Η διοίκηση της Volkswagen και τα ισχυρά συνδικάτα της θα συγκρουστούν σήμερα για δεύτερη φορά για τα σχέδια κλεισίματος εργοστασίων και μαζικές απολύσεις, καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης παλεύει να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Οι συνομιλίες στα κεντρικά γραφεία του γερμανικού ομίλου στο Βόλφσμπουργκ έρχονται την ώρα που δημοσιεύει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, τα οποία είναι επίσης πιθανό να αναδείξουν την αδύναμη ζήτηση που έχει συμβάλει σε μια κρίση που έρχεται λιγότερο από μια δεκαετία μετά το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων dieselgate.

Κλείνει τρία εργοστάσια και απολύει χιλιάδες εργαζόμενους η Volkswagen

Η διοίκηση θέλει να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία – τουλάχιστον τρία από αυτά – για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, ενώ παράλληλα θα περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα μειώσει τους μισθούς κατά τουλάχιστον 10%, σύμφωνα με τους ηγέτες των εργαζομένων. Δεν έχει μέχρι στιγμής διευκρινίσει ποια εργοστάσια σκοπεύει να κλείσει.

Τα σχέδια έχουν προκαλέσει σοκ στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, η οποία παλεύει με μια αναιμική ανάπτυξη, κυρίως στις βιομηχανικές της εστίες.

Η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο απείλησε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να διακόψει τις συνομιλίες, αυξάνοντας τον κίνδυνο απεργιών, λέγοντας ότι η διοίκηση της Volkswagen είχε τερματίσει μια μακροχρόνια προσέγγιση που βασιζόταν στη συναίνεση στη σχέση της με τους εργαζόμενους.

Τα συνδικάτα δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν ευρύτερες απεργίες μέχρι τον Δεκέμβριο, στο πλαίσιο μιας προηγουμένως συμφωνηθείσας εκεχειρίας, αλλά οι ηγέτες των εργαζομένων έχουν επανειλημμένα απειλήσει ότι οι εργαζόμενοι θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να αποτρέψουν αυτό που θεωρούν ότι αποτελεί παραβίαση ενός ταμπού.

Οι συνομιλίες της Τετάρτης έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις 12:00 (ώρα Ελλάδος) και η Volkswagen νωρίτερα αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι θα καταθέσει προτάσεις για το πώς θα αντιμετωπιστεί η τρέχουσα δυσπραγία.

Η διοίκηση λέει ότι τα γερμανικά εργοστάσια είναι πολύ πιο ακριβά στη λειτουργία τους από τον ανταγωνισμό, λόγω του υψηλού κόστους για τους εργαζόμενους και την ενέργεια, ενώ η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει συρρικνωθεί από τα προ της πανδημίας επίπεδα και η κάποτε ισχυρή ζήτηση στην Κίνα έχει μειωθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή