
Μεταξύ 2017 και 2023, το εμπόριο σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευηρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, Eurostat.
ΕΕ: Πρόσθετοι δασμοί έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Το 2023, σχεδόν το 43% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, υποδηλώνοντας σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το μερίδιο που καταγράφηκε το 2017, το οποίο ήταν 8%. Οι εξαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν από το 2% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εξήχθησαν το 2017 στο 26% του συνόλου το 2023 (+24 π.μ.).
Το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από το 6% των συνολικών εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 0,4% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2017 σε 18% και 11%, αντίστοιχα, το 2023.
Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 19% (+18 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2017) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 11% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ (+10 π.μ.) το 2023, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6% (+5 π.μ.) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 4% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ (+3 π.μ.).

Εξετάζοντας και τις τρεις κατηγορίες οχημάτων (πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και non-plug-in υβριδικά) μεταξύ 2022 και 2023, υπήρξε μια μικρή αλλαγή: το μερίδιο των μη plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σύνολο του εμπορίου της ΕΕ των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν, με εισαγωγές και εξαγωγές μειωμένες κατά 3,4 π.μ. και 2,3 π.μ., αφού ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία το 2022. Από την άλλη πλευρά, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται (+4,3 π.μ. και +1,6 π.μ., αντίστοιχα).
Από άποψη αξίας, το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 21%, σε σύγκριση με το 2022 (36,9 δισεκατομμύρια ευρώ). Οι εισαγωγές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 20,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ακολουθούμενες από μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (15,5 δισεκατομμύρια ευρώ) και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (8,9 δισεκατομμύρια ευρώ).
Οι εξαγωγές των ίδιων προϊόντων σε χώρες εκτός ΕΕ ανήλθαν σε 62,1 δισ. ευρώ σε συνολική αξία, +5% σε σύγκριση με το 2022 (59,1 δισ. ευρώ). Επίσης, στις εξαγωγές, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση ως προς την αξία, με 29,4 δισ. ευρώ, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά με 22,5 δισ. ευρώ και τα plug-in υβριδικά με 10,2 δισ. ευρώ.
Κίνα: κύριος εταίρος εισαγωγών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία διαπραγμάτευσης μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023, μια αλλαγή από το 2022, όταν τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ήταν η κύρια κατηγορία.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ από τις οποίες η ΕΕ εισήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η Κίνα, με 9,7 δισ. ευρώ (που αντιστοιχεί στο 48% των συνολικών εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (4,3 δισ. ευρώ) με ποσοστό 21 % και το Ηνωμένο Βασίλειο (2,1 δισ. ευρώ) με μερίδιο 10%.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ για εξαγωγές ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, με μερίδιο 24% η καθεμία (7,1 δισ. ευρώ και 6,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα), ακολουθούμενες από τη Νορβηγία με 11% (3,1 δισ. ευρώ).


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας