Σε… μουσειακό είδος μετατρέπεται το τεράστιο κατάστημα IKEA των 26.000 τ.μ. στο εμπορικό κέντρο River West στον Κηφισό, καθώς ο σχεδιασμός του ομίλου Fourlis για την περαιτέρω ανάπτυξη της μάρκας εστιάζει πλέον σε χώρους πώλησης μικρότερου format, μια στρατηγική που έχει υιοθετήσει ο κολοσσός των επίπλων και του οικιακού εξοπλισμού παγκοσμίως.
ΙΚΕΑ: Άνοιξε νέο κατάστημα στην Πάτρα – Τι είπε ο Βασίλης Φουρλής
Έτσι για την επόμενη τριετία σχεδιάζονται ανά την Ελλάδα 10 νέα καταστήματα IKEA έως 2.500 τ.μ. με περίπου 1.500 κωδικούς, τα οποία θα βρίσκονται εντός του αστικού ιστού στα πρότυπα των καταστημάτων που λειτουργούν στο The Mall Athens, στον Πειραιά και στην Αλεξανδρούπολη.
Οι τρεις κατηγορίες των καταστημάτων IKEA
«Το ηλεκτρονικό εμπόριο επηρέασε και την IKEA, όχι την επηρέασε αρνητικά, την ώθησε να μετεξελιχθεί. Παλιά είχαμε τεράστια μαγαζιά με τεράστιες αποθήκες. Τώρα δεν χρειάζονται αυτές οι τεράστιες αποθήκες γιατί υπάρχει το e commerce και οι μεγάλες κεντρικές αποθήκες για την αποστολή των προϊόντων», ανέφερε χθες ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήματος IKEA στην Πάτρα.
Ήδη το πρώτο από τα 10 καταστήματα νέας γενιάς προετοιμάζεται και θα εγκαινιαστεί στις αρχές του επόμενου χρόνου σε μεγάλο αστικό κέντρο.
Μάλιστα σχεδιάζεται σε κάποιες από τις περιοχές όπου λειτουργούν κέντρα παραγγελίας και παραλαβών (Pick-Up Points) να γίνουν ΙΚΕΑ… γειτονιάς.
Αυτή τη στιγμή κέντρα παραγγελίας και παραλαβών λειτουργούν στη Ρόδο, στην Καλαμάτα, στα Χανιά και στο Ηράκλειο Κρήτης.
Πάντως στο Ηράκλειο στην Κρήτη θα ανοίξει του χρόνου τον Ιούνιο τις πύλες του μεγάλο κατάστημα ΙΚΕΑ (11.500 τ.μ.) στο εμπορικό πάρκο της Trade Estates, ενώ επίσης μεγάλου μεγέθους (12.500 τ.μ.) θα είναι και το κατάστημα στο Ελληνικό που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2027.
Το νέο ΙΚΕΑ στην Πάτρα
Σε ό,τι αφορά τα μεσαίου μεγέθους καταστήματα, δηλαδή από 7 έως 10 χιλ. τετραγωνικά μέτρα, τέτοιο είναι το νέο ΙΚΕΑ στην Πάτρα το νέο κατάστημα εντός του εμπορικού πάρκου Top Parks, συνολικής έκτασης 7.200 τ.μ.
Πρόκειται για το 6ο μεγαλύτερο ΙΚΕΑ του ομίλου στην Ελλάδα μετά τα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Αεροδρόμιο, Κηφισό, Θεσσαλία και Ιωάννινα.
«Από το 2001 έως το 2010 άνοιξαν όλα τα ΙΚΕΑ που γνωρίζετε και μετά από 14 χρόνια ανοίγουμε το πρώτο μεγάλο κατάστημα. Φιλοδοξούμε να καλύψουμε τις ανάγκες όχι μόνον της Πάτρας αλλά και ολόκληρης της Β. Δ. Πελοποννήσου. Το νέο κατάστημά μας είναι μέρος μιας δυναμικής επένδυσης, του εμπορικού κέντρου Top Parks, που με τη λειτουργία του προσφέρει 500 νέες θέσεις απασχόλησης στην περιοχή» ανέφερε σχετικά ο κ. Φουρλής.
Και κατάστημα Κωτσόβολος στο νέο retail park της Πάτρας
Εκτός από το νέο ΙΚΕΑ, στο νέο retail park, μια επένδυση της Trade Estates άνω των 30 εκατ. ευρώ θα λειτουργήσουν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου συνολικά δέκα καταστήματα μεταξύ των οποίων και σημείο πώλησης της Κωτσόβολος, που θα αναπτυχθεί βάσει του νέου concept της εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών υπό την ιδιοκτησία της ΔΕΗ.
Επιπλέον εκεί θα κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά η Kiabi, το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους, ενώ θα φιλοξενηθεί και το πρώτο και μοναδικό KFC της Πάτρας, ένα κατάστημα Adidas, τα πρώτα καταστήματα στην Πάτρα των αλυσίδων Sinsay και Pepco και ένα μεγάλο κατάστημα της αλυσίδας παιχνιδιών Μουστάκας 2.000 τ.μ..
Πρεμιέρα για τη Foot Locker στη Βουλγαρία
Κορδέλες εγκαινίων ετοιμάζεται να κόψει ο όμιλος Fourlis και στον άλλο πυλώνα που διατηρεί στο retail, τα αθλητικά είδη.
Συγκεκριμένα σε τρεις εβδομάδες θα γίνει η πρεμιέρα της Foot Locker στη Βουλγαρία. Ο όμιλος έχει ήδη προχωρήσει στην εξαγορά αλυσίδας τριών καταστημάτων στη Σόφια, τα οποία λειτουργούσαν υπό το σήμα Collective της Folli Follie.
Μάλιστα, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Φουρλής, Δημήτρης Βαλαχής, το πλάνο για την ανάπτυξη του σήματος στη Βουλγαρία προχωρά νωρίτερα.
Συνολικά εντός του 2025 αναμένεται η δημιουργία 10-15 καταστημάτων υπό το brand της Foot Locker σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόσφατη συμφωνία με τη Foot Locker προβλέπει ότι τον προσεχή Απρίλιο θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των 6 καταστημάτων της μητρικής (3 στη χώρα μας συν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και ακόμη 3 την Ρουμανία).
«Κρατάνε» οι πωλήσεις
Παρότι η λιανική αγορά κινείται ράθυμα, αν όχι υποτονικά, οι πωλήσεις του ομίλου Fourlis κατά το τρίτο τρίμηνο κινούνται υψηλότερα συγκριτικά με τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον κύριο Βαλαχή.
Οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο είχαν κάποια πίεση ωστόσο ειδικά για το ΙΚΕΑ τόνισε ότι με μειωμένες τιμές κατά 10% στο 25% των προϊόντων μια ανάπτυξη της τάξης του 3% μεταφράζεται σε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 7%-8%.
Οι μέχρι τώρα θετικές επιδόσεις επιβεβαιώνουν τις προβλέψεις της διοίκησης για έσοδα ύψους 550 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους, με τα κέρδη προ φόρων και τόκων στα 26 εκατ. ευρώ (+23,3%) και περιθώριο EBITDA στο 7,5% από 6,9% το 2023 (και 6% το 2022).
Latest News
Εκλεισε η ψαλίδα στα επιτόκια καταθέσεων και δανείων [γράφημα]
Μειωμένα τα επιτόκια στα νέα δάνεια το Σεπτέμβριο - Tο κόστος για καταναλωτικές, στεγαστικές και επιχειρηματικές χορηγήσεις
Λιανεμπόριο: Μείωση 1,8% σε τζίρο και 2,5% σε όγκο τον Αύγουστο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
ΗΡΩΝ: Ρίχνει 13,5% τις τιμές ρεύματος τον Νοέμβριο [γράφημα]
Ποια η τιμή στο ειδικό τιμολόγιο
Ενίσχυεται η διοικητική ομάδα των «Attica» - Πάνω από 5 εκατ. πελάτες τον χρόνο
Πλέον στο Διοικητικό Συμβούλιο των πολυκαταστημάτων attica θα συμμετέχουν ο Paolo de Cesare και η Florence Rollet - Ποιοι είναι
OTE: Διαπραγματεύσεις με Digi και Vodafone για πώληση της Telekom Romania
Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε ο ΟΤΕ με Digi και Vodafone για πώληση της Telekom Romania
Αλλάζουν «κόλπα» οι ληστές του διαδικτύου – Πώς στήνουν «αναχώματα» οι τράπεζες
Οι τράπεζες θωρακίζονται από τις κομπίνες με κάρτες – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις ηλεκτρονικές απάτες
Atradius Hellas: Ενισχυμένα έσοδα 8,3% και αυξημένη κερδοφορία το εννεάμηνο
Η Atradius Hellas εμφάνισε στο εννεάμηνο, φέτος, ένα combined cost ratio λιγότερο του 70%
Αύξηση 13,7% στα κέρδη εννιαμήνου της Coca Cola HBC - Επικαιροποιεί προς τα πάνω το guidance
Η Coca-Cola HBC συνεχίζει τις επενδύσεις στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και τις εξειδικευμένες δυνατότητές της
Μαθήματα κέρδους από την Δ. Θανόπουλος και η «πληγή» του Instashop
Τι δείχνει για το 2023 ο ισολογισμός της Δ. Θανόπουλος με μόλις τρία φυσικά καταστήματα - Γιατί κατεβάζει τον πήχη εφέτος
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου