Μεταξύ 2017 και 2023, το εμπόριο σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευηρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, Eurostat.
ΕΕ: Πρόσθετοι δασμοί έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Το 2023, σχεδόν το 43% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, υποδηλώνοντας σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το μερίδιο που καταγράφηκε το 2017, το οποίο ήταν 8%. Οι εξαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν από το 2% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εξήχθησαν το 2017 στο 26% του συνόλου το 2023 (+24 π.μ.).
Το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από το 6% των συνολικών εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 0,4% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2017 σε 18% και 11%, αντίστοιχα, το 2023.
Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 19% (+18 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2017) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 11% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ (+10 π.μ.) το 2023, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6% (+5 π.μ.) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 4% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ (+3 π.μ.).
Εξετάζοντας και τις τρεις κατηγορίες οχημάτων (πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και non-plug-in υβριδικά) μεταξύ 2022 και 2023, υπήρξε μια μικρή αλλαγή: το μερίδιο των μη plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σύνολο του εμπορίου της ΕΕ των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν, με εισαγωγές και εξαγωγές μειωμένες κατά 3,4 π.μ. και 2,3 π.μ., αφού ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία το 2022. Από την άλλη πλευρά, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται (+4,3 π.μ. και +1,6 π.μ., αντίστοιχα).
Από άποψη αξίας, το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 21%, σε σύγκριση με το 2022 (36,9 δισεκατομμύρια ευρώ). Οι εισαγωγές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 20,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ακολουθούμενες από μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (15,5 δισεκατομμύρια ευρώ) και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (8,9 δισεκατομμύρια ευρώ).
Οι εξαγωγές των ίδιων προϊόντων σε χώρες εκτός ΕΕ ανήλθαν σε 62,1 δισ. ευρώ σε συνολική αξία, +5% σε σύγκριση με το 2022 (59,1 δισ. ευρώ). Επίσης, στις εξαγωγές, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση ως προς την αξία, με 29,4 δισ. ευρώ, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά με 22,5 δισ. ευρώ και τα plug-in υβριδικά με 10,2 δισ. ευρώ.
Κίνα: κύριος εταίρος εισαγωγών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία διαπραγμάτευσης μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023, μια αλλαγή από το 2022, όταν τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ήταν η κύρια κατηγορία.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ από τις οποίες η ΕΕ εισήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η Κίνα, με 9,7 δισ. ευρώ (που αντιστοιχεί στο 48% των συνολικών εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (4,3 δισ. ευρώ) με ποσοστό 21 % και το Ηνωμένο Βασίλειο (2,1 δισ. ευρώ) με μερίδιο 10%.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ για εξαγωγές ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, με μερίδιο 24% η καθεμία (7,1 δισ. ευρώ και 6,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα), ακολουθούμενες από τη Νορβηγία με 11% (3,1 δισ. ευρώ).
Latest News
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν
Mαύρα μαντάτα από ΟΗΕ - Ρεκόρ συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου το 2023
Λίγες ημέρες πριν την σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, δόθηκε στη δημοσιοτητα η ετήσια έκθεση του WMO που κρούει ηχηρό καμπανάκι για την κλιματική αλλαγή
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Η ηλεκτροκίνηση «σβήνει» τα... διυλιστήρια στην Κίνα - Τα πρώτα λουκέτα
Η PetroChina πρόκειται να κλείσει το μεγαλύτερο διυλιστήριό της στην Κίνα μέσα στον επόμενο χρόνο με δυναμικότητα 410.000 βαρελιών ημερησίως