Ο Μάικλ Καν Αρτιάγκα πέτυχε αυτό που κανένας σε ολόκληρο τον κόσμο δεν κατάφερε σε 38 χρόνια. Έφτασε μέχρι το τέλος το Tetris σε κονσόλα Nintendo. Πρόκειται για ένα κλασικό βιντεοπαιχνίδι από τη δεκαετία του 1980, στο οποίο στόχος είναι να στοιβαχθούν γραμμές από τουβλάκια με όσο το δυνατόν λιγότερα κενά,. Όσο προχωρά το παιχνίδι τα τούβλα πέφτουν ολοένα και γρηγορότερα, έτσι ώστε σε κάποιο σημείο είναι σχεδόν να αδύνατο να τοποθετηθούν σωστά.
Το Tetris είναι απίστευτα δημοφιλές. Το παιχνίδι και τα «παράγωγά» του έχουν πουλήσει περισσότερα από 425 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι σήμερα. Ο 16χρονος Μάικλ, ο οποίος μετέδωσε ζωντανά την επιτυχία του στο Twitch με τίτλο «dogplayingtetris» χρειάστηκε 80 λεπτά για να ολοκληρώσει 255 επίπεδα. Μετά το 255ο επίπεδο, ωστόσο, δεν εμφανίστηκαν στην οθόνη συγχαρητήρια ή εικονική βροχή από κομφετί. Το παιχνίδι ξεκίνησε ξανά στο επίπεδο μηδέν χωρίς πολλά-πολλά.
Gaming: Θα μπορούσαν τα βιντεοπαιχνίδια να βοηθήσουν στη διαμόρφωση των εκλογών;
Εσύ αποφασίζεις τι θα συμβεί όταν κερδίσεις στο Super Mario
Σε αντίθεση με τα βιβλία, τις ταινίες και τα τραγούδια, τα περισσότερα βιντεοπαιχνίδια δεν έχουν προκαθορισμένο τέλος. Σε παιχνίδια όπως το Tetris ή το ψηφιακό παζλ Candy Crush, το ένα επίπεδο διαδέχεται το επόμενο. Καθώς προχωρά το παιχνίδι, ξεκλειδώνονται νέα επίπεδα ή δίνεται η δυνατότητα να αγοραστούν νέες αποστολές. Σε πολλά παιχνίδια δεν είναι καν σαφές αν κάποτε ολοκληρώνονται. Οπότε δεν είναι ασυνήθιστο ο παίκτης ή η παίκτρια να φθάσει στο επίπεδο 8579, ειδικά στα παιχνίδια για κινητά, χωρίς να υπάρχει ορατό τέλος.
Υπάρχουν όμως και παιχνίδια με υπόθεση, όπως το «Super Mario Bros». Όπως το Tetris, κυκλοφόρησε τη δεκαετία του 1980 και μπορεί να παιχτεί στο Nintendo Entertainment System (NES). Ο υδραυλικός Mario πρέπει να απελευθερώσει την πριγκίπισσα Peach από τα νύχια του κακού Bowser. Τι όμως συμβαίνει όταν φτάσει στο τελευταίο επίπεδο;
Ο Super Mario πρέπει να περάσει μέσα από συνολικά οκτώ κόσμους και 32 επίπεδα πριν μπορέσει τελικά να σώσει την πριγκίπισσα. Αν τα καταφέρει, η Peach τον ευχαριστεί με ένα φιλί. Στη συνέχεια ο παίκτης αποφασίζει αν θα σταματήσει ή θα συνεχίσει με νέα αποστολή. Ο βαθμός δυσκολίας της νέας αποστολής είναι φυσικά μεγαλύτερος. Εξαρτάται λοιπόν από τον παίκτη αν θέλει να επαναλάβει μεμονωμένα επίπεδα ή αν θα τα ξαναπαίξει σε τροποποιημένη μορφή.
«Φιλοσοφική» συζήτηση όταν ολοκληρωθεί το Minecraft
Ανοιχτή είναι η εξέλιξη και στο κλασικό πια βιντεοπαιχνίδι Minecraft. Από την κυκλοφορία του το 2011 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών με πάνω από 140 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση. Είναι διαθέσιμο για όλες σχεδόν τις πλατφόρμες και κονσόλες. Το Minecraft είναι ένα από τα λεγόμενα βιντεοπαιχνίδια «sandbox», δηλαδή παιχνίδια όπου ο παίκτης επιλέγει εκείνος αν θα δημιουργήσει, τροποποιήσει ή καταστρέψει το εικονικό του περιβάλλον. Στο Minecraft κάθε παίκτης αποφασίζει μόνος του ποιος θα είναι ο στόχος του βιντεοπαιχνιδιού.
Δεν υπάρχει λοιπόν προκαθορισμένο τέλος στο παιχνίδι, εκτός αν ο παίκτης θέλει πραγματικά να το ολοκληρώσει. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να περάσει μέσα από μια συγκεκριμένη διαδικτυακή πύλη, δύσκολο να βρεθεί. Όσοι καταφέρουν να φτάσουν στο τέλος, θα συναντήσουν ένα δράκο, τον οποίο και πρέπει να νικήσουν. Αν τα καταφέρουν, ενεργοποιούνται οι τίτλοι τέλους, στους οποίους εμφανίζεται μια μάλλον φιλοσοφική συνομιλία δύο ανθρώπων με θέμα τον παίκτη: «Έφθασε πλέον στο υψηλότερο επίπεδο. Διαβάζει το μυαλό μας. Είναι αδιάφορο. Νομίζει ότι είμαστε μέρος του παιχνιδιού. Μου αρέσει αυτός ο παίκτης. Έπαιξε καλά. Δεν τα παράτησε ποτέ.»
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Πηγή: DW
Latest News
Το Gemini Live της Google μιλάει πλέον ελληνικά
Το Gemini Live επεκτείνει τις δυνατότητές του - Πλέον μπορείτε να συνομιλείτε μαζί του και αυτό μπορεί να πραγματοποιεί ενέργειες για εσάς, απευθείας στα ελληνικά
H GenAI φέρνει αυξημένη κατανάλωση ενέργειας αλλά και πολλές ευκαιρίες
Η Generative AI αναμένεται να δημιουργήσει νέες προκλήσεις σε επίπεδο τεχνικών υποδομών, κατανάλωσης ενέργειας αλλά και στην ίδια την εμπιστοσύνη του κοινού προς την τεχνολογία
Η μητρική του TikTok «ρίχνει» 20 δισ. δολάρια το 2025 στην AI
Η κινεζική εταιρεία ByteDance σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου το ήμισυ του ποσού στο εξωτερικό σε υποδομές που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, κυρίως κέντρα δεδομένων και εξοπλισμό δικτύωσης
Ο κλάδος της τεχνολογίας παραμένει πρώτη προτίμηση του brand phishing
Ο μεγαλύτερος αριθμός προσπαθειών phishing στόχευε στο τέλος του 2024 τον τομέα της τεχνολογίας, γεγονός που τον καθιστά τον κλάδο με τη μεγαλύτερη εξαπάτηση
Αυξάνεται η χρήση ΑΙ στις επιχειρήσεις της ΕΕ, χαμηλά η Ελλάδα - Οι πιο δημοφιλείς τεχνολογίες
Μόλις μία στις δέκα ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρουν σε πέρας κάποια δρατηριότητα
Κυβερνοαπάτες με την... Dubai chocolate - Τι πρέπει να προσέξετε
Ειδικοί της Kaspersky αποκάλυψαν απάτες που σχετίζονται με την αυξανόμενη ζήτηση για Dubai Chocolate
Στο... σκοτάδι η αναζήτηση νέου CEO στην Intel - Πάνω από 10 οι πιθανοί υποψήφιοι
Μέχρι να βρεθεί ένας νέος Διευθύνων Σύμβουλος, ο γίγαντας των ημιαγωγών Intel βρίσκεται σε αδιέξοδο - Πάνω από 10 οι υποψήφιοι CEO
Αντιδικία Microsoft-OpenAI με τον Ίλον Μασκ για το Stargate Project
Το αφεντικό της Tesla σε σπάνια ρήξη με τον Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με την πρωτοβουλία Stargate Project για την τεχνητή νοημοσύνη, λέγοντας ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν «στην πραγματικότητα δεν έχουν τα χρήματα»
Νέα σειρά Galaxy S25 από τη Samsung με την AI στο επίκεντρο
Κύριο χαρακτηριστικό της σειράς της Samsung το προσαρμοσμένο chipset Snapdragon 8 Elite Mobile Platform που παρέχει μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ για το Galaxy AI
Ο Τραμπ ανακοινώνει το Stargate Project των 500 δισ. ενώ ο Μασκ λέει ότι δεν υπάρχουν... χρήματα
Το Stargate Project θα έχει διάρκεια 4 χρόνια και το κόστος του θα ανέλθει στα 500 δισ. δολάρια - Αμφιβολίες από τον Ίλον Μασκ για την ύπαρξη ρευστότητας - Εκτός πλάνου η Microsoft