Μόλις 2 στις 10 βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης (ποσοστό 24%) πραγματοποιούν εξαγωγές, με την πλειονότητα αυτών να διοχετεύουν τα προϊόντα τους κυρίως στις αγορές των Βαλκανίων, όπως προκύπτει από τη δίμηνη έρευνα «Οικονομικό Βαρόμετρο», που εκπόνησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων «Interview», για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), σε δείγμα 445 επιχειρήσεων – μελών του.
Εξαγωγικοί προορισμοί
Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, το 47,1% όσων εξάγουν διοχετεύουν τα προϊόντα τους στις αγορές των Βαλκανίων, το 5,9% στη Δυτική Ευρώπη, το 29,4% στην Κεντρική Ευρώπη, το 5,9% στην Αμερική και το 11,7% στη Μέση Ανατολή.
Πάνω από το 35% των επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό άρχισαν να εξάγουν 10 χρόνια πριν, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το 17,6% προ πενταετίας και το 23,5% πριν από 15- 20 έτη. Αντίστοιχο είναι το ποσοστό (23,5%) και όσων θεώρησαν κλειδί για την ενίσχυση των επιχειρήσεών τους την εξωστρέφεια και άρχισαν να εξάγουν πριν από 20 χρόνια.
Τι εξάγεται
Στην ερώτηση «τι ποσοστό επί του συνόλου του τζίρου σας κατευθύνεται στο εξωτερικό;» το 58,8% όσων εξάγουν απαντούν «5%-10%» και το 11,8% «10%-20%», ενώ για το 29,4% των ερωτηθέντων το εν λόγω ποσοστό είναι 20%- 30%.
Τεχνολογικός εξοπλισμός και μηχανήματα βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προϊόντων που εξάγουν οι βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης, με ποσοστό 29,4% και για τις δύο κατηγορίες, ενώ ακολουθούν τα είδη κλωστοϋφαντουργίας με 23,5%, τα τρόφιμα με 11,8% και τα έπιπλα με 5,9%.
Γιατί δεν εξάγουν
Το 44,9% όσων δεν εξάγουν απαντούν πως δεν έχουν επενδύσει στην εξωστρέφειά τους, καθώς επέλεξαν να επικεντρωθούν στην εγχώρια αγορά. Το 27,5% αναφέρει ως λόγο αποχής από τις εξαγωγές τα θεσμικά εμπόδια, το 18,5% «δείχνει» τη δυσκολία δημιουργίας δικτύου για την προώθηση των προϊόντων της επιχείρησης, το 5,6% δηλώνει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, ενώ για το 3,5% η ελλιπής ενημέρωση είναι ο λόγος που δεν εξάγει.
Η κατάσταση των επιχειρήσεων
Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση της επιχείρησής του το 43% των ερωτηθέντων επιχειρηματιών, καλή το 29%, ενώ κακή τη χαρακτηρίζει το 28%. Για τους επόμενους έξι μήνες, το 57% εκτιμά πως η κατάσταση της επιχείρησής του θα είναι η ίδια, το 21% υπολογίζει πως θα είναι καλύτερη, ενώ το 22% χειρότερη.
Το 87% απαντά πως θα διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης του το επόμενο δίμηνο, το 9% δηλώνει πως θα προσλάβει προσωπικό και το 4% πως θα απολύσει.
Περαιτέρω, το 41% των ερωτηθέντων απαντά πως ο τζίρος της επιχείρησης του παρέμεινε ίδιος, το 42% πως κατέγραψε μείωση, ενώ το 17% πως αυξήθηκε. Αναφορικά με τον δείκτη οικονομικής συγκυρίας, αυτός συνεχίζει να βρίσκεται σε θετική τροχιά, ήτοι στις 3,4 μονάδες, οριακά βελτιωμένος σε σχέση με το διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου, όποτε ήταν στις 3,1.
Latest News
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m