Οι μεγαλύτεροι παγκόσμιο όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα ρίχνουν χρήματα σε ιδιωτικούς προορισμούς για τους πελάτες τους, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση έρχεται σε αντίθεση με τις αντιδράσεις κατά του υπερτουρισμού σε πολλά δημοφιλή σημεία.
Ο κολοσσός Carnival εκπονεί ένα project 600 εκατομμυρίων δολαρίων στο νησί Grand Bahama. Ο «πρώτος αποκλειστικός προορισμός που θα κατασκευαστεί ειδικά» για την εταιρεία θα ανοίξει το επόμενο έτος.
Εν τω μεταξύ, η ανταγωνίστρια Royal Caribbean σχεδιάζει να δαπανήσει παρόμοιο ποσό για την κατασκευή του θερέτρου Perfect Day Mexico των 200 στρεμμάτων στην ακτή της Καραϊβικής του Μεξικού στο Mahahual. Θα έχει παραλίες, υδάτινα πάρκα και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες και έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2027.
Μια άλλη μεγάλη εταιρεία, η Norwegian Cruise Line, κατασκευάζει μια προβλήτα δύο πλοίων στο δικό της ιδιωτικό νησί Great Stirrup Cay για να της επιτρέψει να διπλασιάσει τον αριθμό των επισκεπτών σε 700.000 από το 2026.
Κρουαζιέρα: Ετοιμάζονται διαγωνισμοί παραχώρησης για τα λιμάνια Πάτρας, Καβάλας και Κατάκολου
Μέχρι το 2025, η χωρητικότητα επιβατών στα ιδιωτικά νησιά της Καραϊβικής που ανήκουν σε εταιρείες κρουαζιέρας θα έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2019, σύμφωνα με τον Christian Savelli, διευθυντή ανάλυσης κρουαζιέρας στην Tourism Economics.
Σύμφωνα με τους Financial Times η βιομηχανία ελπίζει να μιμηθεί την επιτυχία του ιδιωτικού νησιού CocoCay της Royal Caribbean’s Perfect Day, το οποίο άνοιξε ξανά το 2019 μετά από ανακατασκευή 250 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι αναλυτές της Barclays αποδίδουν μια αύξηση σχεδόν 8 τοις εκατό στην καθαρή απόδοση του φορέα εκμετάλλευσης κρουαζιέρας – το κύριο μέτρο κερδοφορίας του κλάδου – σε αυτή την επανεκκίνηση.
Η Royal Caribbean αναπτύσσει επίσης δύο παραλιακά κλαμπ σε νησιά στις Μπαχάμες και το Μεξικό που θα ανοίξουν έως το 2026, τα οποία είναι μικρότερα από τα μεγαλύτερα θέρετρα Perfect Day.
Οι φορείς εκμετάλλευσης ξοδεύουν χρήματα για να χτίσουν τα δικά τους θέρετρα, καθώς προσπαθούν να εξισορροπήσουν την αύξηση της ζήτησης μετά την πανδημία και την αντίδραση ενάντια στον αυξανόμενο αριθμό και το μέγεθος των κρουαζιερόπλοιων σε πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς.
Το 2023, 31,7 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως έκαναν κρουαζιέρες, αριθμός αυξημένος κατά 7% από το 2019, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρων. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 39,7 εκατομμύρια έως το 2027. Η Carnival, η Royal Caribbean και η Norwegian αύξησαν πρόσφατα τις προβλέψεις τους για τα κέρδη για φέτος, λόγω των αυξανόμενων κρατήσεων.
Αντιδράσεις για την κρουαζιέρα
Ενώ περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να πάνε για κρουαζιέρα, λιγότεροι ντόπιοι χαίρονται να βλέπουν μεγάλα πλοία γεμάτα κόσμο σε μέρη που έχουν ήδη πολλούς τουρίστες.
Τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια έχουν απαγορευτεί να ελλιμενιστούν στη Βενετία και νωρίτερα φέτος η πόλη άρχισε να χρεώνει στους ημερήσιους ταξιδιώτες εισιτήριο 5 ευρώ. Τον Σεπτέμβριο, οι αρχές στην Ίμπιζα ανακοίνωσαν ότι δεν θα επιτρέπεται να ελλιμενίζονται περισσότερα από δύο κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα. Η Αλάσκα πρόκειται να επιβάλει ανώτατο όριο στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το κύριο λιμάνι του Τζούνο από το 2026.
Η Royal Caribbean’s Liberty υποβάθμισε τη συμφόρηση που προκαλείται από τα κρουαζιερόπλοια, κατηγορώντας την Airbnb και την αύξηση του τοπικού πληθυσμού.
Ωστόσο, ο Bob Levinstein, διευθύνων σύμβουλος της αγοράς διακοπών κρουαζιέρας CruiseCompete.com, είπε ότι οι ανησυχίες για τον υπερτουρισμό έκαναν «τις γραμμές κρουαζιέρας να σκεφτούν πιο σοβαρά πώς μπορούν να έχουν περισσότερο έλεγχο στους προορισμούς και τα ιδιωτικά νησιά είναι ένας έξυπνος τρόπος για να το κάνουν αυτό».
Latest News
Καμπανάκι στον τουρισμό - Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του Ρώσου επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός