Η επιφυλακτηκότητα των κινέζων καταναλωτών πλήττει τις πωλήσεις λιανικής, ακόμη και την μπύρα. Η Anheuser-Busch InBev NV και η Carlsberg A/S ανέφεραν, και οι δύο, χειρότερη από την αναμενόμενη μείωση όγκων, καθώς οι προσεκτικοί κινέζοι πότες μείωσαν τις δαπάνες. Η περαιτέρω επιβράδυνση της κατανάλωσης στην Αργεντινή και το συνεχιζόμενο αδύναμο καταναλωτικό περιβάλλον στις ΗΠΑ, μια από τις μεγαλύτερες αγορές μπύρας στον κόσμο, επίσης δεν βοήθησαν.
Η AB InBev, ζυθοποιός των Stella Artois και Budweiser, δήλωσε ότι οι όγκοι μειώθηκαν κατά 2,4% το τρίτο τρίμηνο, περισσότερο από ό,τι εκτιμήθηκε από μια συναίνεση των αναλυτών που συνέταξε το Bloomberg. Η Carlsberg της Δανίας είπε ότι οι οργανικοί όγκοι μειώθηκαν κατά 0,2%, γεγονός το οποίο απέδωσε σε χαμηλότερες πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη και την Ασία.
Heineken: Premium και μη αλκοολούχα μπύρα οδηγούν τις πωλήσεις
Οι μετοχές της AB InBev υποχώρησαν έως και 5% στις αρχές της διαπραγμάτευσης, και η επαναγορά ιδίων μετοχών 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ήταν διπλάσια από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές δεν τόνωσε τη μετοχή.
Οι μετοχές της Carlsberg αυξήθηκαν έως και 2,9% στις τοπικές συναλλαγές, ωθούμενες από το γεγονός ότι η πτώση του όγκου της στην Κίνα ήταν μικρότερη από του μεγαλύτερου ανταγωνιστή της και διατήρησε τις προβλέψεις.
Οι μετοχές και των δύο εταιρειών εξακολουθούν να κινούνται πτωτικά φέτος και παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τον δείκτη Stoxx 600.
Η μπύρα πλήττεται στην Κίνα
«Είναι σαφές ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη χτυπά νέα χαμηλά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Carlsberg, Γιάκομπ Ααρούπ-Άντερσεν, μιλώντας για την Κίνα σε συνέντευξή του στο Bloomberg. Είπε ότι τα μέτρα τόνωσης από την κινεζική κυβέρνηση, τα οποία στοχεύουν στην εξουδετέρωση των επιζήμιων οικονομικών επιπτώσεων μιας ύφεσης ακινήτων, δεν έχουν ακόμη βελτιώσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Οι εταιρείες καταναλωτικών ειδών παλεύουν με τους πελάτες σε πολλές αγορές παγκοσμίως που φτάνουν τα όρια δαπανών τους και μειώνουν τις δαπάνες τους, μετά από μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού που άσκησε μεγάλη πίεση.
Στην Κίνα, μια πρώιμη αύξηση των δαπανών που ακολούθησε το τέλος των αυστηρότερων περιορισμών πανδημίας στον κόσμο έχει από τότε μειωθεί σημαντικά. Αυτή η μείωση της κινεζικής ζήτησης πλήττει ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, από τα είδη πολυτελείας και τα καταναλωτικά αγαθά μέχρι την εξόρυξη.
Σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν πελάτες και μερίδιο αγοράς, πολλοί κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών διαπιστώνουν ότι πρέπει να περιορίσουν τις αυξήσεις τιμών όπου μπορούν για να μειώσουν την πίεση στους καταναλωτές και να αυξήσουν τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς.
Η Carlsberg είπε ότι το μάρκετινγκ της στην Κίνα στοχεύει στα σούπερ μάρκετ για να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αγοράζουν μπύρα για να πίνουν στο σπίτι. «Τα μπαρ και τα εστιατόρια υποφέρουν αρκετά σε αυτήν την ύφεση», δήλωσε ο Ααρούπ-Άντερσεν, ο οποίος πρόσθεσε ότι η Carlsberg καταφέρνει ακόμα να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στην ηπειρωτική Κίνα.
