Η Κίνα έχει πει στις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, δήλωσαν δύο άτομα που έχουν ενημερωθεί για το θέμα στο Reuters.

Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης τέθηκαν σε ισχύ την Τετάρτη μετά από μια πολυετή έρευνα που δίχασε το μπλοκ και προκάλεσε αντίποινα από το Πεκίνο. Δέκα μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ιταλίας, υποστήριξαν τους δασμούς σε ψηφοφορία αυτόν τον μήνα, στην οποία πέντε μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, τάχθηκαν εναντίον τους και 12 απείχαν.

Οι επιπρόσθετοι δασμοί ανέρχονται έτσι στο 7,8% για τα αυτοκίνητα της Tesla που παράγονται στη Σαγκάη, στο 17% για αυτά της BYD, στο 18,8% για αυτά της Geely και στο 35,3% για αυτά της SAIC, σύμφωνα με το τελικό έγγραφο που είχε διαβιβαστεί στα κράτη μέλη την 27η Σεπτεμβρίου. Άλλοι όμιλοι, που συνεργάστηκαν στην ευρωπαϊκή έρευνα, θα δουν να τους επιβάλλονται επιπρόσθετοι δασμοί ως και 20,7%, έναντι 35,3% γι’ αυτούς που δεν συνεργάστηκαν.

Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα

Καθώς το Πεκίνο συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για μια εναλλακτική λύση στους δασμούς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, SAIC και Geely, ενημερώθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Εμπορίου στις 10 Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να παύσουν τα σχέδια επενδύσεων σε βαρέα περιουσιακά στοιχεία, όπως εργοστάσια σε χώρες που υποστήριξαν την πρόταση, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters. Reuters

Αρκετές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν επίσης στη συνάντηση, όπου οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν να είναι προσεκτικοί σχετικά με τις επενδύσεις τους σε χώρες που απείχαν από την ψηφοφορία και «ενθαρρύνθηκαν» να επενδύσουν σε εκείνες που ψήφισαν κατά των δασμών, είπαν οι άνθρωποι.

Η Ιταλία και η Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που έχουν φλερτάρει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για επενδύσεις, αλλά έχουν επίσης προειδοποιήσει για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές η πλημμύρα φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κρατική SAIC, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, επιλέγει μια τοποθεσία για ένα εργοστάσιο EV στην Ευρώπη και σχεδιάζει ξεχωριστά να ανοίξει το δεύτερο ευρωπαϊκό κέντρο ανταλλακτικών της στη Γαλλία φέτος για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για τα αυτοκίνητά της μάρκας MG.

Η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Chery, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας βάσει εξαγωγών και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Dongfeng Motor, σχετικά με πιθανές επενδύσεις.

Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, η οποία ψήφισε κατά των δασμών. Ο κινεζικός γίγαντας EV εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να μεταφέρει την ευρωπαϊκή έδρα του από την Ολλανδία στην Ουγγαρία λόγω ανησυχιών για το κόστος, δήλωσαν δύο διαφορετικά άτομα με γνώση του θέματος. Reuters

Ακόμη και πριν το Πεκίνο εκδώσει τις οδηγίες του, οι κινεζικές εταιρείες ήταν επιφυλακτικές όσον αφορά την ανεξάρτητη δημιουργία εγκαταστάσεων παραγωγής στην Ευρώπη, καθώς αυτό απαιτεί μεγάλα ποσά επενδύσεων και βαθιά κατανόηση των τοπικών νόμων και της κουλτούρας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενημερώθηκαν επίσης κατά τη συνάντηση της 10ης Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να αποφύγουν τις ξεχωριστές συζητήσεις για επενδύσεις με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και αντ’ αυτού να συνεργαστούν για τη διεξαγωγή συλλογικών συνομιλιών, είπαν οι άνθρωποι στο Reuters.

Η οδηγία ακολουθεί μια παρόμοια προειδοποίηση τον Ιούλιο, όταν το υπουργείο Εμπορίου συμβούλευσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας να μην επενδύουν σε χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία και να είναι προσεκτικές με τις επενδύσεις στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή