Την ισχυρή της ανθεκτικότητα επιβεβαίωσε η Adidas Hellas παρά τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα που χαμήλωσαν το ποσοστό αύξησης του κύκλου εργασιών της και την απουσία της Reebok, στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν στο ΓΕΜΗ.
Η αύξηση κινήθηκε στο 2,22% για το 2023 -σε 177.584.532,28 ευρώ, έναντι 173.726.225,13 της προηγούμενης χρήσης-, παρά το γεγονός πως η αγορά αθλητικών ειδών στην Ελλάδα επηρεάστηκε από τις γεωπολιτικές εντάσεις, τις μακροοικονομικές προκλήσεις και τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Adidas – Nike: Βίοι αντίθετοι για τις κορυφαίες μάρκες – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η διοίκηση της Adidas Hellas υπό τον πρόεδρο Claus-Peter Mayer -ανώτερο στέλεχος της γεμρανική ςεταιρείας με 29 χρόνια εμπειρίας-, χαρακτήρισε «αρκετά καλό το αποτέλεσμα της προηγούμενης οικονομικής χρήσης παρά τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα», παρατηρώντας πως «παρέμεινε σε τροχιά ανάπτυξης η οποία προέρχεται κυρίως από την αυξανόμενη ζήτηση για τα εμπορεύματά της».
Τρεις δεκαετίες Adidas στην ελληνική αγορά
Από το 1995, όταν η γερμανική εταιρεία δημιούργησε την ελληνική θυγατρική της Adidas Hellas, μέχρι και σήμερα διανέμει επώνυμα αθλητικά προϊόντα της adidas τα οποία αποκτά κυρίως από την μητρική της και τα πουλά στη χονδρική αγορά. Πέραν της χονδρικής πώλησης, διαθέτει επίσης ορισμένα καταστήματα λιανικής μέσω των οποίων πωλεί προϊόντα απευθείας σε καταναλωτές. Επιπρόσθετα, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία διαθέτει και ηλεκτρονικό κατάστημα, για
τη διάθεση των προϊόντων της, ενώ διατηρεί και εξαγωγική δραστηριότητα σε Αλβανία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία και Κύπρο.
Κατά την 31.12.2023 η εταιρεία διέθετε 11 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα. Το σύνολο των καταστημάτων το 2023 δεν μεταβλήθηκε σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση.
Τα οικονομικά μεγέθη
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2023, το κόστος πωληθέντων ανήλθε σε 142.982.296,94 ευρώ, έναντι 140.308.292,80 της προηγούμενης χρήσης, δηλαδή σημείωσε αύξηση κατά 1,91%.
Τα ενσώματα πάγια περιουσιακά στοιχεία ανήλθαν σε 4.028.835,31 ευρώ, έναντι 4.026.053,53 του 2022, χωρίς σημαντική μεταβολή.
Η εταιρεία προέβη σε ανακαίνιση των γραφείων της έδρας της κατά τη χρήση 2023.
Το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού ανήλθε κατά την τρέχουσα χρήση σε 51.967.792,60 ευρώ (31.12.2022: 48.748.738,72 ευρώ), ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 42.253.301,54 ευρώ (31.12.2022: 36.725.795,31 ευρώ), εκ των οποίων οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 30.845.282,50 ευρώ (31.12.2022: 24.955.529,47 ευρώ).
Τα συνολικά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδος ύψους 1.399.309,47 ευρώ σε σχέση με τα 3.630.526,92 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Η απουσία της Reebok
Η Adidas Hellas σταμάτησε τη διανομή προϊόντων Reebok τον Απρίλιο του 2023, ως αποτέλεσμα της κεντρικής συμφωνίας του ομίλου adidas για την πώληση της Reebok στην εταιρεία Authentic Brands Group, έναντι συνολικού τιμήματος 2,1 δισεκατομμυρίων.
Η οριστικοποίηση της συναλλαγής σε επίπεδο ομίλου ολοκληρώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 2022.
Το γεγονός της διακοπής της διανομής προϊόντων το 2023 δεν είχε σημαντική επιδραση στα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας καθώς το ποσοστό των πωλήσεων με το σήμα της Reebok το έτος 2022 ήταν περίπου 6%.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα 01.01-30.04.2023, οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας από τη Reebok ήταν 5.886.311,57 ευρώ, ενώ το κόστος πωληθέντων ήταν 4.250.833,09 ευρώ. Κατά την χρήση 01.01-31.12.2022 τα αντίστοιχα ποσά των καθαρών πωλήσεων ήταν 11.825.332,43, ενώ το κόστος πωληθέντων ήταν 7.716.697,06 ευρώ.
Κατά την 31.12.2023 η εταιρεία διέθετε 11 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα. Το σύνολο των καταστημάτων το 2023 δεν μεταβλήθηκε σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση.
Οι στόχοι της Adidas
Στην ελληνική αγορά οι στόχοι εναρμονίζονται με το πλάνο σε ομιλικό επίπεδο.
Όπως προκύπτει από την μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας και την πρόβλεψη των πωλήσεων των επομένων μηνών, αναμένεται ότι θα υπάρξει αύξηση του κύκλου εργασιών εντός της ελληνικής επικράτειας οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στη δυναμική προϊόντων της καθώς και στην ανάπτυξη του πελατολογίου χονδρικής.
Όπως επισημαίνει και η διοίκηση της Adidas Hellas στην Έκθεση Διαχείρισης στο ΓΕΜΗ, «η βασική στρατηγική μας πηγάζει από τη στρατηγική του ομίλου της adidas. Αποστολή της, να είναι η καλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο. “Καλύτερη” σημαίνει ότι ο όμιλος adidas σχεδιάζει, κατασκευάζει και πωλεί τα καλύτερα αθλητικά προϊόντα και προϊόντα ευεξίας στον κόσμο, προσφέροντας την καλύτερη εξυπηρέτηση και εμπειρία στους πελάτες του. Ο όμιλος εφαρμόζει μια πελατοκεντρική προσέγγιση για να αυξήσει τη δημοτικότητα του εμπορικού σήματος. Η στρατηγική πωλήσεων και διανομής του ομίλου εστιάζεται στη μετατροπή της επιθυμίας για προϊόντα της εταιρείας σε κερδοφόρα και βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη».
Η πορεία της εταιρείας θα κριθεί σημαντικά και από τις διαρκώς μεταβαλλόμενες μακροοικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την ενεργειακή κρίση.
Σε ομιλικό επίπεδο, ακολουθώντας τη στρατηγική «Own the game», η γερμανική εταιρεία παραγωγής αθλητικών ειδών έχει θέσει μακρόπνοους στόχους μέχρι το 2025, υπό την καθοδήγηση του πρώην ποδοσφαιριστή και επικεφαλής της Bjørn Gulden, επαναλανσάρει επιτυχημένα μοντέλα και ανανεώνει την αρχιτεκτονική του σήματος. Με όχημα τα Samba, Gazelle, Terrace, η μάρκα καλοβλέπει το επιχειρηματικό μοντέλο που επέλεξε η ανταγωνίστριά της Nike, direct-to-consumer (DTC), ενώ σκοπεύει να επενδύσει άνω του 1 δισ. ευρώ στον ψηφιακό μετασχηματισμό για να διπλασιάσει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις σε 8 έως 9 δισ. ευρώ.
Latest News
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023