Από τον Μάρτιο του 2023, ο όμιλος Frigoglass, ύστερα από μια σύνθετη διαδικασία κεφαλαιουχικής αναδιάρθρωσης, κατά την οποία αποχώρησαν οι παλαιοί μέτοχοι και δημιουργήθηκε μια νέα επιχειρηματική οντότητα με νέους μετόχους επιχειρεί δυναμικό restart, αξιοποιώντας την πλούσια «κληρονομιά» και την ηγετική παρουσία που διαθέτει στον κλάδο της.

Frigoglass: Ολοκληρώθηκε η αναδιάρθρωση της εταιρείας

Ο πήχης μπαίνει αρκετά ψηλά. Η νέα διοικητική ομάδα στοχεύει σε πωλήσεις 447 εκατ. ευρώ και EBITDA 62 εκατ. ευρώ το 2026 από 336 εκατ. ευρώ πωλήσεις και 21 εκατ. ευρώ EBITDA, αντίστοιχα τη φετινή χρονιά.

Η Frigoglass και ο πήχης των 447 εκατ. ευρώ

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει στην προσπάθεια αυτή; Πού θα γίνουν τα επόμενα βήματα ανάπτυξης; Ποιες δυνατότητες μπορεί να «ξεκλειδώσει»;

Ο «ΟΤ» συνάντησε στα γραφεία της εταιρείας στην Κάτω Κηφισιά το νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Frigoglass, Serge Joris, στέλεχος με σημαντική εμπειρία σε ανώτερες διοικητικές θέσεις σε μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ, προκειμένου να ενημερωθεί και να καταγράψει τα σχέδια και τη στρατηγική ανάπτυξης της πολυεθνικής.

Η πρόκληση της Νιγηρίας

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που κλήθηκε να διαχειριστεί ο κ. Joris με καταγωγή από την Αμβέρσα του Βελγίου ήταν η δραστηριότητα των γυάλινων συσκευασιών στην Νιγηρία, όπου η Frigoglass διαθέτει ισχυρή παρουσία μέσα από την Beta Glass.

Και αυτό όπως λέει στην πρώτη συνέντευξη από τη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων του τον περασμένο Φεβρουάριο, λόγω του εξαιρετικά ρευστού μακροοικονομικού περιβάλλοντος, όπου κυριαρχούσε ο υψηλός πληθωρισμός και η υποτίμηση του Νάιρα, του εθνικού νομίσματος της Νιγηρίας.

Η μονοσήμαντη προσήλωση στις περικοπές μπορεί να αποδειχθεί μπούμερανγκ, αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος να παρασυρθεί η επιχείρηση σε ένα καθοδικό σπιράλ,

Η αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής σε ένα τέτοιο περιβάλλον και η προσπάθεια να πεισθούν οι πελάτες για τις αλλαγές στα συμβόλαια ότι είναι προς το συμφέρον όλων των πλευρών, σημειώνει, ήταν μια εξαιρετικά επίπονη διαδικασία.

Frigoglass: Πώς ο μετασχηματισμός του ομίλου χτίζει το μέλλον του κλάδου γυαλιού

Η εταιρεία αντικατέστησε παράλληλα και τη διοίκηση της θυγατρικής, προσλαμβάνοντας νέο CEO, νέο Οικονομικό Διευθυντή ενώ αντικατέστησε συνολικά πέντε μέλη του διοικητικού συμβουλίου.

«Επανεκκίνηση με αξιοποίηση ευκαιριών»

Tο στοίχημα τώρα σύμφωνα με τον κ. Joris είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης και η αύξηση του κύκλου εργασιών.

Έχοντας λάβει μέρος σε αρκετές αναδιαρθρώσεις, ο Βέλγος μάνατζερ επισημαίνει πως η μονοσήμαντη προσήλωση στις περικοπές μπορεί να αποδειχθεί μπούμερανγκ, αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος να παρασυρθεί η επιχείρηση σε ένα καθοδικό σπιράλ, με αρνητικές επιπτώσεις για ολόκληρο τον οργανισμό.

«Πρέπει να είσαι προσεκτικός και να βλέπεις τις δυνατότητες που υπάρχουν για έξοδο από την κρίση, πέρα από τις περικοπές», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Η άλλη οπτική της αλλαγής που επιχειρούμε είναι η ανάπτυξη. Προτού λοιπόν κοιτάξουμε για κέρδη, επιδιώκουμε την αύξηση του τζίρου», υπογραμμίζει.

Η Frigoglass αναζητά νέους προμηθευτές σε Κίνα και Τουρκία και ευκαιρίες ανάπτυξης σε Αίγυπτο, Βόρεια Αφρική, Ινδία και Νοτιοανατολική Ασία

Η εξοικονόμηση εστιάζεται πλέον πέρα από την εσωτερική δομή του ομίλου. Όπως στην προμήθεια των πρώτων υλών και των υλικών, για την παραγωγή των προϊόντων της εταιρείας.

«Αναζητούμε νέους προμηθευτές σε Κίνα και Τουρκία και ευκαιρίες ανάπτυξης σε Αίγυπτο, Βόρεια Αφρική, Ινδία και Νοτιοανατολική Ασία», επισημαίνει.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η εταιρεία τους τελευταίους 18 μήνες.

Εξαγωγές γυαλιού σε ολόκληρη την αφρικάνικη ήπειρο

Ενδεικτικά αναφέρει την περίπτωση της BETA Glass, η οποία επέλεξε να αυξήσει τις εξαγωγές της σε νέες περιοχές στην Αφρική, όπως στην Γκάνα και στην Μπουρκίνα Φάσο, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν το 20% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας από 3% που ήταν μέχρι πριν λίγους μήνες.

Ανάλογες ευκαιρίες επέκτασης αναζητούνται και για την δραστηριότητα των επαγγελματικών ψυγείων, όπου κατέχει ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Tο business plan της Frigoglass προβλέπει την επέκταση στις ΗΠΑ μέσα στο 2025, με τις σχετικές κινήσεις να έχουν ήδη προχωρήσει

Ο κ. Joris αποκαλύπτει πως η εταιρεία μελετά την είσοδο στις αγορές της Βορείου Αφρικής και της Ασίας, τονίζοντας πως η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία εύρεσης της κατάλληλης προϊοντικής πρότασης.

Επέκταση στις ΗΠΑ από το 2025

Ειδικά, η δραστηριοποίηση στην αγορά των ΗΠΑ βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα. Σύμφωνα με τον κ. Joris, η εταιρεία έχει ξεκινήσει ήδη διερευνητικές επαφές με πιθανούς συνεργάτες, οι οποίοι θα αναλάβουν τη διανομή των προϊόντων.

Αποκαλύπτει πως το business plan προβλέπει το σχετικό βήμα να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2025 και αναφέρει πως μεγάλος διανομέας έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να συνάψει συνεργασία.

Ο κ. Joris θεωρεί φυσιολογική εξέλιξη την επέκταση στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, με δεδομένο το παγκόσμιο αποτύπωμα του ομίλου αλλά και τη συνεργασία με μεγάλες πολυεθνικές, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις ευκαιρίες που προσφέρονται εκεί.

«Γνωρίζω καλά την αμερικάνικη αγορά και εάν διαθέτεις τα κατάλληλα προϊόντα στη σωστή αξία, τότε έχεις σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Εάν μπορούν οι Κινέζοι, σίγουρα μπορούμε και εμείς…»

Σύμφωνα με τον κ. Joris, η πλειονότητα των επαγγελματικών ψυγείων που εισάγονται σήμερα στις ΗΠΑ προέρχονται από Κινέζους κατασκευαστές.

«Οι οποίοι απέχουν αρκετά χιλιόμετρα. Άρα εάν μπορούν αυτοί γιατί να μην μπορούμε και εμείς που είμαστε και πιο κοντά», αναρωτιέται, ο διοικητικός ηγέτης της Frigoglass.

Δεν αποκλείει πάντως μελλοντικά το ενδεχόμενο δημιουργίας εργοστασίου, ωστόσο είναι κάτι που θα εξετασθεί αφού η εταιρεία αποκτήσει το κρίσιμο μέγεθος πωλήσεων.

H πολλά υποσχόμενη… «λευκή αγορά»

Ένας άλλος πολλά υποσχόμενος τομέας, ο οποίος έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον της Frioglass είναι η λεγόμενη κατηγορία των «λευκών ψυγείων». Πρόκειται όπως εξηγεί ο κ. Joris για την κατηγορία των μη επώνυμων ψυγείων χαμηλότερου κόστους, η οποία γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση σε αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως η Ινδία και η Νοτιοανατολική Ασία.

Μετά την ανακεφαλαιοποίησή του, ο όμιλος Frigoglass δεν έχει κανέναν εταιρικό δεσμό με την Frigoglass Α.Ε.Β.Ε.

Υπάρχει βέβαια, όπως λέει, υψηλός ανταγωνισμός αφού αρκετοί παίκτες προτιμούν να προμηθευτούν προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας που δεν έχουν υψηλά στάνταρ. Ωστόσο, η Frigoglass μπορεί να διευρύνει την παλέτα των προϊόντων που διαθέτει και να παρουσιάσει μια γκάμα που καλύπτει όλες τις ανάγκες.

Νέα προϊόντα που θα κάνουν τη διαφορά

Από την ατζέντα δεν θα μπορούσε να λείψει η κυκλοφορία νέων προϊόντων. Στα σκαριά βρίσκονται σημαντικές καινοτομίες ειδικά στον τομέα της επαγγελματικής ψύξης, τα οποία θα παρουσιαστούν το επόμενο διάστημα.

Να σημειωθεί ότι μετά την ανακεφαλαιοποίησή του, ο όμιλος Frigoglass δεν έχει κανέναν εταιρικό δεσμό με την Frigoglass Α.Ε.Β.Ε.

Αντίθετα, ανήκει εξ ολοκλήρου σε ιδιωτική μητρική εταιρεία που εδρεύει στην Αγγλία και Ουαλία που κατέχει το δανεισμό του Ομίλου μετά την αναδιάρθρωση.

Το 85% του μετοχικού κεφαλαίου αυτής της εταιρείας ανήκει στην Frigo NewCo 1 Limited, επίσης ιδιωτική εταιρεία με έδρα την Αγγλία και Ουαλία.

Το υπόλοιπο 15% του μετοχικού κεφαλαίου κατέχει η Frigoglass Α.Β.Ε.Ε., εταιρεία με έδρα την Ελλάδα, ξεχωριστό ΔΣ και Διοίκηση, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις