Την περασμένη Δευτέρα ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ άρχιζε την επίσημη επίσκεψή του στην Ινδία με τα εγκαίνια του εργοστασίου της ευρωπαϊκής Airbus και της ινδικής TATA, στην περιοχή Βατοντάρα του κρατιδίου Γκουτζαράτ.

Το εργοστάσιο των μεταφορικών αεροσκαφών Airbus C295 είναι μια σημαντική συνεργασία συνολικού ύψους 3 δισ. δολαρίων ανάμεσα στις δύο χώρες καθώς η Ινδία αναζητα ευκαιρίες τεχνολογικής ανάπτυξης μέσω του προγράμματος «AatmaNirbhar Bharat» (αυτοδύναμη Ινδία) και η Ισπανία διεκδικεί έργα και αγορές για τη βαριά βιομηχανία της όπως τα εργοστάσια της Airbus.

Το πρόγραμμα εξοπλισμών της ινδικής κυβέρνησης φτάνει τα 200 δισεκατομμυρια δολάρια και ο Πέδρο Σάντσεθ θέλει μερίδιο από αυτό όπως ακριβώς και ο συνάδελφός του, ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σολτς που είχε ολοκληρώσει το επίσημο ταξίδι του στην Ινδία λίγες ώρες πριν φτάσει ο Ισπανός πρωθυπουργός.

Απο την υποδοχή του Ισπανού και του Ινδού πρωθυπουργου στη Βαντοτάρα, όπου εγκαινιάστηκε το εργοστάσιο των Airbus – TATA

Τα νέα υποβρύχια

Και οι δύο χώρες, ενδιαφέρονται για την κατασκευή των έξι νέων υποβρυχίων του πολεμικου ναυτικού της Ινδίας παρα τις καθυστερήσεις που υπάρχουν. Τόσο η γερμανική Thyssen-Krupp Marine Systems (TKMS) όσο και η ισπανική εταιρεία Navantia, γνωστή από την κατασκευή του ελικοπτεροφόρου και πλοίου αμφίβιων επιχειρήσεων «Anadolu» της Τουρκίας.

Το ινδικό πολεμικό ναυτικό εχει προυπολογισει πέντε δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή έξι νέων υποβρυχίων με συμβατική ντίζελ-ηλεκτρική πρόωση και το συμβόλαιο αυτο διεκδικούν οι δύο ευρωπαϊκές εταιρείες.

Η Thyssen-Krupp Marine Systems (TKMS) υπέγραψε πέρυσι μνημόνιο κατανόησης με το ινδικό ναυπηγείο Mazagon Dock Shipbuilders για να κατασκευάσουν από κοινού τα υποβρύχια εάν τους ανατεθεί η σύμβαση. Αλλά και η Navantia βρίσκεται κοντά καθώς το 2023 υπέγραψε με τη Larsen & Toubro, έναν πολυεθνικό βιομηχανικό όμιλο με έδρα την Ινδία, συμφωνία συνεργασίας με σκοπό την υποβολή προσφοράς για το ίδιο πρόγραμμα (P75I) του ινδικού ναυτικού.

Η παρουσία της Γαλλίας

Οσο για τη Γαλλία, μια μεγάλη δύναμη της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, η στρατιωτική συνεργασία του Παρισιού με το Νέο Δελχί έχει μεγαλύτερο βάθος και παρελθόν.

Στο ναυτικό, εκτός από την παραγγελία για την κατασκευή τριών νέων υποβρυχίων Scorpene οι δύο χώρες συνεργάζονται στενά την τελευταία δεκαπενταετία. Καρπός αυτης της συνεργασίας είναι τα συμβατικά υποβρύχια της κλάσης Kalvari που εκτός από γαλλική ενσωματώνουν και ινδική τεχνολογια.

Στην αεροπορία, εδώ και τέσσερις δεκαετίες (1985) οι ενοπλες δυνάμεις της Ινδίας χρησιμοποιούν τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη Mirage και η συνεργασία αυτη συνεχίζεται αδιαλείπτως με την ένταξη το 2021 στην ινδική αεροπορία (IAF) των νεότερων μαχητικών πολλαπλού ρόλου, Rafale της Dassault όπως αυτα που απέκτησε και η ελληνική πολεμική αεροπορία.

Οι μελλοντικές ανάγκες

Η συνεργασία της Ισπανίας με την ΤΑΤΑ για την παραγωγή στην Ινδία των 40 απο τα 56 συνολικά Airbus C295 καθώς τα πρώτα 16 θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Σεβίλλης, δεν θα είναι το μοναδικό έργο για την ινδική πολεμική αεροπορία. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μέρος του τεράστιου προγραμματος των ινδικών ενόπλων δυνάμεων στο οποίο υπολογίζει και η Γερμανία και είναι πολύ πιθανόν να υπάρξουν ανάγκες για επιπλέον στρατιωτικά αεροσκάφη.

Η άσκηση που έλαβε χώρα στην περιοχή Τζοντxπούρ (Jodhpur) του κρατιδίου Ρατζαστάν (Rajasthan) ήταν και μια ιδανική ευκαιρία επίδειξης και εμπορικής προώθησης των αεροσκαφών που πήραν μέρος.

Τον περασμένο Αύγουστο η γερμανική πολεμική αεροπορία συμμετείχε για πρώτη φορά σε άσκηση με την πολεμική αεροπορία της Ινδίας στο πλαίσιο της «Pacific Skies 2024» στην οποία συμμετείχαν ακόμα η Γαλλία και η Ισπανία.

Airbus 330 MMF

Αεροσκάφη Airbus 330 MMF που συμμετείχαν στην άσκηση «Pacific Skies 2024»

Στην άσκηση, στη μεγαλύτερη που έγινε ποτέ από τις δυνάμεις των τριών ευρωπαϊκών κρατών, μεγάλο μέρος των αεροσκαφών (δεκάδες μαχητικά αεροσκάφη, μεταφορικά αεροσκάφη και μεγάλα τάνκερ) , ήταν κατασκευασμένα από την Airbus όπως τα μεταφορικά Airbus A400M και τα αεροσκάφη εναέριου εφοδιασμού (τάνκερ) Airbus A330 MRTT.

Οπως είναι φυσικό, πέρα από την ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας για τις δυνάμεις που συμμετείχαν, η άσκηση που έλαβε χώρα στην περιοχή Τζοντxπούρ (Jodhpur) του κρατιδίου Ρατζαστάν (Rajasthan) ήταν και μια ιδανική ευκαιρία επίδειξης και εμπορικής προώθησης των αεροσκαφών που πήραν μέρος.

Νέοι δρόμοι για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις

Απο τις επιχειρηματικές συναντήσεις στην Ινδία που έγιναν στο πλαίσιο της επίσκεψης Σάντσεθ

Στα εγκαίνια του εργοστασίου των νέων μεταφορικών αεροσκαφών ο Ισπανός πρωθυπουργός υποστήριξε  ότι «αυτή η συνεργασία μεταξύ της Airbus και της Tata θα συμβάλει στην πρόοδο της ινδικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας και θα ανοίξει νέες πόρτες για την άφιξη άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών».

Οπως για τις ισπανικές στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών μετα το Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) που υπεγραφη μεταξύ του ισπανικού και του υπουργείου Σιδηροδρόμων της Ινδίας για την ενίσχυση της συνεργασίας στις σιδηροδρομικές μεταφορές και την ανάπτυξη υποδομών.

Η συνεργασία αυτή μπορεί να περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την κατασκευή, και τη λειτουργία υποδομών, σταθμών, σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού για δίκτυα μεγάλων αποστάσεων (συμβατικά και υψηλών ταχυτήτων) μια «περιοχή» με μεγάλη ισπανική εμπειρία καθώς η Ισπανία έχει το πρώτο στην Ευρώπη και το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, συνολικού μήκους άνω των 4.000 χιλιομέτρων.

Η έκταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ινδίας και η πυκνή χρήση των σιδηροδρόμων στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου προσφέρουν ιδανικές συνθήκες για τις ισπανικές εταιρείες που θα ήθελαν να ακολουθήσουν το δρόμο που ανοίγει ο Πέδρο Σάντσεθ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή