Σε… μουσειακό είδος μετατρέπεται το τεράστιο κατάστημα IKEA των 26.000 τ.μ. στο εμπορικό κέντρο River West στον Κηφισό, καθώς ο σχεδιασμός του ομίλου Fourlis για την περαιτέρω ανάπτυξη της μάρκας εστιάζει πλέον σε χώρους πώλησης μικρότερου format, μια στρατηγική που έχει υιοθετήσει ο κολοσσός των επίπλων και του οικιακού εξοπλισμού παγκοσμίως.
ΙΚΕΑ: Άνοιξε νέο κατάστημα στην Πάτρα – Τι είπε ο Βασίλης Φουρλής
Έτσι για την επόμενη τριετία σχεδιάζονται ανά την Ελλάδα 10 νέα καταστήματα IKEA έως 2.500 τ.μ. με περίπου 1.500 κωδικούς, τα οποία θα βρίσκονται εντός του αστικού ιστού στα πρότυπα των καταστημάτων που λειτουργούν στο The Mall Athens, στον Πειραιά και στην Αλεξανδρούπολη.
Οι τρεις κατηγορίες των καταστημάτων IKEA
«Το ηλεκτρονικό εμπόριο επηρέασε και την IKEA, όχι την επηρέασε αρνητικά, την ώθησε να μετεξελιχθεί. Παλιά είχαμε τεράστια μαγαζιά με τεράστιες αποθήκες. Τώρα δεν χρειάζονται αυτές οι τεράστιες αποθήκες γιατί υπάρχει το e commerce και οι μεγάλες κεντρικές αποθήκες για την αποστολή των προϊόντων», ανέφερε χθες ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήματος IKEA στην Πάτρα.
Ήδη το πρώτο από τα 10 καταστήματα νέας γενιάς προετοιμάζεται και θα εγκαινιαστεί στις αρχές του επόμενου χρόνου σε μεγάλο αστικό κέντρο.
Μάλιστα σχεδιάζεται σε κάποιες από τις περιοχές όπου λειτουργούν κέντρα παραγγελίας και παραλαβών (Pick-Up Points) να γίνουν ΙΚΕΑ… γειτονιάς.
Αυτή τη στιγμή κέντρα παραγγελίας και παραλαβών λειτουργούν στη Ρόδο, στην Καλαμάτα, στα Χανιά και στο Ηράκλειο Κρήτης.
Πάντως στο Ηράκλειο στην Κρήτη θα ανοίξει του χρόνου τον Ιούνιο τις πύλες του μεγάλο κατάστημα ΙΚΕΑ (11.500 τ.μ.) στο εμπορικό πάρκο της Trade Estates, ενώ επίσης μεγάλου μεγέθους (12.500 τ.μ.) θα είναι και το κατάστημα στο Ελληνικό που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2027.
Το νέο ΙΚΕΑ στην Πάτρα
Σε ό,τι αφορά τα μεσαίου μεγέθους καταστήματα, δηλαδή από 7 έως 10 χιλ. τετραγωνικά μέτρα, τέτοιο είναι το νέο ΙΚΕΑ στην Πάτρα το νέο κατάστημα εντός του εμπορικού πάρκου Top Parks, συνολικής έκτασης 7.200 τ.μ.
Πρόκειται για το 6ο μεγαλύτερο ΙΚΕΑ του ομίλου στην Ελλάδα μετά τα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Αεροδρόμιο, Κηφισό, Θεσσαλία και Ιωάννινα.
«Από το 2001 έως το 2010 άνοιξαν όλα τα ΙΚΕΑ που γνωρίζετε και μετά από 14 χρόνια ανοίγουμε το πρώτο μεγάλο κατάστημα. Φιλοδοξούμε να καλύψουμε τις ανάγκες όχι μόνον της Πάτρας αλλά και ολόκληρης της Β. Δ. Πελοποννήσου. Το νέο κατάστημά μας είναι μέρος μιας δυναμικής επένδυσης, του εμπορικού κέντρου Top Parks, που με τη λειτουργία του προσφέρει 500 νέες θέσεις απασχόλησης στην περιοχή» ανέφερε σχετικά ο κ. Φουρλής.
Και κατάστημα Κωτσόβολος στο νέο retail park της Πάτρας
Εκτός από το νέο ΙΚΕΑ, στο νέο retail park, μια επένδυση της Trade Estates άνω των 30 εκατ. ευρώ θα λειτουργήσουν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου συνολικά δέκα καταστήματα μεταξύ των οποίων και σημείο πώλησης της Κωτσόβολος, που θα αναπτυχθεί βάσει του νέου concept της εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών υπό την ιδιοκτησία της ΔΕΗ.
Επιπλέον εκεί θα κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά η Kiabi, το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους, ενώ θα φιλοξενηθεί και το πρώτο και μοναδικό KFC της Πάτρας, ένα κατάστημα Adidas, τα πρώτα καταστήματα στην Πάτρα των αλυσίδων Sinsay και Pepco και ένα μεγάλο κατάστημα της αλυσίδας παιχνιδιών Μουστάκας 2.000 τ.μ..
Πρεμιέρα για τη Foot Locker στη Βουλγαρία
Κορδέλες εγκαινίων ετοιμάζεται να κόψει ο όμιλος Fourlis και στον άλλο πυλώνα που διατηρεί στο retail, τα αθλητικά είδη.
Συγκεκριμένα σε τρεις εβδομάδες θα γίνει η πρεμιέρα της Foot Locker στη Βουλγαρία. Ο όμιλος έχει ήδη προχωρήσει στην εξαγορά αλυσίδας τριών καταστημάτων στη Σόφια, τα οποία λειτουργούσαν υπό το σήμα Collective της Folli Follie.
Μάλιστα, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Φουρλής, Δημήτρης Βαλαχής, το πλάνο για την ανάπτυξη του σήματος στη Βουλγαρία προχωρά νωρίτερα.
Συνολικά εντός του 2025 αναμένεται η δημιουργία 10-15 καταστημάτων υπό το brand της Foot Locker σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόσφατη συμφωνία με τη Foot Locker προβλέπει ότι τον προσεχή Απρίλιο θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των 6 καταστημάτων της μητρικής (3 στη χώρα μας συν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και ακόμη 3 την Ρουμανία).
«Κρατάνε» οι πωλήσεις
Παρότι η λιανική αγορά κινείται ράθυμα, αν όχι υποτονικά, οι πωλήσεις του ομίλου Fourlis κατά το τρίτο τρίμηνο κινούνται υψηλότερα συγκριτικά με τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον κύριο Βαλαχή.
Οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο είχαν κάποια πίεση ωστόσο ειδικά για το ΙΚΕΑ τόνισε ότι με μειωμένες τιμές κατά 10% στο 25% των προϊόντων μια ανάπτυξη της τάξης του 3% μεταφράζεται σε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 7%-8%.
Οι μέχρι τώρα θετικές επιδόσεις επιβεβαιώνουν τις προβλέψεις της διοίκησης για έσοδα ύψους 550 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους, με τα κέρδη προ φόρων και τόκων στα 26 εκατ. ευρώ (+23,3%) και περιθώριο EBITDA στο 7,5% από 6,9% το 2023 (και 6% το 2022).
Latest News
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών