
Με τα κοσμήματα από την ελβετική Swarovski και τη δανική Pandora να έχουν την τιμητική τους ενόψει εορτών και να έχουν ταυτιστεί στην καταναλωτική συνείδηση με τα δώρα για ιδιαίτερες περιπτώσεις, οι δύο εταιρείες λειτουργούν ανατρεπτικά σχετικά με τις συνήθεις επιλογές των Ελλήνων ως προς την αγορά κοσμημάτων.
Για περιπτώσεις όπως βέρες, μονόπετρα και βαφτιστικά είδη, ο μέσος καταναλωτής στην εγχώρια αγορά στρέφεται στα αργυροχρυσοχεία, ενώ οι Ελληνίδες καταναλώτριες επιλέγουν προϊόντα για τον εαυτό τους ή για δώρα σε κοντινά τους -επίσης γυναικεία ως επί το πλείστον- πρόσωπα, από Swarovski και Pandora – δύο μάρκες που μετρούν δεκαετίες παρουσίας στην αγορά και έχουν το δικό τους πιστό κοινό.
Pandora Greece: Πέρασε το σκόπελο της πρώτης εταιρικής χρήσης – Και τώρα, ανάπτυξη δικτύου
Swarovski ή Pandora
Με παρουσία τουλάχιστον από το 1989 όταν και συστάθηκε η εταιρεία Σβαρόβσκι Ελλάς Μονοπρόσωπη, η οποία αποτελεί 100% θυγατρική της Swarovski International Holding AG, τα κρύσταλλα της ελβετικής μάρκας
Με την τάση της αγοράς των κοσμημάτων να κινείται ανοδικά με σταθερούς ρυθμούς, η περσινή οικονομική χρήση της Swarovski έκλεισε με αύξηση πωλήσεων κατά 8,06%. Κάτι που αποδίδεται στο γεγονός ότι ο τομέας του λιανικού εμπορίου ήταν μεταξύ εκείνων που κατέγραψαν ανάκαμψη στον όγκο εργασιών το έτος 2023, σχετικά με το αμέσως προηγούμενο έτος. Υπενθυμίζεται πως ο κύκλος εργασιών του 2022 ανήλθε στα 11,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 47,02% σε σχέση με το 2021 και κατά 11,2% σε σχέση με το προπανδημικό 2019.
Όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Alexander Thieme -γενικό διευθυντή για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, την Αφρική και τις σκανδιναβικές χώρες- στις οικονομικές καταστάσεις για το 2023 που έχουν δημοσιευτεί στο ΓΕΜΗ «η θετική αυτή επίπτωση είναι ένα ακόμα στοιχείο που καταδεικνύει την ιδιαίτερη θέση του εμπορίου στην ελληνική οικονομική δομή, καθώς παρά τις πιέσεις, το εμπόριο συνεχίζει να διαγράφει μια ανοδική πορεία».

Οι πωλήσεις λιανικής των ιδιόκτητων καταστημάτων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 29,24% συγκριτικά με το 2022 ενώ στις χονδρικές πωλήσεις σε συνεργάτες παρατηρήθηκε μία μικρή μείωση 1,21%.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1895 στην Αυστρία, μέχρι και σήμερα σχεδιάζει, κατασκευάζει και εμπορεύεται υψηλής ποιότητας κρυστάλλους, γνήσιους πολύτιμους λίθους και πέτρες, καθώς και τελικά προϊόντα όπως κοσμήματα, αξεσουάρ και φωτιστικά, ενώ βασίζει τη φήμη της στην τεχνική κοπής που είχε χρησιμοποιήσει πρώτος ο Daniel Swarovski.
Στην κορυφή των προτιμήσεων στην ελληνική αγορά φιγουράρει το Dextera bangle, το Matrix Tennis bracelet και το Matrix Y necklace, όπως και το δαχτυλίδι Gema και το εμβληματικό Swan necklace με το σύμβολο του brand, τον κύκνο. Τα προϊόντα της διατίθενται μέσω του e-shop, όπως και των υποκαταστημάτων της επί της Μεταξά 39 στη Γλυφάδα, της Ερμού 18 στην Αθήνα, της Α .Παπανδρέου 35 στο Μαρούσι, της Λεβίδου 10 στην Κηφισιά και στο Designer Outlet στα Σπάτα.
Για το 2024 η ελβετική εταιρεία στοχεύει στη βελτιστοποίηση του πελατολογίου της και την ανάπτυξη των πωλήσεων, στο μέγιστο δυνατό στο πλαίσιο της στρατηγικής LuXIgnite, που εφαρμόζεται παγκοσμίως στο σύνολο του ομίλου – πρόκειται για ένα στρατηγικό πλάνο που βασίζεται στο προϊόν, το οποίο είναι κυρίαρχο περισσότερο από ποτέ, χάρη στην αναβάθμιση του χαρτοφυλακίου και στη δέσμευση της εταιρείας ως προς την ποιότητα.
Τα charms της Pandora και οι κρύσταλλοι της Swarovski
Από τις εποχιακές συλλογές των Χριστουγέννων, μέχρι τις συνεργασίες με τη Marvel και το Netflix ενόψει της πολυαναμενόμενης κυκλοφορίας της 5ης και τελευταίας σεζόν της σειράς Stranger Things, τις σειρές Shine και Rose, τα σύμβολα της Pandora φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των ευπώλητων προϊόντων στην ελληνική αγορά.
Η πιστότητα και η δέσμευση του γυναικείου κοινού – ανεξαρτήτως ηλικίας- στις συλλογές για bracelets, δαχτυλίδια, σκουλαρίκια και κολιέ, οδήγησε τον περσινό Μάρτιο στη δημιουργία και της ελληνικής θυγατρικής της Pandora, προκειμένου για την ταχύτερη ανάπτυξη της δανικής εταιρείας κοσμημάτων στην εγχώρια αγορά.
Απόδειξη ότι κατά την πρώτη εταιρική χρήση, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, εμφανίζουν πωλήσεις ύψους 1.640.334 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 7.436 ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια κινούνται σε αρνητικούς ρυθμούς και περιορίζονται σε 21.378 ευρώ.
Η Pandora Greece, η ελληνική θυγατρική της Pandora Α/S, που σχεδιάζει, κατασκευάζει και εμπορεύεται χειροποίητα και μοντέρνα κοσμήματα σε προσιτές τιμές, συστάθηκε στις 21 Μαρτίου με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ, διαιρούμενο σε 25.000 μετοχές ονομαστικής αξίας 1 ευρώ έκαστη, το οποίο θα καταβληθεί ολοσχερώς από τη μητρική εταιρεία.
Σήμερα το διοικητικό της συμβούλιο απαρτίζεται από τον Peter Ring ως πρόεδρο, Anders Boyer – Sogaard ως αντιπρόεδρο και Sara Bergiotti ως διευθύνουσα σύμβουλο. Η Bergiotti -με μακρά θητεία 11 χρόνων στην Kiko Milano και εμπειρία 8 ετών εντός Pandora- βρέθηκε στη θέση αυτή από τον Απρίλιο όταν ανέλαβε τη γενική διεύθυνση της μάρκας για την Νότια Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Μεταγενέστερα της 31ης Δεκεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκαν τρεις μισθώσεις καταστημάτων, που αφορούν την εταιρεία. Τον Μάρτιο συστάθηκενα δύο από τις τρεις μισθώσεις στη Γρηγορίου Λαμπράκη και Άγγελου Μεταξά 16 και 27α αντίστοιχα στη Γλυφάδα, όπως και στην Ανδρέα Παπανδρέου (πρώην Βασιλέως Κωνσταντίνου) 2 στο Χαλάνδρι. Τον Ιούλιο πραγματοποιήθηκε και η τρίτη μίσθωση στο κέντρο της Αθήνας, επί της Ερμού 3.
Αυτή την στιγμή προϊόντα Pandora διατίθενται μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος, όπως και σε 10 σημεία -μαζί με εξουσιοδοτημένους συνεργάτες-, kiosk και own branded καταστήματα- στην Αθήνα, ενώ υπό το ίδιο σχήμα διατηρεί ακόμη 3 στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, στα Ιωάννινα, στις Σέρρες, στην Χαλκιδική, στην Κέρκυρα, στην Κρήτη, στη Ρόδο και άλλες μεγάλες πόλεις όπως η Λάρισα και η Πάτρα.
Ιδιαίτερη είναι η έμφαση που δίνει στις τουριστικές περιοχές καθώς δέχονται μεγάλο όγκο επισκεπτών, όπου επιδιώκει να έχει παρουσία ως ένα διεθνώς αναγνωρισμένο brand.
Εξάλλου, τα κοσμήματα Pandora έχουν παρουσία στην ελληνική αγορά εδώ και 18 χρόνια, καθώς αποκλειστικός αντιπρόσωπος σε Ελλάδα και Κύπρο της δανικής εταιρείας κοσμημάτων ήταν -και όπως επισημαίνεται στην έκθεση διαχείρισης που δημοσιεύθηκε στο ΓΕΜΗ, παραμένει- η εταιρεία «Μαραγκουδάκη Ελευθερία Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.» με κύκλο εργασιών 19,7 εκατ. ευρώ κατά την οικονομική χρήση του 2023 και κέρδη προ φόρων 4.205.422,45 εκατ. ευρώ.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025