Από τον Μάρτιο του 2023, ο όμιλος Frigoglass, ύστερα από μια σύνθετη διαδικασία κεφαλαιουχικής αναδιάρθρωσης, κατά την οποία αποχώρησαν οι παλαιοί μέτοχοι και δημιουργήθηκε μια νέα επιχειρηματική οντότητα με νέους μετόχους επιχειρεί δυναμικό restart, αξιοποιώντας την πλούσια «κληρονομιά» και την ηγετική παρουσία που διαθέτει στον κλάδο της.
Frigoglass: Ολοκληρώθηκε η αναδιάρθρωση της εταιρείας
Ο πήχης μπαίνει αρκετά ψηλά. Η νέα διοικητική ομάδα στοχεύει σε πωλήσεις 447 εκατ. ευρώ και EBITDA 62 εκατ. ευρώ το 2026 από 336 εκατ. ευρώ πωλήσεις και 21 εκατ. ευρώ EBITDA, αντίστοιχα τη φετινή χρονιά.
Η Frigoglass και ο πήχης των 447 εκατ. ευρώ
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει στην προσπάθεια αυτή; Πού θα γίνουν τα επόμενα βήματα ανάπτυξης; Ποιες δυνατότητες μπορεί να «ξεκλειδώσει»;
Ο «ΟΤ» συνάντησε στα γραφεία της εταιρείας στην Κάτω Κηφισιά το νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Frigoglass, Serge Joris, στέλεχος με σημαντική εμπειρία σε ανώτερες διοικητικές θέσεις σε μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ, προκειμένου να ενημερωθεί και να καταγράψει τα σχέδια και τη στρατηγική ανάπτυξης της πολυεθνικής.
Η πρόκληση της Νιγηρίας
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που κλήθηκε να διαχειριστεί ο κ. Joris με καταγωγή από την Αμβέρσα του Βελγίου ήταν η δραστηριότητα των γυάλινων συσκευασιών στην Νιγηρία, όπου η Frigoglass διαθέτει ισχυρή παρουσία μέσα από την Beta Glass.
Και αυτό όπως λέει στην πρώτη συνέντευξη από τη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων του τον περασμένο Φεβρουάριο, λόγω του εξαιρετικά ρευστού μακροοικονομικού περιβάλλοντος, όπου κυριαρχούσε ο υψηλός πληθωρισμός και η υποτίμηση του Νάιρα, του εθνικού νομίσματος της Νιγηρίας.
Η μονοσήμαντη προσήλωση στις περικοπές μπορεί να αποδειχθεί μπούμερανγκ, αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος να παρασυρθεί η επιχείρηση σε ένα καθοδικό σπιράλ,
Η αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής σε ένα τέτοιο περιβάλλον και η προσπάθεια να πεισθούν οι πελάτες για τις αλλαγές στα συμβόλαια ότι είναι προς το συμφέρον όλων των πλευρών, σημειώνει, ήταν μια εξαιρετικά επίπονη διαδικασία.
Frigoglass: Πώς ο μετασχηματισμός του ομίλου χτίζει το μέλλον του κλάδου γυαλιού
Η εταιρεία αντικατέστησε παράλληλα και τη διοίκηση της θυγατρικής, προσλαμβάνοντας νέο CEO, νέο Οικονομικό Διευθυντή ενώ αντικατέστησε συνολικά πέντε μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
«Επανεκκίνηση με αξιοποίηση ευκαιριών»
Tο στοίχημα τώρα σύμφωνα με τον κ. Joris είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης και η αύξηση του κύκλου εργασιών.
Έχοντας λάβει μέρος σε αρκετές αναδιαρθρώσεις, ο Βέλγος μάνατζερ επισημαίνει πως η μονοσήμαντη προσήλωση στις περικοπές μπορεί να αποδειχθεί μπούμερανγκ, αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος να παρασυρθεί η επιχείρηση σε ένα καθοδικό σπιράλ, με αρνητικές επιπτώσεις για ολόκληρο τον οργανισμό.
«Πρέπει να είσαι προσεκτικός και να βλέπεις τις δυνατότητες που υπάρχουν για έξοδο από την κρίση, πέρα από τις περικοπές», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Η άλλη οπτική της αλλαγής που επιχειρούμε είναι η ανάπτυξη. Προτού λοιπόν κοιτάξουμε για κέρδη, επιδιώκουμε την αύξηση του τζίρου», υπογραμμίζει.
Η Frigoglass αναζητά νέους προμηθευτές σε Κίνα και Τουρκία και ευκαιρίες ανάπτυξης σε Αίγυπτο, Βόρεια Αφρική, Ινδία και Νοτιοανατολική Ασία
Η εξοικονόμηση εστιάζεται πλέον πέρα από την εσωτερική δομή του ομίλου. Όπως στην προμήθεια των πρώτων υλών και των υλικών, για την παραγωγή των προϊόντων της εταιρείας.
«Αναζητούμε νέους προμηθευτές σε Κίνα και Τουρκία και ευκαιρίες ανάπτυξης σε Αίγυπτο, Βόρεια Αφρική, Ινδία και Νοτιοανατολική Ασία», επισημαίνει.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η εταιρεία τους τελευταίους 18 μήνες.
