εκατ. ευρώ κατέγραψε το τρίτο τρίμηνο του 2024 ο όμιλος Accor, ενώ επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη για αύξηση του RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) το 2024 και το EBITDA αναμένεται μεταξύ 1,1 και 1,125 εκατ. ευρώ για το έτος.
Πιο συγκεκριμένα, όμως ανακοίνωσε ο όμιλος, ενώ η ανάπτυξη του RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) ομαλοποιείται, ο Όμιλος Accor συνεχίζει να επωφελείται από την ποικιλομορφία του ως προς τη γεωγραφία και το segment.
Υψηλές αποδόσεις της Accor στην Ελλάδα
Και τα δύο τμήματα του Ομίλου, Premium, Midscale & Economy (PM&E) και Luxury & Lifestyle (L&L), παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, η Accor άνοιξε 47 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 8.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή ανάπτυξη μονάδων κατά 3,2% τους τελευταίους 12 μήνες. Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 838.826 δωματίων (5.638 ξενοδοχεία) και ένα pipeline 231.000 δωματίων (1.380 ξενοδοχεία).
RevPAR τρίτου τριμήνου 2024
Η κατηγορία Premium, Midscale & Economy (PM&E) κατέγραψε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, ακόμα καθοδηγούμενο από τις τιμές παρά από τα ποσοστά πληρότητας.
Αύξηση 6% σε Ευρώπη – Βόρεια Αφρική
Η περιοχή Ευρώπης-Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση 6% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023.
– Η Γαλλία, που αντιπροσωπεύει το 45% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επωφελήθηκε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Όπως αναμενόταν, η διοργάνωση οδήγησε σε ισχυρή αύξηση του RevPAR στο Παρίσι. Στις επαρχίες, η κίνηση παρέμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ ο Σεπτέμβριος επηρεάστηκε από μια υψηλή βάση σύγκρισης που συνδέεται με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι που που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2023.
– Το Ηνωμένο Βασίλειο, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε ελαφρώς θετική ανάπτυξη RevPAR, σύμφωνα με τα προηγούμενα τρίμηνα, με παρόμοιες επιδόσεις στο Λονδίνο και στις επαρχίες.
– Η Γερμανία, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε μεγαλύτερη αύξηση του RevPAR σε σύγκριση με τις δύο παραπάνω χώρες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
• Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού παρουσίασε αύξηση 1% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, με αντίθετες επιδόσεις ανά χώρα.
– Η Νοτιοανατολική Ασία, που αντιπροσωπεύει το 34% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, ήταν η ζώνη με την πιο ισχυρή ανάπτυξη του RevPAR, καθώς επωφελήθηκε από τη διεθνή ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης από την Κίνα.
– Η Μέση Ανατολή και η Αφρική, που αντιπροσωπεύουν το 20% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επηρεάστηκαν αρνητικά από το χρονοδιάγραμμα των θρησκευτικών προσκυνημάτων, όπως το Χατζ, καθώς και από την καθυστερημένη έναρξη της Umrah στη Σαουδική Αραβία. Σε αυτό προστίθεται και η σταδιακή επαναλειτουργία 5 ξενοδοχείων στο Ντουμπάι, τα οποία είχαν κλείσει μετά τις πλημμύρες τον Απρίλιο. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρήθηκε σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας μήνα με τον μήνα.
– Στον Ειρηνικό, που αντιπροσωπεύει το 26% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η ανάπτυξη του RevPAR παρέμεινε σταθερή, επηρεασμένη από τη αδύναμη οικονομική ανάπτυξη και την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
– Στην Κίνα, που αντιπροσωπεύει το 21% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η αλλαγή στο RevPAR ήταν αρνητική. Όπως σε πολλούς κλάδους, η αγορά παραμένει απαιτητική. Αν και οι Κινέζοι πελάτες ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ωφελώντας ιδιαίτερα τη Νοτιοανατολική Ασία, η εγχώρια αγορά εξακολουθεί να πλήττεται από τη πτώση της κατανάλωσης.
– Η περιοχή της Αμερικής, που αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (60% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή), κατέγραψε αύξηση στο RevPAR λόγω της ισχυρής ζήτησης, ιδιαίτερα από business πελάτες και εκδηλώσεις στο Σάο Πάολο.
Αύξηση 7% στο Luxury & Lifestyle
Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) παρουσίασε αύξηση 7% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, κυρίως λόγω υψηλότερης πληρότητας.
• Το Luxury segment, που αντιπροσωπεύει το 73% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων του τμήματος, παρουσίασε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η επίδοση οφείλεται σε όλα τα brands και αντικατοπτρίζει τις διάφορες τάσεις που παρατηρήθηκαν στις αγορές της PM&E, αλλά με ένα ελαφρύ premium.
• To Lifestyle segment παρουσίασε αύξηση στο RevPAR κατά 14% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, και πάλι κυρίως λόγω των resorts, ιδιαίτερα στην Τουρκία και την Αίγυπτο.
Έσοδα Ομίλου
Για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ο Όμιλος κατέγραψε έσοδα ύψους €1,434 εκατ., αυξημένα κατά 12% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε αύξηση 7% για την κατηγορία Premium, Midscale & Economy και αύξηση 18% για την κατηγορία Luxury & Lifestyle.
Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στην κατηγορία Luxury & Lifestyle (Hotel Assets & Other segment), συνέβαλαν με €56 εκατ.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο €30 εκατ., κυρίως σε σχέση με το βραζιλιάνικο ρεάλ (-13%) και την αιγυπτιακή λίρα (-37%).
Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε: “Για ακόμη ένα τρίμηνο, ο Όμιλος παρουσίασε σταθερή αύξηση πωλήσεων, σύμφωνα με τους στόχους του. Αυτή η καλή επίδοση οφείλεται κυρίως στη δυναμική των Luxury & Lifestyle brands, στη συνεχή ανάπτυξη σε περιοχές με υψηλές δυνατότητες και στη θετική επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων στη Γαλλία, στους οποίους η Accor ήταν ένας από τους Premium συνεργάτες. Συνεχίζοντας να συνδυάζουμε την επιχειρησιακή ευελιξία, την ποιότητα στην εκτέλεση και την οικονομική πειθαρχία, είμαστε πεπεισμένοι για την ικανότητά μας να εδραιώσουμε τη σταθερότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου μακροπρόθεσμα και να επιτύχουμε σημαντική ανάπτυξη στα αποτελέσματά μας το 2024.”
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ξενοδοχεία της Αθήνας: Νέα υψηλά στις πληρότητες εν μέσω χειμώνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/ksenodoxeio-600x337.jpg)
Νέα υψηλά για τα ξενοδοχεία της Αθήνας εν μέσω χειμερινής περιόδου
Οι υψηλές πληρότητες στα ξενοδοχεία της Αθήνας το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οδηγούν σε άλλη πίστα τον τουρισμό της πρωτεύουσας
![Zeus International: Ριζικό λίφτινγκ στη στρατηγική και στα ξενοδοχεία του ομίλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_siganos-600x352.png)
Τα «αλλάζει όλα» η Zeus του Σιγανού - Η αρχή από το Mirabello στην Κρήτη
Επανεκκίνηση για την Zeus International με αλλαγή στρατηγικής και ανανέωση της εικόνας των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται
![Τουρισμός: Πώς θα κινηθεί σε Ευρώπη και Ελλάδα- Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_tourismos_nisia-600x352.png)
Πώς θα κινηθεί ο τουρισμός σε Ευρώπη και Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ
Ο εισερχόμενος τουρισμός και οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις αγορές απασχολεί το ΙΝΣΕΤΕ
![Limnos Resort: Η επένδυση των 171 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει την εικόνα της Λήμνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_boubouras-3-600x438.jpg)
Βίλες, 2 πεντάστερα και μαρίνα - Η μέγα επένδυση της οικογένειας Μπούμπουρα στη Λήμνο
Σε διαβούλευση η επένδυση Limnos Resort - Τι περιλαμβάνει - Ποια είναι η οικογένεια Μπούμπουρα
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Σαντορίνη: Σύσκεψη Κεφαλογιάννη με τους τουριστικούς φορείς για το νησί – Τα μέτρα που έπεσαν στο τραπέζι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorini-600x400.jpg)
Το μήνυμα Κεφαλογιάννη για τη Σαντορίνη στη σύσκεψη με τουριστικούς φορείς
Στο επίκεντρο τα μέτρα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος στη Σαντορίνη
![Ξενοδοχεία: Πόσο συνεισφέρουν στην ελληνική οικονομία – Η Σαντορίνη… αντιστέκεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/XEE-600x395.jpg)
Πόσα προσφέρουν τα ξενοδοχεία στα κρατικά ταμεία - Ανθεκτική η Σαντορίνη [γραφήματα]
Τι έδειξε έρευνα του ΙΤΕΠ για τα ξενοδοχεία και την συμβολή τους στην ελληνική οικονομία - Καμία ακύρωση στη Σαντορίνη παρά το σεισμικό φαινόμενο
![Αεροδρόμια: Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους ξένους τουρίστες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/el.venizelos_aerodromio_680562846-1-600x386.jpg)
Τα ελληνικά αεροδρόμια που απογείωσαν οι ξένοι τουρίστες [γράφημα]
Η νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ καταγράφει αναλυτικά top αεροδρόμια της χώρας και τις κύριες αγορές τουρισμού το 2024
![Σαντορίνη: Χωρίς ακυρώσεις οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santo-600x407.jpeg)
Το αισιόδοξο μήνυμα για τη Σαντορίνη - Αμείωτη η ροή των κρατήσεων στα ξενοδοχεία
«Καμία ακύρωση από τους τουρίστες στη Σαντορίνη, συνεχίζονται οι κρατήσεις» λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων
![Τουρισμός: Ιούλιος, ο «καλύτερος» μήνας του 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Νέο ρεκόρ στον τουρισμό - Ποιος ήταν ο «καλύτερος» μήνας το 2024 [γράφημα]
Η αύξηση των αφίξεων αεροπορικώς επιβεβαιώνει την δυναμική που έχει ο ελληνικός τουρισμός