Μια πρόχειρη ματιά σε ιστοσελίδες λιανικής δείχνει ένα κόστος για επιτοίχιους διανομείς σαπουνιού που κυμαίνεται από 30 έως και 100 ευρώ. Προφανώς, στη χονδρική αγορά είναι πολύ φθηνότεροι. Αυτό δεν απέτρεψε την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία από το να πληρώσει στην Boeing «καπέλο» 8.000% για το συγκεκριμένο «ανταλλακτικό» για αεροσκάφη C-17.
Σύμφωνα με μια νέα έκθεση εποπτείας του Πενταγώνου η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ υπερπλήρωσε για ανταλλακτικά για στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος C-17 που κατασκευάστηκε από την κατασκευάστρια αεροσκαφών. Σε ένα παράδειγμα, ένας έλεγχος διαπίστωσε ότι η υπηρεσία πλήρωσε περισσότερο από 80 φορές την κανονική εμπορική αξία για διανομείς σαπουνιού μπάνιου.
Ο έλεγχος, ο οποίος περιελάμβανε λεπτομερή ζητήματα κόστους με μια ποικιλία ανταλλακτικών C-17, απέδωσε την υπερπληρωμή στην έλλειψη εποπτείας από την Πολεμική Αεροπορία.
Boeing: Άντλησε 21 δισ. δολάρια για την ενίσχυση της ρευστότητάς της
Τη Δευτέρα, το Γραφείο Γενικού Επιθεωρητή του υπουργείου Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες σχετικά με έλεγχο για το εάν η Πολεμική Αεροπορία αγόρασε ανταλλακτικά C-17 «σε δίκαιες και λογικές τιμές». Ο έλεγχος ξεκίνησε ως απόκριση σε ισχυρισμό στην γραμμή επικοινωνίας του Υπουργείου Άμυνας.
Η Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε περισσότερο από 80 φορές το κόστος που διατίθεται στο εμπόριο ή 7.943% παραπάνω για διανομείς σαπουνιού
Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι η Πολεμική Αεροπορία «πλήρωσε σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια παραπάνω για δώδεκα διαφορετικούς τύπους ανταλλακτικών», είπε το γραφείο, συμπεριλαμβανομένων των διανομέων σαπουνιού μπάνιου «όπου η Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε περισσότερο από 80 φορές το κόστος που διατίθεται στο εμπόριο ή 7.943% παραπάνω».
Σε γενικές γραμμές, το γραφείο είπε ότι η υπηρεσία απέτυχε να πληρώσει με συνέπεια λογικές τιμές για περίπου το 26% των ανταλλακτικών που εξετάστηκαν, αξίας 4,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τέτοια θέματα δεν είναι καινούργια. Για παράδειγμα, το 2018 η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία είχε πληρώσει στην Lockheed $10.000 για κάθε καπάκι τουαλέτας για μεταφορικά αεροσκάφη C-5.
Σωρεία υπερτιμολογήσεων από την Boeing
Αλλά το Γραφείο δεν μπόρεσε να επανεξετάσει αποτελεσματικά πάνω από το ήμισυ των συνολικών ανταλλακτικών, που εκτιμάται σε αξία άνω των 22 εκατομμυρίων δολαρίων, «επειδή η Πολεμική Αεροπορία δεν διατηρούσε δεδομένα ιστορικού κόστους και η ερευνητική ομάδα της Defense Contract Management Agency δεν μπόρεσε να αποκτήσει τιμολόγια προμηθευτή ή να προσδιορίσει εμπορικά παρόμοια κομμάτια», ανέφερε το γραφείο.
Το OIG απέδωσε το πρόβλημα της υπερπληρωμής στην αποτυχία της Πολεμικής Αεροπορίας να επικυρώσει επαρκώς ακριβή δεδομένα για τη διαπραγμάτευση συμβάσεων, να εντοπίσει αυξήσεις τιμών κατά την εκτέλεση των συμβάσεων και να επανεξετάσει τα τιμολόγια για να καθορίσει δίκαια και εύλογα πριν από την πληρωμή.
«Εξετάζουμε την έκθεση, η οποία φαίνεται να βασίζεται σε μια ακατάλληλη σύγκριση των τιμών που πληρώνονται για εξαρτήματα που πληρούν στρατιωτικές προδιαγραφές και σχέδια έναντι βασικών εμπορικών ειδών που δεν θα μπορούσαν να πληρούν τις προϋποθέσεις ή να εγκρίνονται για χρήση στο C-17», δήλωσε εκπρόσωπος της Boeing στο Business Insider.
«Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με την OIG και την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ για να δώσουμε μια λεπτομερή γραπτή απάντηση στην έκθεση τις επόμενες ημέρες», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Σύμφωνα με τον Γενικό Επιθεωρητή Ρόμπερτ Στορτς, τα θέματα αυτά της Πολεμικής Αεροπορίας θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στην ετοιμότητα του C-17.
«Η Πολεμική Αεροπορία πρέπει να καθιερώσει και να εφαρμόσει πιο αποτελεσματικούς εσωτερικούς ελέγχους για να βοηθήσει στην αποφυγή υπερπληρωμών για ανταλλακτικά για το υπόλοιπο αυτής της σύμβασης, η οποία συνεχίζεται έως το 2031», είπε, προσθέτοντας ότι «σημαντικές υπερπληρωμές για ανταλλακτικά ενδέχεται να μειώσουν τον αριθμό των ανταλλακτικών που μπορεί να αγοράσει η Boeing στο συμβόλαιο, μειώνοντας πιθανώς την ετοιμότητα του C-17 παγκοσμίως».
Το C-17 Globemaster III είναι ένα μεγάλο μεταφορικό αεροσκάφος σχεδιασμένο να μεταφέρει στρατεύματα και εξοπλισμό σε διάφορες αποστάσεις. Είναι το κύριο στρατηγικό αεροσκάφος μεταφοράς της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας. Έχει επίσης γίνει κεντρικό αεροσκάφος σε προσπάθειες εκκένωσης και ανθρωπιστικές προσπάθειες, μεταξύ άλλων αποστολών.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%