Οι ψηφοφόροι της Μασαχουσέτης ενέκριναν την Τρίτη την πρόταση που ετέθη προς ψήφιση στο πλαίσιο των εκλογών, που θα επιτρέψει σε οδηγούς που απασχολούνται σε πλατφόρμες μετακίνησης να συνδικαλιστούν, καθιστώντας την πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ που επιτρέπει τη συνδικαλιστική οργάνωση σε εφαρμογές όπως η Uber και η Lyft.
Uber: Φλερτάρει με τον τουρισμό – Η εξαγορά που ετοιμάζει
Με το 94% των ψήφων να έχουν καταμετρηθεί, το 53,9% των ψηφοφόρων υποστήριξε ένα νέο πλαίσιο που θα επέτρεπε στους οδηγούς που θεωρούνται από τις εταιρείες ως ανεξάρτητοι συνεργάτες να οργανώνονται και να διαπραγματεύονται συλλογικά για τις αμοιβές και τα οφέλη, σύμφωνα με το Associated Press.
Οι υποστηρικτές είπαν ότι το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για άλλες πολιτείες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς της Uber και της Lyft να συνδικαλίζονται και να εμπνεύσουν τις προσπάθειες για την οργάνωσή τους στις Ηνωμένες Πολιτείες.
H απόφαση της ψηφοφορίας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για άλλες πολιτείες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς της Uber και της Lyft να συνδικαλίζονται
Συνεργάτες ή… εργάτες;
Η ψηφοφορία στη Μασαχουσέτη ήταν το τελευταίο μέτωπο σε μια πολυετή μάχη στις Ηνωμένες Πολιτείες για το αν οι οδηγοί που μοιράζονται το αυτοκίνητο πρέπει να θεωρούνται ανεξάρτητοι συνεργάτες ή υπάλληλοι που δικαιούνται παροχές και μισθολογικές προστασίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση «συνεργατών» μπορεί να κοστίσει στις εταιρείες έως και 30% λιγότερο σε σχέση με μισθωτούς εργαζόμενους.
Οι οδηγοί της Uber και της Lyft, που υπολογίζονται σε περίπου 70.000 στη Μασαχουσέτη, δεν έχουν το δικαίωμα να οργανωθούν βάσει του Νόμου για τις Εθνικές Εργασιακές Σχέσεις, έναν ομοσπονδιακό νόμο που καλύπτει μόνο τους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με το μέτρο της Μασαχουσέτης, γνωστό ως Ερώτηση 3, οι οδηγοί θα μπορούσαν να σχηματίσουν ένα σωματείο αφού συλλέξουν υπογραφές από τουλάχιστον το 25% των ενεργών οδηγών στη Μασαχουσέτη. Σύμφωνα με το μέτρο, οι εταιρείες θα μπορούσαν να σχηματίσουν ενώσεις για να τους επιτρέψουν να διαπραγματεύονται από κοινού με το σωματείο κατά τη διάρκεια συνομιλιών υπό την εποπτεία του κράτους.
Το μέτρο υποστηρίχθηκε από τη Διεθνή Ένωση Υπαλλήλων Υπηρεσιών και τη Διεθνή Ένωση Μηχανολόγων και επικυρώθηκε από αρκετούς κορυφαίους πολιτικούς ηγέτες, συμπεριλαμβανομένης της Αντρέα Κάμπελ, της Δημοκρατικής γενικής εισαγγελέως της πολιτείας.
Η Κάμπελ εξασφάλισε τον Ιούνιο έναν διακανονισμό με την Uber και τη Lyft που απαιτούσε από αυτές να υιοθετήσουν ένα πρότυπο ελάχιστης ωριαίας αμοιβής 32,50 δολάρια για τους οδηγούς της Μασαχουσέτης και να πληρώσουν 175 εκατομμύρια δολάρια για να ικανοποιήσουν αξιώσεις σχετικά με ακατάλληλη απασχόληση των οδηγών ως ανεξάρτητων εργολάβων και όχι ως υπαλλήλων.
H στάση των Uber – Lyft
Η Uber και η Lyft επέλεξαν να μην κάνουν εκστρατεία κατά της Ερώτησης 3, αν και και οι δύο δήλωσαν ότι είχαν κάποιες ανησυχίες σχετικά με το μέτρο εκτιμώντας ότι θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί από το νομοθετικό σώμα της πολιτείας.
Η ερώτηση 3 είχε υποβληθεί προτού οι πλατφόρμες απορρίψουν την πρόταση για ξεχωριστές ψηφοφορίες και οι υποστηρικτές της τόνισαν ότι αποτελούσε τον καλύτερο τρόπο ώστε οι οδηγοί να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Αξίζει πάντως να επισημανθεί ότι η επίμαχη ερώτηση δίχασε το τοπικό εργατικό κίνημα, με ορισμένους ακτιβιστές να υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενό της ήταν περιορισμένο ως προς τα εργατικά δικαιώματα. Ορισμένοι άλλοι είχαν επίσης υποστηρίξει ότι μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με την ομοσπονδιακή νομοθεσία και να είναι ανοιχτό σε νομική αμφισβήτηση.
Latest News
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια