Οι μεγαλύτεροι παγκόσμιο όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα ρίχνουν χρήματα σε ιδιωτικούς προορισμούς για τους πελάτες τους, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση έρχεται σε αντίθεση με τις αντιδράσεις κατά του υπερτουρισμού σε πολλά δημοφιλή σημεία.

Ο κολοσσός Carnival εκπονεί ένα project 600 εκατομμυρίων δολαρίων στο νησί Grand Bahama. Ο «πρώτος αποκλειστικός προορισμός που θα κατασκευαστεί ειδικά» για την εταιρεία θα ανοίξει το επόμενο έτος.

Εν τω μεταξύ, η ανταγωνίστρια Royal Caribbean σχεδιάζει να δαπανήσει παρόμοιο ποσό για την κατασκευή του θερέτρου Perfect Day Mexico των 200 στρεμμάτων στην ακτή της Καραϊβικής του Μεξικού στο Mahahual. Θα έχει παραλίες, υδάτινα πάρκα και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες και έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2027.

Μια άλλη μεγάλη εταιρεία, η Norwegian Cruise Line, κατασκευάζει μια προβλήτα δύο πλοίων στο δικό της ιδιωτικό νησί Great Stirrup Cay για να της επιτρέψει να διπλασιάσει τον αριθμό των επισκεπτών σε 700.000 από το 2026.

Κρουαζιέρα: Ετοιμάζονται διαγωνισμοί παραχώρησης για τα λιμάνια Πάτρας, Καβάλας και Κατάκολου

Μέχρι το 2025, η χωρητικότητα επιβατών στα ιδιωτικά νησιά της Καραϊβικής που ανήκουν σε εταιρείες κρουαζιέρας θα έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2019, σύμφωνα με τον Christian Savelli, διευθυντή ανάλυσης κρουαζιέρας στην Tourism Economics.

Σύμφωνα με τους Financial Times η βιομηχανία ελπίζει να μιμηθεί την επιτυχία του ιδιωτικού νησιού CocoCay της Royal Caribbean’s Perfect Day, το οποίο άνοιξε ξανά το 2019 μετά από ανακατασκευή 250 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι αναλυτές της Barclays αποδίδουν μια αύξηση σχεδόν 8 τοις εκατό στην καθαρή απόδοση του φορέα εκμετάλλευσης κρουαζιέρας – το κύριο μέτρο κερδοφορίας του κλάδου – σε αυτή την επανεκκίνηση.

Η Royal Caribbean αναπτύσσει επίσης δύο παραλιακά κλαμπ σε νησιά στις Μπαχάμες και το Μεξικό που θα ανοίξουν έως το 2026, τα οποία είναι μικρότερα από τα μεγαλύτερα θέρετρα Perfect Day.

Οι φορείς εκμετάλλευσης ξοδεύουν χρήματα για να χτίσουν τα δικά τους θέρετρα, καθώς προσπαθούν να εξισορροπήσουν την αύξηση της ζήτησης μετά την πανδημία και την αντίδραση ενάντια στον αυξανόμενο αριθμό και το μέγεθος των κρουαζιερόπλοιων σε πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς.

Το 2023, 31,7 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως έκαναν κρουαζιέρες, αριθμός αυξημένος κατά 7% από το 2019, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρων. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 39,7 εκατομμύρια έως το 2027. Η Carnival, η Royal Caribbean και η Norwegian αύξησαν πρόσφατα τις προβλέψεις τους για τα κέρδη για φέτος, λόγω των αυξανόμενων κρατήσεων.

Αντιδράσεις για την κρουαζιέρα

Ενώ περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να πάνε για κρουαζιέρα, λιγότεροι ντόπιοι χαίρονται να βλέπουν μεγάλα πλοία γεμάτα κόσμο σε μέρη που έχουν ήδη πολλούς τουρίστες.

Τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια έχουν απαγορευτεί να ελλιμενιστούν στη Βενετία και νωρίτερα φέτος η πόλη άρχισε να χρεώνει στους ημερήσιους ταξιδιώτες εισιτήριο 5 ευρώ. Τον Σεπτέμβριο, οι αρχές στην Ίμπιζα ανακοίνωσαν ότι δεν θα επιτρέπεται να ελλιμενίζονται περισσότερα από δύο κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα. Η Αλάσκα πρόκειται να επιβάλει ανώτατο όριο στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το κύριο λιμάνι του Τζούνο από το 2026.

Η Royal Caribbean’s Liberty υποβάθμισε τη συμφόρηση που προκαλείται από τα κρουαζιερόπλοια, κατηγορώντας την Airbnb και την αύξηση του τοπικού πληθυσμού.

Ωστόσο, ο Bob Levinstein, διευθύνων σύμβουλος της αγοράς διακοπών κρουαζιέρας CruiseCompete.com, είπε ότι οι ανησυχίες για τον υπερτουρισμό έκαναν «τις γραμμές κρουαζιέρας να σκεφτούν πιο σοβαρά πώς μπορούν να έχουν περισσότερο έλεγχο στους προορισμούς και τα ιδιωτικά νησιά είναι ένας έξυπνος τρόπος για να το κάνουν αυτό».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός