Η Κίνα έχει πει στις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, δήλωσαν δύο άτομα που έχουν ενημερωθεί για το θέμα στο Reuters.
Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης τέθηκαν σε ισχύ την Τετάρτη μετά από μια πολυετή έρευνα που δίχασε το μπλοκ και προκάλεσε αντίποινα από το Πεκίνο. Δέκα μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ιταλίας, υποστήριξαν τους δασμούς σε ψηφοφορία αυτόν τον μήνα, στην οποία πέντε μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, τάχθηκαν εναντίον τους και 12 απείχαν.
Οι επιπρόσθετοι δασμοί ανέρχονται έτσι στο 7,8% για τα αυτοκίνητα της Tesla που παράγονται στη Σαγκάη, στο 17% για αυτά της BYD, στο 18,8% για αυτά της Geely και στο 35,3% για αυτά της SAIC, σύμφωνα με το τελικό έγγραφο που είχε διαβιβαστεί στα κράτη μέλη την 27η Σεπτεμβρίου. Άλλοι όμιλοι, που συνεργάστηκαν στην ευρωπαϊκή έρευνα, θα δουν να τους επιβάλλονται επιπρόσθετοι δασμοί ως και 20,7%, έναντι 35,3% γι’ αυτούς που δεν συνεργάστηκαν.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Καθώς το Πεκίνο συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για μια εναλλακτική λύση στους δασμούς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, SAIC και Geely, ενημερώθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Εμπορίου στις 10 Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να παύσουν τα σχέδια επενδύσεων σε βαρέα περιουσιακά στοιχεία, όπως εργοστάσια σε χώρες που υποστήριξαν την πρόταση, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters.
Αρκετές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν επίσης στη συνάντηση, όπου οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν να είναι προσεκτικοί σχετικά με τις επενδύσεις τους σε χώρες που απείχαν από την ψηφοφορία και «ενθαρρύνθηκαν» να επενδύσουν σε εκείνες που ψήφισαν κατά των δασμών, είπαν οι άνθρωποι.
Η Ιταλία και η Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που έχουν φλερτάρει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για επενδύσεις, αλλά έχουν επίσης προειδοποιήσει για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές η πλημμύρα φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κρατική SAIC, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, επιλέγει μια τοποθεσία για ένα εργοστάσιο EV στην Ευρώπη και σχεδιάζει ξεχωριστά να ανοίξει το δεύτερο ευρωπαϊκό κέντρο ανταλλακτικών της στη Γαλλία φέτος για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για τα αυτοκίνητά της μάρκας MG.
Η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Chery, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας βάσει εξαγωγών και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Dongfeng Motor, σχετικά με πιθανές επενδύσεις.
Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, η οποία ψήφισε κατά των δασμών. Ο κινεζικός γίγαντας EV εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να μεταφέρει την ευρωπαϊκή έδρα του από την Ολλανδία στην Ουγγαρία λόγω ανησυχιών για το κόστος, δήλωσαν δύο διαφορετικά άτομα με γνώση του θέματος.
Ακόμη και πριν το Πεκίνο εκδώσει τις οδηγίες του, οι κινεζικές εταιρείες ήταν επιφυλακτικές όσον αφορά την ανεξάρτητη δημιουργία εγκαταστάσεων παραγωγής στην Ευρώπη, καθώς αυτό απαιτεί μεγάλα ποσά επενδύσεων και βαθιά κατανόηση των τοπικών νόμων και της κουλτούρας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενημερώθηκαν επίσης κατά τη συνάντηση της 10ης Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να αποφύγουν τις ξεχωριστές συζητήσεις για επενδύσεις με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και αντ’ αυτού να συνεργαστούν για τη διεξαγωγή συλλογικών συνομιλιών, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters.
Η οδηγία ακολουθεί μια παρόμοια προειδοποίηση τον Ιούλιο, όταν το υπουργείο Εμπορίου συμβούλευσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας να μην επενδύουν σε χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία και να είναι προσεκτικές με τις επενδύσεις στην Ευρώπη.
Latest News
«Αγκαλιαστήκαμε» με τον Μασκ, λέει ο Ντίμον της JP Morgan
Η δήλωση του Ντίμον έρχεται λίγο καιρό μετά τη συμφωνία της JP Morgan να αποσύρει αγωγή εναντίον της Tesla
Σε θέση μάχης οι CEOs για το Trump 2.0 - «Σοκ και δέος» στον επιχειρηματικό κόσμο
«Δωμάτια πολέμου», 24ωρες τηλεφωνικές γραμμές και ομάδες κρούσης προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τι φέρνει το Trump 2.0
Οι δασμοί είναι ένα θετικό «οικονομικό όπλο» - Ο Ντίμον στηρίζει τον Τραμπ
Ο Ντίμον δεν μπήκε στις λεπτομέρειες των σχεδίων του Ντόναλντ Τραμπ, αλλά είπε ότι εξαρτάται από το πώς θα εφαρμοστούν
Smartphones: Επιστροφή στην ανάπτυξη με άνοδο 4% στις πωλήσεις του 2024
Προβλέψεις για αύξηση 8% σε αξία των πωλήσεων του κλάδου των smartphones το 2025 - Ποιες εταιρείες κυριάρχησαν
Νέες απειλές Τραμπ κατά ΕΕ και Κίνας - Οι δασμοί και το ορόσημο της 1ης Φεβρουαρίου
Νέα δασμοί κατά της ΕΕ και της Κίνας βρίσκονται στη φαρέτρα του Ντόναλντ Τραμπ - Τα σχέδια της επόμενη ημέρας
Εσκρίβα (ΕΚΤ): Πολύ πιθανή μείωση των επιτοκίων
Η ΕΚΤ αναμένεται ευρέως να συνεχίσει τον κύκλο μείωσης των επιτοκίων της
Τι προτείνει η Λαγκάρντ για τους δασμούς Τραμπ - Πώς πρέπει να προετοιμαστεί η ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ κάλεσε την Ευρώπη να προετοιμαστεί για τους δασμούς Τραμπ - Η πρόταση της
Έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ η Ευρώπη - Τι είπε ο Ντομπρόβσκις
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τις αξίες μας, αλλά και τα συμφέροντα και τα δικαιώματά μας, αν αυτό καταστεί αναγκαίο», σημείωσε ο ίδιος
Σανίδα σωτηρίας ρίχνει ο Τραμπ στο TikTok - Οι όροι του για να μην κλείσει η πλατφόρμα
Όποιος αγοράσει το TikTok πρέπει να «δώσει το μισό κεφάλαιο στις ΗΠΑ σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση άδειας», επανέλαβε ο Τραμπ
On Running: Οι Ελβετοί που θέλουν να «χτυπήσουν» Nike και Adidas
H ελβετική εταιρεία αθλητικών ειδών On Running που αναπτύσσεται ραγδαία - Οι συμφωνίες με Ρότζερ Φέντερερ και Ζεντάγια