
Μόλις 2 στις 10 βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης (ποσοστό 24%) πραγματοποιούν εξαγωγές, με την πλειονότητα αυτών να διοχετεύουν τα προϊόντα τους κυρίως στις αγορές των Βαλκανίων, όπως προκύπτει από τη δίμηνη έρευνα «Οικονομικό Βαρόμετρο», που εκπόνησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων «Interview», για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), σε δείγμα 445 επιχειρήσεων – μελών του.
Εξαγωγικοί προορισμοί
Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, το 47,1% όσων εξάγουν διοχετεύουν τα προϊόντα τους στις αγορές των Βαλκανίων, το 5,9% στη Δυτική Ευρώπη, το 29,4% στην Κεντρική Ευρώπη, το 5,9% στην Αμερική και το 11,7% στη Μέση Ανατολή.
Πάνω από το 35% των επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό άρχισαν να εξάγουν 10 χρόνια πριν, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το 17,6% προ πενταετίας και το 23,5% πριν από 15- 20 έτη. Αντίστοιχο είναι το ποσοστό (23,5%) και όσων θεώρησαν κλειδί για την ενίσχυση των επιχειρήσεών τους την εξωστρέφεια και άρχισαν να εξάγουν πριν από 20 χρόνια.
Τι εξάγεται
Στην ερώτηση «τι ποσοστό επί του συνόλου του τζίρου σας κατευθύνεται στο εξωτερικό;» το 58,8% όσων εξάγουν απαντούν «5%-10%» και το 11,8% «10%-20%», ενώ για το 29,4% των ερωτηθέντων το εν λόγω ποσοστό είναι 20%- 30%.
Τεχνολογικός εξοπλισμός και μηχανήματα βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προϊόντων που εξάγουν οι βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης, με ποσοστό 29,4% και για τις δύο κατηγορίες, ενώ ακολουθούν τα είδη κλωστοϋφαντουργίας με 23,5%, τα τρόφιμα με 11,8% και τα έπιπλα με 5,9%.
Γιατί δεν εξάγουν
Το 44,9% όσων δεν εξάγουν απαντούν πως δεν έχουν επενδύσει στην εξωστρέφειά τους, καθώς επέλεξαν να επικεντρωθούν στην εγχώρια αγορά. Το 27,5% αναφέρει ως λόγο αποχής από τις εξαγωγές τα θεσμικά εμπόδια, το 18,5% «δείχνει» τη δυσκολία δημιουργίας δικτύου για την προώθηση των προϊόντων της επιχείρησης, το 5,6% δηλώνει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, ενώ για το 3,5% η ελλιπής ενημέρωση είναι ο λόγος που δεν εξάγει.
Η κατάσταση των επιχειρήσεων
Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση της επιχείρησής του το 43% των ερωτηθέντων επιχειρηματιών, καλή το 29%, ενώ κακή τη χαρακτηρίζει το 28%. Για τους επόμενους έξι μήνες, το 57% εκτιμά πως η κατάσταση της επιχείρησής του θα είναι η ίδια, το 21% υπολογίζει πως θα είναι καλύτερη, ενώ το 22% χειρότερη.
Το 87% απαντά πως θα διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης του το επόμενο δίμηνο, το 9% δηλώνει πως θα προσλάβει προσωπικό και το 4% πως θα απολύσει.
Περαιτέρω, το 41% των ερωτηθέντων απαντά πως ο τζίρος της επιχείρησης του παρέμεινε ίδιος, το 42% πως κατέγραψε μείωση, ενώ το 17% πως αυξήθηκε. Αναφορικά με τον δείκτη οικονομικής συγκυρίας, αυτός συνεχίζει να βρίσκεται σε θετική τροχιά, ήτοι στις 3,4 μονάδες, οριακά βελτιωμένος σε σχέση με το διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου, όποτε ήταν στις 3,1.


Latest News

Εξειδικευμένες ομάδες δημιουργεί η ManpowerGroup
Οι ομάδες αυτές εστιάζουν στην προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων για εξειδικευμένες και διοικητικές θέσεις, παρέχοντας στοχευμένες λύσεις

Deal Metlen - Iveco στην αμυντική βιομηχανία - Η συμφωνία Μυτιληναίου με οικογένεια Ανιέλλι
Στρατηγική Συνεργασία μεταξύ IVECO DEFENCE VEHICLES και Metlen για τον Εκσυγχρονισμό του Στόλου Στρατιωτικών Οχημάτων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων

Mega deal Alpha Bank με AXIA Ventures - Τι περιλαμβάνει η συμφωνία
Ανακοινώθηκε και επίσημα η εξαγορά της AXIA Ventures από την Alpha Bank - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal

Νέα κουλτούρα από τους δανειολήπτες – Τι άλλαξε από την εποχή των μνημονίων έως σήμερα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα δάνεια από τις τράπεζες – Το πάθημα του ανεξέλεγκτου δανεισμού και των στρατηγικών κακοπληρωτών

Το επόμενο στοίχημα του «Γρηγόρη» - Τα deals με τοπικά brands και… οι καντίνες
Η αλυσίδα Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου βάζει στο επίκεντρο την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας – Σχέδια επέκτασης και σε Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά