Συνολικά 429 δισεκατομμύρια επιβατικά χιλιόμετρα (pkm) μέσω των σιδηροδρόμων καταγράφηκαν το 2023 στην ΕΕ, από 386 δισεκατομμύρια το 2022, ένας αριθμός αυξημένος κατά +11,2% σε ετήσια βάση.

Αυτός είναι ο υψηλότερος αριθμός που αναφέρθηκε από τις κύριες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις από την έναρξη της συλλογής δεδομένων το 2004, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat σχετικά με τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στις μηνυτήριες αναφορές πετά τη μπάλα ο Σταϊκούρας για τα θέματα ασφάλειας

Ωστόσο η Ελλάδα που τη χρονιά αυτή συγκλονίστηκε από το δυστύχημα των Τεμπών, ήταν η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό επιβατών που μετακινήθηκε με σιδηρόδρομο, καταγράφοντας πτώση 17% σε ετήσια βάση.

Η Ελλάδα ήταν η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό επιβατών που μετακινήθηκε με σιδηρόδρομο, καταγράφοντας πτώση 17% σε ετήσια βάση

Η ζήτηση για επιβατικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 9,4% μεταξύ 2015 και 2019, όταν καταγράφηκε το υψηλό των 411 δισεκατομμυρίων επιβατικών χιλιομέτρων. Σε σύγκριση με το 2020, το έτος που σημείωσε τις χαμηλότερες επιδόσεις, στα 221 δισεκατομμύρια pkm, ο αριθμός των επιβατοχιλιόμετρων το 2023 σχεδόν διπλασιάστηκε.

Οι επιδόσεις των επιβατικών σιδηροδρόμων αυξήθηκαν σε όλα τα τρίμηνα του 2023, σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 κατέγραψε τη μεγαλύτερη μεταβολή, με 21 δισεκατομμύρια pkm περισσότερα από το ίδιο τρίμηνο του 2022, που αντιπροσωπεύει αύξηση 29,1%.

Από τα 8 δισεκατομμύρια επιβάτες τρένων που καταγράφηκαν το 2023 στην ΕΕ, σχεδόν οι μισοί ταξίδευαν στη Γερμανία (33,9%) και στη Γαλλία (15,0%). Ο αριθμός των επιβατών που ταξιδεύουν σιδηροδρομικώς αυξήθηκε κατά περισσότερο από 25%, στην Κροατία (29,0%), στην Ιρλανδία (28,7%) και στο Λουξεμβούργο (25,1%). Αντίθετα, η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των επιβατών των τρένων, 17,0%.

Σιδηρόδρομος: Οι εμπορευματικές μεταφορές σε μικρή πτώση

Εξετάζοντας τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της ΕΕ, έφθασαν τα 378 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (tkm). Αυτό αντιπροσώπευε πτώση 4,9% σε σύγκριση με το 2022. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της τελευταίας δεκαετίας, το επίπεδο του 2023 είναι το χαμηλότερο από το 2015, με εξαίρεση το έτος COVID-2020 όταν η απόδοση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 8,4% στα 367 tkm.

Η απόδοση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε σε όλα τα τρίμηνα του 2023 σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022, με τη μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται το δεύτερο (-9,2%) και το τρίτο τρίμηνο (-7,5%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα