Οι ψηφοφόροι της Μασαχουσέτης ενέκριναν την Τρίτη την πρόταση που ετέθη προς ψήφιση στο πλαίσιο των εκλογών, που θα επιτρέψει σε οδηγούς που απασχολούνται σε πλατφόρμες μετακίνησης να συνδικαλιστούν, καθιστώντας την πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ που επιτρέπει τη συνδικαλιστική οργάνωση σε εφαρμογές όπως η Uber και η Lyft.

Uber: Φλερτάρει με τον τουρισμό – Η εξαγορά που ετοιμάζει

Με το 94% των ψήφων να έχουν καταμετρηθεί, το 53,9% των ψηφοφόρων υποστήριξε ένα νέο πλαίσιο που θα επέτρεπε στους οδηγούς που θεωρούνται από τις εταιρείες ως ανεξάρτητοι συνεργάτες  να οργανώνονται και να διαπραγματεύονται συλλογικά για τις αμοιβές και τα οφέλη, σύμφωνα με το Associated Press.

Οι υποστηρικτές είπαν ότι το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για άλλες πολιτείες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς της Uber και της Lyft να συνδικαλίζονται και να εμπνεύσουν τις προσπάθειες για την οργάνωσή τους στις Ηνωμένες Πολιτείες.

H απόφαση της ψηφοφορίας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για άλλες πολιτείες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς της Uber και της Lyft να συνδικαλίζονται

Συνεργάτες ή… εργάτες;

Η ψηφοφορία στη Μασαχουσέτη ήταν το τελευταίο μέτωπο σε μια πολυετή μάχη στις Ηνωμένες Πολιτείες για το αν οι οδηγοί που μοιράζονται το αυτοκίνητο πρέπει να θεωρούνται ανεξάρτητοι συνεργάτες ή υπάλληλοι που δικαιούνται παροχές και μισθολογικές προστασίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση «συνεργατών» μπορεί να κοστίσει στις εταιρείες έως και 30% λιγότερο σε σχέση με μισθωτούς εργαζόμενους.

Οι οδηγοί της Uber και της Lyft, που υπολογίζονται σε περίπου 70.000 στη Μασαχουσέτη, δεν έχουν το δικαίωμα να οργανωθούν βάσει του Νόμου για τις Εθνικές Εργασιακές Σχέσεις, έναν ομοσπονδιακό νόμο που καλύπτει μόνο τους υπαλλήλους.

Σύμφωνα με το μέτρο της Μασαχουσέτης, γνωστό ως Ερώτηση 3, οι οδηγοί θα μπορούσαν να σχηματίσουν ένα σωματείο αφού συλλέξουν υπογραφές από τουλάχιστον το 25% των ενεργών οδηγών στη Μασαχουσέτη. Σύμφωνα με το μέτρο, οι εταιρείες θα μπορούσαν να σχηματίσουν ενώσεις για να τους επιτρέψουν να διαπραγματεύονται από κοινού με το σωματείο κατά τη διάρκεια συνομιλιών υπό την εποπτεία του κράτους.

Το μέτρο υποστηρίχθηκε από τη Διεθνή Ένωση Υπαλλήλων Υπηρεσιών και τη Διεθνή Ένωση Μηχανολόγων και επικυρώθηκε από αρκετούς κορυφαίους πολιτικούς ηγέτες, συμπεριλαμβανομένης της Αντρέα Κάμπελ, της Δημοκρατικής γενικής εισαγγελέως της πολιτείας.

Η Κάμπελ εξασφάλισε τον Ιούνιο έναν διακανονισμό με την Uber και τη Lyft που απαιτούσε από αυτές να υιοθετήσουν ένα πρότυπο ελάχιστης ωριαίας αμοιβής 32,50 δολάρια για τους οδηγούς της Μασαχουσέτης και να πληρώσουν 175 εκατομμύρια δολάρια για να ικανοποιήσουν αξιώσεις σχετικά με ακατάλληλη απασχόληση των οδηγών ως ανεξάρτητων εργολάβων και όχι ως υπαλλήλων.

H στάση των Uber – Lyft

Η Uber και η Lyft επέλεξαν να μην κάνουν εκστρατεία κατά της Ερώτησης 3, αν και και οι δύο δήλωσαν ότι είχαν κάποιες ανησυχίες σχετικά με το μέτρο εκτιμώντας ότι θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί από το νομοθετικό σώμα της πολιτείας.

Η ερώτηση 3 είχε υποβληθεί προτού οι πλατφόρμες απορρίψουν την πρόταση για ξεχωριστές ψηφοφορίες και οι υποστηρικτές της τόνισαν ότι αποτελούσε τον καλύτερο τρόπο ώστε οι οδηγοί να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Αξίζει πάντως να επισημανθεί ότι η επίμαχη ερώτηση δίχασε το τοπικό εργατικό κίνημα, με ορισμένους ακτιβιστές να υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενό της ήταν περιορισμένο ως προς τα εργατικά δικαιώματα.  Ορισμένοι άλλοι είχαν επίσης υποστηρίξει ότι μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με την ομοσπονδιακή νομοθεσία και να είναι ανοιχτό σε νομική αμφισβήτηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή