Την ανιούσα πήραν οι μετοχές της Burberry, ηγέτιδας στη βρετανική πολυτέλεια, και της EssilorLuxottica χθες, εν μέσω φημολογίας ότι βρίσκονται σε εξέλιξη δύο μεγάλες συμφωνίες στον κλάδο της πολυτέλειας.

Η πρώτη θέλει την ιταλική Moncler να αποκτά το βρετανικό οίκο μόδας που είναι γνωστός για τις ριγέ καμπαρντίνες του, ενώ η δεύτερη μιλά για επέκταση της συνεργασίας της Meta με την EssilorLuxottica.

EssilorLuxottica: Με mega deal $1,5 δισ. μπαίνει στο streetwear εξαγοράζοντας την Supreme

Πολυτέλεια: Από τη Βρετανία στην Ιταλία

Παρά το τέλος της πανδημίας και την ανάκαμψη των δαπανών πολυτελείας, η βρετανική Burberry έχει ταλαιπωρηθεί από οικονομικά προβλήματα που προκάλεσαν πολλαπλές προειδοποιήσεις για τα κέρδη της τους τελευταίους μήνες.

Η αξία του εμπορικού σήματος της εταιρείας έχει πέσει κατά 42% κατά 2 δισεκατομμύρια δολάρια από πέρυσι, σύμφωνα με την ετήσια λίστα BrandZ της Kantar που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα.

Ο ρυθμός ανάκαμψης στην πολυτέλεια δεν είναι ο μόνος παράγοντας που ευθύνεται για τις προσπάθειες της Burberry. Τον Ιούλιο, η βρετανική εταιρεία απομάκρυνε τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της Jonathan Akeroyd και τον αντικατέστησε με τον Joshua Schulman, ένα πρώην στέλεχος της Michael Kors, ελπίζοντας σε ανάκαμψη.

Η Burberry επαναπροσδιορίζει τώρα τη στρατηγική της, κατέχοντας τα δυνατά της σημεία και προσαρμόζοντας την τιμολόγησή της.

H Meta Platforms βρισκόταν ξανά σε συζητήσεις τον Ιούλιο, για την απόκτηση μεριδίου περίπου 5% στην EssilorLuxottica, συνολικής αξίας περίπου 4,33 δισεκατομμύρια ευρώ (4,73 δισεκατομμύρια δολάρια) με βάση την τότε χρηματιστηριακή της αξία των 86,50 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Εάν η συμφωνία πραγματοποιηθεί, θα είναι σπουδαία και για τις δύο μάρκες, επισημαίνει στο Fortune η Jelena Sokolova, ανώτερη αναλυτής μετοχών της Morningstar.

«Η Moncler θα εξασφάλιζε μια πολλά υποσχόμενη συμφωνία με σημαντικές προοπτικές. Η νέα στρατηγική εστίαση της Burberry σε εμβληματικά προϊόντα όπως τα πανωφόρια και τα κασκόλ είναι αξιέπαινη και η εταιρεία γίνεται πιο ρεαλιστική όσον αφορά την τιμολόγηση», δήλωσε η ίδια.

Εν τω μεταξύ, «η τεχνογνωσία της Moncler στο outwear και η ικανότητά της στο μάρκετινγκ θα μπορούσαν να αλλάξουν το παιχνίδι για την Burberry, κατευθύνοντας τη μάρκα πίσω στα βασικά της πλεονεκτήματα».

Η Moncler που από το 2003 έχει περάσει στα χέρια του Ιταλού δισεκατομμυριούχου Remo Ruffini, ωστόσο, απέρριψε τις εικασίες, με εκπρόσωπό της να προσθέτει ότι η εταιρεία «δεν σχολιάζει ανυπόστατες φήμες». Ενώ και εκπρόσωπος της Burberry κινήθηκε στα ίδια πλαίσια.

Οι μετοχές της Burberry σημείωσαν άνοδο έως και 8% κατά τη διάρκεια της ημέρας τη Δευτέρα και σημείωσαν άνοδο 6% στο κλείσιμο της αγοράς. πολυτέλεια

Τα βλέμμα της Meta στην EssilorLuxottica

Το Bloomberg ανέφερε ότι ξανάρθε στην επικαιρότητα  το ενδιαφέρον που είχε δείξει τον Ιούλιο ο τεχνολογικός κολοσσός Meta για την εξαγορά μεριδίου 5% στην EssilorLuxottica, την εταιρεία γυαλιών πίσω από τις Ray-Ban και Oakley.

Οι δύο εταιρείες δεν είναι τελείως άγνωστες – ένωσαν τις δυνάμεις τους το 2019 για να δημιουργήσουν ένα ζευγάρι γυαλιά που θα τροφοδοτούνται από τον βοηθό τεχνητής νοημοσύνης της Meta και θα διαθέτουν μια μικροσκοπική κάμερα στο χείλος. Τον Σεπτέμβριο, ανακοίνωσαν την επέκταση της συνεργασίας τους για να επαναπροσδιορίσουν «τις δυνατότητες των wearables στη ζωή των καταναλωτών».

Ο επικεφαλής της EssilorLuxottica, Francesco Milleri, είχε προηγουμένως αφήσει να εννοηθεί ότι η Meta εξέταζε το ενδεχόμενο να επενδύσει στην εταιρεία. Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ της Meta έχει επίσης μιλήσει για μια «συμβολική» επένδυση στην εταιρεία ως «ωραία χειρονομία» για την εδραίωση της συνεργασίας.

«Έχουμε την ευκαιρία να μετατρέψουμε τα γυαλιά στην επόμενη μεγάλη τεχνολογική πλατφόρμα και να τα κάνουμε μόδα στη διαδικασία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta σε δήλωση που ανακοίνωσε τη μακροπρόθεσμη συνεργασία.

Η Meta, η οποία έχει ήδη ασχοληθεί με τα έξυπνα γυαλιά, βασίζεται στα τρέχοντα προϊόντα της Ray-Ban, επιτρέποντας στους χρήστες να μεταδίδουν ζωντανά ό,τι βλέπουν μέσα από τα γυαλιά τους μέσω Facebook ή Instagram.

Τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban αποτέλεσαν τεράστιο μοχλό ανάπτυξης για τη γαλλο-ιταλική εταιρεία, η οποία βλέπει τα μαραφέτια της «να αντικαθιστούν κάποτε τις περισσότερες άλλες συσκευές τεχνολογίας», όπως δήλωσε ο Milleri σε συνέντευξή του στους Financial Times.

Οι μετοχές της EssilorLuxottica σημείωσαν άνοδο 3% στο κλείσιμο της αγοράς τη Δευτέρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή