![Ξενοδοχεία Αθήνας – Αττικής: Μείωση πληρότητας για πέμπτο συνεχόμενο μήνα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/hotel-1.jpg)
Επιτακτική είναι η ανάγκη θωράκισης της υποδομής της Αθήνας στα ξενοδοχεία, με την πληρότητα να καταγράφει μείωση για πέμπτο συνεχόμενο μήνα.
Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, η συνολική ζήτηση στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 1,2%.
Τουριστικές εισπράξεις: Κάτω τα έσοδα, πάνω οι αφίξεις και τον Αύγουστο – Οι 7 λόγοι
Τα ξενοδοχεία
Η αντίστοιχη εικόνα της πληρότητας σε άλλες μεσογειακές πόλεις – ανταγωνιστές της Αθήνας έχει ως εξής:
Στη Βαρκελώνη η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,4%, στη Μαδρίτη παρέμεινε σταθερή, ενώ στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε 2,5% και 5,5% αντίστοιχα.

Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου (ADR), συγκρίνοντας το Σεπτέμβριο του 2024 με το 2023, η Αθήνα σημείωσε αύξηση της τάξης του 8,1%.
Στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη η Μέση τιμή μειώθηκε 8,3% και 3,8% αντίστοιχα, ενώ στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη σημειώθηκε σημαντική αύξηση 19,5% και 18,9% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο 9μηνου η πληρότητα της Αθήνας αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Ταυτόχρονα, η ζήτηση σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα, ενώ στη Ρώμη και τη Βαρκελώνη δεν διαφοροποιήθηκε.
Συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, μόνο η Βαρκελώνη σημείωσε υψηλότερα επίπεδα πληρότητας από την Αθήνα.
Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα παρέμεινε πίσω παρά την αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 9μηνο 2024/23.
Την ίδια περίοδο η Μαδρίτη κατέγραψε διψήφια αύξηση της τάξης του 16,3% και παράλληλα η Βαρκελώνη κατέγραψε υψηλότερη αύξηση από αυτή της Αθήνας (+9.5%).
Τα επίπεδα του ADR στη Ρώμη σημείωσαν ελαφρά αύξηση, αλλά οι τιμές είναι υψηλές, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR.
Σε συνάρτηση με την γενικότερη εντύπωση από την τουριστική κίνηση στην Αθήνα θα θέλαμε να επισημάνουμε πως τα ρεκόρ αεροπορικών αφίξεων επισκεπτών (τα οποία όπως όλα δείχνουν ξεπέρασαν τις επενδυτικές προβλέψεις της προηγούμενης δεκαετίας για την επισκεψιμότητα της Αθήνας – Αττικής σε έτη όπως το 2023 και 2024, ή οδήγησαν αρκετούς να μιλούν για ‘υπερτουρισμό’), προβληματίζουν: Είναι ο προορισμός προετοιμασμένος κατάλληλα ώστε να δεχτεί όγκο επισκεπτών τέτοιο που θα ξεπερνά τα προβλεπόμενα;
Είναι επαρκείς οι υφιστάμενες υποδομές (ύδρευση, αποχέτευση, οδικά δίκτυα κ.λπ.) και επαρκής η λειτουργία / συντήρηση / διαχείρισή τους; Συνυπολογίζονται οι νέες ανάγκες, των όλο και περισσότερων πολιτών και επισκεπτών απ’ όλο τον κόσμο στους περαιτέρω σχεδιασμούς;
Γνωρίζουμε εάν, πότε και πώς ο κρατικός – επιστημονικός τομέας θα καθοδηγήσει τις τοπικές κοινωνίες και τους αρμόδιους φορείς για την ανάγκη συνολικής αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών – λόγω της καλπάζουσας εξέλιξης της Αθήνας και του λεκανοπεδίου – στη βάση ενός μακρόπνοου στρατηγικού σχεδιασμού;
Προβληματισμό, ανησυχία
«Εν ολίγοις καταθέτουμε τον προβληματισμό μας αλλά και την ανησυχία μας για το κατά πόσον υποδομή και υπηρεσίες, καλύπτουν επάξια τις ανάγκες του πληθυσμού και των επισκεπτών της Αθήνας.
Θα προτείναμε επίσης οι μελέτες ‘περί φέρουσας ικανότητας’ του προορισμού που προσφάτως δρομολογήθηκαν τόσο από την Περιφέρεια Αττικής όσο και από τον Δήμο της Αθήνας να αναδείξουν ιδιαίτερα την σημασία του παράγοντα ‘υφιστάμενη γενική και ειδική υποδομή’ και την ανάγκη συνεχούς βελτίωσης και προσαρμογής της στις εξελίξεις.
Θεωρούμε αναγκαίο να θωρακιστεί το συντομότερο εφικτό η Αθήνα καθώς όλοι καθημερινά παρατηρούμε, πόσο πολύ δοκιμάζονται οι αστικοί ειδικά προορισμοί και οι πολίτες τους, διεθνώς, δεχόμενοι απανωτές πιέσεις λόγω ‘κλιματικής αλλαγής’, ακραίων καιρικών φαινομένων, σεισμών, λειψυδρίας, υπερπληθυσμού, παλαιότητας υποδομών, ανεπάρκειας ή απουσίας υποδομών κ.λπ.
Παράλληλα, οι επιλογές μας -και στα θέματα γενικής και ειδικής υποδομής της πόλης- θα ήταν σκόπιμο να συμπεριλαμβάνουν -όπως πάντα τονίζουμε- την παράμετρο ‘προσέλκυση ποιοτικού -και όχι ποσοτικού- Τουρισμού», καταλήγει η ανακοίνωση.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους