Επιτακτική είναι η ανάγκη θωράκισης της υποδομής της Αθήνας στα ξενοδοχεία, με την πληρότητα να καταγράφει μείωση για πέμπτο συνεχόμενο μήνα.
Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, η συνολική ζήτηση στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 1,2%.
Τουριστικές εισπράξεις: Κάτω τα έσοδα, πάνω οι αφίξεις και τον Αύγουστο – Οι 7 λόγοι
Τα ξενοδοχεία
Η αντίστοιχη εικόνα της πληρότητας σε άλλες μεσογειακές πόλεις – ανταγωνιστές της Αθήνας έχει ως εξής:
Στη Βαρκελώνη η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,4%, στη Μαδρίτη παρέμεινε σταθερή, ενώ στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε 2,5% και 5,5% αντίστοιχα.
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου (ADR), συγκρίνοντας το Σεπτέμβριο του 2024 με το 2023, η Αθήνα σημείωσε αύξηση της τάξης του 8,1%.
Στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη η Μέση τιμή μειώθηκε 8,3% και 3,8% αντίστοιχα, ενώ στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη σημειώθηκε σημαντική αύξηση 19,5% και 18,9% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο 9μηνου η πληρότητα της Αθήνας αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Ταυτόχρονα, η ζήτηση σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα, ενώ στη Ρώμη και τη Βαρκελώνη δεν διαφοροποιήθηκε.
Συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, μόνο η Βαρκελώνη σημείωσε υψηλότερα επίπεδα πληρότητας από την Αθήνα.
Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα παρέμεινε πίσω παρά την αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 9μηνο 2024/23.
Την ίδια περίοδο η Μαδρίτη κατέγραψε διψήφια αύξηση της τάξης του 16,3% και παράλληλα η Βαρκελώνη κατέγραψε υψηλότερη αύξηση από αυτή της Αθήνας (+9.5%).
Τα επίπεδα του ADR στη Ρώμη σημείωσαν ελαφρά αύξηση, αλλά οι τιμές είναι υψηλές, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR.
Σε συνάρτηση με την γενικότερη εντύπωση από την τουριστική κίνηση στην Αθήνα θα θέλαμε να επισημάνουμε πως τα ρεκόρ αεροπορικών αφίξεων επισκεπτών (τα οποία όπως όλα δείχνουν ξεπέρασαν τις επενδυτικές προβλέψεις της προηγούμενης δεκαετίας για την επισκεψιμότητα της Αθήνας – Αττικής σε έτη όπως το 2023 και 2024, ή οδήγησαν αρκετούς να μιλούν για ‘υπερτουρισμό’), προβληματίζουν: Είναι ο προορισμός προετοιμασμένος κατάλληλα ώστε να δεχτεί όγκο επισκεπτών τέτοιο που θα ξεπερνά τα προβλεπόμενα;
Είναι επαρκείς οι υφιστάμενες υποδομές (ύδρευση, αποχέτευση, οδικά δίκτυα κ.λπ.) και επαρκής η λειτουργία / συντήρηση / διαχείρισή τους; Συνυπολογίζονται οι νέες ανάγκες, των όλο και περισσότερων πολιτών και επισκεπτών απ’ όλο τον κόσμο στους περαιτέρω σχεδιασμούς;
Γνωρίζουμε εάν, πότε και πώς ο κρατικός – επιστημονικός τομέας θα καθοδηγήσει τις τοπικές κοινωνίες και τους αρμόδιους φορείς για την ανάγκη συνολικής αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών – λόγω της καλπάζουσας εξέλιξης της Αθήνας και του λεκανοπεδίου – στη βάση ενός μακρόπνοου στρατηγικού σχεδιασμού;
Προβληματισμό, ανησυχία
«Εν ολίγοις καταθέτουμε τον προβληματισμό μας αλλά και την ανησυχία μας για το κατά πόσον υποδομή και υπηρεσίες, καλύπτουν επάξια τις ανάγκες του πληθυσμού και των επισκεπτών της Αθήνας.
Θα προτείναμε επίσης οι μελέτες ‘περί φέρουσας ικανότητας’ του προορισμού που προσφάτως δρομολογήθηκαν τόσο από την Περιφέρεια Αττικής όσο και από τον Δήμο της Αθήνας να αναδείξουν ιδιαίτερα την σημασία του παράγοντα ‘υφιστάμενη γενική και ειδική υποδομή’ και την ανάγκη συνεχούς βελτίωσης και προσαρμογής της στις εξελίξεις.
Θεωρούμε αναγκαίο να θωρακιστεί το συντομότερο εφικτό η Αθήνα καθώς όλοι καθημερινά παρατηρούμε, πόσο πολύ δοκιμάζονται οι αστικοί ειδικά προορισμοί και οι πολίτες τους, διεθνώς, δεχόμενοι απανωτές πιέσεις λόγω ‘κλιματικής αλλαγής’, ακραίων καιρικών φαινομένων, σεισμών, λειψυδρίας, υπερπληθυσμού, παλαιότητας υποδομών, ανεπάρκειας ή απουσίας υποδομών κ.λπ.
Παράλληλα, οι επιλογές μας -και στα θέματα γενικής και ειδικής υποδομής της πόλης- θα ήταν σκόπιμο να συμπεριλαμβάνουν -όπως πάντα τονίζουμε- την παράμετρο ‘προσέλκυση ποιοτικού -και όχι ποσοτικού- Τουρισμού», καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης