Περισσότεροι από 33.000 εργάτες εργοστασίων της Boeing στα βορειοδυτικά των ΗΠΑ θα επιστρέψουν στη δουλειά τους την επόμενη εβδομάδα, αφού ψήφισαν με μικρή διαφορά υπέρ της αποδοχής της τρίτης προσφοράς συμβολαίου της εταιρείας, τερματίζοντας μια απεργία επτά εβδομάδων που έριξε στα δύσκολα από το πρώτο διάστημα της θητείας του στην εταιρείας του νέου CEO, Κέλι Όρτμπεργκ.

Boeing: Πόσο πουλάει το σαπούνι στην αμερικανική αεροπορία

Η απεργία έχει αποκαλύψει διχασμούς που διαπερνούν την εταιρεία, όχι μόνο μεταξύ του διοικητικού συμβουλίου και των μηχανικών, αλλά και ρήξεις στα μέλη του συνδικάτου και δυσαρέσκεια μεταξύ του προσωπικού και των εργαζομένων στο εργοστάσιο, σύμφωνα με το Reuters που συνομίλησε με περισσότερα από 20 άτομα με γνώση των εσωτερικών της Boeing, συμπεριλαμβανομένων νυν και πρώην ανώτατων αξιωματούχων, προμηθευτών, αρχηγών συνδικάτων και εργαζομένων στα εργοστάσια.

Τα ρήγματα που έχουν προκληθεί στον ιστό της εταιρείας αεροναυπηγικής θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν και να καθυστερήσουν μια σειρά από επείγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο Όρτμπεργκ και η ηγετική του ομάδα, όπως η αποκατάσταση της παραγωγής αεροπλάνων, η αναδιάρθρωση της αμυντικής και διαστημικής δραστηριότητας της Boeing και η υποστήριξη μιας εφοδιαστικής αλυσίδας που τρίζει κάτω από το βάρος των ετών κρίσεων ασφάλειας και παραγωγής στη Boeing. και μια καταστροφική πανδημία.

Το καθοριστικό καθήκον του Όρτμπεργκ είναι η προετοιμασία ενός διαδόχου αεροσκάφους του 737 MAX, ενός τζετ που ήταν best-seller στις αεροπορικές εταιρείες αλλά έχει γίνει επίσης συνώνυμο με τα προβλήματα της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.

Τα ρήγματα που έχουν προκληθεί στον ιστό της εταιρείας αεροναυπηγικής θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν και να καθυστερήσουν μια σειρά από επείγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο Όρτμπεργκ και η ηγετική του ομάδα

Σε ένα σημείωμα προς το προσωπικό που μοιράστηκε με τους δημοσιογράφους αργά τη Δευτέρα, ο CEO της Boeing αναγνώρισε ότι υπάρχει πολλή δουλειά να γίνει, αλλά τόνισε ότι η εταιρεία θα «προχωρήσει μόνο ακούγοντας και με συνεργασίες».

Boeing: Πρόκληση η ανάκτηση της εμπιστοσύνης

Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των εργαζομένων, των επενδυτών και των πελατών θα είναι μια πρόκληση μετά από εβδομάδες απεργιακών διαπραγματεύσεων που έχουν χαρακτηριστεί από λάθη και λανθασμένους υπολογισμούς, σύμφωνα με διευθυντές της Boeing, ηγέτες συνδικάτων και εργάτες εργοστασίων.

Η ηγεσία της Boeing υποτίμησε την οργή μεταξύ των εργαζομένων της που είδαν τους μισθούς τους να υστερούν έναντι του πληθωρισμού την τελευταία δεκαετία, επικαλύπτοντας μια περίοδο κατά την οποία η εταιρεία χρησιμοποίησε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για εξαγορές μετοχών και μπόνους ρεκόρ στελεχών.

Η Boeing είχε πει στο παρελθόν ότι οι εξαγορές δικαιολογούνταν από την έντονη ζήτηση για τα προϊόντα της.

Μετά την απόρριψη δύο προηγούμενων προσφορών, μόνο το 59% των μελών του σωματείου της Boeing ψήφισε υπέρ της τελευταίας προσφοράς της Boeing, η οποία περιελάμβανε αύξηση μισθού 38% σε τέσσερα χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι χιλιάδες εργαζόμενοι θα επιστρέψουν στις γραμμές συναρμολόγησης δυσαρεστημένοι με τη νέα σύμβαση.

Οι μηχανικοί «βρίσκονταν εκεί για πολύ καιρό και ένιωθαν ότι τους εκμεταλλεύτηκε η διοίκηση», δήλωσε ο Μπιλ Τζορτζ, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Medtronic και εκτελεστικός συνεργάτης στο Harvard Business School. «Το νούμερο ένα ζήτημα τώρα είναι ο διαχωρισμός της διοίκησης από τους εργαζόμενους».

Είναι ακόμη πιο περίεργο που η Boeing φάνηκε απροετοίμαστη  σε σχέση με το βάθος της δυσαρέσκειας, δεδομένου ότι οι ηγέτες είχαν αρχίσει να “πολεμούν” μια πιθανή απεργία από τη Διεθνή Ένωση Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM) τουλάχιστον πριν από έναν χρόνο, όταν ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Dave Calhoun ήταν ακόμα υπεύθυνος, είπαν δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Όταν έγινε μέλος της διοίκησης της εταιρείας τον Αύγουστο, ο Όρτμπεργκ επιχείρηση μια «επαναφορά» των σχέσεων με το μεγαλύτερο συνδικάτο της Boeing, αλλά αναγκάστηκε να βασιστεί τουλάχιστον εν μέρει σε μια διαπραγματευτική στρατηγική που κληρονόμησε από τον προκάτοχό του, πρόσθεσαν.

«Είναι πολύ εύκολο να είσαι επικριτικός απέναντι στον νέο CEO, αλλά δεν νομίζω ότι είναι δίκαιο γιατί δεν έχει πάει πολύ καιρό εκεί», είπε ο Ron Epstein, αναλυτής της Bank of America. «Η ομάδα διαπραγματεύσεων δούλευε πάνω σε αυτό τουλάχιστον για μήνες πριν εμφανιστεί ο Oρτμπεργκ».

Πυρά κατά του Όρτμπεργκ

Στην αρχή της απεργίας, ο τοπικός ηγέτης του IAM Jon Holden και οι εργάτες του εργοστασίου ήταν απρόθυμοι να ρίξουν την ευθύνη στην πόρτα του Ortberg, δεδομένου ότι κληρονόμησε μια εταιρεία ήδη σε κρίση μετά το πρόβλημα που εμφάνισε εν πτήσει ένα 737 MAX τον Ιανουάριο.

Ο Ορτμπεργκ, 64 ετών, είχε κερδίσει την εύνοια των εργαζομένων στην περιοχή Puget Sound μετακομίζοντας στο Σιάτλ και δεσμευόμενος να συνεργαστεί πιο στενά με τους εργαζόμενους.

Αλλά ο Όρτμπεργκ, ο οποίος αργότερα επικρίθηκε από τον Χόλντεν για την απουσία του κατά τη διάρκεια εβδομάδων έντονων διαπραγματεύσεων για την απεργία, έγινε όλο και περισσότερο αποδέκτης της οργής των εργαζομένων.

“Μπήκε και μίλησε για την αλλαγή της κουλτούρας. Δεν αλλάζει καθόλου την κουλτούρα”, είπε ο Cory Thompson, ένας 47χρονος επιθεωρητής ποιότητας χρωμάτων στο τεράστιο εργοστάσιο της Boeing στο Everett.

«Δεν διαφέρει από τον τελευταίο διευθύνοντα σύμβουλο και τον προηγούμενο».

Την περασμένη εβδομάδα, ο Όρτμπεργκ παρευρέθηκε προσωπικά στις διαπραγματεύσεις για την απεργία, σύμφωνα με τον Μπράντον Μπράιαντ, πρόεδρο της περιφέρειας W24 της IAM, η οποία εκπροσωπεί περίπου 1.300 απεργούς εργάτες της Boeing που παράγει κρίσιμα για την πτήση εξαρτήματα στο Πόρτλαντ του Όρεγκον.

Ο Μπράιαντ, ο οποίος ήταν παρών στη συνάντηση, είπε στο Reuters ότι η παρουσία του Όρτμπεργκ βοήθησε στη σύναψη της συμφωνίας κατά τη διάρκεια ενός τριήμερου blitz στα γραφεία του Υπουργείου Εργασίας στο Σιάτλ.

Στην αρχή, ο Oρτμπεργκ έπαιξε σκληρά, λέγοντας στο σωματείο να ψηφίσει ξανά την ίδια προσφορά συμβολαίου που το 64% των μελών είχε ήδη απορρίψει, είπε ο Μπράιαντ.

Μετά την άρνηση του Μπράιαντ και του Χόλντεν, ο Όρτμπεργκ συμφώνησε στην αύξηση των μισθών της Boeing στο 38% σε τέσσερα χρόνια, σε σύγκριση με 35% προηγουμένως, και να αυξήσει το μπόνους  στα 12.000 δολάρια.

Ο Όρτμπεργκ άφησε να εννοηθεί ότι εάν αυτή η προσφορά απορριφθεί, τότε η εταιρεία θα έκανε “κάτι διαφορετικό”, το οποίο ο Μπράιαντ είπε ότι αντιμετώπισε ως απειλή ότι η Boeing θα μπορούσε να αρχίσει να χειροτερεύει τις προσφορές της.

Ο Χόλντεν προειδοποίησε τα μέλη πριν από την τελευταία επιτυχημένη ψηφοφορία ότι η Boeing θα μπορούσε να αρχίσει να αφαιρεί τα πράγματα στην επόμενη προσφορά, αν δεν αποδεχτούν αυτήν, ένα απηχητικό τελεσίγραφο που ορισμένοι εργαζόμενοι είπαν ότι διαβρώνει την εμπιστοσύνη στην ίδια την ηγεσία του συνδικάτου.

«Μας υπονόμευσαν από την αρχή», είπε στο Reuters ο Αντρέ Τζόνστον, διευθυντής υλικών στο εργοστάσιο του Έβερετ, λίγο μετά την καταψήφιση της τελευταίας σύμβασης.

Ωστόσο, η κακή σχέση μεταξύ των διοικούντων της Boeing και των εργαζομένων στο εργοστάσιό της στο Σιάτλ κινδυνεύει τώρα να διαρρεύσει και σε άλλα τμήματα της εταιρείας.

Η επιστροφή στην εργασία των μηχανουργών στο Σιάτλ έρχεται σε αντίθεση με χιλιάδες ειδοποιήσεις απολύσεων που αναμένονται τις επόμενες ημέρες, αφού ο Ορτμπεργκ ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα σχέδια για μείωση του εργατικού δυναμικού της Boeing κατά 10%.

Ένας μη συνδικαλιστικός υπάλληλος της Boeing περιμένοντας το αποτέλεσμα μιας άσκησης κατάταξης γνωστής ως “rack and stack” χαρακτήρισε τη σκληρή γραμμή των μελών του IAM για την απεργία “καταστροφική”.

“Θέλουν να σαμποτάρουν το μέλλον της εταιρείας; Σπρώχνουν την Boeing σε χρεοκοπία;” είπε.

Άλλοι λένε ότι η συμφωνία της εταιρείας με το συνδικάτο IAM θα ​​μπορούσε να ξεκινήσει ένα τσουνάμι μισθολογικών αξιώσεων από άλλους εργαζόμενους στην παραγωγή.

«Σαφώς ασκεί πίεση στη διοίκηση σε άλλα τμήματα της επιχείρησης, επειδή το εργατικό δυναμικό θα εξετάσει τι επιτυγχάνει η IAM ως αποτέλεσμα της συνδικαλιστικής οργάνωσης», είπε ένας άλλος εμπιστευτικός παράγοντας της Boeing, ζητώντας να μην κατονομαστεί.

Οι εσωτερικές αντιπαραθέσεις κινδυνεύουν επίσης να καθυστερήσουν σημαντικές αποφάσεις, καθώς η Boeing στοχεύει να πουλήσει ορισμένες ζημιογόνες μονάδες της διαστημικής και αμυντικής της δραστηριότητας, ανέφεραν δύο πηγές με γνώση του θέματος.

Στα άμεσα καθήκοντα της διοίκησης της Boeing είναι να αρχίσει να φέρνει επειγόντως χρήματα πίσω στην επιχείρηση και αυτό σημαίνει να αυξήσει την παραγωγή του 737 MAX. Ωστόσο το χρονοδιάγραμμα είναι βυθισμένο στην αβεβαιότητα αφού δεκάδες εταιρείες που κατασκευάζουν ανταλλακτικά για το αεροπλάνο έθεσαν το προσχπωικό τους σε αργία ή προχώρησαν σε απολύσεις κατά τη διάρκεια της απεργίας των 7 εβδομάδων.

«Θα είναι μια καλή δοκιμή του νέου μας CEO», είπε οΜπάρτλε”ι Στόουκς, 40 ετών, μηχανικός δεύτερης γενιάς Boeing που εργάζεται στην παραγωγή των 767, στο εργοστάσιο του Everett.

«Ανησυχώ ότι δεν θα έχουν καλό σχέδιο», κατέληξε ωστόσο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή