Η κινεζική Xiaomi δεν ήταν γνωστός παίκτης στην ηλεκτροκίνηση, αντίθετα μάλλον καθυστέρησε να μπει στον κλάδο. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι πηγαίνει καλύτερα από καλά. Την Τρίτη ανακοίνωσε ότι είχε παραδώσει περισσότερα από 20.000 SU7 EV τον Οκτώβριο, καθώς αυξάνει την παραγωγή για την επιχείρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων της σε μια σκληρά ανταγωνιστική αγορά.
Η κινεζική εταιρεία, η οποία είναι ευρέως γνωστή για τα smartphones και τις οικιακές συσκευές της, επανέλαβε τα σχέδια της να παραδώσει 100.000 οχήματα SU7 έως τα τέλη Νοεμβρίου. Η Xiaomi αποκάλυψε για πρώτη φορά σχέδια για την κατασκευή αυτοκινήτων το 2021 και ξεκίνησε την κατασκευή ενός αποκλειστικού εργοστασίου παραγωγής την ίδια χρονιά.
Xiaomi: Τα έσοδα β’ τριμήνου ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις – Έκπληξη από το ηλεκτρικό SU7
Η εταιρεία κυκλοφόρησε τη βασική έκδοση του SU7, το πρώτο της αυτοκίνητο, στα τέλη Μαρτίου για περίπου $4.000 λιγότερο από το φθηνότερο αυτοκίνητο της Tesla, το Model 3, στην Κίνα εκείνη την εποχή. Η Tesla στη συνέχεια μείωσε την τιμή του αυτοκινήτου κατά περίπου 2.000 δολάρια. Η Xiaomi έχει παραδώσει περισσότερα από 75.000 αυτοκίνητα SU7 μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων του Οκτωβρίου.
Το ρεκόρ της Xiaomi
Οι Κινέζοι αντίπαλοι Xpeng και Nio χρειάστηκαν περίπου έξι χρόνια για να φτάσει η παραγωγή τους τα 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η Tesla χρειάστηκε 12 χρόνια.
Ενώ η Xpeng παρέδωσε ένα μηνιαίο ρεκόρ με περισσότερα από 20.000 αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο, με περίπου τα μισά να οφείλονται στην πρόσφατα λανσαρισμένη, φθηνότερη μάρκα Mona, η Nio δυσκολεύεται να διατηρήσει τις μηνιαίες παραδόσεις πάνω από 20.000 αυτοκίνητα.
Η Zeekr, μια μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία Geely, ισχυρίστηκε ότι παρήγαγε περισσότερα από 100.000 οχήματα σε 1,5 χρόνο. Παρέδωσε το ρεκόρ 21.333 αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο.
«Τα νέα για παραδόσεις 20 χιλιάδων τον Οκτώβριο επιβεβαιώνουν ότι η [Xiaomi] θα είναι μια δύναμη που πρέπει να υπολογίσουμε στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο», δήλωσε στο CNBC ο Μπράιαν Τικάνγκο, αναλυτής της Stansberry Research.
Είπε ότι τα μικτά περιθώρια κέρδους του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Xiaomi τον Αύγουστο ήταν παρόμοια με αυτά της Xpeng εκείνον τον μήνα και πιθανότατα έχουν βελτιωθεί από τότε, δεδομένης της αύξησης της παραγωγής.
Προπαραγγελίες για νέα μοντέλα
Η Xiaomi ανακοίνωσε επίσης την Τρίτη ότι λάμβανε προπαραγγελίες για την high-end σπορ έκδοση, SU7 Ultra, ξεκινώντας από 814.900 γουάν ($114.304), πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος τον Μάρτιο του 2025. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι μέσα σε 10 λεπτά, έλαβε περισσότερα από 3.600 προπαραγγελίες, η καθεμία από τις οποίες απαιτεί κατάθεση 10.000 γουάν.
Το νέο μοντέλο και τα διαφημιζόμενα επιτεύγματά του στην πίστα του Nurburgring στη Γερμανία πιθανότατα θα βοηθήσουν τη Xiaomi να πουλήσει περισσότερο από το premium αυτοκίνητό της SU7 Max, το οποίο κοστίζει μόλις 299.900 γουάν, ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε έκθεση. Τώρα αναμένουν η Xiaomi να παραδώσει 250.000 αυτοκίνητα το επόμενο έτος, από 238.000 που προβλεπόταν προηγουμένως.
Η Xiaomi ισχυρίστηκε ότι ένα πρωτότυπο του SU7 Ultra αυτή την εβδομάδα έγινε το ταχύτερο τετράθυρο σεντάν που ολοκλήρωσε τη γερμανική πίστα αγώνων.
Οι αναλυτές της Citi αύξησαν τον στόχο τιμής τους για τη Xiaomi στα 30,60 δολάρια Χονγκ Κονγκ (3,94 δολάρια), από 22,70 δολάρια Χονγκ Κονγκ. Επίσης, αύξησαν τις προβλέψεις για τις αποστολές smartphone της εταιρείας, μετά την κυκλοφορία της ναυαρχίδας συσκευής Mi 15 της Xiaomi την Τρίτη, το πρώτο τηλέφωνο που χρησιμοποιεί το νεότερο chipset της Qualcomm.
Η Tesla στην κορυφή των πωλήσεων
Το Model Y της Tesla ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα τον Σεπτέμβριο με 48.202 πωλήσεις οχημάτων, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Autohome. Το Model 3 κατέλαβε την 8η θέση με σχεδόν 24.000 πωλήσεις αυτοκινήτων.
Τα μοντέλα της BYD σε χαμηλότερες τιμές αντιπροσώπευαν τα περισσότερα από τα άλλα 10 κορυφαία bestseller στην κατηγορία μόνο με μπαταρία. Το SU7 της Xiaomi κατέλαβε τη 17η θέση τον περασμένο μήνα με 13.559 πωλήσεις αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Xiaomi προς το παρόν πουλά τα αυτοκίνητά της μόνο στην Κίνα. Η εταιρεία είπε στο CNBC νωρίτερα φέτος ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο έως τρία χρόνια για οποιαδήποτε κυκλοφορία στο εξωτερικό.
Latest News
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Η ηλεκτροκίνηση «σβήνει» τα... διυλιστήρια στην Κίνα - Τα πρώτα λουκέτα
Η PetroChina πρόκειται να κλείσει το μεγαλύτερο διυλιστήριό της στην Κίνα μέσα στον επόμενο χρόνο με δυναμικότητα 410.000 βαρελιών ημερησίως
Ενα στα 10 νέα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι ηλεκτρικό
Σήμερα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ανέρχονται πανελλαδικά σε πάνω από 6000, αλλάζοντας τον χάρτη στα ηλεκτρικά οχήματα
Ρεκόρ 11 ετών στο ημερήσιο κέρδος της Τesla - Η τολμηρή πρόβλεψη του Μασκ για τα EV
Απογειώθηκε η μετοχή της Tesla την Πέμπτη καθώς αυξήθηκε σχεδόν 22% - το μεγαλύτερο ημερήσιο κέρδος εδώ και πάνω από μια δεκαετία
Το ταξίδι ηλεκτροκίνησης του nrg incharge
Οι ταχυφορτιστές incharge, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο, τους αυτοκινητοδρόμους και σε επιλεγμένα σημεία των αστικών κέντρωn