
Χωρίς καθόλου δάνεια και με μόλις τρία καταστήματα στα βόρεια προάστια της Αττικής (Κηφισιά, Νέα Ερυθραία, Νέα Κηφισιά) η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Θανόπουλου εμφάνισε αύξηση καθαρών κερδών της τάξης του 200% -από 1,307 εκατ. ευρώ το 2022 εκτινάχθηκαν σε 2,619 εκατ. το 2023- την ώρα που τζίρος της κατέγραψε άνοδο 6,8% στα 54,5 εκατ. ευρώ.
Εντυπωσιακή είναι και η πορεία του περιθωρίου καθαρού κέρδους της εταιρείας, την οποία διαχειρίζονται σήμερα ο Τέλης και ο Περικλής Θανόπουλος, αφού ανήλθε σε 6,20% έναντι 3,37% της προηγούμενης χρήσης.
Γιατί ρίχνει τον πήχη εφέτος η Δ. Θανόπουλος
«Για το έτος 2024 αναμένουμε αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας κατά 1-2% σε σχέση με τα επίπεδα της κλειόμενης χρήσης» αναφέρει η διοίκηση της αλυσίδας με ιστορία που ξεκινάει το 1877 όταν στην Αθήνα κυριαρχούσαν «δυσειδή» και «οζώδη» παντοπωλεία.
«Αυτό οφείλεται στην διατήρηση του μεριδίου αγοράς, την πλήρη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, καθώς και την διακοπή συνεργασίας με την εταιρεία Instashop στο τέλος του 2023, μετά από απόφαση της ίδιας να αποχωρήσει από την Ελληνική αγορά», όπως εξηγείται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες στο ΓΕΜΗ.
Δεν μοιράζει μέρισμα
Για τη χρήση του 2023, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, δεν θα διανεμηθεί μέρισμα.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι πέρσι η Δ. Θανόπουλος διένειμε μέρισμα 8 εκατ. ευρώ, με τα 7 εκατ. εξ αυτών να αποτελούν υπόλοιπο κερδών προηγούμενης χρονιάς.
Το εδωδιμοπωλείο στην οδό Αιόλου και οι νεωτερισμοί
Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά πριν ενάμισι αιώνα όταν ο Παναγιώτης Θανόπουλος άνοιξε το δικό του εδωδιμοπωλείο στην οδό Αιόλου 79, που έμελλε να γίνει η αφετηρία μιας σειράς αδιανόητων για την εποχή νεωτερισμών.
Εκείνο το εδωδιμοπωλείο αποτέλεσε σημείο αναφοράς όλης της κοινωνικής ελίτ της εποχής.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ο Παναγιώτης Θανόπουλος, ο οποίος ξεκίνησε 14 χρονών από την ορεινή Αρκαδία για να εργαστεί στην Αθήνα ως «μπακαλόγατος», αγόρασε κοντά στις παραδουνάβιες περιοχές εκτάσεις και παρήγαγε δικό του χαβιάρι.
Άξιος συνεχιστής του Παναγιώτη Θανόπουλου ο γιος του, Παντελής (Τέλης). Άνθρωπος με μόρφωση, δραστήριος και διορατικός, το 1931 μεταφέρει την επιχείρηση σε μεγαλύτερο κτίριο, στα Χαυτεία, λανσάροντας το πρώτο πολυμορφικό εδωδιμοπωλείο. Ιδρύει ακόμη και εστιατόρια μέσα στο κατάστημα!
Τα παιδιά του Τέλη Θανόπουλου συνεχίζουν με την ίδια δημιουργικότητα να αναπτύσσουν την εταιρεία.
Εμπνευσμένοι από τα παγκοσμίως γνωστά «Fauchon» και «Migro», προσθέτουν τμήμα Delicatessen, ενώ συνέβαλλαν στην καθιέρωση του μοντέλου του σουπερμάρκετ στην ελληνική αγορά.
Ως το 1972 οι πέντε γιοι του Παντελή Θανόπουλου δημιουργούν σταδιακά μια αλυσίδα 16 καταστημάτων σέλφ σέρβις στις περιοχές Χαυτεία, Φωκίωνος Νέγρη, Π. Φάληρο, Αλεξάνδρας, Αρχελάου, Πατησίων, Κηφισιάς, Μηθύμνης, Μακρυγιάννη, και αλλού.
Αλλαγή πορείας
Ο Δημήτριος Θανόπουλος προβλέπει την ανάπτυξη της Αθήνας προς τα Βόρεια, αυτονομείται και ανοίγει το 1980 το πρώτο κατάστημα με την επωνυμία «Δημήτριος Θανόπουλος Α.Ε.» στην πλατεία της Νέας Κηφισιάς.
Το δεύτερο κατάστημα ανοίγει το 1996, απέναντι από το σταθμό ΗΣΑΠ-Κηφισιάς, ενώ δημιουργείται και το τρίτο κατάστημα, στη γωνία Χαρ. Τρικούπη και Αίαντος, για να εξυπηρετήσει καλύτερα τη Νέα Ερυθραία και τις γύρω περιοχές.
Σήμερα οι αδέλφια Περικλής και Τέλης – τα παιδιά του Δημήτρη Θανόπουλου – τέταρτη γενιά στην επιχείρηση – συνεχίζουν να πρωτοπορούν, ποντάροντας στο τρίπτυχο που αντιπροσώπευε τον ιδρυτή – προπάππο τους: «ποικιλία, ποιότητα, προσωπικό σέρβις».


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025