Η κινεζική Xiaomi δεν ήταν γνωστός παίκτης στην ηλεκτροκίνηση, αντίθετα μάλλον καθυστέρησε να μπει στον κλάδο. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι πηγαίνει καλύτερα από καλά. Την Τρίτη ανακοίνωσε ότι είχε παραδώσει περισσότερα από 20.000 SU7 EV τον Οκτώβριο, καθώς αυξάνει την παραγωγή για την επιχείρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων της σε μια σκληρά ανταγωνιστική αγορά.
Η κινεζική εταιρεία, η οποία είναι ευρέως γνωστή για τα smartphones και τις οικιακές συσκευές της, επανέλαβε τα σχέδια της να παραδώσει 100.000 οχήματα SU7 έως τα τέλη Νοεμβρίου. Η Xiaomi αποκάλυψε για πρώτη φορά σχέδια για την κατασκευή αυτοκινήτων το 2021 και ξεκίνησε την κατασκευή ενός αποκλειστικού εργοστασίου παραγωγής την ίδια χρονιά.
Xiaomi: Τα έσοδα β’ τριμήνου ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις – Έκπληξη από το ηλεκτρικό SU7
Η εταιρεία κυκλοφόρησε τη βασική έκδοση του SU7, το πρώτο της αυτοκίνητο, στα τέλη Μαρτίου για περίπου $4.000 λιγότερο από το φθηνότερο αυτοκίνητο της Tesla, το Model 3, στην Κίνα εκείνη την εποχή. Η Tesla στη συνέχεια μείωσε την τιμή του αυτοκινήτου κατά περίπου 2.000 δολάρια. Η Xiaomi έχει παραδώσει περισσότερα από 75.000 αυτοκίνητα SU7 μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων του Οκτωβρίου.
Το ρεκόρ της Xiaomi
Οι Κινέζοι αντίπαλοι Xpeng και Nio χρειάστηκαν περίπου έξι χρόνια για να φτάσει η παραγωγή τους τα 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η Tesla χρειάστηκε 12 χρόνια.
Ενώ η Xpeng παρέδωσε ένα μηνιαίο ρεκόρ με περισσότερα από 20.000 αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο, με περίπου τα μισά να οφείλονται στην πρόσφατα λανσαρισμένη, φθηνότερη μάρκα Mona, η Nio δυσκολεύεται να διατηρήσει τις μηνιαίες παραδόσεις πάνω από 20.000 αυτοκίνητα.
Η Zeekr, μια μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία Geely, ισχυρίστηκε ότι παρήγαγε περισσότερα από 100.000 οχήματα σε 1,5 χρόνο. Παρέδωσε το ρεκόρ 21.333 αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο.
«Τα νέα για παραδόσεις 20 χιλιάδων τον Οκτώβριο επιβεβαιώνουν ότι η [Xiaomi] θα είναι μια δύναμη που πρέπει να υπολογίσουμε στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο», δήλωσε στο CNBC ο Μπράιαν Τικάνγκο, αναλυτής της Stansberry Research.
Είπε ότι τα μικτά περιθώρια κέρδους του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Xiaomi τον Αύγουστο ήταν παρόμοια με αυτά της Xpeng εκείνον τον μήνα και πιθανότατα έχουν βελτιωθεί από τότε, δεδομένης της αύξησης της παραγωγής.
Προπαραγγελίες για νέα μοντέλα
Η Xiaomi ανακοίνωσε επίσης την Τρίτη ότι λάμβανε προπαραγγελίες για την high-end σπορ έκδοση, SU7 Ultra, ξεκινώντας από 814.900 γουάν ($114.304), πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος τον Μάρτιο του 2025. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι μέσα σε 10 λεπτά, έλαβε περισσότερα από 3.600 προπαραγγελίες, η καθεμία από τις οποίες απαιτεί κατάθεση 10.000 γουάν.
Το νέο μοντέλο και τα διαφημιζόμενα επιτεύγματά του στην πίστα του Nurburgring στη Γερμανία πιθανότατα θα βοηθήσουν τη Xiaomi να πουλήσει περισσότερο από το premium αυτοκίνητό της SU7 Max, το οποίο κοστίζει μόλις 299.900 γουάν, ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε έκθεση. Τώρα αναμένουν η Xiaomi να παραδώσει 250.000 αυτοκίνητα το επόμενο έτος, από 238.000 που προβλεπόταν προηγουμένως.
Η Xiaomi ισχυρίστηκε ότι ένα πρωτότυπο του SU7 Ultra αυτή την εβδομάδα έγινε το ταχύτερο τετράθυρο σεντάν που ολοκλήρωσε τη γερμανική πίστα αγώνων.
Οι αναλυτές της Citi αύξησαν τον στόχο τιμής τους για τη Xiaomi στα 30,60 δολάρια Χονγκ Κονγκ (3,94 δολάρια), από 22,70 δολάρια Χονγκ Κονγκ. Επίσης, αύξησαν τις προβλέψεις για τις αποστολές smartphone της εταιρείας, μετά την κυκλοφορία της ναυαρχίδας συσκευής Mi 15 της Xiaomi την Τρίτη, το πρώτο τηλέφωνο που χρησιμοποιεί το νεότερο chipset της Qualcomm.
Η Tesla στην κορυφή των πωλήσεων
Το Model Y της Tesla ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα τον Σεπτέμβριο με 48.202 πωλήσεις οχημάτων, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Autohome. Το Model 3 κατέλαβε την 8η θέση με σχεδόν 24.000 πωλήσεις αυτοκινήτων.
Τα μοντέλα της BYD σε χαμηλότερες τιμές αντιπροσώπευαν τα περισσότερα από τα άλλα 10 κορυφαία bestseller στην κατηγορία μόνο με μπαταρία. Το SU7 της Xiaomi κατέλαβε τη 17η θέση τον περασμένο μήνα με 13.559 πωλήσεις αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Xiaomi προς το παρόν πουλά τα αυτοκίνητά της μόνο στην Κίνα. Η εταιρεία είπε στο CNBC νωρίτερα φέτος ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο έως τρία χρόνια για οποιαδήποτε κυκλοφορία στο εξωτερικό.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ερχονται ηλεκτροκίνητα υδροπλάνα στην Ελλάδα - Η συμφωνία Hellenic Seaplanes - Elfly Group
Η Hellenic Seaplanes προχωρά στην καταρχήν δέσμευση για την απόκτηση δέκα ηλεκτροκίνητων υδροπλάνων Noemi, 9 θέσεων
Ο Τραμπ... ξηλώνει την πολιτική Μπάιντεν στα EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Τι προτείνει η ομάδα Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα - Αποδεκτή η μεγαλύτερη ρύπανση των αυτοκινήτων, σκληροί δασμοί στα κινεζικά EV
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»