Χωρίς καθόλου δάνεια και με μόλις τρία καταστήματα στα βόρεια προάστια της Αττικής (Κηφισιά, Νέα Ερυθραία, Νέα Κηφισιά) η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Θανόπουλου εμφάνισε αύξηση καθαρών κερδών της τάξης του 200% -από 1,307 εκατ. ευρώ το 2022 εκτινάχθηκαν σε 2,619 εκατ. το 2023- την ώρα που τζίρος της κατέγραψε άνοδο 6,8% στα 54,5 εκατ. ευρώ.
Εντυπωσιακή είναι και η πορεία του περιθωρίου καθαρού κέρδους της εταιρείας, την οποία διαχειρίζονται σήμερα ο Τέλης και ο Περικλής Θανόπουλος, αφού ανήλθε σε 6,20% έναντι 3,37% της προηγούμενης χρήσης.
Γιατί ρίχνει τον πήχη εφέτος η Δ. Θανόπουλος
«Για το έτος 2024 αναμένουμε αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας κατά 1-2% σε σχέση με τα επίπεδα της κλειόμενης χρήσης» αναφέρει η διοίκηση της αλυσίδας με ιστορία που ξεκινάει το 1877 όταν στην Αθήνα κυριαρχούσαν «δυσειδή» και «οζώδη» παντοπωλεία.
«Αυτό οφείλεται στην διατήρηση του μεριδίου αγοράς, την πλήρη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, καθώς και την διακοπή συνεργασίας με την εταιρεία Instashop στο τέλος του 2023, μετά από απόφαση της ίδιας να αποχωρήσει από την Ελληνική αγορά», όπως εξηγείται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες στο ΓΕΜΗ.
Δεν μοιράζει μέρισμα
Για τη χρήση του 2023, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, δεν θα διανεμηθεί μέρισμα.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι πέρσι η Δ. Θανόπουλος διένειμε μέρισμα 8 εκατ. ευρώ, με τα 7 εκατ. εξ αυτών να αποτελούν υπόλοιπο κερδών προηγούμενης χρονιάς.
Το εδωδιμοπωλείο στην οδό Αιόλου και οι νεωτερισμοί
Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά πριν ενάμισι αιώνα όταν ο Παναγιώτης Θανόπουλος άνοιξε το δικό του εδωδιμοπωλείο στην οδό Αιόλου 79, που έμελλε να γίνει η αφετηρία μιας σειράς αδιανόητων για την εποχή νεωτερισμών.
Εκείνο το εδωδιμοπωλείο αποτέλεσε σημείο αναφοράς όλης της κοινωνικής ελίτ της εποχής.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ο Παναγιώτης Θανόπουλος, ο οποίος ξεκίνησε 14 χρονών από την ορεινή Αρκαδία για να εργαστεί στην Αθήνα ως «μπακαλόγατος», αγόρασε κοντά στις παραδουνάβιες περιοχές εκτάσεις και παρήγαγε δικό του χαβιάρι.
Άξιος συνεχιστής του Παναγιώτη Θανόπουλου ο γιος του, Παντελής (Τέλης). Άνθρωπος με μόρφωση, δραστήριος και διορατικός, το 1931 μεταφέρει την επιχείρηση σε μεγαλύτερο κτίριο, στα Χαυτεία, λανσάροντας το πρώτο πολυμορφικό εδωδιμοπωλείο. Ιδρύει ακόμη και εστιατόρια μέσα στο κατάστημα!
Τα παιδιά του Τέλη Θανόπουλου συνεχίζουν με την ίδια δημιουργικότητα να αναπτύσσουν την εταιρεία.
Εμπνευσμένοι από τα παγκοσμίως γνωστά «Fauchon» και «Migro», προσθέτουν τμήμα Delicatessen, ενώ συνέβαλλαν στην καθιέρωση του μοντέλου του σουπερμάρκετ στην ελληνική αγορά.
Ως το 1972 οι πέντε γιοι του Παντελή Θανόπουλου δημιουργούν σταδιακά μια αλυσίδα 16 καταστημάτων σέλφ σέρβις στις περιοχές Χαυτεία, Φωκίωνος Νέγρη, Π. Φάληρο, Αλεξάνδρας, Αρχελάου, Πατησίων, Κηφισιάς, Μηθύμνης, Μακρυγιάννη, και αλλού.
Αλλαγή πορείας
Ο Δημήτριος Θανόπουλος προβλέπει την ανάπτυξη της Αθήνας προς τα Βόρεια, αυτονομείται και ανοίγει το 1980 το πρώτο κατάστημα με την επωνυμία «Δημήτριος Θανόπουλος Α.Ε.» στην πλατεία της Νέας Κηφισιάς.
Το δεύτερο κατάστημα ανοίγει το 1996, απέναντι από το σταθμό ΗΣΑΠ-Κηφισιάς, ενώ δημιουργείται και το τρίτο κατάστημα, στη γωνία Χαρ. Τρικούπη και Αίαντος, για να εξυπηρετήσει καλύτερα τη Νέα Ερυθραία και τις γύρω περιοχές.
Σήμερα οι αδέλφια Περικλής και Τέλης – τα παιδιά του Δημήτρη Θανόπουλου – τέταρτη γενιά στην επιχείρηση – συνεχίζουν να πρωτοπορούν, ποντάροντας στο τρίπτυχο που αντιπροσώπευε τον ιδρυτή – προπάππο τους: «ποικιλία, ποιότητα, προσωπικό σέρβις».
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα