Οι αλυσίδες φαστ φουντ στηρίζονται σε προγράμματα πιστότητας για να αυξήσουν τις πωλήσεις.

Η McDonald’s ανακοίνωσε στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,5% το τελευταίο τρίμηνο, μετά από πτώση 1% το προηγούμενο τρίμηνο, με ένα φωτεινό σημείο στα αποτελέσματά της ήταν ότι η αλυσίδα ανέφερε ότι οι πωλήσεις προς τα πιστά μέλη της έφτασαν πάνω από 28 δισ.δολάρια για τους 12 μήνες που έληξαν τον Σεπτέμβριο – και 8 δισ. δολάρια κατά τη διάρκεια του τριμήνου σε 50 αγορές με προγράμματα πιστότητας.

Πρόκειται για ένα νούμερο αυξημένο από 6 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο και 7 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει τις πωλήσεις τόσο σε εστιατόρια που ανήκουν στην εταιρεία όσο και σε εστιατόρια franchise.

«Καμπανάκι» για την McDonald’s – Δεύτερη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση πωλήσεων

Τα προγράμματα πιστότητας των εταιρειών φαστ φουντ

Το MyMcDonald’s Rewards εισήχθη για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το καλοκαίρι του 2021. Μέχρι το τέλος εκείνης της χρονιάς, η McDonald’s δήλωσε ότι πάνω από 21 εκατομμύρια πελάτες στις ΗΠΑ είχαν εγγραφεί στο σύστημα. Το πρόγραμμα έχει έκτοτε επεκταθεί και σε άλλες αγορές.

Για κάθε δολάριο που ξοδεύει ο πελάτης σε μια παραγγελία, λαμβάνει πόντους, οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για την εξαργύρωση δωρεάν προϊόντων στο μενού.

Ο διευθύνων σύμβουλος Κρις Κεμπζίνσκι δήλωσε στους αναλυτές ότι ο στόχος της εταιρείας να φτάσει τα 250 εκατομμύρια ενεργά μέλη μέχρι το τέλος του 2027 είναι εφικτός. Τον Δεκέμβριο του 2023, η McDonald’s είχε 150 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες 90 ημερών στο πρόγραμμα επιβράβευσης.

Η McDonald’s δεν είναι η μόνη αλυσίδα που καρπώνεται τα οφέλη από τους πιστούς καταναλωτές. Φαστ φουντ

Η Starbucks ανέφερε στην πιο πρόσφατη έκθεσή της νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι το δικό της πρόγραμμα ανταμοιβών έφτασε τα 33,8 εκατ. ενεργά μέλη 90 ημερών, σημειώνοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση. Ο πρώην CEO Λάχμαν Ναρασιμχάν δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι το 60% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από τα σχεδόν 34 εκατομμύρια μέλη του Starbucks Rewards.

Ένα άλλο δημοφιλές παράδειγμα είναι η Costco, η οποία ήταν ιδιαίτερα επιτυχής στη δημιουργία μιας βάσης σούπερ-οπαδών.

Η αλυσίδα χονδρικής πώλησης προϊόντων δήλωσε ότι τα μέλη της εκτελεστικής βαθμίδας, τα οποία λαμβάνουν 2% ανταμοιβή για τις αγορές, είναι υπεύθυνα για περίπου το 73% των παγκόσμιων πωλήσεων.

Για τον Γουέστ Πασκάλ, συνιδρυτή της Alpine IQ, μιας πλατφόρμας πιστότητας πελατών με έδρα το Κολοράντο που συνεργάζεται με επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, οι άνθρωποι διστάζουν να ξοδέψουν για μη απαραίτητα αγαθά, οπότε είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν προγράμματα ανταμοιβών για να τους προσελκύσουν.

Καθώς οι τιμές έχουν εκτοξευθεί λόγω του πληθωρισμού και οι αγοραστές έχουν σφίξει το ζωνάρι τους, οι αλυσίδες fast-food ανταγωνίζονται η μία την άλλη για να τους δελεάσουν να επιστρέψουν με τα πιο οικονομικά γεύματα. Για παράδειγμα, τα McDonald’s, τα KFC και τα Burger King ξεκίνησαν συνδυαστικές προσφορές των 5 δολαρίων.

«Αποκλειστικά» προγράμματα επιβράβευσης

Ωστόσο, ένα καλό πρόγραμμα επιβράβευσης θα πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από τους πόντους.

Τα οικονομικά κίνητρα εξακολουθούν να είναι σημαντικά, αλλά υπάρχει μια αυξανόμενη εκτίμηση για τα προγράμματα ανταμοιβής που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες του πελάτη και περιλαμβάνουν εξατομικευμένες εμπειρίες, δήλωσε η Ζούσα Κέτσμαρ, επικεφαλής στρατηγικής της Antavo Enterprise Loyalty Cloud, μιας πλατφόρμας πιστότητας πελατών με τεχνητή νοημοσύνη.

Για παράδειγμα, η H&M είναι μία από τις εταιρείες λιανικής πώλησης που προσφέρει αποκλειστικές προσκλήσεις για εκδηλώσεις στα μέλη της, ενώ η Nike παρέχει μια υπηρεσία προσαρμογής για τους χρήστες της εφαρμογής της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή