Έχει μήνυμα(τα) η κυβέρνηση

Η Αμερική ψήφισε…

Όπως όλα δείχνουν ο Ντόναλντ Τραμπ θα είναι ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, εκτός απροόπτου βέβαια, που πιθανόν να μην επιβεβαιωθεί.

Μάλιστα, όλες οι εκτιμήσεις δείχνουν επικράτηση των Ρεπουμπλικανών και στο Κογκρέσο. Μιλάμε δηλαδή για μια «κόκκινη σάρωση», με τις αγορές πλέον να έχουν ένα μεγάλο μέτωπο πιο ξεκάθαρο.

Και οι πρώτες ενδείξεις στις αγορές είναι κάτι παραπάνω ενθουσιώδεις, αν και ουδείς γνωρίζει τώρα το τι θα γίνει με τις εμπορικές πολιτικές που θα ακολουθήσει ο νέος πρόεδρος.

Το διακύβευμα δηλαδή είναι οι δασμοί, αφού στα υπόλοιπα μέτωπα οι κατευθύνσεις των Ρεπουμπλικανών είναι λίγο έως πολύ γνωστές.

Έχει μήνυμα(τα) η κυβέρνηση

Ωραίοι οι διθύραμβοι για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και το «θαύμα» του χρέους. Και λογικό είναι η κυβέρνηση να το «παιανίζει» όπου βρεθεί και όπου σταθεί.

Αλλά τα μηνύματα από μήνες τώρα δεν είναι καλά. Και μιλώ για τα μηνύματα της πραγματικής οικονομίας.

Δεν είναι τυχαίο ότι δύο ισχυροί άνδρες, από διαφορετικούς κλάδους, έκρουσαν το καμπανάκι στην κυβέρνηση.

“Χρυσό μετάλλιο”

Νομίζω ο Φωκίων Καραβίας, Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, δεν μπορούσε να το πει πιο γλαφυρά.

Eurobank

Ο CEO της Eurobank Φωκίων Καραβίας

Στον παγκόσμιο δείκτη για την πολυπλοκότητα στη λειτουργία επιχειρήσεων, η Ελλάδα παίρνει ένα καθόλου αξιοζήλευτο χρυσό μετάλλιο…

Πρώτη μεταξύ 79 χωρών (TMF Global Business Complexity Index 2024) για τη φορολογία, τη γραφειοκρατία, την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, το υπερβολικό διαχειριστικό και ρυθμιστικό κόστος.

Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για κάτι εξόφθαλμα φανερό, είπε

Όλοι ξέρουμε τις μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται. Μένει μόνο να γίνουν…

Μέτρα χωρίς αντίκρισμα

Ο κ. Καραβίας μπήκε και σε λεπτομέρειες, οι οποίες όμως κάνουν τη διαφορά.

Για παράδειγμα, είπε υπάρχει μια συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ, «που δεν πιστεύουμε ότι θα έχει καν αντίκρισμα στους καταναλωτές».

Ενδεχομένως τονώσει ακόμη περισσότερο το μοντέλο κατανάλωσης, αλλά κυρίως θα στερήσει δημοσιονομικό χώρο, ο οποίος -όσος υπάρχει και όσος δημιουργείται- πρέπει να στραφεί σε επενδυτικά κίνητρα.

Αν θυμηθούμε και όσα ειπώθηκαν στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ, νομίζω πληθαίνουν τα μηνύματα προς την κυβέρνηση για το λάθος δρόμο που έχει πάρει.
———————–

Κι άλλο καμπανάκι…

Σας το έγραφα από τα τέλη του Οκτωβρίου ότι στον κατασκευαστικό κλάδο επικρατεί αλαλούμ με τα πτυχία, ήρθε και ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης του ομίλου ΤΕΡΝΑ, να το επισημάνει.

Διότι υπάρχει σοβαρό θέμα, με τα πτυχία, ειδικά για τις μικρότερες εταιρείες, που πρέπει να δημοσιεύουν οικονομικές καταστάσεις.

Στις 19 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων των ΙΚΕ, ΑΕ και ΕΠΕ στο ΓΕΜΗ και πολλές εταιρείες. Μιλάμε για χιλιάδες που κινδυνεύουν να χάσουν τα πτυχία των τάξεων τους.

Σε αδιέξοδο οι «μικροί»

Σύγχυση επικρατεί και στην κατάθεση οικονομικών στοιχείων από τις μικρές εταιρείες της 1ης και της 2ης τάξης, ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο των ζητούμενων οικονομικών στοιχείων.

Ο Σύνδεσμος των Τεχνικών Εταιριών έχει ζητήσει παράταση, όπως και διευκρινιστικές εγκυκλίους.

Αλλά όπως μου ανέφερε πηγή μου από το Υπουργείο… από τις εκατοντάδες κατασκευαστικές σήμερα… σταδιακά θα μείνουν μερικές δεκάδες, όσο το πλαίσιο δεν δίνει περιθώριο προσαρμογής.

——————————————

Παθογένειες

Την ίδια ώρα, ο Πέτρος Σουρέτης, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έκρουσε ένα ακόμη καμπανάκι στην κυβέρνηση, ζητώντας το αυτονόητο: να επιλυθούν θεσμικά ζητήματα στον κλάδο των κατασκευών που χρονίζουν για δεκαετίες.

Δεν είναι λίγο ο κλάδος, που είναι και πυλώνας της οικονομίας, να καλείται να εκτελέσει έργα με τα δεδομένα του 2004.

Πέτρος Σουρέτης

Θέμα και με τις εγγυητικές…

Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν για τον κατασκευαστικό κλάδο. Πλέον υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με τις εγγυητικές.

Έχουν «ταβανιάσει» τα περιθώρια των τραπεζών, μου ανέφεραν χαρακτηριστικά οι πηγές μου. Ενδεικτικό μάλιστα είναι ότι στην Εθνική Τράπεζα έχουν ξεπεράσει το 1,5 δισ.

Βρείτε πηγές…

Γι’ αυτό και τα τραπεζικά στελέχη των αρμόδιων τμημάτων των τραπεζών ζητούν πλέον από τις μεγάλες κατασκευαστικές να αναζητήσουν επενδυτές.

Δηλαδή χρηματοδότηση, ακόμη και στο εξωτερικό.

Δεν αποκλείω να δούμε περισσότερες κοινοπραξίες πλέον… ή… πεδίον δόξης για ξένες τράπεζες να ανοίξουν τις εργασίες τους στην ελληνική αγορά. Και να ανεβάσουν και τον ανταγωνισμό σε άλλους τομείς, βεβαίως…

Έρχονται νέες παραχωρήσεις…

Και όλα αυτά την ώρα που έρχονται νέες παραχωρήσεις στην Αττική. Αυτό τουλάχιστον διαμηνύουν από το Μεταφορών, χωρίς να προσδιορίζουν τι και πως το σχεδιάζουν.

Μένει να διερευνηθούν ποια είναι αυτά τα έργα που θα γίνουν με παραχώρηση, δηλαδή με διόδια, και τι «συμμαχίες» θα δούμε…


Αποφασισμένοι οι Ρώσοι στη Θεσσαλονίκη

Μπορεί το πρώτο κατάστημα στον Λαγκαδά να μην είχε και πολλή τύχη… αλλά η ρωσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Mere, επιμένει στη Θεσσαλονίκη.

Άνοιξε πολυκατάστημα στον Εύοσμο, παίρνοντας μάλιστα κομβική θέση.

Όπως μαθαίνω ο επόμενος στόχος της είναι η Καλαμάτα, ενώ από τη νέα χρονιά θα εξετάσει και την αγορά της Αθήνας.

Ήδη η Mere διαθέτει ακόμη τέσσερα σούπερ μάρκετ, στη Λάρισα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και το Αγρίνιο.

———————————–

Το καλό πράμα… αργεί να γίνει

Για να μείνω όμως στη Θεσσαλονίκη, οι χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς θα δουν την τιμή των εισιτηρίων στον ΟΑΣΘ να μειώνεται στα 0,60, από 0,90 λεπτά του ευρώ που κοστίζει σήμερα.

Όπως και το εισιτήριο στο Μετρό, το οποία θα διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ.

Άλλωστε, η Ελληνικό Μετρό μετρά αντίστροφα για την επίσημη έναρξη του μετρό της πόλης.

Όπου, όπως με διαβεβαιώνουν οι πηγές μου, θα είναι μακράν το πιο ασφαλές μετρό.

Ακόμη και το περίφημο mind the gap… δεν θα υπάρχει!


Υποθέσεις… ετών 50!

Η “νεολαία” έχει ένα ωραίο που λέει όταν κάτι που περιμένει αργεί…

Λένε… “έρχεται από την Κίνα, με χελώνα… κουτσή”.

Αυτό μου ήρθε στο μυαλό αυτές τις ημέρες, ενόψει της σημερινής εισαγωγής στον Άρειο Πάγο της υπόθεσης για τη Σιθωνία Χαλκιδικής.

Πρόκειται για μια υπόθεση μεταξύ των μονών Ξενοφώντος και Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους, της εταιρείας ΣΕΚΑ, συμφερόντων Βαρδινογιάννη, αλλά και μια ομάδας ιδιοκτητών που διεκδικούν στην ουσία τη μισή Σιθωνία…

Αρκεί να σας πω ότι αυτή η ιστορία ξεκινά το 1965, με τα δικαστήρια να αρχίζουν το 1974!

——————————–

Και νέες καθυστερήσεις

Βέβαια δεν είναι η μόνη περίπτωση που χρονίζει στα δικαστήρια.

Στη χθεσινή συνεδρίαση στον Άρειο Πάγο για το θέμα του τρόπου εκτοκισμού των οφειλών των δανειοληπτών, η συζήτηση αναλώθηκε κυρίως στο κατά πόσο το… ερμηνευτικό νομικό ζήτημα είναι γενικότερου ενδιαφέροντος που έχει συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων.

Ωραία…


Τρένα θα υπάρχουν;

Θέμα ημερών, μαθαίνω, είναι ο νόμος για το νέο ΟΣΕ.

Πρόκειται δηλαδή για την εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», στην οποία ο κύριος κορμός θα είναι ο ΟΣΕ, αλλά στη σκέπη του θα είναι και οι υποδομές, και η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΟΑΣΕ.

Όπως μαθαίνω, κύρια στόχευση θα είναι η μεταφορά εμπορευματικών τρένων, αλλά ακόμη δεν έχω μάθει αν θα έχουμε… επιβατικά τρένα.

Δευτερευούσης σημασίας, θα μου πείτε… μια επιφύλαξη την έχω κι εγώ.


Γνωστοί παλαιόθεν…

Κυκλοφορεί έντονα τις τελευταίες ώρες στους κύκλους των προμηθευτών ότι έχουν βγει τα τεύχη διαγωνισμού των 100 εκατ. ευρώ για την προμήθεια ορθοπεδικού υλικού.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες προμήθειες του Υπουργείου Υγείας, μετά από πολλά χρόνια.

Όπως βλέπω λοιπόν, έχουν δείξει… «δυναμική» δύο εταιρείες… γνωστά ονόματα παλαιόθεν.

Θα σας ενημερώσω συντόμως.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories