Ο Μάικλ Καν Αρτιάγκα πέτυχε αυτό που κανένας σε ολόκληρο τον κόσμο δεν κατάφερε σε 38 χρόνια. Έφτασε μέχρι το τέλος το Tetris σε κονσόλα Nintendo. Πρόκειται για ένα κλασικό βιντεοπαιχνίδι από τη δεκαετία του 1980, στο οποίο στόχος είναι να στοιβαχθούν γραμμές από τουβλάκια με όσο το δυνατόν λιγότερα κενά,. Όσο προχωρά το παιχνίδι τα τούβλα πέφτουν ολοένα και γρηγορότερα, έτσι ώστε σε κάποιο σημείο είναι σχεδόν να αδύνατο να τοποθετηθούν σωστά.
Το Tetris είναι απίστευτα δημοφιλές. Το παιχνίδι και τα «παράγωγά» του έχουν πουλήσει περισσότερα από 425 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι σήμερα. Ο 16χρονος Μάικλ, ο οποίος μετέδωσε ζωντανά την επιτυχία του στο Twitch με τίτλο «dogplayingtetris» χρειάστηκε 80 λεπτά για να ολοκληρώσει 255 επίπεδα. Μετά το 255ο επίπεδο, ωστόσο, δεν εμφανίστηκαν στην οθόνη συγχαρητήρια ή εικονική βροχή από κομφετί. Το παιχνίδι ξεκίνησε ξανά στο επίπεδο μηδέν χωρίς πολλά-πολλά.
Gaming: Θα μπορούσαν τα βιντεοπαιχνίδια να βοηθήσουν στη διαμόρφωση των εκλογών;
Εσύ αποφασίζεις τι θα συμβεί όταν κερδίσεις στο Super Mario
Σε αντίθεση με τα βιβλία, τις ταινίες και τα τραγούδια, τα περισσότερα βιντεοπαιχνίδια δεν έχουν προκαθορισμένο τέλος. Σε παιχνίδια όπως το Tetris ή το ψηφιακό παζλ Candy Crush, το ένα επίπεδο διαδέχεται το επόμενο. Καθώς προχωρά το παιχνίδι, ξεκλειδώνονται νέα επίπεδα ή δίνεται η δυνατότητα να αγοραστούν νέες αποστολές. Σε πολλά παιχνίδια δεν είναι καν σαφές αν κάποτε ολοκληρώνονται. Οπότε δεν είναι ασυνήθιστο ο παίκτης ή η παίκτρια να φθάσει στο επίπεδο 8579, ειδικά στα παιχνίδια για κινητά, χωρίς να υπάρχει ορατό τέλος.
Υπάρχουν όμως και παιχνίδια με υπόθεση, όπως το «Super Mario Bros». Όπως το Tetris, κυκλοφόρησε τη δεκαετία του 1980 και μπορεί να παιχτεί στο Nintendo Entertainment System (NES). Ο υδραυλικός Mario πρέπει να απελευθερώσει την πριγκίπισσα Peach από τα νύχια του κακού Bowser. Τι όμως συμβαίνει όταν φτάσει στο τελευταίο επίπεδο;
Ο Super Mario πρέπει να περάσει μέσα από συνολικά οκτώ κόσμους και 32 επίπεδα πριν μπορέσει τελικά να σώσει την πριγκίπισσα. Αν τα καταφέρει, η Peach τον ευχαριστεί με ένα φιλί. Στη συνέχεια ο παίκτης αποφασίζει αν θα σταματήσει ή θα συνεχίσει με νέα αποστολή. Ο βαθμός δυσκολίας της νέας αποστολής είναι φυσικά μεγαλύτερος. Εξαρτάται λοιπόν από τον παίκτη αν θέλει να επαναλάβει μεμονωμένα επίπεδα ή αν θα τα ξαναπαίξει σε τροποποιημένη μορφή.
«Φιλοσοφική» συζήτηση όταν ολοκληρωθεί το Minecraft
Ανοιχτή είναι η εξέλιξη και στο κλασικό πια βιντεοπαιχνίδι Minecraft. Από την κυκλοφορία του το 2011 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών με πάνω από 140 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση. Είναι διαθέσιμο για όλες σχεδόν τις πλατφόρμες και κονσόλες. Το Minecraft είναι ένα από τα λεγόμενα βιντεοπαιχνίδια «sandbox», δηλαδή παιχνίδια όπου ο παίκτης επιλέγει εκείνος αν θα δημιουργήσει, τροποποιήσει ή καταστρέψει το εικονικό του περιβάλλον. Στο Minecraft κάθε παίκτης αποφασίζει μόνος του ποιος θα είναι ο στόχος του βιντεοπαιχνιδιού.
Δεν υπάρχει λοιπόν προκαθορισμένο τέλος στο παιχνίδι, εκτός αν ο παίκτης θέλει πραγματικά να το ολοκληρώσει. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να περάσει μέσα από μια συγκεκριμένη διαδικτυακή πύλη, δύσκολο να βρεθεί. Όσοι καταφέρουν να φτάσουν στο τέλος, θα συναντήσουν ένα δράκο, τον οποίο και πρέπει να νικήσουν. Αν τα καταφέρουν, ενεργοποιούνται οι τίτλοι τέλους, στους οποίους εμφανίζεται μια μάλλον φιλοσοφική συνομιλία δύο ανθρώπων με θέμα τον παίκτη: «Έφθασε πλέον στο υψηλότερο επίπεδο. Διαβάζει το μυαλό μας. Είναι αδιάφορο. Νομίζει ότι είμαστε μέρος του παιχνιδιού. Μου αρέσει αυτός ο παίκτης. Έπαιξε καλά. Δεν τα παράτησε ποτέ.»
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Πηγή: DW
Latest News
HP Wolf Security: Που οφείλονται οι δαπανηρές επενδύσεις για την ασφάλεια συσκευών
Η έκθεση HP Wolf Security αποκαλύπτει τα κενά ασφαλείας που απειλούν τους οργανισμούς σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής μίας συσκευής
Έρχεται mega deal: Η Xerox εξαγοράζει τη Lexmark
Η συναλλαγή των δύο εταιρειών της βιομηχανίας εκτυπώσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Alpha Bank: Με ψηφιακό βοηθό που χρησιμοποιεί Generative AI
Σύμφωνα με την Alpha Bank, περισσότερες από 5.500 ψηφιακές συνομιλίες την εβδομάδα διεκπεραιώνει ο νέος ψηφιακός βοηθός από τους πρώτους μήνες που τέθηκε σε εφαρμογή
Αυτές είναι οι νέες μορφές ηλεκτρονικής απάτης την περίοδο των εορτών
Μέσα στη λάμψη των εορτασμών, οι ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια έχουν εντοπίσει αρκετές σημαντικές μορφές απάτης με στόχο καταναλωτές σε διάφορες περιοχές και γλώσσες
BadBox: 192.000 συσκευές Android μολύνθηκαν με κακόβουλο λογισμικό
Το BADBOX στοχεύει κυρίως σε λειτουργικά συστήματα Android και έχει επιδείξει ανθεκτικότητα. To κακόβουλο λογισμικό έχει επηρεάσει μεγαλύτερη γκάμα συσκευών από ό,τι είχε αναφερθεί παλαιότερα.
Νέα εκστρατεία κυβερνοεπιθέσεων στοχεύει χρήστες PC
Οι κυβερνοεπιθέσεις γίνονται με ψεύτικα CAPTCHA και σφάλματα browser
Τι αλλάζει για τις επιχειρήσεις με τη νέα οδηγία NIS2 - Η «παγίδα» του λογισμικού
Για τις επιχειρήσεις της Ευρώπης και κατ’ επέκταση της Ελλάδας, η NIS2 μεταφράζεται σε υποχρέωση για μεγαλύτερες και περισσότερες επενδύσεις στον τομέα της κυβερνοασφάλειας
H τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζει σημεία άνοιας, λένε οι νευρολόγοι
Η τεχνητή νοημοσύνη υποβάλεται σε γνωσιακά τεστ στο πλαίσιο ανορθόδοξης μελέτης.
Η αξιοποίηση της AI φέρνει αύξηση εσόδων στις ΜμΕ - Έρευνα της Salesforce
Το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης έδειξε έρευνα της Salesforce ενώ το 91% των ΜμΕ που ήδη χρησιμοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων