Ενισχυμένη κατά 12,5% σε σύγκριση με το 2022, εμφανίζεται το 2023 η ελληνική αγορά ομορφιάς, με τις λιανικές πωλήσεις να ανέρχονται στο 1,2 δισ. ευρώ, από 1,066 δισ. ευρώ το 2022 και 997 εκατ. ευρώ το 2021, όπως αποκαλύπτουν και τα στοιχεία της Cosmetics Europe.

Οι αλυσίδες ομορφιάς αλλά και τα ηλεκτρονικά τους κανάλια αναδείχθηκαν από την πανδημία κι ύστερα σε μικρούς «τόπους λατρείας», όπου πρωταγωνιστούν μεγάλοι παίκτες όπως η Hondos Center και η Sephora, που βλέπουν χρόνο με το χρόνο να μεγαλώνουν τα μερίδιά τους.

Καλλυντικά: Τι σχεδιάζουν Hondos, Lili και Sephora

Στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων για το 2024 έδειξαν πως ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης για την εγχώρια αγορά θα κυμανθεί μεταξύ 4% και 7%, ακολουθώντας εν πολλοίς τις εκτιμήσεις για την εξέλιξη της διεθνούς αγοράς. Σε ό,τι αφορά το 2023, ο τζίρος στην αγορά διευρύνθηκε σε 1,3 δισ ευρώ, καταγράφοντας σημαντική θετική μεταβολή σε σχέση με το 2022. hondos center sephora

Σε άνοδο το brand Hondos Center

Στην περαιτέρω αύξηση των οικονομικών μεγεθών της προσβλέπει η Hondos Center συνολικά, που είδε τις πωλήσεις της κατά το 2023 να κινούνται ανοδικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύθηκαν στο ΓΕΜΗ, η ΑΤΗΝΗ Χόντος Aνώμυμη Eμπορική Eταιρεία – Πολυκατάστημα υπό τον Νικόλαο Χόντο, που λειτουργεί τα πολυκαταστήματα Hondos Center σε Γλυφάδα και Ομόνοια, κατέγραψε μέσα στο 2023  αύξηση του κύκλου εργασιών της στα 57,32 εκατ. ευρώ από 49,69 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν στα 2,22 εκατ. ευρώ από 1,45 εκατ. ευρώ, με το σύνολο της καθαρής θέσης της εταιρείας βελτιώθηκε στα 14,76 εκατ. ευρώ, από 13,94 εκατ. ευρώ.

Ποντάροντας στην τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα και τα νότια προάστια, αλλά και την γενικότερη tax free πολιτική της, η εταιρεία εμφανίζεται αισιόδοξη για την πορεία μέσα στο 2024, με τις πρώτες εκτιμήσεις να μιλούν για 8% ρυθμό.

Την ίδια στιγμή στόχος της Hondos Center AEΒE Πολυκαταστήματα, όπως επισημαίνει στις καταστάσεις του 2023 στο ΓΕΜΗ, «παραμένει η επέκταση των πωλήσεών της και η διατήρηση του υψηλού επιπέδου της ποιότητας των προϊόντων της. Οι παραπάνω στόχοι υλοποιούνται, καθώς η εταιρεία έχει σταθεροποιήσει τη θέση της στην αγορά και στοχεύει στη προσέλκυση ακόμη περισσότερων πελατών».

Η εταιρεία με πρόεδρο τον Νικόλαο Χόντο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Κωνσταντίνο Χόντο, δραστηριοποιείται στην Αθήνα, με διαχείριση καταστημάτων franchise, όπως και σχεδόν σε όλους τους νομούς τη χώρας, Πάτρα, Ρόδο, Ηράκλειο, Κόρινθο, Αμπελόκηπους, Σπάτα, Μύκονο καθώς και το e-shop κατάφερε να αυξήσει τον καθαρό κύκλο εργασιών της στα 53,25 εκατ. ευρώ έναντι 45,59 εκατ. ευρώ το 2022. Τα αποτελέσματα της χρήσης ήταν κέρδη προ φόρων 2.705.345,16 ευρώ.

Ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης στην ελληνική αγορά ομορφιάς θα κυμανθεί το 2024 μεταξύ 4% και 7%.

Βελτίωση μεγεθών για όλες τις εταιρείες Hondos Center

Ανάλογα κινήθηκε και ο κύκλος εργασιών για το 2023 για την Makaldi AEE υπό τον Κωνσταντίνο Χόντο, που διαμορφώθηκε στα 32,47 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 28,6 του 2022, αυξημένος κατά 13,28%, όπως και κέρδη προ φόρων 2,53 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία με το διακριτικό τίτλο «Πειραιάς Hondos Center» διατηρεί καταστήματα επί της Τσαμαδού 17 και της Μπουμπουλίνας 18, στον Πειραιά, στην Αγία Παρασκευή, στο Χαλάνδρι και στη Χαλκίδα.

Ενώ η Answer ΑΕΕ υπό τον Αργύριο Χόντο που ιδρύθηκε το 1990 και διατηρεί τα καταστήματα επί της οδού Ερμού στην Αθήνα, στο Μαρούσι, στο Παγκράτι και στην Κηφισιά, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών για την ίδια εξεταζόμενη περίοδο στα 39,79 εκατ. ευρώ από 35,04 εκατ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με τις οικονομικές εκθέσεις.

Η εταιρεία εμφανίζεται στην έκθεση διαχείρισης ότι είναι «συγκρατημένη αισιόδοξη για την πορεία των εργασιών της εταιρείας στην τρέχουσα χρήση περιμένοντας αύξηση των οικονομικών μεγεθών», δηλώνοντας ωστόσο αδυναμία να την προσδιορίσει «λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας που επικρατεί ακόμη στην ελληνική οικονομία».

Αντίστοιχα η Αφοί Σ. Χόντου Καλλυντικά, με πρόεδρο τον Σωτήρη Χόντο και διευθύνουσα σύμβουλο την Βασιλική Χόντου, διατηρεί τα σημεία επί της οδού Ομήρου 4-6 στην Αθήνα, στο Περιστέρι, τη Ν. Σμύρνη, στη Νέα Ερυθραία και στο Αιγάλεω.

Ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν στα 32,56 εκατ. ευρώ έναντι 29,25 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στο 1,1 εκατ. ευρώ περίπου από 457 χιλ. ευρώ περίπου το 2022. hondos center sephora

Η εξάπλωση της Sephora

Στις υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού (+6% στις διεθνείς αφίξεις σε σχέση με το 2019) και στην αλλαγή του καναλωτικού κλίματος μετά την πανδημία αποδίδει η Sephora Greece ΑΕ την εντυπωσιακή αύξηση 47,3% στον κύκλο εργασιών του 2023, ο οποίος ανήλθε στα 80,1 εκατ. ευρώ έναντι 54,4 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, η ελληνική θυγατρική του μεγαλύτερου ομίλου πολυτέλειας στον κόσμο, LVMH από τον Ιούλιο του 1997, με επικεφαλής τη Marie-Christine Marchives -αντιπρόεδρο Sephora Ευρώπης- και γενική διευθύντρια τη Roxana Rasu, εμφάνισε κύκλο εργασιών 80,1 εκατ. ευρώ το 2023 , αυξημένος κατά 47,3%.

Ενδεικτικά, οι καθαρές πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου του 2023 ανήλθαν στα 24,2 εκατ. ευρώ έναντι 18 εκατ. του 2022, μια αύξηση της τάξεως του 34%.

Αλλαγή εκπτωτικής πολιτικής

Η Sephora προχώρησε σε μια αξιοσημείωτη αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων οι οποίες περιορίστηκαν δραστικά μέσα στο 2023, με αποτέλεσμα την αύξηση του καθαρού και κατ’ επέκταση του μικτού περιθωρίου κέρδους.

Οι καταναλωτές δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την αλλαγή πολιτική των εκπτώσεων, όπως φαίνεται από την ενίσχυση της αγοραστικής τους δύναμης δίνοντας μια ώθηση +47,1% στον τζίρο της εταιρείας σε σχέση με το 2022.

Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, «τρέχουν» εξάλλου με συχνή περιοδικότητα beauty offers, όπως -10% με χρήση συγκεκριμένου κωδικού στο καλάθι, -20% για αγορές άνω των 150 ευρώ κ.ο.κ. ενώ με τη δημιουγία λογαριασμού ο χρήστης έχει τη δυνατότητα αξιοποίησης προσωποποιημένων προσφορών.

Η αλυσίδα ομορφιάς ήταν εκείνη που έδωσε τη δυνατότητα σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες να γνωρίσουν τα απόλυτα πλέον viral trends της ομορφιάς, από τα Drunk Elephant και Rare Beauty μέχρι τα Sol de Janeiro, τα Glow Recipe και τα The Ordinary.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα ευπώλητα λίπγκλος, και τα luminizers, της Fenty Beauty που φέρουν την υπογραφή της Ριάνα, τα lip oils της Rare Beauty, όπως και τα own branded προϊόντα Sephora Collection, κάνοντας το brand viral στα social media. hondos center sephora

Έτος ορόσημο για τη Sephora Greece

Ήδη την προηγούμενη χρονιά, ο ελληνικός βραχίονας της Sephora προέβη σε νέες επενδύσεις συνολικής αξίας 2.139 χιλ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να κατευθύνεται στην ανανέωση των κτιριακών εγκαταστάσεων, ενώ 216 χιλ. ευρώ προορίστηκαν για ανάπτυξη και συντήρηση λογισμικού.

Η εταιρεία αύξησε το απόθεμά της κατά περίπου 22,5%, κάτι που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των αγορών κατά 50,2% σε σχέση με το 2022 δεδομένης της αύξησης των πωλήσεων κατά 47,3% καθώς και του γεγονότος ότι η Sephora ανέμενε υψηλή ζήτηση προϊόντων κατά τους πρώτους μήνες του 2024.

Η αλυσίδα ομορφιάς άφησε πίσω της συνεχόμενα έτη ρεκόρ για ένα μοναδικό ορόσημο -το 2023- καθώς μετά από αυτό αναζητά υψηλότερες επιδόσεις. Όχημά της τα 30 φυσικά καταστήματα στην ελληνική επικράτεια, όπως και το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Σε διαθνές επίπεδο η Sephora έχει παρουσία σε 34 αγορές με περισσότερα από 3.000 σημεία πώλησης και τουλάχιστον 30 ψηφιακά καταστήματα.

Επίσης διαθέτει θυγατρική στην Κύπρο, την Sephora Cyprus Ltd, με ποσοστό συμμετοχής 100% και κόστος κτήσης 357.000 ευρώ.

Για την εταιρεία σχηματίστηκε πρόβλεψη υποτίμηση ύψους 350.000 ευρώ, στα αποτελέσμα της χρήσης 2013.

Εντός του 2024 ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση της εταιρεία με ισολογισμό εκκαθράισης 06/12/2023 και με πρακτικό ΔΣ της 16/05/2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Kaizen Gaming: 2024 – Μια χρονιά ορόσημο που επιβεβαιώνει την έννοια της συνεχούς εξέλιξης
Επιχειρήσεις |

Kaizen Gaming: 2024 – Μια χρονιά ορόσημο που επιβεβαιώνει την έννοια της συνεχούς εξέλιξης

Είσοδος σε νέες αγορές, χορηγικές συνεργασίες παγκόσμιας εμβέλειας, χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και η ίδρυση του Kaizen Foundation ανάμεσα στα «highlights» της χρονιάς για την εταιρεία