Εξαγωγές γυαλιού σε ολόκληρη την αφρικάνικη ήπειρο
Ενδεικτικά αναφέρει την περίπτωση της BETA Glass, η οποία επέλεξε να αυξήσει τις εξαγωγές της σε νέες περιοχές στην Αφρική, όπως στην Γκάνα και στην Μπουρκίνα Φάσο, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν το 20% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας από 3% που ήταν μέχρι πριν λίγους μήνες.
Ανάλογες ευκαιρίες επέκτασης αναζητούνται και για την δραστηριότητα των επαγγελματικών ψυγείων, όπου κατέχει ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Tο business plan της Frigoglass προβλέπει την επέκταση στις ΗΠΑ μέσα στο 2025, με τις σχετικές κινήσεις να έχουν ήδη προχωρήσει
Ο κ. Joris αποκαλύπτει πως η εταιρεία μελετά την είσοδο στις αγορές της Βορείου Αφρικής και της Ασίας, τονίζοντας πως η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία εύρεσης της κατάλληλης προϊοντικής πρότασης.
Επέκταση στις ΗΠΑ από το 2025
Ειδικά, η δραστηριοποίηση στην αγορά των ΗΠΑ βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα. Σύμφωνα με τον κ. Joris, η εταιρεία έχει ξεκινήσει ήδη διερευνητικές επαφές με πιθανούς συνεργάτες, οι οποίοι θα αναλάβουν τη διανομή των προϊόντων.
Αποκαλύπτει πως το business plan προβλέπει το σχετικό βήμα να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2025 και αναφέρει πως μεγάλος διανομέας έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να συνάψει συνεργασία.
Ο κ. Joris θεωρεί φυσιολογική εξέλιξη την επέκταση στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, με δεδομένο το παγκόσμιο αποτύπωμα του ομίλου αλλά και τη συνεργασία με μεγάλες πολυεθνικές, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις ευκαιρίες που προσφέρονται εκεί.
«Γνωρίζω καλά την αμερικάνικη αγορά και εάν διαθέτεις τα κατάλληλα προϊόντα στη σωστή αξία, τότε έχεις σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Εάν μπορούν οι Κινέζοι, σίγουρα μπορούμε και εμείς…»
Σύμφωνα με τον κ. Joris, η πλειονότητα των επαγγελματικών ψυγείων που εισάγονται σήμερα στις ΗΠΑ προέρχονται από Κινέζους κατασκευαστές.
«Οι οποίοι απέχουν αρκετά χιλιόμετρα. Άρα εάν μπορούν αυτοί γιατί να μην μπορούμε και εμείς που είμαστε και πιο κοντά», αναρωτιέται, ο διοικητικός ηγέτης της Frigoglass.
Δεν αποκλείει πάντως μελλοντικά το ενδεχόμενο δημιουργίας εργοστασίου, ωστόσο είναι κάτι που θα εξετασθεί αφού η εταιρεία αποκτήσει το κρίσιμο μέγεθος πωλήσεων.
H πολλά υποσχόμενη… «λευκή αγορά»
Ένας άλλος πολλά υποσχόμενος τομέας, ο οποίος έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον της Frioglass είναι η λεγόμενη κατηγορία των «λευκών ψυγείων». Πρόκειται όπως εξηγεί ο κ. Joris για την κατηγορία των μη επώνυμων ψυγείων χαμηλότερου κόστους, η οποία γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση σε αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως η Ινδία και η Νοτιοανατολική Ασία.
Μετά την ανακεφαλαιοποίησή του, ο όμιλος Frigoglass δεν έχει κανέναν εταιρικό δεσμό με την Frigoglass Α.Ε.Β.Ε.
Υπάρχει βέβαια, όπως λέει, υψηλός ανταγωνισμός αφού αρκετοί παίκτες προτιμούν να προμηθευτούν προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας που δεν έχουν υψηλά στάνταρ. Ωστόσο, η Frigoglass μπορεί να διευρύνει την παλέτα των προϊόντων που διαθέτει και να παρουσιάσει μια γκάμα που καλύπτει όλες τις ανάγκες.
Νέα προϊόντα που θα κάνουν τη διαφορά
Από την ατζέντα δεν θα μπορούσε να λείψει η κυκλοφορία νέων προϊόντων. Στα σκαριά βρίσκονται σημαντικές καινοτομίες ειδικά στον τομέα της επαγγελματικής ψύξης, τα οποία θα παρουσιαστούν το επόμενο διάστημα.
Να σημειωθεί ότι μετά την ανακεφαλαιοποίησή του, ο όμιλος Frigoglass δεν έχει κανέναν εταιρικό δεσμό με την Frigoglass Α.Ε.Β.Ε.
Αντίθετα, ανήκει εξ ολοκλήρου σε ιδιωτική μητρική εταιρεία που εδρεύει στην Αγγλία και Ουαλία που κατέχει το δανεισμό του Ομίλου μετά την αναδιάρθρωση.
Το 85% του μετοχικού κεφαλαίου αυτής της εταιρείας ανήκει στην Frigo NewCo 1 Limited, επίσης ιδιωτική εταιρεία με έδρα την Αγγλία και Ουαλία.
Το υπόλοιπο 15% του μετοχικού κεφαλαίου κατέχει η Frigoglass Α.Β.Ε.Ε., εταιρεία με έδρα την Ελλάδα, ξεχωριστό ΔΣ και Διοίκηση, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα