Το κλείσιμο δύο μονάδων παραγωγής στο Σολέ και στο Βαν της δυτικής Γαλλίας, όπου απασχολούνται συνολικά πάνω από 1.200 εργαζόμενοι, ανακοίνωσε την Τρίτη η γνωστή κατασκευάστρια εταιρεία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin. Πρόκειται μια ακόμα απόφαση συρρίκνωσης της παραγωγής που παίρνει μια μεγάλη ευρωπαϊκή επωνυμία με διεθνή παρουσία, επιταχύνοντας έτσι την πορεία αποβιομηχάνισης της Ευρώπης.

Οι μονάδες θα κλείσουν «πριν το 2026», σύμφωνα με την ανακοίνωση της διοίκησης της Michelin. Αιτία για την αλγεινή αυτή απόφαση, που δημιουργεί έντονους πονοκεφάλους στην κυβέρνηση του Μισέλ Μπαρνιέ που ήδη ζήτησε από τη Michelin πλήρη στοιχεία της κρατικής βοήθειας που έχει λάβει, είναι η μεγάλη κάμψη που σημειώνουν οι πωλήσεις ελαστικών για βαρέα και ελαφρά φορτηγά ως επί το πλείστον, εξαιτίας του ανταγωνισμού των κατασκευαστών ελαστικών από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.

Michelin: Η απομυθοποίηση των αστεριών – Γιατί φέρνουν… μπελάδες στα εστιατόρια

Έξι λουκέτα στη Michelin

«Είναι η κατάρρευση της δραστηριότητάς μας και η συρρίκνωση του κύκλου εργασιών που προκάλεσε αυτήν την κατάσταση και θέλω να πω σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους ότι δεν θα αφήσουμε κανέναν πίσω», δήλωσε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ο διευθύνων σύμβουλος της Michelin, Φλοράν Μενεγκό. Δεν είναι όμως οι πρώτες μονάδες παραγωγής που κλείνει η Michelin στη Γαλλία.

Η εταιρεία που εδρεύει στο Κλερμόν Φεράν βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο εδώ και δεκαετίες και «έχει ήδη μειώσει σημαντικά το αποτύπωμά της στη Γαλλία», όπως γράφει η εφημερίδα «France Ouest». Για την ακρίβεια η εμβληματική γαλλική επιχείρηση έχει ήδη κλείσει τα εργοστάσια που λειτουργούσε στο Πουατιέ, στο Τουλ, στο Ζουέ-λε-Τουρ και στη Λα-Ρος-σιρ-Ιόν. Μαζί με αυτά στο Σολέ και στο Βαν θα έχει βάλει μέσα σε μια εικοσαετία έξι λουκέτα σε ισάριθμες μονάδες παραγωγής στη Γαλλία.

Η «La Croix» υπενθυμίζει ότι η Michelin είχε ανακοινώσει το 2021 ένα σχέδιο για περικοπή 2.300 θέσεων εργασίας στη Γαλλία. «Μετά το κλείσιμο των μονάδων στο Σολέ και στο Βαν οι εργαζόμενοι του ομίλου στη Γαλλία θα περιοριστούν στους 18.000, υπολογίζει η εφημερίδα.

Ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα

«Ο γίγαντας των ελαστικών δεν είναι ο μόνος που βήχει», γράφει η «La Croix» και εξηγεί ότι «η απότομη επιβράδυνση στην αγορά αυτοκινήτων προκαλεί σοβαρά προβλήματα στους ευρωπαίους κατασκευαστές εξοπλισμού και εξαρτημάτων οχημάτων, μεγάλους και μικρούς». Η εφημερίδα σημειώνει το κλείσιμο των εγκαταστάσεων της εταιρείας κατασκευής ζαντών Impériales Wheels και της εταιρείας κατασκευής κιβωτίων ταχυτήτων Dumarey Powerglide.

«Οι συνθήκες της ευρωπαϊκής αγοράς ελαστικών επιδεινώνονται διαρκώς. Ειδικά στα ελαστικά που προορίζονται για βαρέα φορτηγά οχήματα και για μικρότερα φορτηγάκια, τομείς στους οποίους εξειδικεύονται οι δύο μονάδες που αναστέλλουν τη λειτουργία τους, το πρόβλημα είναι μεγάλο λόγω του ασιατικού ανταγωνισμού», εξήγησε στο AFP ο μάνατζερ της Michelin.

«Ως εκ τούτου το κλείσιμο των μονάδων είναι αναπόφευκτο», είπε ο Φλοράν Μενεγκό, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τη μείωση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών προϊόντων, που πλήττει τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της Γηραιάς Ηπείρου. Σημειωτέον ότι ο όμιλος προγραμματίζει επίσης το κλείσιμο δύο εργοστασίων στη Γερμανία μέσα στο 2025.

Οι εργαζόμενοι

Το μεγάλο εργοστάσιο στο Σολέ απασχολεί 955 εργαζόμενους, οι οποίοι κατασκευάζουν κυρίως ελαστικά για ελαφριά φορτηγά (έως 17 ίντσες. Πρόκειται για το τμήμα της αγοράς το οποίο «μοιάζει να μην έχει προοπτική ανάκαμψης εξαιτίας του ασιατικού ανταγωνισμού» έχει γνωρίσει σημαντική πτώση», κατά τη Michelin. Το τμήμα αυτό της παραγωγής θα καλυφθεί από τις εγκαταστάσεις του ομίλου στην Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία. Στο εργοστάσιο της Βαν απασχολούνται 299 μισθωτοί για την κατασκευή μεταλλικών ελασμάτων που χρησιμοπιούνται στα ελαστικά που κατασκευάζουν οι μονάδες της Michelin στην Ισπανία και την Ιταλία.

«Ο όμιλος δεσμεύεται να υποστηρίξει κάθε εργαζόμενο που ενδιαφέρεται για εξατομικευμένες λύσεις, με την προσφορά εργασίας σε άλλες μονάδες του ομίλου ή σε ομοειδείς εταιρείες ή ακόμη προσφέροντας πακέτα πρόωρης συνταξιοδότησης. Θα υποστηρίξει επίσης τις πληγείσες περιοχές του Σολέ και του Βαν συμμετέχοντας ενεργά στην προσπάθεια αντικατάστασης των θέσεων εργασίας που καταργήθηκαν και ακόμη περισσότερων», υποσχέθηκε η εταιρεία.

Η Michelin υπενθύμισε ότι στη Λα-Ρος-σιρ-Ιόν δημιουργήθηκαν 635 θέσεις εργασίας σε τέσσερα χρόνια για 613 θέσεις εργασίας που καταργήθηκαν, ενώ στο Ζουέ-Λε-Τουρ δημιουργήθηκαν 1.054 θέσεις εργασίας σε τέσσερα χρόνια για 706 θέσεις εργασίας που καταργήθηκαν.

Αποκαρδιωτική απώλεια

Το πρωί της Τρίτης, λίγες ώρες αφότου έμαθαν τα νέα ότι «κλείνουν», οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Σολέ ψήφισαν υπέρ της έναρξης απεργιακών κινητοποιήσεων. «Είναι μια αυθόρμητη κίνηση οργής και εξέγερσης μπροστά στις περικοπές των θέσεων εργασίας. Στη συνέχεια θα δούμε τι θα αποφασίσουν οι γενικές συνελεύσεις των εργαζομένων που χάνουν τη δουλειά τους», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μπαστιάν Γιου, εκπρόσωπος του συνδικάτου CGT.

Περίπου 200 εργαζόμενοι στο Σολέ έκλεισαν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων σε διασταύρωση που οδηγεί στο εργοστάσιο, το οποίο έχουν αποκλείσει. Ο δήμαργος της πόλης των 55.000 κατοίκων Ζιλ Μπουρντουλέ κατήγγειλε την «κακοποιό εκδοχή του καπιταλισμού».

«Πρόθεση της Michelin ήταν προφανώς εδώ και χρόνια να αφήσει την κατάσταση να εκφυλιστεί και μετά να καταλήξει σε αυτή τη βάναυση απόφαση. Βάναυση σε οικονομικό επίπεδο, αλλά πάνω από όλα σε ανθρώπινο», είπε ο δήμαρχος, θυμίζοντας ότι η Michelin βρίσκεται στην πόλη του εδώ και 54 χρόνια. «Είναι μια εμβληματική η παρουσία της επιχείρησης αυτής στην περιοχή μας και είναι αποκαρδιωτικό για μας να τη χάσουμε», τόνισε ο Ζιλ Μπουρντουλέ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή