
Η Lululemon Athletica και η Nike είναι εδώ και καιρό οι πιο περιζήτητες μάρκες για τους αμερικανούς εφήβους. Ωστόσο, μια νέα έρευνα δείχνει ότι μπορεί να χάνουν τη λάμψη τους ανάμεσα στους πιο πιστούς θαυμαστές τους, και οι νέοι να αλλάζουν συνήθειες.
Η Piper Sandler δημοσίευσε την εξαμηνιαία έρευνά της «Taking Stock With Teens» την Τετάρτη. Η εταιρεία ρώτησε περίπου 13.500 εφήβους σε 47 πολιτείες για να καταγράψει τον παλμό του τρόπου με τον οποίο επιλέγουν να κάνουν αγορές οι νεότερες γενιές.
Αν και οι έφηβοι δεν έχουν την ίδια αγοραστική δύναμη με τους μεγαλύτερους καταναλωτές, παίζουν βασικό ρόλο στον καθορισμό των τάσεων, και όπως πολλοί γονείς μπορούν να επιβεβαιώσουν, οι έφηβοι συχνά κρύβουν περισσότερα χρήματα από ό,τι νομίζουμε.
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να αισθάνονται συγκρατημένα αισιόδοξοι για τα γενικά ευρήματα του φετινού φθινοπώρου: οι δαπάνες των εφήβων αυξήθηκαν κατά 6% από το περασμένο φθινόπωρο και μάλιστα αυξήθηκαν κατά 4% από ό, τι την άνοιξη, όταν οι έφηβοι δήλωσαν ότι σχεδίαζαν να κάνουν ένα βήμα πίσω στην κατανάλωση. Η έκθεση έδωσε σε επωνυμίες όπως η Sephora και η μάρκα Uggs της Deckers Outdoor πολλά καλά νέα, καθώς διαπίστωσε ότι αυτές οι εταιρείες κερδίζουν μερίδιο αγοράς και παραμένουν όλο και πιο δημοφιλείς στους εφήβους, σημειώνει το Barron’s.
Ωστόσο, θα πρέπει να κρούσει καμπανάκι κινδύνου για άλλες μάρκες, ιδιαίτερα τη Nike και τη Lululemon, οι οποίες ήδη αντιμετωπίζουν μια πτώση πωλήσεων που έχει πλήξει τις μετοχές και των δύο. Οι μετοχές της Nike σημείωσαν πτώση 24% φέτος, ενώ η Lululemon μειώθηκε κατά 46%.

Ψηλά αλλά πέφτουν
Και οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των περισσότερων εφήβων: η Nike ήταν η αγαπημένη μάρκα σε όλους τους εφήβους, ενώ η Lululemon ήταν η νούμερο ένα τάση μόδας για τις έφηβες για 14η συνεχόμενη έρευνα.
Ωστόσο, και οι δύο φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους, ειδικά μεταξύ των έφηβων κοριτσιών.
Μόνο το 27% των εφήβων κοριτσιών που ρωτήθηκαν δήλωσε ότι η Lululemon ήταν η κορυφαία τάση της μόδας, σε σύγκριση με 36% την άνοιξη και 41% το περασμένο φθινόπωρο.
Σε μια κατάταξη των αγαπημένων ιστοσελίδων για αγορές μεταξύ γυναικών, η Lululemon έπεσε στο νούμερο 8 από το νούμερο τρία την άνοιξη.
Ίσως το πιο ανησυχητικό είναι ότι το 10% των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσε ότι φορούσε λιγότερα Lululemon από πέρυσι, με κάποιους να λένε ότι ξόδευαν περισσότερα στην ανταγωνιστική Alo Yoga.
Αυτό θα μπορούσε να είναι μεγάλο πρόβλημα για το Lululemon, που τα τελευταία τρίμηνα αναγνώρισε τους έφηβους ως έναν σημαντικό νέο μοχλό ανάπτυξης και έχει προσαρμόσει τη γκάμα της για να αντιμετωπίσει καλύτερα την αύξηση της ζήτησης. Μια δραστική απόσυρση θα μπορούσε να επιβαρύνει την εταιρεία με μικρότερα μεγέθη και απόθεμα εστιασμένο στους εφήβους.
Οι ευμετάβλητοι νέοι καταναλωτές
Η Nike έχει χάσει επίσης την αίγλη της μεταξύ των νέων fashionistas. Το Mindshare, μια μέτρηση που χρησιμοποιεί η Piper Sandler για να μετρήσει την αναγνωρισιμότητα ή τη δημοτικότητα μιας μάρκας, για τα υποδήματα της Nike μειώθηκε στο 48% αυτό το φθινόπωρο, σε σύγκριση με 56% πριν από ένα χρόνο μεταξύ των έφηβων κοριτσιών. Οι νέοι με υψηλότερο εισόδημα έχουν την τάση να προτιμούν να ψωνίζουν New Balance, Adidas, On Holding και Birkenstock.
Τα έφηβα αγόρια, ένα παραδοσιακά πιστό δημογραφικό στοιχείο για τη Nike, έχουν επίσης στραφεί σε άλλες επωνυμίες. Τα υποδήματα Nike συγκέντρωσαν το 63% αυτό το φθινόπωρο, από 67% το περασμένο φθινόπωρο.
Ίσως αυτό να μην προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι η Nike χάνει μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές σε όλες τις ηλικίες, εν μέρει λόγω ενός αργού κύκλου καινοτομίας και της απόφασης να διακόψει τους δεσμούς με συνεργάτες χονδρικής, ανοίγοντας την πόρτα στους ανταγωνιστές να κυνηγήσουν τους αγοραστές της Nike.


Latest News

Τα «εμπόδια» στο σχέδιο της Αιγύπτου για την ανοικοδόμησή της Γάζας
Σύμφωνα με το αραβικό σχέδιο, χρειάζονται 53 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανοικοδόμηση της Λωρίδας της Γάζας

Ποιος είναι ο εκλεκτός του Τραμπ για επικεφαλής του νέου κρατικού επενδυτικού ταμείου
Οι ΗΠΑ θα επιστρατεύσουν τραπεζίτη της Morgan Stanley για το υπό ίδρυση κρατικό επενδυτικό ταμείο

Πώς «ψήθηκε» το deal για εξαγορά των λιμένων στα άκρα της Διώρυγας του Παναμά
Πώς οι Λι Κα-σινγκ, Λάρι Φινκ και Αντεμπαϊό Ογκουνλέσι έκλεισαν μια συμφωνία λιμένων ύψους 22,8 δισ. δολαρίων

Οι Ρεπουμπλικάνοι παρουσίασαν το νομοσχέδιο για να αποφευχθεί το κυβερνητικό shutdown
Η Βουλή των Αντιπροσώπων στις ΗΠΑ αναμένεται να ψηφίσει το νομοσχέδιο χρηματοδότησης των 99 σελίδων την Τρίτη
![Ουκρανία: Η βοήθεια σε όπλα και οι μεγαλύτεροι δωρητές [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ABRAMS-600x337.jpg)
Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι δωρητές στρατιωτικού υλικού στην Ουκρανία [γράφημα]
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέστειλε καθε στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία

Γιατί οι ολιγάρχες της Αμερικής είναι η αχίλλειος πτέρνα του Τραμπ
Οι πολιτικές του Τραμπ «Πρώτα η Αμερική» ανατρέπουν την παγκόσμια τάξη, πυροδοτώντας εκκλήσεις για φορολόγηση των ολιγαρχών και διαταράσσοντας το διεθνές εμπόριο

Γιατί αλλάζει στρατηγική η Nestlé σε παγκόσμιο επίπεδο - Η συνταγή του premiumisation
Ο ελβετικός όμιλος ανακοίνωσε ότι η σταθερή μείωση των παγκόσμιων ποσοστών γεννήσεων, τόσο στις αναπτυσσόμενες χώρες όσο και στις πλουσιότερες οικονομίες, οδηγεί τη ζήτηση στα υψηλότερης ποιότητας βρεφικά προϊόντα

Politico: Η ΕΕ κάνει ακριβώς αυτό που θέλει ο Τραμπ, αλλά ακόμα δεν τον νοιάζει
Η ΕΕ το τελευταία διάστημα υφίσταται έναν μετασχηματισμό, από ένα ειρηνικό σχέδιο σε μια αμυντική συμμαχία

Νέο εμπόδιο για την Apple - Καθυστερεί τις υπηρεσίες AI στο iPhone
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την τελευταία από μια σειρά οπισθοδρομήσεων στον οδικό χάρτη λογισμικού της Apple

Πώς o Τραμπ «πρόδωσε» τους επενδυτές που πίστεψαν στην αναπτυξιακή του ατζέντα
Μικροί και μεγάλοι επενδυτές που πίστεψαν την ατζέντα «υπέρ της ανάπτυξης» του Τραμπ τώρα πληρώνουν γι' αυτό