Οι μεγαλύτεροι παγκόσμιο όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα ρίχνουν χρήματα σε ιδιωτικούς προορισμούς για τους πελάτες τους, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση έρχεται σε αντίθεση με τις αντιδράσεις κατά του υπερτουρισμού σε πολλά δημοφιλή σημεία.
Ο κολοσσός Carnival εκπονεί ένα project 600 εκατομμυρίων δολαρίων στο νησί Grand Bahama. Ο «πρώτος αποκλειστικός προορισμός που θα κατασκευαστεί ειδικά» για την εταιρεία θα ανοίξει το επόμενο έτος.
Εν τω μεταξύ, η ανταγωνίστρια Royal Caribbean σχεδιάζει να δαπανήσει παρόμοιο ποσό για την κατασκευή του θερέτρου Perfect Day Mexico των 200 στρεμμάτων στην ακτή της Καραϊβικής του Μεξικού στο Mahahual. Θα έχει παραλίες, υδάτινα πάρκα και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες και έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2027.
Μια άλλη μεγάλη εταιρεία, η Norwegian Cruise Line, κατασκευάζει μια προβλήτα δύο πλοίων στο δικό της ιδιωτικό νησί Great Stirrup Cay για να της επιτρέψει να διπλασιάσει τον αριθμό των επισκεπτών σε 700.000 από το 2026.
Κρουαζιέρα: Ετοιμάζονται διαγωνισμοί παραχώρησης για τα λιμάνια Πάτρας, Καβάλας και Κατάκολου
Μέχρι το 2025, η χωρητικότητα επιβατών στα ιδιωτικά νησιά της Καραϊβικής που ανήκουν σε εταιρείες κρουαζιέρας θα έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2019, σύμφωνα με τον Christian Savelli, διευθυντή ανάλυσης κρουαζιέρας στην Tourism Economics.
Σύμφωνα με τους Financial Times η βιομηχανία ελπίζει να μιμηθεί την επιτυχία του ιδιωτικού νησιού CocoCay της Royal Caribbean’s Perfect Day, το οποίο άνοιξε ξανά το 2019 μετά από ανακατασκευή 250 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι αναλυτές της Barclays αποδίδουν μια αύξηση σχεδόν 8 τοις εκατό στην καθαρή απόδοση του φορέα εκμετάλλευσης κρουαζιέρας – το κύριο μέτρο κερδοφορίας του κλάδου – σε αυτή την επανεκκίνηση.
Η Royal Caribbean αναπτύσσει επίσης δύο παραλιακά κλαμπ σε νησιά στις Μπαχάμες και το Μεξικό που θα ανοίξουν έως το 2026, τα οποία είναι μικρότερα από τα μεγαλύτερα θέρετρα Perfect Day.
Οι φορείς εκμετάλλευσης ξοδεύουν χρήματα για να χτίσουν τα δικά τους θέρετρα, καθώς προσπαθούν να εξισορροπήσουν την αύξηση της ζήτησης μετά την πανδημία και την αντίδραση ενάντια στον αυξανόμενο αριθμό και το μέγεθος των κρουαζιερόπλοιων σε πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς.
Το 2023, 31,7 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως έκαναν κρουαζιέρες, αριθμός αυξημένος κατά 7% από το 2019, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρων. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 39,7 εκατομμύρια έως το 2027. Η Carnival, η Royal Caribbean και η Norwegian αύξησαν πρόσφατα τις προβλέψεις τους για τα κέρδη για φέτος, λόγω των αυξανόμενων κρατήσεων.
Αντιδράσεις για την κρουαζιέρα
Ενώ περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να πάνε για κρουαζιέρα, λιγότεροι ντόπιοι χαίρονται να βλέπουν μεγάλα πλοία γεμάτα κόσμο σε μέρη που έχουν ήδη πολλούς τουρίστες.
Τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια έχουν απαγορευτεί να ελλιμενιστούν στη Βενετία και νωρίτερα φέτος η πόλη άρχισε να χρεώνει στους ημερήσιους ταξιδιώτες εισιτήριο 5 ευρώ. Τον Σεπτέμβριο, οι αρχές στην Ίμπιζα ανακοίνωσαν ότι δεν θα επιτρέπεται να ελλιμενίζονται περισσότερα από δύο κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα. Η Αλάσκα πρόκειται να επιβάλει ανώτατο όριο στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το κύριο λιμάνι του Τζούνο από το 2026.
Η Royal Caribbean’s Liberty υποβάθμισε τη συμφόρηση που προκαλείται από τα κρουαζιερόπλοια, κατηγορώντας την Airbnb και την αύξηση του τοπικού πληθυσμού.
Ωστόσο, ο Bob Levinstein, διευθύνων σύμβουλος της αγοράς διακοπών κρουαζιέρας CruiseCompete.com, είπε ότι οι ανησυχίες για τον υπερτουρισμό έκαναν «τις γραμμές κρουαζιέρας να σκεφτούν πιο σοβαρά πώς μπορούν να έχουν περισσότερο έλεγχο στους προορισμούς και τα ιδιωτικά νησιά είναι ένας έξυπνος τρόπος για να το κάνουν αυτό».
Latest News
Πάνω από 35 εκατ. οι τουρίστες στην Ελλάδα στο 11μηνο - Σχεδόν 21,3 δισ. οι εισπράξεις
Τουρισμός: Σύμφωνα με την ΤτΕ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε κατά 5,4% - Πώς κινήθηκαν οι Ευρωπαίοι στην ελληνική τουριστική αγορά
Άνοδος στον τουρισμό και τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [γραφήματα]
Aύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2023, κατά 2,9% στις αφίξεις και 3,5% στις διανυκτερεύσεις
Ozios: Οι τουριστικές τάσεις του 2025
Στο επίκεντρο το «Calmcations» καθώς αυξάνει η ζήτηση για ήσυχα και βιώσιμα ταξίδια
Πανευρωπαϊκή πρωτιά Αθήνας στις πτήσεις τσάρτερ το 2024 - Αύξηση 5,8% σε όλη την ΕΕ
Μεταξύ των 10 αεροδρομίων με τον μεγαλύτερο αριθμό σε εμπορικές πτήσεις, τα υψηλότερα ποσοστά μη τακτικών πτήσεων καταγράφηκαν στην Αθήνα
Στον όμιλο Accor το management του Elatos Resort
Η επένδυση ύψους άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του «Elatos Resort» υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς
Ντεμπούτο για το ξενοδοχειακό brand Mövenpick στην Ελλάδα
Το νέο resort της Accor, το οποίο θα ανοίξει την άνοιξη του 2025, θα λειτουργεί υπό τη διαχείριση της Pitoulis S.A.
Στο παραπέντε αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα Airbnb - Ποια ακίνητα σώζονται, ποια κόβονται
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε ότι για τις αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στα Airbnb ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις των φορέων
Πότε έρχεται το νέο «Τουρισμός για όλους» - Τι αλλάζει φέτος
Στις σημαντικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού αναφέρεται η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη
Ο υπερτουρισμός επιστρέφει δριμύτερος - Αναμένεται χαοτικός και ισοπεδωτικός το καλοκαίρι
Ο υπερτουρισμός πυροδότησε αντιδράσεις κατά τη διάρκεια του 2024, μαζικότερα και εντονότερα από ποτέ άλλοτε, αλλά η τρέχουσα χρονιά δεν αναμένεται να είναι καλύτερη
Ρεκόρ τουριστικών διανυκτερεύσεων στην ΕΕ το 2024 - Στo top5 η Ελλάδα
Η επίτευξη αυτού του ρεκόρ οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι αυξήθηκαν οι τουριστικές διανυκτερεύσεις των διεθνών επισκεπτών