
Η Κίνα έχει πει στις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, δήλωσαν δύο άτομα που έχουν ενημερωθεί για το θέμα στο Reuters.
Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης τέθηκαν σε ισχύ την Τετάρτη μετά από μια πολυετή έρευνα που δίχασε το μπλοκ και προκάλεσε αντίποινα από το Πεκίνο. Δέκα μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ιταλίας, υποστήριξαν τους δασμούς σε ψηφοφορία αυτόν τον μήνα, στην οποία πέντε μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, τάχθηκαν εναντίον τους και 12 απείχαν.
Οι επιπρόσθετοι δασμοί ανέρχονται έτσι στο 7,8% για τα αυτοκίνητα της Tesla που παράγονται στη Σαγκάη, στο 17% για αυτά της BYD, στο 18,8% για αυτά της Geely και στο 35,3% για αυτά της SAIC, σύμφωνα με το τελικό έγγραφο που είχε διαβιβαστεί στα κράτη μέλη την 27η Σεπτεμβρίου. Άλλοι όμιλοι, που συνεργάστηκαν στην ευρωπαϊκή έρευνα, θα δουν να τους επιβάλλονται επιπρόσθετοι δασμοί ως και 20,7%, έναντι 35,3% γι’ αυτούς που δεν συνεργάστηκαν.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Καθώς το Πεκίνο συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για μια εναλλακτική λύση στους δασμούς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, SAIC και Geely, ενημερώθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Εμπορίου στις 10 Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να παύσουν τα σχέδια επενδύσεων σε βαρέα περιουσιακά στοιχεία, όπως εργοστάσια σε χώρες που υποστήριξαν την πρόταση, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters.

Αρκετές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν επίσης στη συνάντηση, όπου οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν να είναι προσεκτικοί σχετικά με τις επενδύσεις τους σε χώρες που απείχαν από την ψηφοφορία και «ενθαρρύνθηκαν» να επενδύσουν σε εκείνες που ψήφισαν κατά των δασμών, είπαν οι άνθρωποι.
Η Ιταλία και η Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που έχουν φλερτάρει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για επενδύσεις, αλλά έχουν επίσης προειδοποιήσει για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές η πλημμύρα φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κρατική SAIC, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, επιλέγει μια τοποθεσία για ένα εργοστάσιο EV στην Ευρώπη και σχεδιάζει ξεχωριστά να ανοίξει το δεύτερο ευρωπαϊκό κέντρο ανταλλακτικών της στη Γαλλία φέτος για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για τα αυτοκίνητά της μάρκας MG.
Η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Chery, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας βάσει εξαγωγών και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Dongfeng Motor, σχετικά με πιθανές επενδύσεις.
Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, η οποία ψήφισε κατά των δασμών. Ο κινεζικός γίγαντας EV εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να μεταφέρει την ευρωπαϊκή έδρα του από την Ολλανδία στην Ουγγαρία λόγω ανησυχιών για το κόστος, δήλωσαν δύο διαφορετικά άτομα με γνώση του θέματος.
Ακόμη και πριν το Πεκίνο εκδώσει τις οδηγίες του, οι κινεζικές εταιρείες ήταν επιφυλακτικές όσον αφορά την ανεξάρτητη δημιουργία εγκαταστάσεων παραγωγής στην Ευρώπη, καθώς αυτό απαιτεί μεγάλα ποσά επενδύσεων και βαθιά κατανόηση των τοπικών νόμων και της κουλτούρας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενημερώθηκαν επίσης κατά τη συνάντηση της 10ης Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να αποφύγουν τις ξεχωριστές συζητήσεις για επενδύσεις με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και αντ’ αυτού να συνεργαστούν για τη διεξαγωγή συλλογικών συνομιλιών, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters.
Η οδηγία ακολουθεί μια παρόμοια προειδοποίηση τον Ιούλιο, όταν το υπουργείο Εμπορίου συμβούλευσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας να μην επενδύουν σε χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία και να είναι προσεκτικές με τις επενδύσεις στην Ευρώπη.


Latest News
![Δισεκατομμυριούχοι: Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_bloomberg_billionaires_25-600x352.png)
Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]
Μεγάλος χαμένος ο Ίλον Μασκ

Ποιοι CEO πούλησαν μετοχές αξίας δισ. δολαρίων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Washington Service, η οποία παρακολουθεί τις αγορές και τις πωλήσεις των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση σε εμπιστευτικές πληροφορίες

COP30: Κίνα - Βραζιλία θα υποστηρίξουν στην προσεχή COP30
Τι δήλωσε από την Κίνα ο υποψήφιος πρόεδρος της COP30 Andre Aranha Correa do Lago

Ο έλεγχος της Κίνας στις σπάνιες γαίες προκαλεί φόβους για ελλείψεις και διακοπή στην παραγωγή αυτοκινήτων
Οι «ελαφριές» σπάνιες γαίες, όπως το νεοδύμιο και το πρασεοδύμιο, που χρησιμοποιούνται σε μεγαλύτερες ποσότητες σε μαγνήτες δεν έχουν στοχοποιηθεί

Νότια Κορέα: Ο εμπορικός διαπραγματευτής στις ΗΠΑ για συνομιλίες αυτή την εβδομάδα
Ο κορυφαίος εμπορικός αξιωματούχος που εκπροσωπεί τη Νότια Κορέα θα επισκεφθεί την Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα

Δασμοί Τραμπ: Μια πρώτη αποτίμηση των συνεπειών τους στην παγκόσμια οικονομία
Οι νέες οικονομικές προβλέψεις και τα κυριότερα γεγονότα της παγκόσμιας οικονομίας την εβδομάδα που έρχεται

Οι δασμοί Τραμπ αλλάζουν τις ισορροπίες στη μάχη των αιωνίων
Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη για την Pepsi, η οποία ήδη βρισκόταν σε μειονεκτική θέση

Γιατί κατρακυλά η αποδοχή της οικονομικής πολιτικής του Τραμπ - Το μήνυμα των Αμερικανών
Το 55% των Αμερικανών αποδοκιμάζει την οικονομική πολιτική του, σύμφωνα με δημοσκόπηση CNBC All-America

Στο έλεος Τραμπ η πολεμική οικονομία του Πούτιν - Οι προειδοποιήσεις των αναλυτών
Η πτώση των τιμών του πετρελαίου αναμένεται να πλήξει την ήδη επιβραδυνόμενη ανάπτυξη στη Ρωσία και να πιέσει σοβαρά τον στρατιωτικό προϋπολογισμό της Μόσχας

Unicredit: «Πράσινο φως» στην εξαγορά της Banco BPM - Οι όροι
Η Ρώμη ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα επιτρέψει την εξαγορά εάν η UniCredit πληροί ένα σύνολο όρων, οι οποίοι δεν έχουν αποκαλυφθεί πλήρως.