Στην αναπτυξιακή πορεία του brand TGI Friday’s, στην ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και τις επιδόσεις του στην ελληνική αγορά, όπως και στη σύγχυση που επικρατεί σχετικά με το status της εταιρείας στις ΗΠΑ, αναφέρθηκε ο Νίκος Νέγκας, διευθύνων σύμβουλος της Pax Hospitality που «τρέχει» το brand στη χώρα μας, μιλώντας στον ΟΤ.
«Δεν εκπλαγήκαμε από την εξέλιξη της κατάστασης για την εταιρεία που διαχειρίζεται τα εταιρικά καταστήματα στις ΗΠΑ», τόνισε ο κ. Νέγκας. «Όταν ένας μέτοχος δεν ακολουθεί σωστή στρατηγική και δημιουργούνται λειτουργικά προβλήματα λόγω υπερχρεών, τότε πρέπει να βρίσκεται μια λύση. Αυτό συνέβη και στην αμερικανική αγορά», πρόσθεσε.
TGI Friday’s: Σε αναζήτηση αγοραστή η εταιρεία
TGI Friday’s: Τι συνέβη τελικά στις ΗΠΑ
Το 2014, Sentinel Capital Partners και TriArtisan Capitol Advisors αγόρασαν την TGI Friday’s, με την αλυσίδα που διαχειριζόταν τα εταιρικά καταστήματα, να περνάει σύντομα στον έλεγχο της TriArtisan. Υπήρχαν πολλά σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξή της, που όμως πήγαν τελικά στραβά.
Σχεδόν δέκα χρόνια μετά, στις 19 Οκτωβρίου 2024, η TGI Friday’s ανακοίνωσε ότι αναζητούσε χρηματοδότηση, ενώ προειδοποιούσε την ίδια στιγμή ότι ετοιμαζόταν να καταθέσει αίτηση ένταξης στο Άρθρο 11 εντός των επόμενων εβδομάδων. Η εταιρεία επέρριψε την ευθύνη για την αποτυχημένη ανάκαμψη που προκάλεσε η αύξηση των επιτοκίων, ο αυξημένος ανταγωνισμός και το μεγάλο χρέος. Όπερ και εγένετο στις 2 Νοεμβρίου 2024.
«Οι δικαστικές αρχές είναι αυτές τώρα που θα αποφασίσουν εάν ο μέτοχος θα πρέπει να αποχωρήσει και να βρεθεί άλλος να πάρει την εταιρεία στα χέρια του», εξήγησε ο κ. Νέγκας, συμπληρώνοντας πως «η διαχείριση ήταν κακή και γνωρίζαμε ότι θα έφτανε στο σημείο αυτό».
Η εξέλιξη αυτή έχει επηρεάσει μόνο τα εστιατόρια που ανήκουν απευθείας στην TGI, περίπου 39 σημεία.
Ενώ καμία σχέση δεν υπάρχει ανάμεσα στην επιχείρηση που αναζητά λύση στα προβλήματα των εταιρικών καταστημάτων, και σε όσα λειτουργούν με franchising στις ΗΠΑ, «τα οποία και λειτουργούν κανονικά», επισημαίνει ο κ. Νέγκας.
«Δεν εκπλαγήκαμε από την εξέλιξη της κατάστασης για την εταιρεία που διαχειρίζεται τα εταιρικά καταστήματα στις ΗΠΑ», τόνισε ο Νίκος Νέγκας, CEO της Pax Hospitality που «τρέχει» το brand στη χώρα μας. «Όταν ένας μέτοχος δεν ακολουθεί σωστή στρατηγική και δημιουργούνται λειτουργικά προβλήματα λόγω υπερχρεών, τότε πρέπει να βρίσκεται μια λύση. Αυτό συνέβη και στην αμερικανική αγορά», πρόσθεσε.
Τι συμβαίνει με το ελληνικό franchise
Κάτι το οποίο ισχύει και για τη χώρα μας. Παρά την όποια διάσταση έχει λάβει το πρόβλημα του βασικού μετόχου της TGI Friday’s με τα εταιρικά σημεία, «το ελληνικό franchise παραμένει ανέπαφο καθώς διατηρεί αυτονομία ως προς τις οικονομικές αποφάσεις, τις λειτουργίες και τη στρατηγική ανάπτυξης», εξήγησε στον ΟΤ.
Όπως τόνισε αυτή η λειτουργική ανεξαρτησία, σε συνδυασμό με τη δύναμη της ελληνικής αγοράς, έχει φέρει σήμερα τα TGI Friday’s να βρίσκονται «στο καλύτερο σημείο της πορείας τους στην Ελλάδα εδώ και 27 χρόνια».
Ενδεικτικά, ο όμιλος συνεχίζει να έχει εξαιρετικά καλές επιδόσεις, με σταθερά οικονομικά αποτελέσματα με Ebitda στα 1.9 εκ. (για τη χρήση 2023) και σχεδόν μηδενικό δανεισμό, που υπογραμμίζουν την επιτυχία του brand ενώ διακρίνεται διεθνώς ως ένας από τους πλέον επιτυχημένους franchisee της αμερικανικής αλυσίδας casual dining.
Το 2024 οι πωλήσεις κινούνται θετικά και αναμένεται να κλείσει με αύξηση πωλήσεων 5%. Η αύξηση αυτή τροφοδοτείται από την ισχυρή ζήτηση των καταναλωτών, τις στρατηγικές τοποθεσίες και τη δέσμευση της εταιρείας στην ποιοτική εμπειρία.
Και στο Ελληνικό τα TGI Friday’s
Από το 1997 όταν ξεκίνησε η πορεία του το brand στην ελληνική αγορά μέχρι και σήμερα, έχει καταφέρει να βρίσκεται σε εμβληματικές τοποθεσίες.
«Και αυτό σκοπεύουμε να συνεχίσουμε», τόνισε ο κ. Νέγκας. «Βρισκόμαστε ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με την Lamda Development για το Ελληνικό. Η επέκταση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για premium, fast-casual γευστικές εμπειρίες στην Ελλάδα ενώ παράλληλα, έχουν προγραμματιστεί σταδιακές ανακαινίσεις των υπαρχόντων καταστημάτων».
Όπως δήλωσε ο CEO της Pax Hospitality «λόγω των προϋποθέσεων που έχει η ανάπτυξη ενός TGI Friday δηλαδή πάνω από 300 τ.μ. συν τους βοηθητικούς χώρους, καθιστούν την εξεύρεση των σωστών σημείων σε κεντρικές τοποθεσίες, απαιτητική. Γι’ αυτό και στο στόχαστρό μας βρίσκεται η αγορά της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και ενδεχομένως του Ηρακλείου στην Κρήτη», κατέληξε.
Latest News
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας