Μια πρόχειρη ματιά σε ιστοσελίδες λιανικής δείχνει ένα κόστος για επιτοίχιους διανομείς σαπουνιού που κυμαίνεται από 30 έως και 100 ευρώ. Προφανώς, στη χονδρική αγορά είναι πολύ φθηνότεροι. Αυτό δεν απέτρεψε την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία από το να πληρώσει στην Boeing «καπέλο» 8.000% για το συγκεκριμένο «ανταλλακτικό» για αεροσκάφη C-17.
Σύμφωνα με μια νέα έκθεση εποπτείας του Πενταγώνου η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ υπερπλήρωσε για ανταλλακτικά για στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος C-17 που κατασκευάστηκε από την κατασκευάστρια αεροσκαφών. Σε ένα παράδειγμα, ένας έλεγχος διαπίστωσε ότι η υπηρεσία πλήρωσε περισσότερο από 80 φορές την κανονική εμπορική αξία για διανομείς σαπουνιού μπάνιου.
Ο έλεγχος, ο οποίος περιελάμβανε λεπτομερή ζητήματα κόστους με μια ποικιλία ανταλλακτικών C-17, απέδωσε την υπερπληρωμή στην έλλειψη εποπτείας από την Πολεμική Αεροπορία.
Boeing: Άντλησε 21 δισ. δολάρια για την ενίσχυση της ρευστότητάς της
Τη Δευτέρα, το Γραφείο Γενικού Επιθεωρητή του υπουργείου Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες σχετικά με έλεγχο για το εάν η Πολεμική Αεροπορία αγόρασε ανταλλακτικά C-17 «σε δίκαιες και λογικές τιμές». Ο έλεγχος ξεκίνησε ως απόκριση σε ισχυρισμό στην γραμμή επικοινωνίας του Υπουργείου Άμυνας.
Η Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε περισσότερο από 80 φορές το κόστος που διατίθεται στο εμπόριο ή 7.943% παραπάνω για διανομείς σαπουνιού
Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι η Πολεμική Αεροπορία «πλήρωσε σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια παραπάνω για δώδεκα διαφορετικούς τύπους ανταλλακτικών», είπε το γραφείο, συμπεριλαμβανομένων των διανομέων σαπουνιού μπάνιου «όπου η Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε περισσότερο από 80 φορές το κόστος που διατίθεται στο εμπόριο ή 7.943% παραπάνω».
Σε γενικές γραμμές, το γραφείο είπε ότι η υπηρεσία απέτυχε να πληρώσει με συνέπεια λογικές τιμές για περίπου το 26% των ανταλλακτικών που εξετάστηκαν, αξίας 4,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τέτοια θέματα δεν είναι καινούργια. Για παράδειγμα, το 2018 η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία είχε πληρώσει στην Lockheed $10.000 για κάθε καπάκι τουαλέτας για μεταφορικά αεροσκάφη C-5.
Σωρεία υπερτιμολογήσεων από την Boeing
Αλλά το Γραφείο δεν μπόρεσε να επανεξετάσει αποτελεσματικά πάνω από το ήμισυ των συνολικών ανταλλακτικών, που εκτιμάται σε αξία άνω των 22 εκατομμυρίων δολαρίων, «επειδή η Πολεμική Αεροπορία δεν διατηρούσε δεδομένα ιστορικού κόστους και η ερευνητική ομάδα της Defense Contract Management Agency δεν μπόρεσε να αποκτήσει τιμολόγια προμηθευτή ή να προσδιορίσει εμπορικά παρόμοια κομμάτια», ανέφερε το γραφείο.
Το OIG απέδωσε το πρόβλημα της υπερπληρωμής στην αποτυχία της Πολεμικής Αεροπορίας να επικυρώσει επαρκώς ακριβή δεδομένα για τη διαπραγμάτευση συμβάσεων, να εντοπίσει αυξήσεις τιμών κατά την εκτέλεση των συμβάσεων και να επανεξετάσει τα τιμολόγια για να καθορίσει δίκαια και εύλογα πριν από την πληρωμή.
«Εξετάζουμε την έκθεση, η οποία φαίνεται να βασίζεται σε μια ακατάλληλη σύγκριση των τιμών που πληρώνονται για εξαρτήματα που πληρούν στρατιωτικές προδιαγραφές και σχέδια έναντι βασικών εμπορικών ειδών που δεν θα μπορούσαν να πληρούν τις προϋποθέσεις ή να εγκρίνονται για χρήση στο C-17», δήλωσε εκπρόσωπος της Boeing στο Business Insider.
«Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με την OIG και την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ για να δώσουμε μια λεπτομερή γραπτή απάντηση στην έκθεση τις επόμενες ημέρες», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Σύμφωνα με τον Γενικό Επιθεωρητή Ρόμπερτ Στορτς, τα θέματα αυτά της Πολεμικής Αεροπορίας θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στην ετοιμότητα του C-17.
«Η Πολεμική Αεροπορία πρέπει να καθιερώσει και να εφαρμόσει πιο αποτελεσματικούς εσωτερικούς ελέγχους για να βοηθήσει στην αποφυγή υπερπληρωμών για ανταλλακτικά για το υπόλοιπο αυτής της σύμβασης, η οποία συνεχίζεται έως το 2031», είπε, προσθέτοντας ότι «σημαντικές υπερπληρωμές για ανταλλακτικά ενδέχεται να μειώσουν τον αριθμό των ανταλλακτικών που μπορεί να αγοράσει η Boeing στο συμβόλαιο, μειώνοντας πιθανώς την ετοιμότητα του C-17 παγκοσμίως».
Το C-17 Globemaster III είναι ένα μεγάλο μεταφορικό αεροσκάφος σχεδιασμένο να μεταφέρει στρατεύματα και εξοπλισμό σε διάφορες αποστάσεις. Είναι το κύριο στρατηγικό αεροσκάφος μεταφοράς της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας. Έχει επίσης γίνει κεντρικό αεροσκάφος σε προσπάθειες εκκένωσης και ανθρωπιστικές προσπάθειες, μεταξύ άλλων αποστολών.
Latest News
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο για τον Τραμπ
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%