Μόλις την πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου πλαισίου των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) από την Κίνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζεται πρόθυμη για συνομιλίες με το Πεκίνο. Η απόφαση των δασμών, που έχει εφαρμογή για περίοδο πέντε ετών, δημοσιεύθηκε χθες 30 Οκτωβρίου στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τέθηκε σε ισχύ από σήμερα.
Σύμφωνα όμως με το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να στείλει αξιωματούχους στο Πεκίνο για να πραγματοποιήσουν περισσότερες συνομιλίες με στόχο την εξεύρεση εναλλακτικής λύσης για τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα. Και σύμφωνα με τους αναλυτές, η αποδοχή της πρόσκλησης της Κίνας να ταξιδέψει στο Πεκίνο υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποια δυναμική στις διαπραγματεύσεις.
ΕΕ: Σε ισχύ από σήμερα οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ωστόσο, η συμφωνία για την αντικατάσταση των δασμών παραμένει περίπλοκη. Οι δύο πλευρές διερευνούν εάν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για τις λεγόμενες αναλήψεις υποχρεώσεων τιμών – έναν περίπλοκο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών, που χρησιμοποιείται για την αποφυγή των δασμών. Τόσο οι Βρυξέλλες όσο και το Πεκίνο ανέφεραν ότι οι διαφορές παραμένουν σημαντικές.
Άκαρπες οι επαφές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οκτώ γύροι συνομιλιών δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να επιτύχουν σημαντική πρόοδο και οι προτάσεις που υποβλήθηκαν δεν έχουν ακόμη ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ευθυγράμμισης με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) και της αντιστοίχισης του αποτελέσματος των καθηκόντων. Το μπλοκ των 27 κρατών θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί τις ρυθμίσεις για συμμόρφωση και επιβολή.
Ωστόσο, οι συνομιλίες έχουν σημειώσει κάποια πρόοδο τις τελευταίες ημέρες και οι αντιπρόσωποι διερευνούν εάν οι όροι των δεσμεύσεων μπορούν να απλοποιηθούν, ανέφεραν πηγές του Bloomberg. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για νέα μοντέλα που δεν εξάγονται ακόμη, καθώς και για την αποφυγή του κινδύνου της λεγόμενης διασταυρούμενης αντιστάθμισης, σύμφωνα με την οποία τυχόν ελάχιστες τιμές εισαγωγής στα EV αντισταθμίζονται από τις πωλήσεις άλλων αγαθών, όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Συμφωνία «ομπρέλα»
Ένα άλλο εμπόδιο ήταν όταν η Κίνα προειδοποίησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην επιδιώκουν μεμονωμένες συμφωνίες με την ΕΕ.
Το Πεκίνο θέλει τους πάντες κάτω από μια συμφωνία-ομπρέλα, στο πλαίσιο των συνομιλιών που θα ηγούνται ενός κινεζικού εμπορικού φορέα. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ, αυτός ο εμπορικός φορέας υπέβαλε πρόταση τιμολόγησης για λογαριασμό 12 εξαγωγέων, συμπεριλαμβανομένων των SAIC Motor, BMW Brilliance Automotive και Zhejiang Geely Automobile.
Αλλά κατά την ΕΕ οι μεμονωμένες συμφωνίες είναι δυνατές βάσει των κανόνων του ΠΟΕ. Τέτοιες ρυθμίσεις θα οδηγούσαν σε άρση των δασμών στα μοντέλα που καλύπτονται από τις εναλλακτικές συμφωνίες.
Υψηλοί οι τόνοι
Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις έρχονται καθώς η ΕΕ ενέκρινε δασμούς έως και 35,3%, επιπλέον του υπάρχοντος συντελεστή 10% στα EV που παράγονται στην Κίνα. Ο αντίκτυπος των δασμών πιθανότατα θα πάρει κάποιο χρόνο, καθώς σημειώθηκε άνοδος των εισαγωγών τις τελευταίες εβδομάδες εν αναμονή της κίνησης, με πολλά EV να έχουν ήδη τιμολογηθεί.
Ωστόσο, η Κίνα έχει απειλήσει να παγώσει τις επενδύσεις σε κράτη μέλη που υποστήριξαν τους δασμούς και να ανταποδώσει με δικές της κυρώσεις σε ευρωπαϊκά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ, καθώς και σε αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Latest News
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του