Την πολυδιαφημισμένη σειρά καφέδων με ελαιόλαδο, Oleato, καταργεί η Starbucks από την αμερικανική και την καναδική αγορά από τις αρχές Νοεμβρίου, διατηρώντας τη σε ορισμένα μόνο καταστήματα σε Ιταλία, Ιαπωνία και Κίνα.
Η ανακοίνωση έρχεται λιγότερο από μία εβδομάδα μετά την υπόσχεση του νέου επικεφαλής της εταιρείας, Μπράιαν Νίκολ, να ανατάξει το μενού του κολοσσού της καφεστίασης σε μια προσπάθεια να κερδίσει πίσω τους πελάτες του. Οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν καταρρεύσει καθώς οι καταναλωτές βλέπουν τους προϋπολογισμούς τους να συμπιέζονται από την αύξηση του κόστους ζωής.
Starbucks: Τα κακά νέα, η προειδοποίηση για τη Nike και η υπενθύμιση στους επενδυτές
«Αν και η απόφαση αυτή ελήφθη πριν ο Μπράιαν Νίκολ αναλάβει το ρόλο του CEO, προερχόμενος από τη μεξικανική αλυσίδα τροφίμων Chipotle, η επιλογή να καταργηθούν τα ροφήματα, ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική για την απλοποίηση του μενού μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Starbucks στο BBC.
Στρατηγική την οποία είχε επισημάνει ο Νίκολ στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών για την ανάταση της επιχείρησης, σημειώνοντας πως «πρέπει να απλοποιηθεί το υπερβολικά πολύπλοκο μενού».
Ήδη η Starbucks ανακοίνωση τη μείωση των πωλήσεών της σε διεθνές επίπεδο κατά 7% μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Starbucks: Το «πράσινο φως» του Σουλτς
Ήταν τον Φεβρουάριο του 2023 όταν έκανε την εμφάνισή της «μια ξεχωριστή καινοτομία στον καφέ», όπως την αποκαλούσαν τότε τα ίδια τα Starbucks. Το Oleato ήταν ουσιαστικά μια σειρά ροφημάτων με τον καφέ Arabica της Starbucks που εμπλουτιζόταν με μια κουταλιά έξτρα παρθένο ελαιόλαδο Partanna. Το αποτέλεσμα ήταν ένας βελούδινα απαλός, λεπτεπίλεπτα γλυκός και πλούσιος καφές που αναβαθμίζει κάθε φλιτζάνι με μια εξαιρετική νέα γεύση και υφή.
Η σειρά αποτελείται από Caffè Latte, Iced Shaken Espresso, Golden Foam Cold Brew και λανσαρίστηκε αρχικά στο Starbucks Reserve Roastery του Μιλάνου και τα own branded καταστήματα Starbucks στην Ιταλία, ενώ σταδιακά επεκτάθηκε στη Νότια Καλιφόρνια, τη Βόρεια Αμερική, την Ιαπωνία, τη Μέση Ανατολή και τη Βρετανία.
Ήταν το αποτέλεσμα της ιδέας που είχε ο ιδρυτής της Starbucks Χάουαρντ Σουλτς, αφού επισκέφτηκε τους ελαιώνες της Σικελίας και γνώρισε το μεσογειακό έθιμο για μια κουταλιά ελαιόλαδο κάθε μέρα.
Η ιδέα ωστόσο έγινε δεκτή με ανάμεικτες αντιδράσεις από τους πελάτες, με ορισμένους να παραπονιούνται για πόνους στο στομάχι ή προβλήματα στο έντερο.
Επιστροφή στα βασικά
Το νέο αφεντικό της Starbucks υποσχέθηκε να απλοποιήσει το «υπερβολικά πολύπλοκο μενού» της, να «αλλάξει ριζικά» η εταιρεία και να «επανεξετάσει την τιμολόγησή της».
Όχι μόνο επειδή στοιχεία αποκάλυψαν ότι οι πελάτες της Starbucks έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, καθώς το αυξανόμενο κόστος ζωής συμπίεσε τους προϋπολογισμούς, ιδίως στην Κίνα, αλλά και επειδή διαπιστώθηκαν προβλήματα στα καταστήματα ως προς την έλλειψη προσωπικού και τη συμφόρηση των πελατών.
Η πτώση της Starbucks
Η εταιρεία δήλωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7% μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου. Η πτώση ήταν πιο δραματική στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% για την ίδια περίοδο, καθώς η οικονομία εκεί παραπαίει.
«Παρά τις αυξημένες επενδύσεις μας, δεν μπορέσαμε να αλλάξουμε την πορεία της πτώσης της κίνησης», δήλωσε η Ρέιτσελ Ράγκερι, επικεφαλής των οικονομικών της Starbucks. Μήνες νωρίτερα, ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, είχε επισημάνει πως «έβλεπε σημάδια αναζωογόνησης».
Για να βελτιώσει την επιβράδυνση των πωλήσεών της, ο Νίκολ δεσμεύτηκε να «επιστρέψει στη Starbucks. Πρέπει να τελειοποιήσουμε την παραγγελία και την πληρωμή μέσω κινητού, ώστε να μην επηρεάζει την εμπειρία του καφέ».
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Λάξμαν Ναρασιμχάν, ο οποίος απομακρύνθηκε μετά από ενάμιση χρόνο στη θέση του, είχε προσπαθήσει να αναζωογονήσει -ξανά- το μενού της αλυσίδας, ανακοινώνοντας το καλοκαίρι ότι ήθελε να προσθέσει νέα προϊόντα, όπως ποτά boba και ένα σάντουιτς με αυγό και πέστο, καθώς και να κάνει ταχύτερη την εξυπηρέτηση στα καταστήματα. Ωστόσο, εβδομάδες αργότερα αποχώρησε.
Latest News
Ο Τραμπ κατηγορεί για υπερβολικά τέλη και ζητά πίσω τη διώρυγα του Παναμά
Ο Τραμπ απειλεί ότι θα απαιτήσει να επιστραφεί στις ΗΠΑ η Διώρυγα του Παναμά, πλήρως και χωρίς αμφισβήτηση»
Φτάνει στις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη, μια νέα κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ακόμα και με τους δασμούς είναι ανταγωνιστικό, λέει για το μοντέλο Firefly ο Γουίλιαμ Λι , CEO της εταιρείας
Στο ανώτατο δικαστήριο έφτασε προσφυγή αγρότη εναντίον του γερμανικού κολοσσού Aldi
Η W Clappison Ltd ισχυρίζεται ότι η συμφωνία προμήθειας με την Aldi έληξε κατά τη φύτευση για Λαχανάκια Βρυξελλών αξίας 3,7 εκατομμυρίων λιρών χωρίς εύλογη προειδοποίηση
Αναδίπλωση Stellantis - Πίρνει πίσω την απόφαση για απολύσεις 1.000 υπαλλήλων
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στην εργασία τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά το νέο έτος
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων