Οι ψηφοφόροι της Μασαχουσέτης ενέκριναν την Τρίτη την πρόταση που ετέθη προς ψήφιση στο πλαίσιο των εκλογών, που θα επιτρέψει σε οδηγούς που απασχολούνται σε πλατφόρμες μετακίνησης να συνδικαλιστούν, καθιστώντας την πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ που επιτρέπει τη συνδικαλιστική οργάνωση σε εφαρμογές όπως η Uber και η Lyft.
Uber: Φλερτάρει με τον τουρισμό – Η εξαγορά που ετοιμάζει
Με το 94% των ψήφων να έχουν καταμετρηθεί, το 53,9% των ψηφοφόρων υποστήριξε ένα νέο πλαίσιο που θα επέτρεπε στους οδηγούς που θεωρούνται από τις εταιρείες ως ανεξάρτητοι συνεργάτες να οργανώνονται και να διαπραγματεύονται συλλογικά για τις αμοιβές και τα οφέλη, σύμφωνα με το Associated Press.
Οι υποστηρικτές είπαν ότι το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για άλλες πολιτείες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς της Uber και της Lyft να συνδικαλίζονται και να εμπνεύσουν τις προσπάθειες για την οργάνωσή τους στις Ηνωμένες Πολιτείες.
H απόφαση της ψηφοφορίας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για άλλες πολιτείες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς της Uber και της Lyft να συνδικαλίζονται
Συνεργάτες ή… εργάτες;
Η ψηφοφορία στη Μασαχουσέτη ήταν το τελευταίο μέτωπο σε μια πολυετή μάχη στις Ηνωμένες Πολιτείες για το αν οι οδηγοί που μοιράζονται το αυτοκίνητο πρέπει να θεωρούνται ανεξάρτητοι συνεργάτες ή υπάλληλοι που δικαιούνται παροχές και μισθολογικές προστασίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση «συνεργατών» μπορεί να κοστίσει στις εταιρείες έως και 30% λιγότερο σε σχέση με μισθωτούς εργαζόμενους.
Οι οδηγοί της Uber και της Lyft, που υπολογίζονται σε περίπου 70.000 στη Μασαχουσέτη, δεν έχουν το δικαίωμα να οργανωθούν βάσει του Νόμου για τις Εθνικές Εργασιακές Σχέσεις, έναν ομοσπονδιακό νόμο που καλύπτει μόνο τους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με το μέτρο της Μασαχουσέτης, γνωστό ως Ερώτηση 3, οι οδηγοί θα μπορούσαν να σχηματίσουν ένα σωματείο αφού συλλέξουν υπογραφές από τουλάχιστον το 25% των ενεργών οδηγών στη Μασαχουσέτη. Σύμφωνα με το μέτρο, οι εταιρείες θα μπορούσαν να σχηματίσουν ενώσεις για να τους επιτρέψουν να διαπραγματεύονται από κοινού με το σωματείο κατά τη διάρκεια συνομιλιών υπό την εποπτεία του κράτους.
Το μέτρο υποστηρίχθηκε από τη Διεθνή Ένωση Υπαλλήλων Υπηρεσιών και τη Διεθνή Ένωση Μηχανολόγων και επικυρώθηκε από αρκετούς κορυφαίους πολιτικούς ηγέτες, συμπεριλαμβανομένης της Αντρέα Κάμπελ, της Δημοκρατικής γενικής εισαγγελέως της πολιτείας.
Η Κάμπελ εξασφάλισε τον Ιούνιο έναν διακανονισμό με την Uber και τη Lyft που απαιτούσε από αυτές να υιοθετήσουν ένα πρότυπο ελάχιστης ωριαίας αμοιβής 32,50 δολάρια για τους οδηγούς της Μασαχουσέτης και να πληρώσουν 175 εκατομμύρια δολάρια για να ικανοποιήσουν αξιώσεις σχετικά με ακατάλληλη απασχόληση των οδηγών ως ανεξάρτητων εργολάβων και όχι ως υπαλλήλων.
H στάση των Uber – Lyft
Η Uber και η Lyft επέλεξαν να μην κάνουν εκστρατεία κατά της Ερώτησης 3, αν και και οι δύο δήλωσαν ότι είχαν κάποιες ανησυχίες σχετικά με το μέτρο εκτιμώντας ότι θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί από το νομοθετικό σώμα της πολιτείας.
Η ερώτηση 3 είχε υποβληθεί προτού οι πλατφόρμες απορρίψουν την πρόταση για ξεχωριστές ψηφοφορίες και οι υποστηρικτές της τόνισαν ότι αποτελούσε τον καλύτερο τρόπο ώστε οι οδηγοί να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Αξίζει πάντως να επισημανθεί ότι η επίμαχη ερώτηση δίχασε το τοπικό εργατικό κίνημα, με ορισμένους ακτιβιστές να υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενό της ήταν περιορισμένο ως προς τα εργατικά δικαιώματα. Ορισμένοι άλλοι είχαν επίσης υποστηρίξει ότι μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με την ομοσπονδιακή νομοθεσία και να είναι ανοιχτό σε νομική αμφισβήτηση.
Latest News
Πού πάνε τα λεφτά που απομένουν από τις δωρεές μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ
Υπάρχουν σαφείς κανόνες που διέπουν τι γίνεται με τα χρήματα που απομένουν στα funds των υποψηφίων μετά τις εκλογές
Αυτές οι εκλογές είναι μόνο η αρχή της εμπλοκής του Μασκ στην πολιτική
Ο Ίλον Μασκ σχεδιάζει να παραμείνει σημαντική δύναμη στην αμερικανική πολιτική σκηνή ακόμη και μετά τις εκλογές του 2024.
Η εντυπωσιακή επιστροφή του Orient Express
Καθώς οι εξαιρετικά πλούσιοι εγκαταλείπουν τις αγορές πολυτελείας υπέρ των ταξιδιών το Orient Express ετοιμάζεται για θρυλικό comeback
Η Michelin κλείνει ακόμα δύο εργοστάσια στη Γαλλία
«Στον αέρα» 1.254 εργαζόμενοι της Michelin που ξεκίνησαν κινητοποιήσεις - Συνεχίζεται η αποβιομηχάνιση της Ευρώπης λόγω ανταγωνισμού της Ασίας
Το νέο made-in-China λογισμικό που κοντράρει Apple και Google
Η Κίνα θέλει να γίνει τεχνολογικά αυτάρκης σε όλα και η Huawei φαίνεται να αναλαμβάνει το λογισμικό των smartphone
Κυβερνητική κρίση στη Γερμανία - Ο Σολτς απέπεμψε τον Λίντνερ και ζητά ψήφο εμπιστοσύνης
Η απομάκρυνση από τον Όλαφ Σολτς του υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ δίνει νέα διάσταση στην κυβερνητική κρίση στη Γερμανία
Από τη Meta και τη Ray-Ban, στη Moncler και τη Burberry - Νέες εξαγορές στην πολυτέλεια
Τα σενάρια εξαγορών στην πολυτέλεια πυροδότησαν συζητήσεις και φρενίτιδα στις αγορές που έδωσαν ώθηση στις μετοχές των εταιρειών
Στην... πρέσα η RWE - Ακτιβιστικό fund την πιέζει για επαναγορά μετοχών
Το ακτιβιστικό επενδυτικό ταμείο Elliott Investment Management έχει δημιουργήσει ένα σημαντικό μετοχικό πακέτο στη γερμανική RWE
Συγχαρητήρια Μπέζος στον Τραμπ για την «εξαιρετική πολιτική επιστροφή»
O Μπέζος ευχήθηκε στον Τραμπ «κάθε επιτυχία στην ηγεσία και την ένωση της Αμερικής που όλοι αγαπάμε»
Δεν σκοπεύει να μπει στην κυβέρνηση Τραμπ o Τζ. Ντίμον της JP Morgan
Ο διευθύνων σύμβουλος της JPMorgan Chase Τζέιμι Ντίμον, θα παραμείνει στην τράπεζα, την οποία διευθύνει για 19 χρόνια