Η διοίκηση της Volkswagen και τα ισχυρά συνδικάτα της θα συγκρουστούν σήμερα για δεύτερη φορά για τα σχέδια κλεισίματος εργοστασίων και μαζικές απολύσεις, καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης παλεύει να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Οι συνομιλίες στα κεντρικά γραφεία του γερμανικού ομίλου στο Βόλφσμπουργκ έρχονται την ώρα που δημοσιεύει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, τα οποία είναι επίσης πιθανό να αναδείξουν την αδύναμη ζήτηση που έχει συμβάλει σε μια κρίση που έρχεται λιγότερο από μια δεκαετία μετά το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων dieselgate.
Κλείνει τρία εργοστάσια και απολύει χιλιάδες εργαζόμενους η Volkswagen
Η διοίκηση θέλει να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία – τουλάχιστον τρία από αυτά – για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, ενώ παράλληλα θα περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα μειώσει τους μισθούς κατά τουλάχιστον 10%, σύμφωνα με τους ηγέτες των εργαζομένων. Δεν έχει μέχρι στιγμής διευκρινίσει ποια εργοστάσια σκοπεύει να κλείσει.
Τα σχέδια έχουν προκαλέσει σοκ στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, η οποία παλεύει με μια αναιμική ανάπτυξη, κυρίως στις βιομηχανικές της εστίες.
Η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο απείλησε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να διακόψει τις συνομιλίες, αυξάνοντας τον κίνδυνο απεργιών, λέγοντας ότι η διοίκηση της Volkswagen είχε τερματίσει μια μακροχρόνια προσέγγιση που βασιζόταν στη συναίνεση στη σχέση της με τους εργαζόμενους.
Τα συνδικάτα δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν ευρύτερες απεργίες μέχρι τον Δεκέμβριο, στο πλαίσιο μιας προηγουμένως συμφωνηθείσας εκεχειρίας, αλλά οι ηγέτες των εργαζομένων έχουν επανειλημμένα απειλήσει ότι οι εργαζόμενοι θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να αποτρέψουν αυτό που θεωρούν ότι αποτελεί παραβίαση ενός ταμπού.
Οι συνομιλίες της Τετάρτης έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις 12:00 (ώρα Ελλάδος) και η Volkswagen νωρίτερα αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι θα καταθέσει προτάσεις για το πώς θα αντιμετωπιστεί η τρέχουσα δυσπραγία.
Η διοίκηση λέει ότι τα γερμανικά εργοστάσια είναι πολύ πιο ακριβά στη λειτουργία τους από τον ανταγωνισμό, λόγω του υψηλού κόστους για τους εργαζόμενους και την ενέργεια, ενώ η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει συρρικνωθεί από τα προ της πανδημίας επίπεδα και η κάποτε ισχυρή ζήτηση στην Κίνα έχει μειωθεί.
Latest News
Κάποτε κυρίαρχη η Γερμανία, τώρα απελπισμένη - Ανάλυση του Economist
Η Γερμανία, που πλέον αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, πλέον θερίζει ό,τι έσπειρε, γράφει ο Economist
«Πόλεμος» Βραζιλίας - Carrefour για το κρέας - Φόβοι για νέα μέτωπο ΕΕ με ΜERCOSUR
Εκπρόσωπος της Carrefour διαβεβαίωσε πάντως την Κυριακή ότι οι προμήθειες κρέατος είναι επαρκείς στα καταστήματά της στη Βραζιλία
Deal του Σι Τζινπίνγκ στο Μαρόκο για giga-εργοστάσιο ηλεκτρικών μπαταριών
Η Κίνα σχεδιάζει να προωθήσει την ανάπτυξη ενός εργοστασίου ηλεκτρικών μπαταριών στην περιοχή Kenitra στο Μαρόκο
Οι προειδοποιήσεις της Fed για το χρέος και τον εμπορικό πόλεμο
Οι ανησυχίες μετατοπίζονται από τον πληθωρισμό σύμφωνα με την έρευνα της Fed
Η θεωρία του Veblen, τα bitcoin και η σχέση με τις... μπανάνες
Οι νέες ελίτ στον κόσμο των άχρηστων αντικειμένων που όσο γίνονται ακριβότερα, γίνονται και πιο επιθυμητά
Η Ρωσία στρατολογεί Υεμενίτες μισθοφόρους για να πολεμήσουν στην Ουκρανία
Μυστηριώδης εταιρεία που συνδέεται με τους Χούθι εξαπατά άντρες για να ενταχθούν στην πολεμική μηχανή της Μόσχας - Η σχέση με τη Ρωσία
Ποιος τράβηξε την πρίζα στην Northvolt - Το γεγονός που σήμανε την αρχή του τέλους και το Plan B
Η κατάθεση της Northvolt για προστασία από πτώχευση στις ΗΠΑ, σηματοδοτεί μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Η νέα παγκόσμια οικονομική τάξη είναι εδώ! - Τι αλλάζει στην παγκόσμια οικονομία;
Από τη Διάσκεψη του Μπρέτον Γουντς και την κεϋνσιανή πολιτική μέχρι το πέρασμα στη σχολή του Μοργαν Φριντμαν με Θάτσερ-Ρήγκαν έως τον Ομπάμα και τον Τραμπ
Μετά τις γερμανικές εκλογές η προσφορά της UniCredit για την Commerzbank
Η επικεφαλής της UniCredit τονίζει ακόμα και μετά την εξαγορά το «στρατηγείο» της τράπεζας θα παραμείνει στο Μιλάνο
Μασκ (Tesla): Μεγιστάνας ελέω κράτους αλλά και ...υπηρέτης του κράτους
Πόση απο την περιουσία του Μασκ της Tesla οφείλεται σε κρατικό χρήμα - Τα κέρδη του μετα την εκλογή του νέου προέδρου