Πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις σε όλη την Ευρώπη παλεύουν με το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και το Παρίσι δεν μπoρεί να κάνει αλλιώς. Οι Βρυξέλλες έχουν ήδη επιβάλει περιορισμούς στη διαμετακομιστική κυκλοφορία το 2022 ως μέρος της ευρείας μεταμόρφωσης της κινητικότητας «Good Move» της πόλης. Το Άμστερνταμ πρότεινε παρόμοια μέτρα το 2023. Η ζώνη της Μαδρίτης επικεντρώνεται στην ατμοσφαιρική ρύπανση, περιορίζοντας την πρόσβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων ή οδηγούς με προκρατημένο χώρο στάθμευσης. Η εισαγωγή από το Δουβλίνο των αποκαλούμενων «πυλών λεωφορείων» κατά μήκος του ποταμού Liffey, μέσω των οποίων απαγορεύεται η οδήγηση αυτοκινήτου, απέκλεισε επίσης την κυκλοφορία στον πυρήνα της πόλης όταν εισήχθη φέτος. Τώρα έρχεται η σειρά των Γάλλων αυτοκινητιστών να συνηθίσουν στην ιδέα της παράκαμψης του κέντρου του Παρισιού.
Γαλλία: Η κυβέρνηση σφίγγει το δημοσιονομικό «ζωνάρι» παρά τον κίνδυνο για την ανάπτυξη
Τον Μάιο του 2021 οι αρχές κατέθεσαν ένα σχέδιο για τη δημιουργία Zone à Trafic Limité, «Ζώνη Περιορισμένης Κυκλοφορίας» ή ZTL για συντομία, που απαγορεύει στα ΙΧ να οδηγούν στα τέσσερα πιο κεντρικά διαμερίσματα της πόλης, εάν ο τελικός προορισμός τους βρίσκεται εκτός της ζώνης, η οποία καλύπτει πέντε τετραγωνικά χιλιόμετρα. Καθημερινά πραγματοποιούνται από 175.000 έως 250.000 ταξίδια μέσω αυτής της περιοχής. Οι αρχές ελπίζουν να μειώσουν αυτό το ποσοστό τουλάχιστον στο μισό.
Το μέτρο είναι μόλις το τελευταίο από μια μακρά σειρά μέτρων ελέγχου της κυκλοφορίας και πεζοδρόμησης στη γαλλική πρωτεύουσα με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης στην καρδιά της πόλης
Αιφνιδιασμός οδηγών
Ωστόσο, ορισμένοι αυτοκινητιστές μπορεί να αιφνιδιάστηκαν όταν βρήκαν το κέντρο της πόλης κλειστό για αυτοκίνητα τη Δευτέρα, καθώς η ημερομηνία έναρξης της πολιτικής ανακοινώθηκε μόλις την Πέμπτη. Το μέτρο είναι μόλις το τελευταίο από μια μακρά σειρά μέτρων ελέγχου της κυκλοφορίας και πεζοδρόμησης στη γαλλική πρωτεύουσα με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης στην καρδιά της πόλης. Και όπως πολλά προηγούμενα δημιουργεί διαμάχες.
Το ZTL δεν θα μετατρέψει απαραιτήτως τον πυρήνα του Παρισιού σε φρούριο χωρίς αυτοκίνητα, οι περίπου 100.000 κάτοικοι που ζουν σε αυτά τα διαμερίσματα δεν θα αντιμετωπίσουν νέους περιορισμούς, όπως και τα άτομα με αναπηρία. Τα λεωφορεία, τα ταξί και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης εξαιρούνται, όπως και οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας, τα οχήματα παράδοσης και ορισμένοι βασικοί εργαζόμενοι που θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για άδειες.
Σταδιακά θα φτάσει και η επιβολή της ζώνης. Οι πρώτοι έξι μήνες θα είναι αυτό που η αστυνομία του Παρισιού αποκαλεί «παιδαγωγική περίοδος», όπου τα οχήματα που παραβιάζουν τους κανόνες μπορούν να σταματούν και να ενημερώνονται για τους κανόνες που παραβιάζουν. Μετά από έξι μήνες, ωστόσο, οι παραβάτες οδηγοί θα υπόκεινται σε πρόστιμο 135 ευρώ.
Τα μέτρα της δημάρχου για το Παρίσι
Το ZTL βασίζεται σε μια ολόκληρη σειρά μέτρων που εισήγαγε η δήμαρχος Αν Ινταλγκό για να μειώσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και να εκδιώξει τα πιο ρυπογόνα οχήματα από τη γαλλική πρωτεύουσα. Η πόλη εισήγαγε ελέγχους σε παλαιότερα οχήματα από το 2017, απαιτώντας από όλους να αποκτήσουν άδεια οδήγησης στην πόλη και απαγορεύοντας τα παλαιότερα και πιο βρώμικα. Την ίδια χρονιά, το Παρίσι έβγαλε εκτός κυκλοφορίας μια από τις κύριες διαδρομές πεζοδρομώντας τις αποβάθρες του Σηκουάνα, οι οποίες χρησιμοποιούνταν για αυτοκίνητα από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Το επόμενο έτος, ολόκληρη η ευρύτερη περιοχή του Παρισιού απαγόρευσε τα παλαιότερα αυτοκίνητα με ντίζελ.
Μεγάλο μέρος της πιο δραματικής προόδου της πόλης στον περιορισμό της κυκλοφορίας έχει λάβει τη μορφή αλλαγών υποδομής. Πολλές μεγάλες πλατείες και διασταυρώσεις έχουν μεταμορφωθεί, αντικαθιστώντας τις λωρίδες οχημάτων με περισσότερα πεζοδρόμια και πράσινο. Οι αρχές έχουν επίσης απωθήσει τα οχήματα μέσω αυστηρότερων κανονισμών στάθμευσης, όπως τα νέα τέλη για μεγάλα οχήματα όπως SUV.
Ήδη περιορισμένη η κυκλοφορία στο Παρίσι
Έτσι, ενώ το ZTL θα εξακολουθεί να επιτρέπει την είσοδο σε ορισμένα αυτοκίνητα, θα εισέρχονται σε μια ζώνη όπου η ικανότητά τους να κυκλοφορούν έχει ήδη περιοριστεί αυστηρά.
Κάποια παραθυράκια προκάλεσαν ανησυχία. Η πόλη ανέτρεψε σχέδιο για την απαγόρευση λεωφορείων για τα αξιοθέατα στη ζώνη τον περασμένο μήνα, μετά από πίεση από την τουριστική βιομηχανία. Ενώ τέτοια οχήματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν παρόμοια με οχήματα παράδοσης, το περιοδικό αυτοκινήτου Auto Plus ανέφερε ότι ορισμένοι κάτοικοι πιστεύουν ότι η πόλη βάζει τις ανάγκες των τουριστών πάνω από τους ντόπιους.
Οι εχθροί της δημάρχου Ινταλγκό, εν τω μεταξύ, υποδηλώνουν ότι η εφαρμογή του σχεδίου δεν είναι εφικτή με τον περιορισμένο αριθμό αστυνομικών που διαθέτει το Παρίσι. Άλλοι ανέφεραν φόβους για οικονομική ζημιά σε επιχειρήσεις εντός της ζώνης. Έχουν εκφραστεί ανησυχίες ότι το σχέδιο θα μετατρέψει το πλούσιο κεντρικό Παρίσι σε μια μορφή «περιφραγμένης κοινότητας», της οποίας η κυκλοφορία θα εκτοπιστεί σε λιγότερο εύπορες γύρω περιοχές.
Με την πλήρη επιβολή τουλάχιστον έξι μήνες μακριά, οι αρχές έχουν ακόμη χρόνο να επεξεργαστούν τις λεπτομέρειες του συστήματος.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο