
Πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις σε όλη την Ευρώπη παλεύουν με το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και το Παρίσι δεν μπoρεί να κάνει αλλιώς. Οι Βρυξέλλες έχουν ήδη επιβάλει περιορισμούς στη διαμετακομιστική κυκλοφορία το 2022 ως μέρος της ευρείας μεταμόρφωσης της κινητικότητας «Good Move» της πόλης. Το Άμστερνταμ πρότεινε παρόμοια μέτρα το 2023. Η ζώνη της Μαδρίτης επικεντρώνεται στην ατμοσφαιρική ρύπανση, περιορίζοντας την πρόσβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων ή οδηγούς με προκρατημένο χώρο στάθμευσης. Η εισαγωγή από το Δουβλίνο των αποκαλούμενων «πυλών λεωφορείων» κατά μήκος του ποταμού Liffey, μέσω των οποίων απαγορεύεται η οδήγηση αυτοκινήτου, απέκλεισε επίσης την κυκλοφορία στον πυρήνα της πόλης όταν εισήχθη φέτος. Τώρα έρχεται η σειρά των Γάλλων αυτοκινητιστών να συνηθίσουν στην ιδέα της παράκαμψης του κέντρου του Παρισιού.
Γαλλία: Η κυβέρνηση σφίγγει το δημοσιονομικό «ζωνάρι» παρά τον κίνδυνο για την ανάπτυξη
Τον Μάιο του 2021 οι αρχές κατέθεσαν ένα σχέδιο για τη δημιουργία Zone à Trafic Limité, «Ζώνη Περιορισμένης Κυκλοφορίας» ή ZTL για συντομία, που απαγορεύει στα ΙΧ να οδηγούν στα τέσσερα πιο κεντρικά διαμερίσματα της πόλης, εάν ο τελικός προορισμός τους βρίσκεται εκτός της ζώνης, η οποία καλύπτει πέντε τετραγωνικά χιλιόμετρα. Καθημερινά πραγματοποιούνται από 175.000 έως 250.000 ταξίδια μέσω αυτής της περιοχής. Οι αρχές ελπίζουν να μειώσουν αυτό το ποσοστό τουλάχιστον στο μισό.
Το μέτρο είναι μόλις το τελευταίο από μια μακρά σειρά μέτρων ελέγχου της κυκλοφορίας και πεζοδρόμησης στη γαλλική πρωτεύουσα με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης στην καρδιά της πόλης
Αιφνιδιασμός οδηγών
Ωστόσο, ορισμένοι αυτοκινητιστές μπορεί να αιφνιδιάστηκαν όταν βρήκαν το κέντρο της πόλης κλειστό για αυτοκίνητα τη Δευτέρα, καθώς η ημερομηνία έναρξης της πολιτικής ανακοινώθηκε μόλις την Πέμπτη. Το μέτρο είναι μόλις το τελευταίο από μια μακρά σειρά μέτρων ελέγχου της κυκλοφορίας και πεζοδρόμησης στη γαλλική πρωτεύουσα με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης στην καρδιά της πόλης. Και όπως πολλά προηγούμενα δημιουργεί διαμάχες.
Το ZTL δεν θα μετατρέψει απαραιτήτως τον πυρήνα του Παρισιού σε φρούριο χωρίς αυτοκίνητα, οι περίπου 100.000 κάτοικοι που ζουν σε αυτά τα διαμερίσματα δεν θα αντιμετωπίσουν νέους περιορισμούς, όπως και τα άτομα με αναπηρία. Τα λεωφορεία, τα ταξί και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης εξαιρούνται, όπως και οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας, τα οχήματα παράδοσης και ορισμένοι βασικοί εργαζόμενοι που θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για άδειες.
Σταδιακά θα φτάσει και η επιβολή της ζώνης. Οι πρώτοι έξι μήνες θα είναι αυτό που η αστυνομία του Παρισιού αποκαλεί «παιδαγωγική περίοδος», όπου τα οχήματα που παραβιάζουν τους κανόνες μπορούν να σταματούν και να ενημερώνονται για τους κανόνες που παραβιάζουν. Μετά από έξι μήνες, ωστόσο, οι παραβάτες οδηγοί θα υπόκεινται σε πρόστιμο 135 ευρώ.

Τα μέτρα της δημάρχου για το Παρίσι
Το ZTL βασίζεται σε μια ολόκληρη σειρά μέτρων που εισήγαγε η δήμαρχος Αν Ινταλγκό για να μειώσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και να εκδιώξει τα πιο ρυπογόνα οχήματα από τη γαλλική πρωτεύουσα. Η πόλη εισήγαγε ελέγχους σε παλαιότερα οχήματα από το 2017, απαιτώντας από όλους να αποκτήσουν άδεια οδήγησης στην πόλη και απαγορεύοντας τα παλαιότερα και πιο βρώμικα. Την ίδια χρονιά, το Παρίσι έβγαλε εκτός κυκλοφορίας μια από τις κύριες διαδρομές πεζοδρομώντας τις αποβάθρες του Σηκουάνα, οι οποίες χρησιμοποιούνταν για αυτοκίνητα από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Το επόμενο έτος, ολόκληρη η ευρύτερη περιοχή του Παρισιού απαγόρευσε τα παλαιότερα αυτοκίνητα με ντίζελ.
Μεγάλο μέρος της πιο δραματικής προόδου της πόλης στον περιορισμό της κυκλοφορίας έχει λάβει τη μορφή αλλαγών υποδομής. Πολλές μεγάλες πλατείες και διασταυρώσεις έχουν μεταμορφωθεί, αντικαθιστώντας τις λωρίδες οχημάτων με περισσότερα πεζοδρόμια και πράσινο. Οι αρχές έχουν επίσης απωθήσει τα οχήματα μέσω αυστηρότερων κανονισμών στάθμευσης, όπως τα νέα τέλη για μεγάλα οχήματα όπως SUV.
Ήδη περιορισμένη η κυκλοφορία στο Παρίσι
Έτσι, ενώ το ZTL θα εξακολουθεί να επιτρέπει την είσοδο σε ορισμένα αυτοκίνητα, θα εισέρχονται σε μια ζώνη όπου η ικανότητά τους να κυκλοφορούν έχει ήδη περιοριστεί αυστηρά.
Κάποια παραθυράκια προκάλεσαν ανησυχία. Η πόλη ανέτρεψε σχέδιο για την απαγόρευση λεωφορείων για τα αξιοθέατα στη ζώνη τον περασμένο μήνα, μετά από πίεση από την τουριστική βιομηχανία. Ενώ τέτοια οχήματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν παρόμοια με οχήματα παράδοσης, το περιοδικό αυτοκινήτου Auto Plus ανέφερε ότι ορισμένοι κάτοικοι πιστεύουν ότι η πόλη βάζει τις ανάγκες των τουριστών πάνω από τους ντόπιους.
Οι εχθροί της δημάρχου Ινταλγκό, εν τω μεταξύ, υποδηλώνουν ότι η εφαρμογή του σχεδίου δεν είναι εφικτή με τον περιορισμένο αριθμό αστυνομικών που διαθέτει το Παρίσι. Άλλοι ανέφεραν φόβους για οικονομική ζημιά σε επιχειρήσεις εντός της ζώνης. Έχουν εκφραστεί ανησυχίες ότι το σχέδιο θα μετατρέψει το πλούσιο κεντρικό Παρίσι σε μια μορφή «περιφραγμένης κοινότητας», της οποίας η κυκλοφορία θα εκτοπιστεί σε λιγότερο εύπορες γύρω περιοχές.
Με την πλήρη επιβολή τουλάχιστον έξι μήνες μακριά, οι αρχές έχουν ακόμη χρόνο να επεξεργαστούν τις λεπτομέρειες του συστήματος.


Latest News

Δασμοί ή μποϊκοτάζ; Η αντίδραση της Jack Daniel's
Η μητρική του Jack Daniel's, Brown-Forman, πλήττεται από την απόφαση να μην πωλείται στον Καναδά το διάσημο bourbon

Ήρθε η ώρα για ένα ευρωπαϊκό δίκτυο κατασκόπων; Τι ζητά η Γερμανία
Το «καμπανάκι» από τη Γερμανία για τον κίνδυνο της Ευρώπης - Ο ρόλος της CIA και η πρόταση για τα «Euro Eyes»

Γιατί βγαίνει από το χρηματιστήριο η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα φαρμακείων στις ΗΠΑ
Η Walgreens ήρθε σε συμφωνία περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Sycamore Partners

Η Ευρώπη είναι «εξαρτημένη» από τα φάρμακα - Οι κίνδυνοι για την εφοδιαστική αλυσίδα
Γιατί η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια να αντιμετωπίζει το θέμα της ασφάλειας των φαρμάκων ως δευτερεύον ζήτημα

Χωρίς τέλος οι συνέπειες των δασμών Τραμπ - Πόσο διαρκούν τελικά οι εμπορικοί πόλεμοι;
Οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα κοστίζουν χρήματα στις επιχειρήσεις - Ο αντίκτυπος δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα

ΕΕ – Όμιλος ΕΤΕπ: Θεμέλια για μια νέα πανευρωπαϊκή επενδυτική πλατφόρμα για οικονομικά προσιτή και βιώσιμη στέγαση.
Το Σχέδιο Δράσης για Προσιτή και Βιώσιμη Στέγαση που έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ

Μπροστά στην «τέλεια καταιγίδα» τα σούπερ μάρκετ - Τι φέρνει η συρρίκνωση των κερδών
Τι συμβαίνει με τους λιανέμπορους σε Ευρώπη και ΗΠΑ - Οι νέοι στόχοι των σούπερ μάρκετ και το «ιερό δισκοπότηρο» της αγοράς

Θετικά τα αποτελέσματα για τη Macy's - Δυσοίωνες οι προοπτικές
Γιατί η Macy's «κρατά μικρό καλάθι», πίσω από το σχέδιο που έχει θέσει για το μέλλον ο διευθύνων σύμβουλός της, Τόνι Σπρινγκ

Μασκ: Να βγουν τώρα οι ΗΠΑ από το ΝΑΤΟ - Να σταματήσουν να πληρώνουν για την ευρωπαϊκή άμυνα
«Δεν έχει νόημα η Αμερική να πληρώνει για την άμυνα της Ευρώπης», έγραψε στο X ο Ιλον Μασκ

Οι πρώτες 100 μέρες της Κομισιόν - Ο απολογισμός ντερ Λάιεν
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προχώρησε σε ένα μίνι απολογισμό των πρώτων 100 ημερών της Κομισιόν με ιδιαίτερη αναφορά στο σχέδιο ReArm Europe