Πτώση που άγγιξε το 24% την Πέμπτη, σημείωσαν οι μετοχές της Estée Lauder μετά την υποχώρηση των ετήσιων προβλέψεων για τις πωλήσεις και τα κέρδη.

Ο κολοσσός των πολυτελών καλλυντικών παλεύει με ένα αβέβαιο χρονοδιάγραμμα για την ανάκαμψη της ζήτησης στην Κίνα, την ίδια στιγμή που από την 1η Ιανουαρίου 2025 πρόκειται να αναλάβει ως διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος ο Stéphane de la Faverie, διαδεχόμενος τον Fabrizio Freda, ο οποίος αποσύρεται μετά από 15 χρόνια στην ηγεσία του αμερικανικού ομίλου ομορφιάς.

Καλλυντικά: Άσχημα νέα στην Κίνα για τις μεγάλες φίρμες

Η εταιρεία μείωσε επίσης σχεδόν στο μισό το τριμηνιαίο μέρισμα που καταβάλλει.

Τι κάνει η Estée Lauder σε Κίνα και Ασία

Το λιανικό εμπόριο ταξιδιών – οι πωλήσεις σε αεροδρόμια ή ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως η Κορέα και η κινεζική Χαϊνάν – έχει επιβραδυνθεί το τελευταίο έτος και έχει επηρεάσει ακόμη και τις «προσιτές πολυτέλειες» όπως τα κραγιόν και τα αρώματα.

«Προβλέπουμε ακόμα ισχυρή μείωση βραχυπρόθεσμα για τον κλάδο στην Κίνα και την Ασία στο ταξιδιωτικό λιανεμπόριο», δήλωσε στο Reuters ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος Fabrizio Freda.

Η κυβέρνηση της Κίνας είχε υποσχεθεί νωρίτερα αυτό το μήνα κίνητρα για την αναζωογόνηση της οικονομίας της, ωστόσο η Estée Lauder ανακοίνωσε πως δεν αναμένει ώθηση στις επιδόσεις του δεύτερου τριμήνου.

Οι πωλήσεις του αμερικανικού ομίλου κατά το πρώτο τρίμηνο στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού μειώθηκαν κατά 11%, έναντι μείωσης 3% το προηγούμενο τρίμηνο. Οι πωλήσεις στην Αμερική μειώθηκαν επίσης κατά 2%.

Estée Lauder

O διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της εταιρείας, Stéphane de la Faverie

Ζημιές για τους πολλούς

«Ο ανταγωνισμός είναι έντονος για τα καλλυντικά και οι καταναλωτές σε άλλες σημαντικές περιοχές, όπως οι ΗΠΑ, δεν ξοδεύουν τόσο ελεύθερα όσο τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο Dan Coatsworth, επενδυτικός αναλυτής της AJ Bell.

Την περασμένη εβδομάδα, η ευρωπαϊκή ομότιμη L’Oreal, η οποία έχασε τον στόχο για τις τριμηνιαίες πωλήσεις, επισήμανε επίσης την κακή εικόνα των δαπανών στην περιοχή, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Nicolas Hieronimus να χαρακτηρίζει την αδυναμία στο ταξιδιωτικό λιανεμπόριο ως «απροσδόκητη αναταραχή».

Η ζημία δεν περιορίζεται μόνο στις εταιρείες καλλυντικών. Άλλοι παίκτες πολυτελείας, όπως η LVMH, η ιταλική Salvatore Ferragamo και η Hermes, έχουν πληγεί από την πτώση της ζήτησης στην Κίνα, καθώς οι αυξήσεις των τιμών των πολυτελών εμπορικών σημάτων σε μια αδύναμη οικονομία ωθούν ορισμένους αγοραστές να αναζητήσουν φθηνότερους τρόπους για να τα αγοράσουν.

Το μέρισμα και οι νέες εκτιμήσεις της Estée Lauder

Η Estée Lauder αναμένει κέρδη ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο μεταξύ 20 και 35 σεντς, έναντι εκτιμήσεων για 1,06 δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που συγκέντρωσε η LSEG.

Αναμένει ότι οι καθαρές πωλήσεις θα μειωθούν μεταξύ 6% και 8%, έναντι εκτίμησης για αύξηση 0,24% στα 4,29 δισ. δολάρια.

Η εταιρεία, η μετοχή της οποίας έχει ήδη υποχωρήσει 40% φέτος, ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα 35 σεντς ανά μετοχή.

«Η περικοπή του μερίσματος δείχνει περαιτέρω τη δυσκολία πρόβλεψης του χρόνου μιας ουσιαστικής βελτίωσης των αποτελεσμάτων», δήλωσε η Dana Telsey, αναλύτρια της Telsey Advisory Group.

Τους τελευταίους δύο μήνες, η Estée είναι η τρίτη εταιρεία με καταναλωτικό προσανατολισμό μετά τη Nike και τη Starbucks, που μειώνει τις ετήσιες προβλέψεις της μετά από αλλαγή στην ηγεσία της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή