
Η Κίνα έχει πει στις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, δήλωσαν δύο άτομα που έχουν ενημερωθεί για το θέμα στο Reuters.
Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης τέθηκαν σε ισχύ την Τετάρτη μετά από μια πολυετή έρευνα που δίχασε το μπλοκ και προκάλεσε αντίποινα από το Πεκίνο. Δέκα μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ιταλίας, υποστήριξαν τους δασμούς σε ψηφοφορία αυτόν τον μήνα, στην οποία πέντε μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, τάχθηκαν εναντίον τους και 12 απείχαν.
Οι επιπρόσθετοι δασμοί ανέρχονται έτσι στο 7,8% για τα αυτοκίνητα της Tesla που παράγονται στη Σαγκάη, στο 17% για αυτά της BYD, στο 18,8% για αυτά της Geely και στο 35,3% για αυτά της SAIC, σύμφωνα με το τελικό έγγραφο που είχε διαβιβαστεί στα κράτη μέλη την 27η Σεπτεμβρίου. Άλλοι όμιλοι, που συνεργάστηκαν στην ευρωπαϊκή έρευνα, θα δουν να τους επιβάλλονται επιπρόσθετοι δασμοί ως και 20,7%, έναντι 35,3% γι’ αυτούς που δεν συνεργάστηκαν.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Καθώς το Πεκίνο συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για μια εναλλακτική λύση στους δασμούς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, SAIC και Geely, ενημερώθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Εμπορίου στις 10 Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να παύσουν τα σχέδια επενδύσεων σε βαρέα περιουσιακά στοιχεία, όπως εργοστάσια σε χώρες που υποστήριξαν την πρόταση, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters.

Αρκετές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν επίσης στη συνάντηση, όπου οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν να είναι προσεκτικοί σχετικά με τις επενδύσεις τους σε χώρες που απείχαν από την ψηφοφορία και «ενθαρρύνθηκαν» να επενδύσουν σε εκείνες που ψήφισαν κατά των δασμών, είπαν οι άνθρωποι.
Η Ιταλία και η Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που έχουν φλερτάρει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για επενδύσεις, αλλά έχουν επίσης προειδοποιήσει για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές η πλημμύρα φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κρατική SAIC, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, επιλέγει μια τοποθεσία για ένα εργοστάσιο EV στην Ευρώπη και σχεδιάζει ξεχωριστά να ανοίξει το δεύτερο ευρωπαϊκό κέντρο ανταλλακτικών της στη Γαλλία φέτος για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για τα αυτοκίνητά της μάρκας MG.
Η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Chery, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας βάσει εξαγωγών και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Dongfeng Motor, σχετικά με πιθανές επενδύσεις.
Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, η οποία ψήφισε κατά των δασμών. Ο κινεζικός γίγαντας EV εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να μεταφέρει την ευρωπαϊκή έδρα του από την Ολλανδία στην Ουγγαρία λόγω ανησυχιών για το κόστος, δήλωσαν δύο διαφορετικά άτομα με γνώση του θέματος.
Ακόμη και πριν το Πεκίνο εκδώσει τις οδηγίες του, οι κινεζικές εταιρείες ήταν επιφυλακτικές όσον αφορά την ανεξάρτητη δημιουργία εγκαταστάσεων παραγωγής στην Ευρώπη, καθώς αυτό απαιτεί μεγάλα ποσά επενδύσεων και βαθιά κατανόηση των τοπικών νόμων και της κουλτούρας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενημερώθηκαν επίσης κατά τη συνάντηση της 10ης Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να αποφύγουν τις ξεχωριστές συζητήσεις για επενδύσεις με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και αντ’ αυτού να συνεργαστούν για τη διεξαγωγή συλλογικών συνομιλιών, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters.
Η οδηγία ακολουθεί μια παρόμοια προειδοποίηση τον Ιούλιο, όταν το υπουργείο Εμπορίου συμβούλευσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας να μην επενδύουν σε χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία και να είναι προσεκτικές με τις επενδύσεις στην Ευρώπη.


Latest News

Χρυσές αλυσίδες και ζιβάγκο - Το στυλ επτά geniuses της τεχνολογίας
Οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας μάς χάρισαν μερικά από τα πιο σπουδαία προϊόντα τεχνολογίας του κόσμου - και το έκαναν με ένα ιδιαίτερο στυλ, όμορφο, μέτριο ή και ακαλαίσθητο

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Κυβερνούν οι... απάτες - Γιατί οι ΗΠΑ χάνουν μισό τρισ. δολ. ετησίως
Ειδική σε θέματα διαθοράς από το Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν των ΗΠΑ, δίνει τα πρώτα σημάδια μετατροπής της αμερικανικής δημοκρατίας σε κλεπτοκρατία.

Πόσο πιστοί μένουν οι καναλωτές στα brands; Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Σύμφωνα με την νέα έρευνα της EY «EY Future Consumer Index», οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα brands, καθώς δοκιμάζεται η αφοσίωσή τους

Αλλάζει ο χάρτης των σπάνιων γαιών - Μπορεί η ΕΕ να κερδίσει το παιχνίδι;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται σπάνιες γαίες και κρίσιμες πρώτες ύλες για να προωθήσει τη στρατηγική της οικονομική ατζέντα

Η Tesla κατέθεσε μήνυση για να ανοίξει αντιπροσωπείες στο Ουισκόνσιν
Ο Ίλον Μασκ ξοδεύει πολλά για να επηρεάσει τις εκλογές δικαστικών στην πολιτεία και αιτία είναι η Tesla

Αθλητικό ρόφημα με υπογραφές αστέρων του NBA και της πολιτικής
Ο σταρ του NBA Στεφ Κάρι συνεργάζεται με την πρώην πρώτη κυρία των ΗΠΑ Μισέλ Ομπάμα

Τα αποτελέσματα της Jefferies δείχνουν τη Wall Street πληγωμένη αλλά όχι καταβεβλημένη
Η αιφνιδιαστική πτώση εσόδων της Jefferies σηματοδοτεί προσοχή στη σύναψη συμφωνιών υπό τον Τραμπ

ΗΠΑ: Απαισιοδοξία των καταναλωτών και των επιχειρήσεων – Πώς μπορεί να επηρεάσει την οικονομία
Όταν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις αισθάνονται άσχημα, οι επιπτώσεις μπορεί να διαπερνούν την οικονομία
![Oxford Economics: Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]
Ο Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε ταχύτατα στην υλοποίηση μιας εμπορικής ατζέντας που υπερέβαινε ακόμη και τις προεκλογικές εξαγγελίες του