Η AB InBev έχει ρίξει χρήματα για μάρκετινγκ παγκοσμίως, ειδικά στις ΗΠΑ όπου χρειάστηκε να συνέλθει από ένα ατύχημα μάρκετινγκ που αφορούσε την Bud Light. Η μάρκα της Michelob ήταν χορηγός της Team USA στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού και η μπύρα χωρίς αλκοόλ Corona Cero ήταν επίσημος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων.
Τα έσοδα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 1,8% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κάτι που ήταν καλύτερο από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές. Οι επιδόσεις της ζυθοποιίας στην Κίνα, όπου η στρατηγική της μέχρι σήμερα έχει επικεντρωθεί στην πώληση περισσότερων πολυτελών ζύθων, δεν ήταν καλή, με τα έσοδα να μειώνονται κατά 16,1% και οι όγκοι πωλήσεων κατά 14,2%.
Προοπτικές κέρδους
Το τρίτο τρίμηνο για την AB InBev ήταν «αδύναμο αλλά όχι τρομερό», έγραψε σε σημείωμα ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Τζέιμς Έντουαρντς Τζόουνς, προσθέτοντας ότι η ενημερωμένη πρόβλεψη της εταιρείας ότι τα κέρδη θα έρθουν στην κορυφή των προβλέψεων ήταν «ικανοποιητική». Η Βόρεια Αμερική πήγε επίσης καλύτερα από το αναμενόμενο, είπε ο ίδιος.
Η Carlsberg διατήρησε την πρόβλεψη των κερδών της για το έτος, καθώς η ισχύς σε άλλες αγορές αντιστάθμισε τους χαμηλότερους όγκους πωλήσεων στην Κίνα, καθώς και στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες επηρεάστηκαν και οι δύο από κακές καλοκαιρινές επιδόσεις.
Και για τις δύο ζυθοποιίες, οι πωλήσεις μπύρας χωρίς αλκοόλ παρέμειναν ένα φωτεινό σημείο καθώς οι καταναλωτές απομακρύνονται όλο και περισσότερο από το αλκοόλ. Οι πωλήσεις μπύρας χωρίς αλκοόλ αυξήθηκαν κατά 6% για την Carlsberg, ενώ η AB InBev είπε ότι οι όγκοι της Budweiser Zero αυξήθηκαν λίγο πάνω από 20%. Και οι δύο εταιρείες έχουν επενδύσει σε προϊόντα πέρα από τη μπύρα, με την AB InBev να πιέζει τις πωλήσεις σέλτζερ όπως τα Brutal Fruit και και Nutrl.
Η Carlsberg επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές της στα αναψυκτικά μέσω της εξαγοράς της Britvic και εμβαθύνοντας τη συνεργασία της στην εμφιάλωση με την Pepsico.
Latest News
Οι εκτιμήσεις για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ προκαλούν ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ
Γιατί το νέο concept της KFC δεν θυμίζει καθόλου... KFC
Η αμερικανική αλυσίδα KFC εγκαινιάζει το Saucy, που δίνει έμφαση στο κοτόπουλο και τις σάλτσες - Σε ποιους απευθύνεται
Η Apple αναδείχθηκε ως η καλύτερη διοικούμενη εταιρεία των ΗΠΑ και «εκθρόνισε» τη Microsoft
Πήρε τη μοναδική διάκριση All Star στην ετήσια κατάταξη Management Top 250 - Πώς «εκθρόνισε» τη Microsoft
Οι κεντρικοί τραπεζίτες προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τον Τραμπ [γράφημα]
Από την αμερικανική Fed μέχρι την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ζητείται δείγμα γραφής για τις πολιτικές του νέου προέδρου των ΗΠΑ
Γιατί τα φάρμακα για απώλεια βάρους στέλνουν τους Αμερικανούς στον γιατρό
Αποκλειστική ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων ηλεκτρονικών αρχείων ασθενών από την εταιρεία δεδομένων υγείας Truveta