Αν και η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τη μετατροπή του χώρου της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό σε κυβερνητικό πάρκο αναμένεται σύντομα να ολοκληρωθεί με την αξιολόγηση των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος που υποβλήθηκαν, οι εγκαταστάσεις στη Δάφνη δεν έχουν ακόμη αδειάσει.
Και για να συμβεί αυτό έχουν προγραμματιστεί τα επόμενα βήματα:
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Πρώτο βήμα: Εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιευθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση ως σκραπ, μηχανολογικού εξοπλισμού των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (σ.σ. τα ΕΑΣ ιδρύθηκαν το 2014 μετά τη συγχώνευση του 2004 της ΠΥΡΚΑΛ και της Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων). Αυτό θα γίνει μέσω τριών πλειοδοτικών διαδικασιών και θα αφορά σε συνολικά 500 μηχανήματα που δεν χρησιμοποιούνται, εκ των οποίων τα 350 βρίσκονται σήμερα στις εγκαταστάσεις των ΕΑΣ στον Υμηττό και άλλα 150 στη Μάνδρα. Η πρώτη πρόσκληση θα γίνει άμεσα και θα αφορά σε περίπου 100 μηχανήματα που σήμερα βρίσκονται στον Υμηττό και θα ακολουθήσουν άλλες δύο προσκλήσεις για την πώληση των υπολοίπων.
Δεύτερο βήμα: εντός των επόμενων δύο, τριών μηνών θα εκκινήσει ένας διαγωνισμός για τις προπαρασκευαστικές τεχνικές εργασίες στις εγκαταστάσεις των ΕΑΣ στη Μάντρα Αττικής, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για τη μεταφορά ενός τμήματος των γραμμών παραγωγής από τον Υμηττό.
Τρίτο βήμα: Τα ΕΑΣ θα προκηρύξουν έναν διαγωνισμό για αντίστοιχες τεχνικές εργασίες για τις εγκαταστάσεις του Λαυρίου ούτως ώστε τα υφιστάμενα μηχανήματα να γίνουν συμβατά με τον εξοπλισμό που θα μεταφερθεί από τον Υμηττό.
Τέταρτο βήμα: η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility) του ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρύξει διαγωνισμό για τη μετεγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών εξοπλισμού από τον Υμηττό στο Λαύριο, με προϋπολογισμό περίπου 3,5 εκατ. ευρώ.
Πέμπτο βήμα: Αφού γίνει η αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου θα ακολουθήσει η Β΄ Φάση στην οποία οι υποψήφιοι που θα προεπιλεγούν θα υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές. Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι κοινοπραξίες ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και METLEN – INTRAKAT.
Ο προτιμητέος επενδυτής που θα αναδειχθεί θα αναλάβει την κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία για τριάντα χρόνια του νέου συγκροτήματος κυβερνητικών κτιρίων καθώς και του αστικού πάρκου, τα οποία θα αναπτυχθούν σε μια έκταση 154 στρεμμάτων.
Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός της μετεγκατάστασης
Οι πρώτες ανταγωνιστικές διαδικασίες για την προετοιμασία μετεγκατάστασης των δραστηριοτήτων που έχουν απομείνει στην έκταση των ΕΑΣ στη Δάφνη Υμηττού είχαν ακυρωθεί, πριν προκηρυχθεί τον περασμένο Ιούλιο ο μεγάλος διαγωνισμός των 421 εκατ. ευρώ (520 εκατ. με ΦΠΑ). Τότε, κυβερνητικά στελέχη υποστήριζαν ότι το Υπουργείο Οικονομικών είχε ακυρώσει τον διαγωνισμό για τη μετεγκατάσταση έπειτα από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου των ΕΑΣ, καθώς θεωρήθηκε ότι, στο πλαίσιο της νέας κοινοπραξίας των ΕΑΣ με τον τσέχικο όμιλο CSG, έπρεπε να επανεξεταστεί εάν η πλέον συμφέρουσα μετεγκατάσταση ήταν στη Μάνδρα ή στο Λαύριο. Του πρώτου διαγωνισμού θα ακολουθούσε ένας δεύτερος για το έργο της μετακόμισης.
Η μετατροπή της ΠΥΡΚΑΛ σε κυβερνητικό πάρκο
Τελικά, πριν «αδειάσουν» οι υποδομές της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού. Το έργο πραγματοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία για 30 χρόνια του νέου διοικητικού συγκροτήματος κτιρίων και του αστικού πάρκου. Ειδικότερα, στον σχεδιασμό περιλαμβάνονται τα εξής:
- η μετεγκατάσταση περίπου 14.500 δημοσίων υπαλλήλων και στελεχών από υπουργεία και δημόσιους εν γένει φορείς, οι οποίοι σήμερα εργάζονται σε 127 μισθωμένα ή και ιδιόκτητα δημόσια κτίρια, διασπαρμένα σε όλο το κέντρο της Αθήνας και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής,
- η κατεδάφιση 66 υφιστάμενων κτιρίων στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη, η ανακαίνιση 24 διατηρητέων κτιρίων, η κατασκευή 4 νέων κτιρίων, 2 υπόγειων χώρων στάθμευσης και ο σχεδιασμός ενός αστικού πάρκου.
Στα έργα περιλαμβάνεται και η κατασκευή μίας υπόγειας σήραγγας πεζών με σκοπό τη διασύνδεση του έργου με τον σταθμό του Μετρό «Δάφνη». Επίσης, στο πλαίσιο της κατασκευής του έργου, θα απαιτηθούν και εργασίες απορρύπανσης του ακινήτου και απομάκρυνσης επιβλαβών ή και επικίνδυνων υλικών (π.χ. αμιάντου), συντήρησης, καθαριότητας, φύλαξης, διαχείρισης απορριμμάτων κλπ.
Παλιά βιομηχανικά κτίρια και νέα δόμηση
Η περιοχή του πάρκου που ορίζεται ως Πολεοδομικό Κέντρο (εκεί θα εγκατασταθούν Υπουργεία και φορείς) θα καταλαμβάνει περίπου 77 στρέμματα (50% της συνολικής έκτασης) εκ των οποίων το 40% θα αποδοθεί ως εισφορά σε γη, για τη δημιουργία κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων που θα συνδέονται και θα επεκτείνουν χωρικά αλλά και λειτουργικά τον ελεύθερο χώρο πρασίνου.
Εντός των κοινωφελών χώρων του Πολεοδομικού Κέντρου περιλαμβάνονται υφιστάμενα κτίσματα που θα διατηρηθούν ως αξιόλογα βιομηχανικά κελύφη, θα αποκατασταθούν και θα λειτουργήσουν ως μουσεία, συνεδριακοί χώροι κ.τ.λ. Στα υπόλοιπα 77 στρέμματα της έκτασης που καθορίζεται γενική κατηγορία χρήσεων γης «Ελεύθεροι χώροι -Αστικό Πράσινο», συμπεριλαμβάνονται κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι. Η οικοδομήσιμη έκταση που τελικά θα προκύψει στο κυβερνητικό πάρκο θα αφορά τα περίπου το 30% της συνολικής έκτασης.
Βάσει του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για την περιοχή του κυβερνητικού πάρκου αυξάνεται η δόμηση κατά 68% αλλά μειώνεται η κάλυψη κατά 34% όπως αντίστοιχα και ο αριθμός των κτιρίων κατά 67%, με στόχο να αποδοθούν στο κοινό ελεύθεροι αδόμητοι και κοινοφελείς χώροι. Καίριο ρόλο στη διαμόρφωση των ποσοστών παίζει το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων που θα μπορούν να φτάνουν τα 28 μέτρα. Σε κάθε περίπτωση δεν λείπουν οι ενστάσεις επιστημονικών φορέων και πολιτών ως προς τις επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει η βίαιη και πλήρης εκκένωση του Κέντρου της Αθήνας από την δημόσια διοίκηση, η οποία δεν έχει μελετηθεί ως προς τις επιπτώσεις της στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας της ιστορικής περιοχής της πρωτεύουσας.
Latest News
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα
Ποιες λύσεις εξετάζονται για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αθήνα
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με μεγάλους παραγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος όπως η ΔΕΗ αλλά και ο όμιλος Μυτιληναίου και άλλους για την κατασκευή και λειτουργία 3 η 4 μονάδων αφαλάτωσης
Πάτρα – Πύργος: Πώς προχωρά το έργο της ΑΒΑΞ στο Α’ τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου [video]
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος κατασκευάζεται και η ΑΒΑΞ δίνει στη δημοσιότητα βίντεο με την πορεία των εργασιών
Η «μάχη» της ΠΥΡΚΑΛ - Οι πέντε μεγάλοι των κατασκευών στον διαγωνισμό για το πάρκο «Ανδρέας Λεντάκης»
Ενδιαφέρον εκδηλώθηκε απο τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ» και «METLEN - INTRAKAT»