Όταν το Reuters ανέφερε τον Απρίλιο ότι η Tesla είχε ακυρώσει τα σχέδια για ένα ηλεκτρικό όχημα 25.000 δολαρίων επόμενης γενιάς που υποσχόταν εδώ και καιρό, η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας έπεσε και ο διευθύνων σύμβουλος Iλον Μασκ έσπευσε να απαντήσει στο X, γράφοντας ότι «το Reuters λέει ψέματα», χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Cybertruck: Από «πατάτα» έγινε επιτυχία
Ακολούθως, η μετοχή της Tesla ανέκτησε ορισμένες από τις ζημιές της
Reuters is lying (again)
— Elon Musk (@elonmusk) April 5, 2024
Έξι μήνες αργότερα, ο Μασκ φαίνεται να έχει παραδεχτεί ότι η Tesla εγκατέλειψε τα σχέδιά της για ένα αυτοκίνητο 25.000 δολαρίων που θα οδηγείται από ανθρώπους. Σε μια κλήση κερδών στις 23 Οκτωβρίου, δήλωσε ότι η κατασκευή ενός προσιτού EV θα ήταν «άσκοπη» εκτός εάν το αυτοκίνητο ήταν πλήρως αυτόνομο.
Οι τελευταίες του παρατηρήσεις ήρθαν ως απάντηση σε έναν επενδυτή που ρώτησε: «Πότε μπορούμε να περιμένουμε από την Tesla να μας δώσει το κανονικό μοντέλο αυτοκινήτου χωρίς ρομπότ, αξίας 25.000 δολαρίων;»
Η κατασκευή ενός προσιτού EV θα ήταν «άσκοπη» εκτός εάν το αυτοκίνητο ήταν πλήρως αυτόνομο, δήλωσε ο Μασκ
Ο Μασκ απάντησε: «Δεν φτιάχνουμε μη-ρομπο…», προτού τον διακόψει άλλο στέλεχος της Tesla. Ο Μασκ αργότερα πρόσθεσε: «Βασικά, νομίζω ότι το να έχεις ένα κανονικό μοντέλο 25.000 δολαρίων είναι άσκοπο. Θα ήταν ανόητο».
Το άρθρο του Reuters στις 5 Απριλίου ανέφερε ότι η Tesla είχε εγκαταλείψει τα σχέδια για ένα ολοκαίνουργιο, προσιτό EV μαζικής αγοράς, αλλά σχεδίαζε ακόμα ένα ρομποταξί αυτόνομης οδήγησης. Από τότε, ο Μασκ διαφημίζει ολοένα και περισσότερο σχέδια για ρομποταξί και αυτόνομα οχήματα.
Ο Tesla και ο Mασκ δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια για αυτήν την υπόθεση.
Στην κλήση κερδών του Οκτωβρίου, ο Μασκ είπε ότι η Tesla σχεδιάζει ένα αυτοκίνητο «25.000 δολαρίων» – το «Cybercab» της, ένα δίθυρο, διθέσιο, πλήρως αυτόνομο όχημα. Ο ιδιοκτήτης της Tesla αποκάλυψε ένα πρωτότυπο σε εκδήλωση τύπου Χόλιγουντ στις 10 Οκτωβρίου.
Ο Μασκ δήλωσε ότι η Tesla θα ξεκινήσει την παραγωγή του Cybercab το 2026, αφού αναπτύξει πλήρως αυτόνομες εκδόσεις των σημερινών οχημάτων Model 3 και Model Y στο Τέξας και την Καλιφόρνια το επόμενο έτος. Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει έντονες τεχνολογικές, ρυθμιστικές και νομικές προκλήσεις για την υλοποίηση των τελευταίων υποσχέσεων του Mασκ για πλήρως αυτόνομα οχήματα, οι οποίες απηχούν άλλες που χρονολογούνται πριν από περίπου μια δεκαετία.
To σχέδιο Μασκ για «ολοκαίνουργιο προσιτό EV»
Μόλις τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, ο Mασκ επιβεβαίωσε το σχέδιο για ένα ολοκαίνουργιο προσιτό EV σε μια κλήση κερδών. Είπε ότι το όχημα επόμενης γενιάς θα φτάσει το 2025 και θα ξεκινήσει ένα δεύτερο μεγάλο «κύμα ανάπτυξης», μετά το πρώτο κύμα με την κυκλοφορία των οχημάτων Model 3 και Model Y το 2017 και το 2020, αντίστοιχα.
Οι επενδυτές και οι θαυμαστές της Tesla αποκαλούσαν συνήθως το αναμενόμενο φθηνό αυτοκίνητο «Μοντέλο 2», που βρίσκεται κάτω από το Model 3, αυτή τη στιγμή το φθηνότερο Tesla, που ξεκινά από 42.490 δολάρια.
Τον Ιανουάριο, ο Μασκ περιέγραψε το ολοκαίνουργιο μοντέλο ότι απαιτεί «νέα επαναστατική τεχνολογία κατασκευής». Αλλά τον Απρίλιο, αφού το Reuters ανέφερε ότι η Tesla είχε καταργήσει το Model 2, ο Mασκ περιέγραψε ένα σχέδιο για «πιο προσιτά» μοντέλα που θα μπορούσαν να παραχθούν «στις ίδιες γραμμές παραγωγής» με το σημερινό Tesla.
Ο Seth Goldstein, αναλυτής της Morningstar Research Services, είπε ότι πιστεύει ότι αυτά τα λιγότερο ακριβά οχήματα θα κατασκευαστούν στις τρέχουσες πλατφόρμες της Tesla και θα έχουν τιμή στα μέσα των 30.000 δολάρια.
«Κατάλαβα ότι το αρχικό σχέδιο ήταν να φτιάξω το πιο προσιτό όχημα σε μια νέα πλατφόρμα», είπε στο Reuters. «Νομίζω ότι η Tesla συνειδητοποίησε ότι άργησε να φτιάξει ένα προσιτό όχημα έναντι των κινεζικών-EV συνομήλικων της… Έτσι, άλλαξαν τη στρατηγική τους αντί να κάνουν μια μεγάλη επένδυση για την παραγωγή ενός νέου οχήματος».
Μετά την αναφορά του Reuters στις 5 Απριλίου ότι η Tesla είχε «σκοτώσει» το Model 2, ο Mασκ ανάρτησε εκείνη την ημέρα στο X ότι η Tesla σχεδίαζε μια «αποκάλυψη ρομποταξί» τον Αύγουστο. Η εκδήλωση, που καθυστέρησε και τελικά έγινε τον Οκτώβριο, σε ένα κινηματογραφικό πλατό κοντά στο Λος Άντζελες, κατέκλυσε τη Wall Street και οδήγησε σε πτώση 9% στις μετοχές της Tesla την επόμενη μέρα.
Ορισμένοι επενδυτές θεώρησαν τα σχόλια του Μασκ για το Cybercab – μαζί με τις οθόνες μιας αυτόνομης ιδέας «Robovan» και ανθρωποειδών ρομπότ – ως σύντομες συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα προϊόντα. Η Tesla δεν έχει πει εάν το Cybercab θα διαθέτει νέα τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης πέρα από τη λειτουργία “Full Self-Driving” της εταιρείας στα τρέχοντα οχήματά της. Τα υπάρχοντα μοντέλα της δεν μπορούν να οδηγήσουν πλήρως μόνα τους και απαιτούν την αυστηρή προσοχή από έναν άνθρωπο οδηγό.
Η αγορά-στόχος για το Cybercab δεν είναι σαφής. Η εμφάνιση του σπορ αυτοκινήτου του Cybercab και η διαμόρφωση με δύο πόρτες και δύο θέσεις –μια διάταξη σχεδόν εξαφανισμένη στην ευρύτερη αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ– προκάλεσε προβληματισμό ορισμένων αναλυτών που περίμεναν ένα ρομποταξί με περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.
My Cybercab looks better than the real Tesla Cybercab pic.twitter.com/juPbRAKOCu
— Teslaconomics (@Teslaconomics) November 4, 2024
Ο Mασκ, στην ομιλία στην κλήση κερδών του Οκτωβρίου, είπε ότι η σχεδίαση του πρωτότυπου οχήματος ήταν «βελτιστοποιημένη για αυτονομία» και θα προσφέρει επίσης προσιτή τιμή.
«Θα κοστίσει… περίπου 25 χιλιάδες, άρα είναι ένα αυτοκίνητο 25 χιλιάδων», είπε ο Μασκ. «Απλώς δεν θα έχει τιμόνι και πεντάλ».
Latest News
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
«Τσουχτερό» πρόστιμο από τη Ν. Κορέα στη Meta για παραβίαση προσωπικών δεδομένων
Η μητρική εταιρεία του Faceboon, Meta Platforms, απέσπασε παράνομα πληροφορίες από περίπου 980.000 Νοτιοκορεάτες χρήστες του Facebook
Τα παραπλανητικά «τιτιβίσματα» του Μασκ - Το Χ στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Οι ψευδείς ή παραπλανητικοί ισχυρισμοί του δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ σχετικά με τις εκλογές στις ΗΠΑ έχουν συγκεντρώσει 2 δισεκατομμύρια προβολές
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Από την πυρηνική ενέργεια στην κβαντική μηχανική - Πώς οι Big Tech θα σβήσουν τη δίψα της AI για ενέργεια
Οι Big Tech έχουν εξασφαλίσει συμφωνίες πυρηνικής ενέργειας αξίας δισ. δολαρίων - Στο βάθος πάντα υπάρχει και η προοπτική των κβαντικών υπολογιστών
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
TikTok: Κατηγορούμενο για αυτοκτονίες εφήβων – Αγωγή από επτά οικογένειες
Ο αλγόριθμος του TikTok φέρεται να προτείνει σε εφήβους βίντεο που προωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.
«Είμαστε στο έλεος της Google» - Πώς μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
Όσοι απευθύνονται στη Google για να τους λύσει τις απορίες μπορεί να δουν δραματικά διαφορετικές όψεις του κόσμου
Χιντζίδης (Performance Technologies): Η Εναλλακτική μας προετοίμασε για την Κύρια Αγορά του ΧΑ
Ο Διονύσης Χιντζίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Performance Technologies, μίλησε για την πορεία της εταιρείας μέχρι την Κύρια Αγορά
Γιατί ο Ζάκερμπεργκ δεν θα πάψει να ξοδεύει ασύστολα για τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ωθεί τα κέρδη της Meta Platforms