Η Volkswagen ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι τα λειτουργικά της κέρδη για το τρίτο τρίμηνο έπεσαν κατά 42%, καθώς οι αδύναμες επιδόσεις στη βασική μονάδα επιβατικών αυτοκινήτων και το υψηλό κόστος, μεταξύ άλλων για την ανανέωση των μοντέλων, έπληξαν την αυτοκινητοβιομηχανία.

Μετά από εννέα μήνες, η λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων στη βασική μονάδα έπεσε στο 2%. «Αυτό αναδεικνύει την επείγουσα ανάγκη για σημαντική μείωση του κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας», ανέφερε σε δήλωσή του ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών Άρνο Άντλιτζ.

Διοίκηση και συνδικάτα της Volkswagen συγκρούονται για το κλείσιμο εργοστασίων και τις απολύσεις

Ένα σπάνιο φωτεινό σημείο στα κέρδη ήταν η βελτίωση της εισροής παραγγελιών στη Δυτική Ευρώπη από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, καθώς νέα μοντέλα εισέρχονταν σταδιακά στην αγορά, παρέχοντας έναν ευνοϊκό άνεμο για το τελευταίο τρίμηνο, πρόσθεσε ο Άντλιτζ.

Οι περίπλοκες δομές διακυβέρνησης, οι λανθασμένες επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα, οι κακές αποφάσεις της διοίκησης, η διολίσθηση των εσόδων από την Κίνα και η παραλυτική γραφειοκρατία της Γερμανίας έχουν κατηγορηθεί για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης μείωσε δύο φορές τις ετήσιες προοπτικές της κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ενώνοντας τις ομοειδείς BMW και Mercedes-Benz που ανέφεραν δυσκολίες.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν στα 2,86 δισ. ευρώ την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση της LSEG για 2,80 δισ. ευρώ. Η μετοχή της VW σημείωναν πτώση 1,8%.

Αρνητική πρωτιά στην ιστορία της Volkswagen

Από την αρχή του έτους, η μετοχή της Volkswagen έχει χάσει περίπου το ένα πέμπτο της αξίας της, την ώρα που η πτώση του πανευρωπαϊκού δείκτη αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται στο 10%.

Η εταιρεία έχει εμπλακεί σε μια μάχη με τα συνδικάτα για μια προγραμματισμένη αναμόρφωση που περιλαμβάνει πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στην πατρίδα της για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της.

Ένας δεύτερος γύρος συνομιλιών μεταξύ της Volkswagen και του ισχυρού γερμανικού συνδικάτου IG Metall πρόκειται να ξεκινήσει αργότερα σήμερα αφού ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων απείλησε να διακόψει τις συνομιλίες και να ξεκινήσει απεργίες.

Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους, να κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία, καθώς και να μειώσει τους μισθούς κατά 10% και να παγώσει τους μισθούς τόσο το 2025 όσο και το 2026, σύμφωνα με την επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων, Ντανιέλα Καβάλο.

Μόνο η προτεινόμενη μείωση μισθών κατά 10% στην βασική μάρκα θα αποφέρει σχεδόν 800 εκατομμύρια ευρώ (864 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως, ανέφερε την Τρίτη η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, προσθέτοντας ότι η VW θέλει να επιτύχει το μεγαλύτερο μέρος της προσπάθειας εξοικονόμησης δισεκατομμυρίων ευρώ μέσω περικοπών μισθών.

Το εργατικό συμβούλιο που κυριαρχείται από την IG Metall, το οποίο έχει τεράστια επιρροή στη VW, όπου οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κατέχουν τις μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο, ζήτησε αύξηση 7% και απείλησε με απεργίες από την 1η Δεκεμβρίου, εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά του.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή