
Όλοι ξέρουν την Starbucks ως την αμερικανική αλυσίδα καφέ που έχει κατακλύσει τον κόσμο όλο. Από την άλλη, λίγοι είναι όσοι γνωρίζουν την Luckin Coffee, παρόλο που στην Κίνα είναι πολύ πιο δημοφιλής από την αμερικανική αντίπαλο της.
Πριν από τέσσερα χρόνια, η Luckin Coffee αποπέμφθηκε από το Nasdaq αφού η δημοφιλής κινεζική αλυσίδα καφέ παραδέχτηκε ότι είχε διογκώσει τεχνηέντως τις πωλήσεις της κατά πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια. Το σκάνδαλο που προέκυψε πυροδότησε μια κρίση που απείλησε μετοχές αξίας 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές αποφάσισαν να βάλουν στο μικροσκόπιο τις ελεγκτικές πρακτικές για κινεζικές εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ.
Starbucks: Τα κακά νέα, η προειδοποίηση για τη Nike και η υπενθύμιση στους επενδυτές
Για τους παρατηρητές που εδρεύουν στις ΗΠΑ, η ιστορία τελείωσε εκεί. Αλλά η Luckin αποκαταστάθηκε στην εγχώρια αγορά της, την Κίνα.
Μέχρι το 2022, τα καταστήματα Luckin είχαν ξεπεράσει τον αριθμό των καταστημάτων Starbucks στην Κίνα. Στη συνέχεια, το 2023, η Luckin ανέφερε ετήσια έσοδα 24,9 δισεκατομμυρίων γιουάν (3,48 δισεκατομμύρια δολάρια), ξεπερνώντας τα έσοδα της Starbucks στην Κίνα που ήταν περίπου 3,16 δισεκατομμύρια δολάρια. (Τα έσοδα της Luckin περιλαμβάνουν 30 καταστήματα στη Σιγκαπούρη).
Και η Luckin μπορεί τώρα να σχεδιάζει να φέρει τον φθηνό καφέ του στις ΗΠΑ, αναφέρουν οι Financial Times επικαλούμενοι πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Luckin θα τιμολογεί τα ροφήματα μεταξύ 2 και 3 δολάρια και ξεκινά με πόλεις με μεγάλους αριθμούς Κινέζων φοιτητών και τουριστών, όπως η Νέα Υόρκη.
Η επιστροφή της Luckin Coffee
Είτε η Luckin Coffee επεκταθεί στις ΗΠΑ, είτε όχι, η αλυσίδα καφέ έχει αλλάξει τα πράγματα μετά το λογιστικό σκάνδαλο. Εκείνη την εποχή, οι αναλυτές σημείωσαν ότι το λογιστικό σκάνδαλο είχε μικρή επίδραση στη δημοτικότητα της αλυσίδας στους Κινέζους πελάτες της.
Οι έξυπνες καμπάνιες μάρκετινγκ βοήθησαν να αναδειχθεί η εικόνα της επωνυμίας της αλυσίδας. Το 2022, η Luckin στρατολόγησε την Αϊλίν Γκου, την γεννημένη στις ΗΠΑ αθλήτρια του σνόουμπορντ και κινεζική σταρ των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων, ως το πρόσωπο μιας νέας διαφημιστικής καμπάνιας. Στη συνέχεια, πέρυσι, η Luckin Coffee συνεργάστηκε με την Kweichow Moutai, μια εταιρεία αλκοολούχων ποτών, για να λανσάρει ένα ποτό με μπαχαρικό baijiu. Το ποτό έγινε viral στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η Luckin μπορεί τώρα να σχεδιάζει να επεκταθεί παγκόσμια. Η εταιρεία διαθέτει ήδη τουλάχιστον 30 καταστήματα στη Σιγκαπούρη. Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν τον Αύγουστο ότι η Luckin εξετάζει το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης στη Νοτιοανατολική Ασία, καθώς και στις ΗΠΑ, πιθανώς ήδη από το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Στα χνάρια της Luckin βρίσκεται μια άλλη εκπτωτική αλυσίδα καφέ, η Cotti Coffee. Η αλυσίδα ιδρύθηκε από τους Λου Ζενγκιάο και Τζένι Κιάν, πρώην ιδρυτές της Luckin Coffee που εκδιώχθηκαν μετά το λογιστικό σκάνδαλο. Η Cotti έχει αποδειχθεί πιο επιθετική στην παγκόσμια επέκτασή της, με καταστήματα σε 28 χώρες και περιοχές, συμπεριλαμβανομένων της Νότιας Κορέας, της Ινδονησίας και του Χονγκ Κονγκ. Η Cotti άνοιξε το 10.000ο κατάστημά της την περασμένη εβδομάδα στη Ντόχα του Κατάρ.
Η Luckin προγραμματίζει να τιμολογεί τα ροφήματα μεταξύ 2 και 3 δολάρια και ξεκινά με αμερικανικές πόλειςόπου υπάρχει μεγάλος αριθμός Κινέζων φοιτητών και τουριστών, όπως η Νέα Υόρκη.
Τα δεινά της Starbucks στην Κίνα
Το κέρδος της Luckin και της Cotti είναι η απώλεια των Starbucks. Η Κίνα υπήρξε μια βασική αναπτυσσόμενη αγορά για την αλυσίδα καφέ των ΗΠΑ, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές σε αστικά κέντρα συνέρρεαν για να αγοράσουν τον (σχετικά ακριβό) καφέ της.
Ωστόσο, οι πωλήσεις των Starbucks στην Κίνα έχουν μείνει στάσιμες. Η αμερικανική αλυσίδα καφέ ανέφερε μείωση 14% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, το πιο πρόσφατο τρίμηνο.
Η εταιρεία κατηγόρησε το «μακροοικονομικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον» για τα αδύναμα αποτελέσματά της στην Κίνα.
Γενικότερα, τα Starbucks ανέφεραν έσοδα 9,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πτώση 3%, για το πιο πρόσφατο τρίμηνο. Η εταιρεία πρόσφατα αντικατέστησε τον CEO Λάξμαν Ναρασιμχάν με τον Μπράιαν Νίκολ, πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Chipotle. Από τότε που ανέλαβε, ο Νίκολ έχει αναταράξει την ηγεσία της εταιρείας και δεσμεύτηκε να επικεντρωθεί στην εμπειρία των πελατών και στους χρόνους αναμονής στα καταστήματα της αλυσίδας στις ΗΠΑ.
Αμέσως μετά την ανάληψη του ρόλου, ο Νίκολ αναβάθμισε την Μόλι Λιου, τότε συν-διευθύνουσα σύμβουλο της επιχείρησης των Starbucks στην Κίνα, για να υπηρετήσει ως η μοναδική Διευθύνουσα Σύμβουλος του τμήματος. Η άλλη συν-CEO, Μπελίντα Γουόνγκ, ανυψώθηκε στο ρόλο της προεδρίας, μετά από 13 χρόνια ως επικεφαλής της κινεζικής επιχείρησης.


Latest News

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό

Αύξηση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών απο τις ΗΠΑ το 2024
Oι εξαγωγές ουίσκι απο τις ΗΠΑ στην ΕΕ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% σε 699 εκατ. δολάρια , μεταξύ 2022 και 2024, από 439 εκατ. δολάρια το 2021

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της

H UPS αγοράζει την καναδική Andlauer Healthcare Group αντι 1,6 δισ. δολ.
Η νέα εξαγορά επεκτείνει τις δυνατότητες της UPS στον τομέα της μεταφοράς υγειονομικού υλικού

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή