Υπάρχει ένα παλιό ρητό που λέει ότι η απώλεια ενός είναι κέρδος ενός άλλου και το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για τις βιομηχανίες. Καθώς οι μάρκες πολυτελείας παλεύουν λόγω της οικονομικής αστάθειας, της μείωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και της επιβράδυνσης σε βασικές αγορές όπως η Κίνα, ένας άλλος τομέας πολυτελείας ευδοκιμεί: τα ταξίδια. Και η αναβίωση των ταξιδιών προκάλεσε την αναβίωση ενός ταξιδιωτικού θρύλου: του Orient Express.
Σε αδιέξοδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς η ζήτηση για μάρκες πολυτελείας εμπορικών προϊόντων πλησίαζε στο υψηλό όλων των εποχών, τα πολυτελή ταξίδια αυξάνονται τώρα, που οι πλούσιοι και φιλόδοξοι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες έναντι των αγαθών.
«Οι άνθρωποι πηγαίνουν στο εξωτερικό και πολύ περισσότερες εμπειρίες είναι ανοιχτές σε αυτούς», δήλωσε στο Business Insider η Αμρίτα Μπάντα, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας πολυτελών γνώσεων Agility Research & Strategy. Οι Κινέζοι καταναλωτές με εξαιρετικά υψηλή καθαρή αξία έχουν επίσης… κολλήσει τον ταξιδιωτικό οίστρο, είπε, και ξοδεύουν όλο και περισσότερο σε άλλες χώρες όπως η Σιγκαπούρη, η Ταϊλάνδη και η Ιαπωνία.
Οι καλές στιγμές αναμένεται να συνεχιστούν καθώς η ανάλυση της McKinsey & Company εκτιμά ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για την πολυτελή φιλοξενία αναψυχής θα αυξηθούν στα 391 δισεκατομμύρια δολάρια το 2028, ένα άλμα 10% από το 2023.
Η ταξιδιωτική πράκτορας Τζούλια Κάρτερ, ιδρύτρια του πολυτελούς ταξιδιωτικού πρακτορείου Craft Travel, είπε στο BI ότι οι μοναδικές εμπειρίες είναι υψηλότερα από ποτέ στη λίστα προτεραιότητας των πλούσιων ταξιδιωτών.
«Οι άνθρωποι θέλουν πράγματα που είναι δομημένα για αυτούς», είπε η Κάρτερ. «Δεν θέλουν εμπειρίες μαζικής παραγωγής, δεν θέλουν να πάνε κάπου όπου όλα θα μοιάζουν ότι θα μπορούσαν να δημιουργηθούν από AI».
Αυτή η αλλαγή στις συνήθειες καταναλωτικών δαπανών μπορεί να βλάπτει τις μάρκες πολυτελείας, αλλά είναι ένας τρόπος ώστε το Orient Express να επιστρέψει.
Η ανάσταση του Orient Express
Το Orient Express, που ξεκίνησε πριν από 140 χρόνια ο Βέλγος μηχανικός Ζορζ Ναγκελμάκερς, ήταν ένα πολυτελές βαγκόν λι που, στο απόγειό του, είχε δρομολόγια από το Παρίσι προς την Κωνσταντινούπολη.
Η επωνυμία ενσωματώθηκε τόσο πολύ στη λαϊκή κουλτούρα που ενέπνευσε τα μυθιστορήματα της Αγκάθα Κρίστι και, τα τελευταία χρόνια, ταινίες του Χόλιγουντ με πρωταγωνιστές την Τζούντι Ντεντς και τον Κένεθ Μπράνα.
Σε αντίθεση με τα ταξίδια κρουαζιέρας, τα πολυτελή ταξίδια με τρένο είναι επίσης πιο αποκλειστικά, μια άλλη κορυφαία προτεραιότητα μεταξύ των πλούσιων ταξιδιωτών
Καθώς το αργό ταξίδι με τρένο έδωσε τη θέση του σε πιο γρήγορες επιλογές όπως τα αεροπλάνα και οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας, η χρυσή εποχή του Orient Express τελείωσε. Έκανε το τελευταίο του απευθείας ταξίδι μεταξύ Παρισιού και Κωνσταντινούπολης το 1977 πριν από μια σύντομη αναβίωση με παρελκυστική υπηρεσία στις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Αυτό ήταν λίγο πολύ το τέλος της γραμμής για το Orient Express — μέχρι τώρα.
Σε συνεργασία με τον ιταλικό όμιλο πολυτελούς φιλοξενίας Arsenale, το Orient Express είναι έτοιμο για επιστροφή, ανοίγοντας δύο νέα ξενοδοχεία στην Ιταλία και έξι ολοκαίνουργια πολυτελή τρένα που ονομάζονται La Dolce Vita.
Από την άνοιξη του 2025, τα τρένα La Dolce Vita, τα οποία φιλοξενούν έως και 62 επιβάτες σε πολυτελείς καμπίνες και σουίτες, θα διασχίζουν 10.000 μίλια τροχιάς σε 14 περιοχές της Ιταλίας, συμπεριλαμβανομένης της Σικελίας.
Οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από 3.500 ευρώ για μια διανυκτέρευση σε πολυτελή καμπίνα.
Η πολυτέλεια της αποκλειστικότητας
Το χρονοδιάγραμμα δεν θα μπορούσε να είναι πιο ευθυγραμμισμένο με τους καταναλωτές που δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές εμπειρίες έναντι των προϊόντων πολυτελείας και με την άνοδο αυτού που ο Σάμι Γκάτσεμ, γενικός διευθυντής της La Dolce Vita, αποκαλεί την τάση του βιωματικού ταξιδιού «αργής κρουαζιέρας».
«Είδατε μια μεγάλη άνοδο μόλις τελείωσε η COVID, η Ιαπωνία εκτοξεύτηκε και οι άνθρωποι είπαν, “εντάξει, τώρα ας βγούμε από τη ζώνη άνεσής μας. Ας πάμε στην Ασία, ας πάμε στην Αφρική, ας αρχίσουμε να κάνουμε πράγματα”», είπε στο BI ο Γκάτσεμ, προσθέτοντας ότι η αξιοποίηση αυτής της περιέργειας και της επιθυμίας για επιβράδυνση είναι αυτό που περικλείει το La Dolce Vita.
Σε αντίθεση με τα ταξίδια κρουαζιέρας, τα πολυτελή ταξίδια με τρένο είναι επίσης πιο αποκλειστικά, μια άλλη κορυφαία προτεραιότητα μεταξύ των πλούσιων ταξιδιωτών.
«Οι άνθρωποι θέλουν την πολυτέλεια του χώρου και της ιδιωτικής ζωής», είπε η Κραφτ. «Δεν θέλουν να τους αναγκάζουν σε ουρές και να πρέπει να βγάζουν φωτογραφίες με χιλιάδες ανθρώπους τριγύρω».
«Όταν μιλάτε για κρουαζιέρες πολυτελείας, μιλάτε για 12.000 επιβάτες», είπε ο Γκάτσεμ. «Στα τρένα μας», πρόσθεσε, «είναι πολύ πιο οικείο».
Ενώ η βραχυπρόθεσμη εστίαση της εταιρείας είναι κυρίως στην Ιταλία, ετοιμάζεται επίσης να λανσάρει το πρώτο της ιστιοπλοϊκό σούπερ γιοτ το 2026 και πολυτελή τρένα σε άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Μέσης Ανατολής.
Αν μη τι άλλο, η αναβίωση του Orient Express υποστηρίζει αυτό που ο Γκάτσεμ λέει ότι είναι μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στα πολυτελή ταξίδια: «Ο κόσμος θέλει να γυρίσει από τις διακοπές με μια ιστορία».
Latest News
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας