Σε επιπλέον 25 γραμμές επεκτείνεται από την προσεχή Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, το μέτρο της επιβίβασης αποκλειστικά από την μπροστινή πόρτα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Οργανιμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Το μέτρο επεκτείνεται στις εξής γραμμές:

  • Γραμμή 11, που εκτελεί το δρομολόγιο Πυλαία – Ν. Σ. Σταθμός
  • Γραμμή 15, που εκτελεί το δρομολόγιο Σαράντα Εκκλησιές – Ιστορικό Κέντρο
  • Γραμμή 16, που εκτελεί το δρομολόγιο Ευαγγελίστρια – Ιστορικό Κέντρο
  • Γραμμή 17, που εκτελεί το δρομολόγιο Τριανδρία – Ν. Σ. Σταθμός
  • Γραμμή 18, που εκτελεί το δρομολόγιο Άγιοι Ανάργυροι – Κορδελιό
  • Γραμμή 19, που εκτελεί το δρομολόγιο Κορδελιό – Ν. Σ. Σταθμός
  • Γραμμή 20, που εκτελεί το δρομολόγιο Μενεμένη – Αριστοτέλους
  • Γραμμή 21, που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους
  • Γραμμή 23, που εκτελεί το δρομολόγιο Ν. Σ. Σταθμός – Συκιές
  • Γραμμή 25, που εκτελεί το δρομολόγιο Νεάπολη – Βενιζέλου
  • Γραμμή 29, που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους
  • Γραμμή 33, που εκτελεί το δρομολόγιο Άγιος Παντελεήμων – Βενιζέλου
  • Γραμμή 39, που εκτελεί το δρομολόγιο Κηφισιά – Δικαστήρια
  • Γραμμή 36 Βούλγαρη-Ζώνη Κανοτομίας
  • Γραμμή 36Χ Α.Σ.ΙΚΕΑ-Τριανδρία
  • Γραμμή 40 Ν.Σ.Σ.-Καλοχώρι
  • Γραμμή 43Υ Κάτω Ηλιούπολη-Βούλγαρη
  • Γραμμή 45 ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής-Cosmos
  • Γραμμή 45Υ Τ.Σ.ΚΤΕΛ ΜΑΚΣΔΟΝΙΑ-Α.Σ. ΙΚΕΑ
  • Γραμμή 55Υ Σταυρούπολη-ΚΤΕΛ-Ν.Σ.Σ.
  • Γραμμή 67/Νο 68 Α.Σ.ΙΚΕΑ-Τριάδι-Διεθνές Πανεπιστήμιο-Κεραμουργία
  • Γραμμή 76 Α.Σ.ΙΚΕΑ-Αγγελοχώρι
  • Γραμμή 79 Α.Σ.ΙΚΕΑ-Αεροδρόμιο
  • Γραμμή 87 Θεσσαλονίκη-Βασιλικά
  • Γραμμή88 Θεσσαλονίκη-Μεσημέρι

Υπενθυμίζεται ότι οι δέκα γραμμές του ΟΑΣΘ στις οποίες ισχύει ήδη το μέτρο είναι:

  • Γραμμή 4, που εκτελεί το δρομολόγιο Καλαμαριά – Χαριλάου
  • Γραμμή 7, που εκτελεί το δρομολόγιο Άγιος Ιωάννης – Πανεπιστήμιο
  • Γραμμή 11Τ, που εκτελεί το δρομολόγιο Πυλαία – Χαριλάου
  • Γραμμή 24, που εκτελεί το δρομολόγιο Πλατεία Ελευθερίας – Χίλια Δένδρα
  • Γραμμή 26, που εκτελεί το δρομολόγιο Καλλιθέα – Πλατεία Ελευθερίας
  • Γραμμή 28, που εκτελεί το δρομολόγιο Τ.Σ. Ευκαρπίας – Σκλαβενίτης – Παπαγεωργίου – Πανεπιστήμιο
  • Γραμμή 30, που εκτελεί το δρομολόγιο Τριανδρία – Αποθήκη
  • Γραμμή 35, που εκτελεί το δρομολόγιο Μετέωρα – Βενιζέλου
  • Γραμμή 37, που εκτελεί το δρομολόγιο Ν.Σ. Σταθμός – Κρυονέρι
  • Γραμμή 38, που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ευκαρπία – Αριστοτέλους

Πετυχημένο μέτρο

Το μέτρο της επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα, που άρχισε να ισχύει πιλοτικά από τις 23 Σεπτεμβρίου, στόχευε στη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής. Αξιολογήθηκε θετικά, καθώς καταγράφηκε θεαματική άνοδος στη χρήση εισιτηρίων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από την 1η Οκτωβρίου έως και τις 18 του μηνός, σημειώθηκε, στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, αύξηση στις εισπράξεις 67,19% στα προτυπωμένα εισιτήρια και 37,44% στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ενώ στις δέκα λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ όπου εφαρμόζεται ήδη η επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα, αυξήθηκαν οι επικυρώσεις προτυπωμένων εισιτηρίων κατά 35,75%.

Περαιτέρω επέκταση

«Η επιβίβαση από την πόρτα του οδηγού θα επεκταθεί, μέχρι το τέλος του έτους, σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ. Υπάγεται σε ένα πλέγμα μέτρων το οποίο έχει εκπονήσει ο Οργανισμός για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής και έχει εγκριθεί από τον ΟΣΕΘ», τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος υπενθυμίζει ότι «οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν ένα δημόσιο αγαθό και το κυρίως έσοδό τους είναι το εισιτήριο. Επομένως, για να μπορούμε να απολαμβάνουμε ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες, πρέπει οι επιβάτες να πληρώνουν εισιτήριο».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας δήλωσε: «Με την προσθήκη 25 νέων λεωφορειακών γραμμών στο σχεδιασμό μας για την είσοδο από την μπροστινή πόρτα,  κλείνουμε έναν πρώτο κύκλο πλήρους ελεγκτικού μηχανισμού για την μείωση της εισιτηριοδιαφυγής στις αστικές και περιαστικές γραμμές. Το μέτρο έχει αποδώσει καρπούς και φιλοδοξούμε ότι θα εξελιχθεί ακόμη καλύτερα με την αναβάθμιση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών και φυσικά με τη λειτουργία του μετρό που θα φέρει πραγματική επανάσταση στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΣΕΘ η επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα έχει φέρει σημαντική μείωση της εισιτηριοδιαφυγής σε ένα ποσοστό που όπως μετρήσαμε, αγγίζει το 32 % για τον Οκτώβριο του 2024 (1η – 30η Οκτωβρίου) σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023.

Σύμφωνα με την απόφαση του ΟΣΕΘ η επιβίβαση των χρηστών θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από την πρώτη (μπροστινή) πόρτα και η αποβίβαση αποκλειστικά από τις υπόλοιπες θύρες των λεωφορείων.  Η επιβίβαση/αποβίβαση των ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια θα πραγματοποιείται από την πόρτα που διαθέτει ράμπα  ενώ οι συνοδοί  παιδιών με χρήση βρεφικού / παιδικού καροτσιού θα γίνεται από τη μεσαία θύρα  για την ασφαλή μετακίνηση.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια απόφαση οι πάροχοι συγκοινωνιακού έργου αναλαμβάνουν να ενημερώνουν τους επιβάτες για την εφαρμογή του μέτρου για την διευκόλυνση τους και να διασφαλίζουν την προσβασιμότητα  στα συγκοινωνιακά μέσα ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα και γενικά όσων χρειάζονται βοήθεια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα