
«Σπούδασε influencer με τους επιτυχημένους. Σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση». Αν δείς στο μέλλον μία τέτοια αγγελία, καλό είναι να την αντιμετωπίσεις με επιφυλακτικότητα. Ή τουλάχιστον αυτό υπαγορεύει η παραδοσιακή αντίληψη για την επαγγελματική αποκατάσταση. Διαφορετικές αντιλήψεις επικρατούν όμως στην Ιρλανδία, στο Southeast Technical University της κομητείας του Κάρλοου (SETU). Για πρώτη φορά το πανεπιστημιακό ίδρυμα προσφέρει (έναντι διδάκτρων, εξυπακούεται) έναν τετραετή κύκλο σπουδών για μελλοντικούς influencers και ειδικούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η επίσημη ονομασία του πτυχίου θα είναι Bachelor of Arts in Content Creation and Social Media.
Miss AI: Τα πρώτα καλλιστεία τεχνητής νοημοσύνης για influencers
Όπως εξηγεί η τηλεοπτική παραγωγός και διευθύντρια του τμήματος Αϊρίν Μακ Κόρμικ, «ασφαλώς, θα μπορούσες να κάθεσαι και σπίτι σου για πέντε χρόνια, να πειραματίζεσαι στα social media και να κάνεις καριέρα ως influencer. Αλλά αν θέλεις μία μακροπρόθεσμη προοπτική, το να έρθεις στο πανεπιστήμιο και να εφοδιαστείς όχι μόνο με πρακτική εμπειρία, αλλά και με την απαραίτητη θεωρητική κατάρτιση, αυτό θα κάνει μεγάλη διαφορά στην καριέρα σου».
Νέες και …παλαιές συνταγές
Τον Σεπτέμβριο έγιναν δεκτοί οι πρώτοι 15 σπουδαστές. Θέλουν να γίνουν επαγγελματίες vloggers, TikTokers ή YouTubers. Μεταξύ άλλων, διδάσκονται podcasting, data analytics, μάρκετινγκ των social media, αλλά και …celebrity studies. Μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος καταλαμβάνουν ασφαλώς οι παραδοσιακές συνταγές της (τηλεοπτικής) δημοσιογραφίας: παρουσίαση μπροστά στην κάμερα, video storytelling, μοντάζ, δημιουργική γραφή.
Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες έχουν ήδη κάποια εμπειρία στον χώρο, αλλά θέλουν να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους. Και κυρίως να μετατρέψουν σε πηγή εσόδων την παρουσία τους μπροστά στην κάμερα ή τουλάχιστον να αξιοποιήσουν τα social media για το επάγγελμά τους. H 18χρονη Φέιβορ, που συμμετέχει στο πρόγραμμα, λέει ότι είναι κομμώτρια και έχει έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο: «Ήδη ποστάρω στο Instagram και στο TikTok τη δουλειά που κάνω στο μαλλί. Αυτό που θέλω είναι να διαφημίσω τη δουλειά μου, να τη δει ο κόσμος και να έχω περισσότερους πελάτες».
Ο 22χρονος Χάρυ φαίνεται ότι πειραματίζεται ακόμη και θέλει να διερευνήσει τις μελλοντικές δυνατότητες των social media. «Οι φίλοι μου λένε ότι μιλάω πολύ και σκέφτηκα ότι ίσως μπορώ να βγάλω και χρήματα μιλώντας πολύ», λέει. «Ήδη ασχολούμαι με content creation, αυτές οι σπουδές είναι κάτι καινούριο, οπότε γιατί όχι;»
Μεγάλη ζήτηση για το αντικείμενο
Η ιδέα για τις πανεπιστημιακές σπουδές influencing δεν ήρθε τυχαία, λέει η επικεφαλής του τμήματος Αϊρίν Μακ Κόρμικ. Όλα ξεκίνησαν από ένα «θερινό σχολείο» (summer school) στην ψηφιακή εκπαίδευση, για το οποίο το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο είχε δεχθεί 350 αιτήσεις για 30 θέσεις.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη αν πράγματι εκδηλώνεται τόσο μεγάλη ζήτηση για influencers. Πάντως η προσφορά είναι ήδη τεράστια. Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, ο ένας στους τέσσερις Αμερικανούς της Generation-Z θέλει να γίνει inflluencer. Τί γίνεται όμως, αλήθεια, σε περίπτωση που το Tik Tok ή το Instagram σε λίγα χρόνια ξεπεραστούν, όπως έχουν ήδη ξεπεραστεί το Flickr, το icq, το Snapchat ή, σε κάποιον βαθμό, ακόμη και το Twitter;
AFP, dpa, BBC
Γιάννη Παπαδημητρίου
Πηγή: DW


Latest News

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της