Μόλις την πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου πλαισίου των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) από την Κίνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζεται πρόθυμη για συνομιλίες με το Πεκίνο. Η απόφαση των δασμών, που έχει εφαρμογή για περίοδο πέντε ετών, δημοσιεύθηκε χθες 30 Οκτωβρίου στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τέθηκε σε ισχύ από σήμερα.
Σύμφωνα όμως με το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να στείλει αξιωματούχους στο Πεκίνο για να πραγματοποιήσουν περισσότερες συνομιλίες με στόχο την εξεύρεση εναλλακτικής λύσης για τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα. Και σύμφωνα με τους αναλυτές, η αποδοχή της πρόσκλησης της Κίνας να ταξιδέψει στο Πεκίνο υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποια δυναμική στις διαπραγματεύσεις.
ΕΕ: Σε ισχύ από σήμερα οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ωστόσο, η συμφωνία για την αντικατάσταση των δασμών παραμένει περίπλοκη. Οι δύο πλευρές διερευνούν εάν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για τις λεγόμενες αναλήψεις υποχρεώσεων τιμών – έναν περίπλοκο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών, που χρησιμοποιείται για την αποφυγή των δασμών. Τόσο οι Βρυξέλλες όσο και το Πεκίνο ανέφεραν ότι οι διαφορές παραμένουν σημαντικές.
Άκαρπες οι επαφές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οκτώ γύροι συνομιλιών δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να επιτύχουν σημαντική πρόοδο και οι προτάσεις που υποβλήθηκαν δεν έχουν ακόμη ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ευθυγράμμισης με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) και της αντιστοίχισης του αποτελέσματος των καθηκόντων. Το μπλοκ των 27 κρατών θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί τις ρυθμίσεις για συμμόρφωση και επιβολή.
Ωστόσο, οι συνομιλίες έχουν σημειώσει κάποια πρόοδο τις τελευταίες ημέρες και οι αντιπρόσωποι διερευνούν εάν οι όροι των δεσμεύσεων μπορούν να απλοποιηθούν, ανέφεραν πηγές του Bloomberg. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για νέα μοντέλα που δεν εξάγονται ακόμη, καθώς και για την αποφυγή του κινδύνου της λεγόμενης διασταυρούμενης αντιστάθμισης, σύμφωνα με την οποία τυχόν ελάχιστες τιμές εισαγωγής στα EV αντισταθμίζονται από τις πωλήσεις άλλων αγαθών, όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Συμφωνία «ομπρέλα»
Ένα άλλο εμπόδιο ήταν όταν η Κίνα προειδοποίησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην επιδιώκουν μεμονωμένες συμφωνίες με την ΕΕ.
Το Πεκίνο θέλει τους πάντες κάτω από μια συμφωνία-ομπρέλα, στο πλαίσιο των συνομιλιών που θα ηγούνται ενός κινεζικού εμπορικού φορέα. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ, αυτός ο εμπορικός φορέας υπέβαλε πρόταση τιμολόγησης για λογαριασμό 12 εξαγωγέων, συμπεριλαμβανομένων των SAIC Motor, BMW Brilliance Automotive και Zhejiang Geely Automobile.
Αλλά κατά την ΕΕ οι μεμονωμένες συμφωνίες είναι δυνατές βάσει των κανόνων του ΠΟΕ. Τέτοιες ρυθμίσεις θα οδηγούσαν σε άρση των δασμών στα μοντέλα που καλύπτονται από τις εναλλακτικές συμφωνίες.
Υψηλοί οι τόνοι
Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις έρχονται καθώς η ΕΕ ενέκρινε δασμούς έως και 35,3%, επιπλέον του υπάρχοντος συντελεστή 10% στα EV που παράγονται στην Κίνα. Ο αντίκτυπος των δασμών πιθανότατα θα πάρει κάποιο χρόνο, καθώς σημειώθηκε άνοδος των εισαγωγών τις τελευταίες εβδομάδες εν αναμονή της κίνησης, με πολλά EV να έχουν ήδη τιμολογηθεί.
Ωστόσο, η Κίνα έχει απειλήσει να παγώσει τις επενδύσεις σε κράτη μέλη που υποστήριξαν τους δασμούς και να ανταποδώσει με δικές της κυρώσεις σε ευρωπαϊκά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ, καθώς και σε αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Latest News
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια