Ενισχυμένη κατά 12,5% σε σύγκριση με το 2022, εμφανίζεται το 2023 η ελληνική αγορά ομορφιάς, με τις λιανικές πωλήσεις να ανέρχονται στο 1,2 δισ. ευρώ, από 1,066 δισ. ευρώ το 2022 και 997 εκατ. ευρώ το 2021, όπως αποκαλύπτουν και τα στοιχεία της Cosmetics Europe.
Οι αλυσίδες ομορφιάς αλλά και τα ηλεκτρονικά τους κανάλια αναδείχθηκαν από την πανδημία κι ύστερα σε μικρούς «τόπους λατρείας», όπου πρωταγωνιστούν μεγάλοι παίκτες όπως η Hondos Center και η Sephora, που βλέπουν χρόνο με το χρόνο να μεγαλώνουν τα μερίδιά τους.
Καλλυντικά: Τι σχεδιάζουν Hondos, Lili και Sephora
Στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων για το 2024 έδειξαν πως ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης για την εγχώρια αγορά θα κυμανθεί μεταξύ 4% και 7%, ακολουθώντας εν πολλοίς τις εκτιμήσεις για την εξέλιξη της διεθνούς αγοράς. Σε ό,τι αφορά το 2023, ο τζίρος στην αγορά διευρύνθηκε σε 1,3 δισ ευρώ, καταγράφοντας σημαντική θετική μεταβολή σε σχέση με το 2022.
Σε άνοδο το brand Hondos Center
Στην περαιτέρω αύξηση των οικονομικών μεγεθών της προσβλέπει η Hondos Center συνολικά, που είδε τις πωλήσεις της κατά το 2023 να κινούνται ανοδικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύθηκαν στο ΓΕΜΗ, η ΑΤΗΝΗ Χόντος Aνώμυμη Eμπορική Eταιρεία – Πολυκατάστημα υπό τον Νικόλαο Χόντο, που λειτουργεί τα πολυκαταστήματα Hondos Center σε Γλυφάδα και Ομόνοια, κατέγραψε μέσα στο 2023 αύξηση του κύκλου εργασιών της στα 57,32 εκατ. ευρώ από 49,69 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν στα 2,22 εκατ. ευρώ από 1,45 εκατ. ευρώ, με το σύνολο της καθαρής θέσης της εταιρείας βελτιώθηκε στα 14,76 εκατ. ευρώ, από 13,94 εκατ. ευρώ.
Ποντάροντας στην τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα και τα νότια προάστια, αλλά και την γενικότερη tax free πολιτική της, η εταιρεία εμφανίζεται αισιόδοξη για την πορεία μέσα στο 2024, με τις πρώτες εκτιμήσεις να μιλούν για 8% ρυθμό.
Την ίδια στιγμή στόχος της Hondos Center AEΒE Πολυκαταστήματα, όπως επισημαίνει στις καταστάσεις του 2023 στο ΓΕΜΗ, «παραμένει η επέκταση των πωλήσεών της και η διατήρηση του υψηλού επιπέδου της ποιότητας των προϊόντων της. Οι παραπάνω στόχοι υλοποιούνται, καθώς η εταιρεία έχει σταθεροποιήσει τη θέση της στην αγορά και στοχεύει στη προσέλκυση ακόμη περισσότερων πελατών».
Η εταιρεία με πρόεδρο τον Νικόλαο Χόντο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Κωνσταντίνο Χόντο, δραστηριοποιείται στην Αθήνα, με διαχείριση καταστημάτων franchise, όπως και σχεδόν σε όλους τους νομούς τη χώρας, Πάτρα, Ρόδο, Ηράκλειο, Κόρινθο, Αμπελόκηπους, Σπάτα, Μύκονο καθώς και το e-shop κατάφερε να αυξήσει τον καθαρό κύκλο εργασιών της στα 53,25 εκατ. ευρώ έναντι 45,59 εκατ. ευρώ το 2022. Τα αποτελέσματα της χρήσης ήταν κέρδη προ φόρων 2.705.345,16 ευρώ.
Ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης στην ελληνική αγορά ομορφιάς θα κυμανθεί το 2024 μεταξύ 4% και 7%.
Βελτίωση μεγεθών για όλες τις εταιρείες Hondos Center
Ανάλογα κινήθηκε και ο κύκλος εργασιών για το 2023 για την Makaldi AEE υπό τον Κωνσταντίνο Χόντο, που διαμορφώθηκε στα 32,47 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 28,6 του 2022, αυξημένος κατά 13,28%, όπως και κέρδη προ φόρων 2,53 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία με το διακριτικό τίτλο «Πειραιάς Hondos Center» διατηρεί καταστήματα επί της Τσαμαδού 17 και της Μπουμπουλίνας 18, στον Πειραιά, στην Αγία Παρασκευή, στο Χαλάνδρι και στη Χαλκίδα.
Ενώ η Answer ΑΕΕ υπό τον Αργύριο Χόντο που ιδρύθηκε το 1990 και διατηρεί τα καταστήματα επί της οδού Ερμού στην Αθήνα, στο Μαρούσι, στο Παγκράτι και στην Κηφισιά, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών για την ίδια εξεταζόμενη περίοδο στα 39,79 εκατ. ευρώ από 35,04 εκατ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με τις οικονομικές εκθέσεις.
Η εταιρεία εμφανίζεται στην έκθεση διαχείρισης ότι είναι «συγκρατημένη αισιόδοξη για την πορεία των εργασιών της εταιρείας στην τρέχουσα χρήση περιμένοντας αύξηση των οικονομικών μεγεθών», δηλώνοντας ωστόσο αδυναμία να την προσδιορίσει «λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας που επικρατεί ακόμη στην ελληνική οικονομία».
Αντίστοιχα η Αφοί Σ. Χόντου Καλλυντικά, με πρόεδρο τον Σωτήρη Χόντο και διευθύνουσα σύμβουλο την Βασιλική Χόντου, διατηρεί τα σημεία επί της οδού Ομήρου 4-6 στην Αθήνα, στο Περιστέρι, τη Ν. Σμύρνη, στη Νέα Ερυθραία και στο Αιγάλεω.
Ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν στα 32,56 εκατ. ευρώ έναντι 29,25 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στο 1,1 εκατ. ευρώ περίπου από 457 χιλ. ευρώ περίπου το 2022.
Η εξάπλωση της Sephora
Στις υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού (+6% στις διεθνείς αφίξεις σε σχέση με το 2019) και στην αλλαγή του καναλωτικού κλίματος μετά την πανδημία αποδίδει η Sephora Greece ΑΕ την εντυπωσιακή αύξηση 47,3% στον κύκλο εργασιών του 2023, ο οποίος ανήλθε στα 80,1 εκατ. ευρώ έναντι 54,4 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, η ελληνική θυγατρική του μεγαλύτερου ομίλου πολυτέλειας στον κόσμο, LVMH από τον Ιούλιο του 1997, με επικεφαλής τη Marie-Christine Marchives -αντιπρόεδρο Sephora Ευρώπης- και γενική διευθύντρια τη Roxana Rasu, εμφάνισε κύκλο εργασιών 80,1 εκατ. ευρώ το 2023 , αυξημένος κατά 47,3%.
Ενδεικτικά, οι καθαρές πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου του 2023 ανήλθαν στα 24,2 εκατ. ευρώ έναντι 18 εκατ. του 2022, μια αύξηση της τάξεως του 34%.
Αλλαγή εκπτωτικής πολιτικής
Η Sephora προχώρησε σε μια αξιοσημείωτη αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων οι οποίες περιορίστηκαν δραστικά μέσα στο 2023, με αποτέλεσμα την αύξηση του καθαρού και κατ’ επέκταση του μικτού περιθωρίου κέρδους.
Οι καταναλωτές δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την αλλαγή πολιτική των εκπτώσεων, όπως φαίνεται από την ενίσχυση της αγοραστικής τους δύναμης δίνοντας μια ώθηση +47,1% στον τζίρο της εταιρείας σε σχέση με το 2022.
Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, «τρέχουν» εξάλλου με συχνή περιοδικότητα beauty offers, όπως -10% με χρήση συγκεκριμένου κωδικού στο καλάθι, -20% για αγορές άνω των 150 ευρώ κ.ο.κ. ενώ με τη δημιουγία λογαριασμού ο χρήστης έχει τη δυνατότητα αξιοποίησης προσωποποιημένων προσφορών.
Η αλυσίδα ομορφιάς ήταν εκείνη που έδωσε τη δυνατότητα σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες να γνωρίσουν τα απόλυτα πλέον viral trends της ομορφιάς, από τα Drunk Elephant και Rare Beauty μέχρι τα Sol de Janeiro, τα Glow Recipe και τα The Ordinary.
Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα ευπώλητα λίπγκλος, και τα luminizers, της Fenty Beauty που φέρουν την υπογραφή της Ριάνα, τα lip oils της Rare Beauty, όπως και τα own branded προϊόντα Sephora Collection, κάνοντας το brand viral στα social media.
Έτος ορόσημο για τη Sephora Greece
Ήδη την προηγούμενη χρονιά, ο ελληνικός βραχίονας της Sephora προέβη σε νέες επενδύσεις συνολικής αξίας 2.139 χιλ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να κατευθύνεται στην ανανέωση των κτιριακών εγκαταστάσεων, ενώ 216 χιλ. ευρώ προορίστηκαν για ανάπτυξη και συντήρηση λογισμικού.
Η εταιρεία αύξησε το απόθεμά της κατά περίπου 22,5%, κάτι που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των αγορών κατά 50,2% σε σχέση με το 2022 δεδομένης της αύξησης των πωλήσεων κατά 47,3% καθώς και του γεγονότος ότι η Sephora ανέμενε υψηλή ζήτηση προϊόντων κατά τους πρώτους μήνες του 2024.
Η αλυσίδα ομορφιάς άφησε πίσω της συνεχόμενα έτη ρεκόρ για ένα μοναδικό ορόσημο -το 2023- καθώς μετά από αυτό αναζητά υψηλότερες επιδόσεις. Όχημά της τα 30 φυσικά καταστήματα στην ελληνική επικράτεια, όπως και το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Σε διαθνές επίπεδο η Sephora έχει παρουσία σε 34 αγορές με περισσότερα από 3.000 σημεία πώλησης και τουλάχιστον 30 ψηφιακά καταστήματα.
Επίσης διαθέτει θυγατρική στην Κύπρο, την Sephora Cyprus Ltd, με ποσοστό συμμετοχής 100% και κόστος κτήσης 357.000 ευρώ.
Για την εταιρεία σχηματίστηκε πρόβλεψη υποτίμηση ύψους 350.000 ευρώ, στα αποτελέσμα της χρήσης 2013.
Εντός του 2024 ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση της εταιρεία με ισολογισμό εκκαθράισης 06/12/2023 και με πρακτικό ΔΣ της 16/05/2024.
Latest News
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών