Μόλις την πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου πλαισίου των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) από την Κίνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζεται πρόθυμη για συνομιλίες με το Πεκίνο. Η απόφαση των δασμών, που έχει εφαρμογή για περίοδο πέντε ετών, δημοσιεύθηκε χθες 30 Οκτωβρίου στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τέθηκε σε ισχύ από σήμερα.
Σύμφωνα όμως με το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να στείλει αξιωματούχους στο Πεκίνο για να πραγματοποιήσουν περισσότερες συνομιλίες με στόχο την εξεύρεση εναλλακτικής λύσης για τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα. Και σύμφωνα με τους αναλυτές, η αποδοχή της πρόσκλησης της Κίνας να ταξιδέψει στο Πεκίνο υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποια δυναμική στις διαπραγματεύσεις.
ΕΕ: Σε ισχύ από σήμερα οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ωστόσο, η συμφωνία για την αντικατάσταση των δασμών παραμένει περίπλοκη. Οι δύο πλευρές διερευνούν εάν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για τις λεγόμενες αναλήψεις υποχρεώσεων τιμών – έναν περίπλοκο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών, που χρησιμοποιείται για την αποφυγή των δασμών. Τόσο οι Βρυξέλλες όσο και το Πεκίνο ανέφεραν ότι οι διαφορές παραμένουν σημαντικές.
Άκαρπες οι επαφές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οκτώ γύροι συνομιλιών δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να επιτύχουν σημαντική πρόοδο και οι προτάσεις που υποβλήθηκαν δεν έχουν ακόμη ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ευθυγράμμισης με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) και της αντιστοίχισης του αποτελέσματος των καθηκόντων. Το μπλοκ των 27 κρατών θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί τις ρυθμίσεις για συμμόρφωση και επιβολή.
Ωστόσο, οι συνομιλίες έχουν σημειώσει κάποια πρόοδο τις τελευταίες ημέρες και οι αντιπρόσωποι διερευνούν εάν οι όροι των δεσμεύσεων μπορούν να απλοποιηθούν, ανέφεραν πηγές του Bloomberg. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για νέα μοντέλα που δεν εξάγονται ακόμη, καθώς και για την αποφυγή του κινδύνου της λεγόμενης διασταυρούμενης αντιστάθμισης, σύμφωνα με την οποία τυχόν ελάχιστες τιμές εισαγωγής στα EV αντισταθμίζονται από τις πωλήσεις άλλων αγαθών, όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Συμφωνία «ομπρέλα»
Ένα άλλο εμπόδιο ήταν όταν η Κίνα προειδοποίησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην επιδιώκουν μεμονωμένες συμφωνίες με την ΕΕ.
Το Πεκίνο θέλει τους πάντες κάτω από μια συμφωνία-ομπρέλα, στο πλαίσιο των συνομιλιών που θα ηγούνται ενός κινεζικού εμπορικού φορέα. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ, αυτός ο εμπορικός φορέας υπέβαλε πρόταση τιμολόγησης για λογαριασμό 12 εξαγωγέων, συμπεριλαμβανομένων των SAIC Motor, BMW Brilliance Automotive και Zhejiang Geely Automobile.
Αλλά κατά την ΕΕ οι μεμονωμένες συμφωνίες είναι δυνατές βάσει των κανόνων του ΠΟΕ. Τέτοιες ρυθμίσεις θα οδηγούσαν σε άρση των δασμών στα μοντέλα που καλύπτονται από τις εναλλακτικές συμφωνίες.
Υψηλοί οι τόνοι
Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις έρχονται καθώς η ΕΕ ενέκρινε δασμούς έως και 35,3%, επιπλέον του υπάρχοντος συντελεστή 10% στα EV που παράγονται στην Κίνα. Ο αντίκτυπος των δασμών πιθανότατα θα πάρει κάποιο χρόνο, καθώς σημειώθηκε άνοδος των εισαγωγών τις τελευταίες εβδομάδες εν αναμονή της κίνησης, με πολλά EV να έχουν ήδη τιμολογηθεί.
Ωστόσο, η Κίνα έχει απειλήσει να παγώσει τις επενδύσεις σε κράτη μέλη που υποστήριξαν τους δασμούς και να ανταποδώσει με δικές της κυρώσεις σε ευρωπαϊκά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ, καθώς και σε αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Latest News
Ενώνουν τις δυνάμεις τους Capital Group και KKR
H Capital Group και η KKR σκοπεύουν να καταστήσουν διαθέσιμες επενδυτικές λύσεις υβριδικών αγορών δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για επενδυτές
Το «φλέρτ» της Ελβετίας με τον αποπληθωρισμό και το δίλημμα της κεντρικής τράπεζας
Οι αναλυτές αναμένουν η κεντρική τράπεζα να προχωρήσει σε συναλλαγματικές παρεμβάσεις
«Ψαλίδι» της Ford στα μπόνους των μάνατζερ - «Γκρίνια» για τους στόχους και το κόστος
Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford που έχει την έδρα της στο Μίτσιγκαν υποχώρησε περισσότερο από 10% την Τρίτη
Πέρασε απο το Κοινοβούλιο ο νέος προυπολογισμός της Πορτογαλίας
Με βάση το σχέδιο προϋπολογισμού η οικονομία της χώρας θα αναπτυχθεί κατά 2,1% το 2025 και ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ θα διαμορφωθει στο 93,3%.
Όλο και πιο «πράσινες» οι μεταφορές στην Κίνα
Το ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφορών στην Κίνα έχει επεκταθεί σε πάνω από 6 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ενισχύοντας τις δυνατότητες εξυπηρέτησης
Γιατί αυξάνεται το κόστος δανεισμού της Βρετανίας - Που διαφέρει η Ρις από την Τρας
Η αγορά των βρετανικών ομολόγων στον απόηχο του πρώτου προϋπολογισμού των Εργατικών - Τι βλέπουν οι αναλυτές και οι επενδυτές
Αλλάζει τώρα τις ετήσιες προβλέψεις της - Ο ρόλος της Κίνας στην πορεία της Estée Lauder
Με ζημίες έρχεται αντιμέτωπη η Estée Lauder, που είδε τις μετοχές της να πέφτουν κατά 24% - Οι νέες εκτιμήσεις
Η άνοδος του πληθωρισμού στην ευρωζώνη ανατρέπει τα δεδομένα για τα επιτόκια
Ο βασικός πληθωρισμός ο οποίος εξαιρεί τα ευμετάβλητα στοιχεία, όπως το τρόφιμα, παρέμεινε απροσδόκητα σταθερός στο 2,7%
Οι Αμερικανοί συνέχισαν να ξοδεύουν ... σαν να μην υπάρχει αύριο
Ο δομικός δείκτης τιμών προσωπικών καταναλωτικών δαπανών, ο αγαπημένος δείκτης πληθωρισμού της Fed, παρέμεινε αμετάβλητος τον Σεπτέμβριο
Πώς ο Τραμπ έχασε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια μέρα
Μετά τη χειρότερη ημέρα για τη μετοχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του Τραμπ, ο πρώην πρόεδρος έχασε 1,3 δισ.