Πολύ νερό έχει κυλήσει στο αυλάκι από τον Πόλεμο των Φώκλαντς το 1982, τόσο μάλιστα που η Υπ. Εξωτρικών της Αργεντινής, Νταϊάνα Μοντίνο λέει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αποφασίσουν μεγαλύτερη «συχνότητα» σε ένδειξη θερμότερων σχέσεων με το Ηνωμένο Βασίλειο για τα νησιά
Η υπουργός Εξωτερικών της Αργεντινής είπε ότι «υπάρχουν οι προϋποθέσεις» για την επανέναρξη των πτήσεων προς τα Νησιά Φώκλαντ από τη δεύτερη πόλη της χώρας της, καθώς ο ελευθεριστής (libertarian) πρόεδρος Χαβιέ Μιλέι υιοθετεί μια πιο συμφιλιωτική προσέγγιση με το Ηνωμένο Βασίλειο για την επικράτεια.
Η Νταϊάνα Μοντίνο είπε στους Financial Times ότι, μετά από τέσσερα χρόνια χωρίς δρομολόγιο μεταξύ του πολυπληθούς βορρά της Αργεντινής και της απομακρυσμένης Βρετανικής Υπερπόντιας Επικράτειας, η «συχνότητα» των πτήσεων «θα πρέπει να καθοριστεί από μια αεροπορική εταιρεία που το κρίνει βολικό».
Αργεντινή: Στα 16 δισ. δολάρια το εμπορικό πλεόνασμα επί διακυβέρνησης Μιλέι
«Αυτό που κάναμε ως χώρα είναι να πούμε ότι υπάρχουν οι συνθήκες για να γίνει τελικά», είπε για τις πτήσεις μεταξύ της δεύτερης πόλης της χώρας της και των Φώκλαντ, γνωστών ως Las Malvinas στα ισπανικά.
Μεταξύ 2019 και 2020, η χιλιανή αεροπορική εταιρεία LatAm εκτελούσε μια εβδομαδιαία πτήση προς τα νησιά από το Σάο Πάολο στη Βραζιλία, με μηνιαία στάση στην πόλη της Κόρδοβα.
Αλλαγή πλεύσης υπό Μιλέι
Αλλά η διαδρομή ανεστάλη κατά τη διάρκεια της πανδημίας από τους κατοίκους του νησιού, που αριθμούν 3.600, και δεν συνεχίστηκε λόγω των ψυχρών σχέσεων μεταξύ της Βρετανίας και της τότε αριστερής περονιστικής κυβέρνησης της Αργεντινής.
Η Αργεντινή είχε προτείνει πρόσθετες πτήσεις που εκτελούνται από τον εθνικό αερομεταφορέα Aerolíneas Argentinas από πόλεις της Αργεντινής, στις οποίες οι νησιώτες αντιτάχθηκαν. Στη συνέχεια, η Αργεντινή διέκοψε τη διαδρομή της Κόρδοβα.
Απευθείας πτήσεις από την πρωτεύουσα της Αργεντινής Μπουένος Άιρες προς το κεντρικό αεροδρόμιο του νησιού East Falkland δεν συζητούνται προς το παρόν λόγω της αντίθεσης των νησιωτών, οι οποίοι λένε ότι η Αργεντινή στο παρελθόν χρησιμοποιούσε την απευθείας σύνδεση για να ασκήσει πίεση ακυρώνοντας πτήσεις απρόσμενα.
Η Μοντίνο συνάντησε τον Υπουργό Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου Ντέιβιντ Λάμι στη Νέα Υόρκη τον περασμένο μήνα και συμφώνησε να ξαναρχίσουν συνομιλίες για θέματα όπως οι πτήσεις του Σάο Πάολο και ο κοινός συντονισμός των επισκέψεων από οικογένειες Αργεντινών που πέθαναν στον πόλεμο του 1982.
Διπλωμάτες είπαν ότι οι σχέσεις μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αργεντινής είχαν θερμανθεί από τότε που ο Μιλέι ανέλαβε τον Δεκέμβριο, για τους οποίους η κυριαρχία της Αργεντινής στα Φώκλαντ είναι ιδιαίτερο εθνικό ζήτημα.
Λάτρης της Θάτσερ ο Μιλέι
Ο Μιλέι, που συγκαταλέγει τη Μάργκαρετ Θάτσερ, πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου κατά τη διάρκεια του πολέμου, μεταξύ των είδωλά του για τις οικονομικές της μεταρρυθμίσεις, είπε ότι περισσότερος διμερής διάλογος ήταν απαραίτητος για την εκπλήρωση της συνταγματικής εντολής της Αργεντινής να ανακαταλάβει τα νησιά.
«Αν είστε σε σύγκρουση, δεν πρόκειται να σημειώσετε καμία πρόοδο», είπε στους FT σε συνέντευξή του. «Με αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν θα περιέρχονταν ποτέ ξανά στην Αργεντινή».
Σημειώνοντας ότι οι διπλωματικές διαπραγματεύσεις είχαν στηρίξει την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να παραδώσει τα νησιά Τσάγκος στον Μαυρίκιο, πρόσθεσε: «Με αυτόν τον μηχανισμό, πιστεύουμε ότι μακροπρόθεσμα [τα νησιά] θα γίνουν ξανά της Αργεντινής».
Τον Ιανουάριο ο Μιλέι συνάντησε τον Ντέιβιντ Κάμερον, τον προκάτοχο του Λάμι, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός και αργότερα υπερασπίστηκε την απόφαση του Κάμερον να επισκεφθεί τα Φώκλαντ τον Φεβρουάριο, λέγοντας ότι είχε «κάθε δικαίωμα».
Η στρατηγική του Μιλέι στα νησιά έχει προκαλέσει ένταση με τη Βικτόρια Βιλαρουέλ, την αντιπρόεδρό του, έναν σκληρό υπερασπιστή του στρατού της Αργεντινής, της οποίας ο πατέρας πολέμησε στον πόλεμο.
Έγραψε στο X τον Σεπτέμβριο ότι η συμφωνία της Μοντίνο με τον Λάμι ήταν «ενάντια στα συμφέροντα του έθνους μας», λέγοντας ότι προσέφερε στη Βρετανία «συγκεκριμένα πλεονεκτήματα» ενώ «μας προσφέρουν ψίχουλα».
Ο διάλογος θα επιτρέψει επιστροφή των Φώκλαντ
Η Μοντίνο είπε ότι ο διευρυμένος διάλογος επέτρεπε στην Αργεντινή και στο Ηνωμένο Βασίλειο να «επιλύσουν ανθρωπιστικά ζητήματα», αλλά «δεν επηρέασε τη φόρμουλά μας για τη διασφάλιση της κυριαρχίας» στα νησιά. «Οι Μαλβίνες με τον έναν ή άλλον τρόπο θα είναι η Αργεντινή. Η ήπειρος και τα νησιά θα πρέπει να έχουν καλύτερες συνδέσεις με αυτή την έννοια», πρόσθεσε
Η συνδεσιμότητα των νησιών παραμένει περιορισμένη. Το αεροδρόμιο Mount Pleasant έχει δύο εβδομαδιαίες πτήσεις προς τη RAF Brize Norton στο Oxfordshire, ενώ η LatAm εκτελεί μια εβδομαδιαία πτήση προς την Punta Arenas στη νότια Χιλή με μηνιαία στάση στη μικρή πόλη Río Gallegos στην Παταγονία της Αργεντινής.
Η Μοντίνο προέβλεψε ότι «το ενδιαφέρον των Αργεντινών να επισκεφθούν [τα νησιά] θα ήταν μεγάλο αρχικά» μόλις ξεκινήσουν οι πτήσεις στην Κόρδοβα. Οι νησιώτες, πρόσθεσε, θα ωφεληθούν από τους στενότερους δεσμούς. Επικαλούμενη τα «πολύ καλά» πανεπιστήμια και νοσοκομεία της Αργεντινής, είπε: «Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να θέλει κανείς να έχει την καλύτερη δυνατή σχέση».
Το Γραφείο Εξωτερικών, Κοινοπολιτείας και Ανάπτυξης του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι «το νέο πακέτο συνεργασίας στον Νότιο Ατλαντικό ωφελεί το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αργεντινή» και στάθηκε «αρωγός στη σταθερή δέσμευση του Ηνωμένου Βασιλείου να υπερασπιστεί την κυριαρχία των Νήσων Φώκλαντ».
Latest News
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι