![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το 43% των εισαγόμενων οχημάτων το 2023 στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/electric-cars.jpg)
Μεταξύ 2017 και 2023, το εμπόριο σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευηρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, Eurostat.
ΕΕ: Πρόσθετοι δασμοί έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Το 2023, σχεδόν το 43% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, υποδηλώνοντας σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το μερίδιο που καταγράφηκε το 2017, το οποίο ήταν 8%. Οι εξαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν από το 2% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εξήχθησαν το 2017 στο 26% του συνόλου το 2023 (+24 π.μ.).
Το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από το 6% των συνολικών εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 0,4% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2017 σε 18% και 11%, αντίστοιχα, το 2023.
Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 19% (+18 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2017) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 11% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ (+10 π.μ.) το 2023, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6% (+5 π.μ.) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 4% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ (+3 π.μ.).
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/imports-exports-hybrid-electric-cars-2017-2023-1024x576.png)
Εξετάζοντας και τις τρεις κατηγορίες οχημάτων (πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και non-plug-in υβριδικά) μεταξύ 2022 και 2023, υπήρξε μια μικρή αλλαγή: το μερίδιο των μη plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σύνολο του εμπορίου της ΕΕ των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν, με εισαγωγές και εξαγωγές μειωμένες κατά 3,4 π.μ. και 2,3 π.μ., αφού ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία το 2022. Από την άλλη πλευρά, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται (+4,3 π.μ. και +1,6 π.μ., αντίστοιχα).
Από άποψη αξίας, το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 21%, σε σύγκριση με το 2022 (36,9 δισεκατομμύρια ευρώ). Οι εισαγωγές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 20,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ακολουθούμενες από μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (15,5 δισεκατομμύρια ευρώ) και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (8,9 δισεκατομμύρια ευρώ).
Οι εξαγωγές των ίδιων προϊόντων σε χώρες εκτός ΕΕ ανήλθαν σε 62,1 δισ. ευρώ σε συνολική αξία, +5% σε σύγκριση με το 2022 (59,1 δισ. ευρώ). Επίσης, στις εξαγωγές, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση ως προς την αξία, με 29,4 δισ. ευρώ, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά με 22,5 δισ. ευρώ και τα plug-in υβριδικά με 10,2 δισ. ευρώ.
Κίνα: κύριος εταίρος εισαγωγών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία διαπραγμάτευσης μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023, μια αλλαγή από το 2022, όταν τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ήταν η κύρια κατηγορία.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ από τις οποίες η ΕΕ εισήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η Κίνα, με 9,7 δισ. ευρώ (που αντιστοιχεί στο 48% των συνολικών εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (4,3 δισ. ευρώ) με ποσοστό 21 % και το Ηνωμένο Βασίλειο (2,1 δισ. ευρώ) με μερίδιο 10%.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ για εξαγωγές ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, με μερίδιο 24% η καθεμία (7,1 δισ. ευρώ και 6,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα), ακολουθούμενες από τη Νορβηγία με 11% (3,1 δισ. ευρώ).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης