Κάθε χρόνο τέτοια εποχή οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων περιμένουν να υλοποιηθούν οι κατά καιρούς δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών ότι θα υπάρξουν αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων και τελικά καλούνται κάθε φορά να πληρώσουν τα ίδια τέλη με τις προηγούμενες χρονιές που σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι πολύ υψηλά ξεπερνώντας ακόμη και την εμπορική αξία του οχήματός τους.
Για μία ακόμη φορά, λοιπόν, τα τέλη κυκλοφορίας που αναρτήθηκαν την Τρίτη 5 Νοεμβρίου από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι τα ίδια με τα περυσινά και οι όποιες αλλαγές είναι να γίνουν μετατίθενται για το επόμενο έτος, εφόσον φυσικά επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις ότι η κυκλοφορία νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής κυκλοφορίας δεν θα προκαλέσει σημαντικές απώλειες εσόδων (λόγω του ότι πληρώνουν αρκετά χαμηλότερα ή και μηδενικά τέλη σε σύγκριση με τα παλαιότερης τεχνολογίας) και οι διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ για εκείνους που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα και δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, θα αποδώσουν γεμίζοντας τα δημόσια ταμεία ώστε να αντισταθμίσουν τις όποιες μειώσεις πραγματοποιήσει η κυβέρνηση.
Τέλη κυκλοφορίας: Πώς εκτυπώνονται – Πότε πληρώνονται – Κυρώσεις
Η μόνη σημαντική αλλαγή που θα παρατηρήσει κάποιος εφέτος είναι η νομοθετική ρύθμιση που πέρασε το υπουργείο Οικονομικών βάσει της οποίας παράταση δεν θα δοθεί ξανά και όποιος πληρώσει μετά την εμπρόθεσμη καταληκτική ημερομηνία, δηλαδή μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2024, θα επιβαρυνθεί με κλιμακωτό πρόστιμο ανάλογο τον μήνα που θα επιλέξει να πληρώσει εκπρόθεσμα, πλέον, τα νέα τέλη κυκλοφορίας.
Τέλη κυκλοφορίας
Έτσι, για μία ακόμη χρονιά εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να πληρώσουν σε πάρα πολλές περιπτώσεις υψηλά τέλη κυκλοφορίας, ιδιαίτερα αν τα οχήματά τους είναι παλαιάς τεχνολογία και μεγάλου κυβισμού (πάνω από 1.600 κ.εκ.), ενώ παραμένουν αμετάβλητα για πάρα πολλά χρόνια παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για μειώσεις ή έστω για επαναπροσδιορισμό τους.
Καμία κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια δεν έχει προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές γιατί πολύ απλά δεν θέλει να ρισκάρει, όπως λένε αρμοδίως, τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού. Το ίδιο κάνει και η τωρινή, αν και σύμφωνα με τις πληροφορίες για το επόμενο έτος μπορεί να εξετάσει τη μείωση κατά 15-20% των τελών κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων και να αναπροσαρμόσει (αυξομειώσεις) εκείνα που επιβάλλονται στα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και το οποία, εν συγκρίσει με οχήματα ίδιου κυβισμού αλλά παλαιά, είναι αισθητά χαμηλότερα. Πάντως στο υπουργείο Οικονομικών δηλώνουν ότι «ο ρυπαίνων» πρέπει να εξακολουθήσει να πληρώνει πολύ περισσότερα από εκείνον που έχει αγοράσει όχημα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Το ζητούμενο όμως είναι στο τέλος τα έσοδα του κράτους να μην εμφανίσουν απώλειες.
Πάντως, αν η κυβέρνηση προχωρήσει στη μείωση των τελών κυκλοφορίας οχημάτων άνω της 15ετίας, θα μπορούσε να οδηγήσει περίπου 600.000 ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες λόγω υψηλών τελών να τα θέσουν και πάλι σε κυκλοφορία αυξάνοντας έτσι και τα έσοδα του κράτους και γενικότερα να δημιουργηθεί τζίρος στην αγορά από την λειτουργία και πάλι του οχήματος (βενζίνες, διόδια, σέρβις, ασφάλιστρα κτλ.).
Στα θετικά παραμένουν τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα αλλά και αυτό το μέτρο είναι λειψό καθώς δεν μπορεί κάποιος να θέσει σε κυκλοφορία το όχημά του για ένα μήνα μετά να καταθέσει ξανά τις πινακίδες και στη συνέχεια να τις πάρει πάλι πίσω. Θα πρέπει μόνο φορά να αποφασίσει για πόσους μήνες χρειάζεται το όχημά του και στη συνέχεια να τις καταθέσει ξανά μέχρι το τέλος του έτους.
Η εκτύπωση βήμα – βήμα
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει βήμα – βήμα τη διαδικασία εκτύπωσης των τελών κυκλοφορίας προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην κάνουν κάποιο λάθος και το βασικότερο να μην κληθούν στη συνέχεια να τα πληρώσουν διπλά.
Ειδικά όσα ζευγάρια έχουν στην κατοχή ένα όχημα με συνιδιοκτησία θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένας από τους δύο θα πρέπει να τα πληρώσει ακόμη και αν μπορεί ο καθένας ξεχωριστά να εκτυπώσει το σχετικό ειδοποιητήριο. Αν γίνει το λάθος και πληρωθούν και από δύο ή τρεις συνιδιοκτήτες τότε το κράτος θα τα εισπράξει διπλά και τριπλά και δεν θα τα επιστρέψει ούτε θα συμψηφίσει με άλλα χρέη.
Επίσης, τα τέλη κυκλοφορίας δεν μπορούν να μπουν στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων του υπουργείου Οικονομικών αλλά θα πρέπει να πληρωθούν εφάπαξ. Αξίζει ωστόσο να τονιστεί ότι αν κάποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να τα πληρώσει εφάπαξ όπως ορίζει ο νόμος μπορεί να το πράξει μέσω πιστωτικής κάρτας. Δηλαδή να καταλάβει το ποσό μέσω της κάρτας ολόκληρο αλλά η αποπληρωμή στην τράπεζα να γίνει σε έως 12 άτοκες δόσεις. Οι περισσότερες τράπεζες προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Όμως αν κάποιος χάσει μία μηνιαία δόση στην τράπεζα τότε θα επιβαρυνθεί με υπέρογκους τόκους.
Η διαδικασία εκτύπωσης των τελών είναι απλή και μπορεί να ολοκληρωθεί σε μερικά λεπτά μέσα από συγκεκριμένα βήματα όπως καταγράφονται και στις εικόνες που παρατίθενται. Το σημαντικότερο όμως είναι όταν εκτυπωθούν να γίνει έλεγχος ότι τα στοιχεία που αναγράφονται τόσο για το όχημα όσο και για τον ιδιοκτήτη είναι τα σωστά.
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος είτε επιλέξει να τα εκτυπώσει χρησιμοποιώντας του κωδικούς TAXISnet είτε απλώς τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Έτσι, αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει τους κωδικούς TAXISnet θα πρέπει να μπει στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) και να επιλέξει απευθείας την εφαρμογή myCar όπως φαίνεται στην πρώτη εικόνα.
Διαφορετικά αν κάποιος δεν θέλει να χρησιμοποιήσει κωδικούς θα πρέπει να ακολουθήσει τα βήματα που παρατίθενται παρακάτω και ξεκινούν από τη βασική σελίδα της ΑΑΔΕ αλλά αυτή τη φορά αντί να κάνει κλικ κάποιος στο myCar θα πρέπει να κάνει κλικ εκεί που αναγράφεται «εφαρμογές – Μy aade» και μετά να ακολουθήσει τα βήματα που παρουσιάζει ο Ο.Τ. για να φθάσει στην εκτύπωση των τελών.
Στην εφαρμογή myCar θα διαπιστώσει κανείς ότι υπάρχουν διάφορες επιλογές που αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας, την ακινησία οχήματος, τη βεβαίωση μη οφειλής. Αφού προχωρήσει ο ενδιαφερόμενος τη διαδικασία με τα αντίστοιχα κλικ θα επιλέξει το όχημα για το οποίο θέλει να εκτυπωθεί το ειδοποιητήριο πληρωμής (εφόσον έχει περισσότερα του ενός οχήματα) και στη συνέχεια βάσει του αριθμού RF θα προχωρήσει στην πληρωμή.
Οι υπόχρεοι ιδιοκτήτες των οχημάτων, προκειμένου να εξοφλήσουν εμπρόθεσμα τα Τέλη Κυκλοφορίας έως τις 31/12/2024, μπορούν να ενημερωθούν για τους κωδικούς πληρωμής μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr):
Σύμφωνα με το νόμο, προβλέπεται πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής:
– 25% του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας, εάν η εξόφληση πραγματοποιηθεί έως τις 31/1/2025,
– 50% του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας, εάν η εξόφληση πραγματοποιηθεί εντός του Φεβρουαρίου 2025,
– 100% Τελών Κυκλοφορίας, σε περίπτωση εξόφλησης από την 1/3/2025 και μετέπειτα ή μερικής εξόφλησης ή μη εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας έτους 2025.
Latest News
ΔΥΠΑ: Πότε λήγουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας
Πάνω από 20.000 νέοι έχουν ήδη ξεκινήσει την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας μέσω της πρώτης δράσης του νέου ΕΣΠΑ της ΔΥΠΑ
Μέσω IRIS οι πληρωμές στον ΕΦΚΑ για ελεύθερους επαγγελματίες - Η διαδικασία
Η πληρωμή οφειλών μέσω IRIS προσφέρει άμεση πίστωση των οφειλών, χωρίς την καθυστέρηση ενός έως τεσσάρων ημερών
Μέτρα κατά της φοροδιαφυγής: «Σήμα» για νέες μόνιμες μειώσεις φόρων
Ο περιορισμός της φοροδιαφυγής έφερε 1,8 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία το 2024 - Ανοίγει ο δρόμος για νέες μειώσεις φόρων με επίκεντρο τα μεσαία εισοδήματα
Προϋπολογισμός: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025 - Πώς θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Τι δείχνει ο προϋπολογισμός - Από πού θα προέλθει η αύξηση κατά 2,5 δισ. ευρώ των φορο-εσόδων το επόμενο έτος - ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Πάνω από 833 χιλιάδες οι άνεργοι τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΔΥΠΑ [πίνακες]
Ποιοι είναι οι επιδοτούμενοι - Η εικόνα στις Περιφέρειες
Πόσο αυξήθηκαν οι οφειλές του δημοσίου στους ιδιώτες - Τι συμβαίνει στα νοσοκομεία [πίνακες]
Νέα άνοδος για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στα νοσοκομεία - Οι συγκεκριμένες υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ποσά clawback και rebate εκτιμώμενου ύψους 1,316 δισ. ευρώ
Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερο φόρο το 2025
Οι κερδισμένοι των νέων φορολογικών δηλώσεων - Πώς αντιμετωπίζει η Εφορία τους εργαζόμενους με μπλοκάκι και τις ανακαινίσεις κατοικιών
Το σχέδιο για κατάργηση τεκμηρίων - Πώς και πότε θα «σβήσουν»
Οι παρεμβάσεις που ετοιμάζονται για τα τεκμήρια - Τα έσοδα από την πάταξη της φοροδιαφυγής εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 2,5 δισ. ευρώ
Αντικειμενικές αξίες: Τι αλλάζει στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων
Νέα απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ξεκαθαρίζει το τοπίο για ακίνητα εντός και εκτός του συστήματος – Τι ισχύει για προσόψεις, υπόγεια, παλαιότητα, συντελεστές αξιοποίησης οικοπέδου
Μισθοί Πορτογαλίας το… 2027 – Η απόσταση με τη χώρα της Ιβηρικής [πίνακας]
Οι κατώτατοι μισθοί Ελλάδας και Πορτογαλίας απέχουν – Η χώρα μας χρειάζεται τουλάχιστον τρία χρόνια για να προσεγγίσει την χώρα της Ιβηρικής