Την πολυδιαφημισμένη σειρά καφέδων με ελαιόλαδο, Oleato, καταργεί η Starbucks από την αμερικανική και την καναδική αγορά από τις αρχές Νοεμβρίου, διατηρώντας τη σε ορισμένα μόνο καταστήματα σε Ιταλία, Ιαπωνία και Κίνα.
Η ανακοίνωση έρχεται λιγότερο από μία εβδομάδα μετά την υπόσχεση του νέου επικεφαλής της εταιρείας, Μπράιαν Νίκολ, να ανατάξει το μενού του κολοσσού της καφεστίασης σε μια προσπάθεια να κερδίσει πίσω τους πελάτες του. Οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν καταρρεύσει καθώς οι καταναλωτές βλέπουν τους προϋπολογισμούς τους να συμπιέζονται από την αύξηση του κόστους ζωής.
Starbucks: Τα κακά νέα, η προειδοποίηση για τη Nike και η υπενθύμιση στους επενδυτές
«Αν και η απόφαση αυτή ελήφθη πριν ο Μπράιαν Νίκολ αναλάβει το ρόλο του CEO, προερχόμενος από τη μεξικανική αλυσίδα τροφίμων Chipotle, η επιλογή να καταργηθούν τα ροφήματα, ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική για την απλοποίηση του μενού μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Starbucks στο BBC.
Στρατηγική την οποία είχε επισημάνει ο Νίκολ στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών για την ανάταση της επιχείρησης, σημειώνοντας πως «πρέπει να απλοποιηθεί το υπερβολικά πολύπλοκο μενού».
Ήδη η Starbucks ανακοίνωση τη μείωση των πωλήσεών της σε διεθνές επίπεδο κατά 7% μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Starbucks: Το «πράσινο φως» του Σουλτς
Ήταν τον Φεβρουάριο του 2023 όταν έκανε την εμφάνισή της «μια ξεχωριστή καινοτομία στον καφέ», όπως την αποκαλούσαν τότε τα ίδια τα Starbucks. Το Oleato ήταν ουσιαστικά μια σειρά ροφημάτων με τον καφέ Arabica της Starbucks που εμπλουτιζόταν με μια κουταλιά έξτρα παρθένο ελαιόλαδο Partanna. Το αποτέλεσμα ήταν ένας βελούδινα απαλός, λεπτεπίλεπτα γλυκός και πλούσιος καφές που αναβαθμίζει κάθε φλιτζάνι με μια εξαιρετική νέα γεύση και υφή.
Η σειρά αποτελείται από Caffè Latte, Iced Shaken Espresso, Golden Foam Cold Brew και λανσαρίστηκε αρχικά στο Starbucks Reserve Roastery του Μιλάνου και τα own branded καταστήματα Starbucks στην Ιταλία, ενώ σταδιακά επεκτάθηκε στη Νότια Καλιφόρνια, τη Βόρεια Αμερική, την Ιαπωνία, τη Μέση Ανατολή και τη Βρετανία.
Ήταν το αποτέλεσμα της ιδέας που είχε ο ιδρυτής της Starbucks Χάουαρντ Σουλτς, αφού επισκέφτηκε τους ελαιώνες της Σικελίας και γνώρισε το μεσογειακό έθιμο για μια κουταλιά ελαιόλαδο κάθε μέρα.
Η ιδέα ωστόσο έγινε δεκτή με ανάμεικτες αντιδράσεις από τους πελάτες, με ορισμένους να παραπονιούνται για πόνους στο στομάχι ή προβλήματα στο έντερο.
Επιστροφή στα βασικά
Το νέο αφεντικό της Starbucks υποσχέθηκε να απλοποιήσει το «υπερβολικά πολύπλοκο μενού» της, να «αλλάξει ριζικά» η εταιρεία και να «επανεξετάσει την τιμολόγησή της».
Όχι μόνο επειδή στοιχεία αποκάλυψαν ότι οι πελάτες της Starbucks έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, καθώς το αυξανόμενο κόστος ζωής συμπίεσε τους προϋπολογισμούς, ιδίως στην Κίνα, αλλά και επειδή διαπιστώθηκαν προβλήματα στα καταστήματα ως προς την έλλειψη προσωπικού και τη συμφόρηση των πελατών.
Η πτώση της Starbucks
Η εταιρεία δήλωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7% μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου. Η πτώση ήταν πιο δραματική στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% για την ίδια περίοδο, καθώς η οικονομία εκεί παραπαίει.
«Παρά τις αυξημένες επενδύσεις μας, δεν μπορέσαμε να αλλάξουμε την πορεία της πτώσης της κίνησης», δήλωσε η Ρέιτσελ Ράγκερι, επικεφαλής των οικονομικών της Starbucks. Μήνες νωρίτερα, ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, είχε επισημάνει πως «έβλεπε σημάδια αναζωογόνησης».
Για να βελτιώσει την επιβράδυνση των πωλήσεών της, ο Νίκολ δεσμεύτηκε να «επιστρέψει στη Starbucks. Πρέπει να τελειοποιήσουμε την παραγγελία και την πληρωμή μέσω κινητού, ώστε να μην επηρεάζει την εμπειρία του καφέ».
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Λάξμαν Ναρασιμχάν, ο οποίος απομακρύνθηκε μετά από ενάμιση χρόνο στη θέση του, είχε προσπαθήσει να αναζωογονήσει -ξανά- το μενού της αλυσίδας, ανακοινώνοντας το καλοκαίρι ότι ήθελε να προσθέσει νέα προϊόντα, όπως ποτά boba και ένα σάντουιτς με αυγό και πέστο, καθώς και να κάνει ταχύτερη την εξυπηρέτηση στα καταστήματα. Ωστόσο, εβδομάδες αργότερα αποχώρησε.
Latest News
Ο διαχωρισμός Ανατολής - Δύσης θα κοστίσει στην παγκόσμια οικονομία 5,7 τρισ.
Νέα έκθεση που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την παγκόσμια οικονομία
To κροκοδειλάκι κατακτά τις ΗΠΑ - «Επιθετική» ανάπτυξη της Lacoste και στο βάθος... ξενοδοχείο
Η Lacoste θα ανοίξει νέα καταστήματα στη Νέα Υόρκη και σε άλλες πόλεις στο πλαίσιο των σχεδίων αύξησης των ετήσιων πωλήσεων κατά 25%
Τα 3 + 1 πράγματα που μας έμειναν από το Νταβός
Πρώτη φορά η διοργάνωση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ συνέπεσε με τόσο σημαντικό γεγονός όπως ήταν η ορκωμοσία του νέου προέδρου των ΗΠΑ
Χωρίς πουκάμισο και παπούτσια, δεν έχει... πτήση - Νέος ενδυματολογικός κώδικας από αεροπορικές εταιρείες
Low cost αεροπορικές εταιρείες, όπως η Spirit, προσπαθούν να κερδίσουν εντυπώσεις και πελάτες - Τι άλλαξε στον ενδυματολογικό κώδικα
Πολυτελές, διάσημο και πλέον... πιο φθηνό superyacht - Γιατί έπεσε η τιμή του
Γιατί έπεσε η τιμή σε διάσημο superyacht εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα
Γυρνάει την πλάτη στο ρωσικό φυσικό αέριο - Η Αυστρία επενδύει σε εναλλακτικές
Η πρωτεύουσα της Αυστρίας επενδύει 20 δισ. ευρώ για να απαλλαγεί από την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο
Οι διαφορετικές επενδύσεις των Ανιέλι στην Αμερική
Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων, που ανήκει στην οικογένεια Ανιέλι, έκανε απόβαση στην Αμερική
Γιατί ο Σαμ Άλτμαν άλλαξε την οπτική του για τον Τραμπ
Ο Σαμ Άλτμαν αποδύθηκε σε έναν δημόσιο καβγά με τον Ίλον Μασκ μετά την εξαγγελία του προγράμματος Stargate από τον Ίλον Μασκ
Ο κόσμος γίνεται πιο επικίνδυνος και οι Αμερικανοί δεν θέλουν να πληρώσουν για αυτό
Η ασφάλιση αφορά τη συγκέντρωση κινδύνου. Το ερώτημα είναι πόσο είμαστε διατεθειμένοι να επενδύσουμε σε αυτή τη συγκέντρωση;
«Βουτιά» για το λιανεμπόριο στις ΗΠΑ - Τι θα αλλάξει με τον Τραμπ
Εποχές πανδημίας θυμίζουν οι δείκτες για το λιανεμπόριο το 2024 στις ΗΠΑ - Πόσα καταστήματα έκλεισαν